نقد و بررسی تبلت  Huawei Media Pad T1

نقد و بررسی 13 مرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت Huawei Media Pad T1

تبلت هواوی Huawei، تبلتی معتدل است، به این معنی که هم کیفیت آن متوسط و قابل قبول است و هم قیمت تبلت هواوی با مشخصاتش هم خوانی دارد. برند چینی هواوی Huawei که پیشتر در زمینه ی تجهیزات مخابراتی اسم و رسمی داشت، حال وارد بازار تلفن همراه و تبلت نیز شده است و تبلت ها و گوشی های هواوی Huawei با توجه به قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولشان، پرفروش شده اند.
ابعد و وزن این تبلت به ترتیب 7.9 × 127.7 × 210.6 میلی متر و 278 گرم براورد شده، با این وزن کم این تبلت را می توانید به راحتی در دست بگیرید و آن را حمل کنید. کیفیت بدنه مناسب وزیبا، این تبلت را به یک تبلت میان رده مناسب تبدیل می کند. 


Huawei Media Pad T1 این گوشی از نسخه 4.4 یا کیت کت اندروید پشتیبانی می کند که هنوز هم جزو محبوب ترین و پرکاربردترین نسخه های این سیستم عامل است. رابط کاربری Emotion UI هوآوی نیز بر روی رابط کاربری استاندارد اندروید قرار گرفته است(به تازگی رابط کاربری جدید برند چینی هواوی یعنی، Emotion   سر و صدای زیادی به پا کرده است. جالب است بدانید که این رابط کاربری جدید بیش از آن که زاییده ذهن طراحان این برند باشد، یک نسخه کپی شده کاملا واضح از iOS است! هوآوی در نسخه‌های پیشین از رنگ‌ها و الگوی طراحی شلوغ‌تری برای رابط‌کاربری خود استفاده کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید این رابط کاربری شاهد الگوی طراحی ساده‌تری خواهیم بود. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن برقراری تماس اشاره کرد که دارای ساختار بسیار ساده‌ای است که در یک پنجره‌ی سفید رنگ خلاصه شده است.)

 

صفحه نمایش این تبلت هم به نوبه ی خود مثال زدنی است، چرا که از جنس LED-backlit IPS و رزولوشن خوب برابر 600*1024 پیکسل را ارائه می‌دهد. نمایشگر 8 اینچی، با وجود زاویه دید مناسب تراکم پیکسلی کمی دارد، اما در مقایسه با قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. 


دوربین جلو با کیفیت 0.3 جهت استفاده از تماس های ویدیوئی و دوربین 5 مگاپیکسلی عقب، جهت استفاده از عکاسی و فیلم برداری، عکس های نسبتا با کیفیتی را به کاربر ارائه می دهد. 
از سایر امکانات این تبلت می توان به: قابلیت نصب سیم کارت، قابلیت مکالمه، شبکه 3G، وجود وای فای و بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها و پورت میکرو USB اشاره کرد. 
همچنین از دیگر نقاط قوت، یک باتری لیتیم پلیمری و با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعت برای Media Pad T1  لحاظ شده تا لذت کاربران با این تبلت به زودی تمام نشود. با این ظرفیت باتری تا 300 ساعت در حالت استندبای و تا 8 ساعت در حالت پخش مدام موسیقی، بدون استفاده از شارژر به کاربر بازدهی می دهد.
از ویژگی های سخت افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پردازنده ی چهارهسته ای Snapdragon SC7731G  با سرعت 1.2 گیگاهرتز 
•    1 گیگابات رم 
•    8 گیگابایت حافظه داخلی که با استفاده از کارت حافظه قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت را دارد.