نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

نقد و بررسی 31 خرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

طراحی و ساخت Huawei Honor 3C Lite

بار دیگر نام شرکت چینی هواوی، به خاطر محصولی میان رده و مقرون به صرفه بر سر زبان‌ها افتاد. این گوشی میان رده‌ی هواوی، Honor 3C Lite نام دارد که بسیاری از کاربران جهانی به خصوص کاربران آسیایی، ماه ها انتظار چنین محصولی را می‌کشیدند.  Lite Honor 3C  را به جرات می‌توان جزو برترین و خوش قیمت‌ترین گوشی‌های میان رده‌ی اندرویدی دانست. قاب پشتی از پلاستیک مات ساخته شده که به عدم جذب اثر انگشت کمک بسیاری کرده، همچنین به زیبایی آن افزوده است.   

ابعاد این گوشی 9.4 ×.72.3 × 142.2 میلی‌متر اندازه گیری شده است. در پایین نمایشگر 5 اینچی ، سه کلید لمسی  بازگشت، خانه  و  منو  قرار گرفته، در بالای نمایشگر نیز خروجی صدا به همراه دوربین دوم   تعبیه شده است . بر لبه‌ی سمت راست این گوشی دکمه های تغییر صدا و روشن و خاموش کردن گوشی  دیده می‌شود. مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان رده دیگر، درگاه microUSB بر لبه‌ی پایینی و جک استاندارد 3.5 میلی متری بر لبه‌ی بالایی گوشی آنر 3 لایت  قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

 

نرم افزار Huawei Honor 3C Lite

این گوشی از نسخه 4.4 یا کیت کت اندروید پشتیبانی می کند که هنوز هم جزو محبوب ترین و پرکاربردترین نسخه های این سیستم عامل است. همچنین، بر روی این گوشی نسخه 2.3 رابط کاربری Emotion UI هوآوی نیز بر روی رابط کاربری استاندارد اندروید قرار گرفته است(به تازگی رابط کاربری جدید برند چینی هواوی یعنی، Emotion   سر و صدای زیادی به پا کرده است. جالب است بدانید که این رابط کاربری جدید بیش از آن که زاییده ذهن طراحان این برند باشد، یک نسخه کپی شده کاملا واضح از iOS است!

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی گلکسی جی 3 پرو سامسونگ (Samsung Galaxy J3 Pro)

هوآوی در نسخه‌های پیشین از رنگ‌ها و الگوی طراحی شلوغ‌تری برای رابط‌کاربری خود استفاده کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید این رابط کاربری شاهد الگوی طراحی ساده‌تری خواهیم بود. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن برقراری تماس اشاره کرد که دارای ساختار بسیار ساده‌ای است که در یک پنجره‌ی سفید رنگ خلاصه شده است.)

 

نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

 

صفحه نمایش Huawei Honor 3C Lite

صفحه نمایش Honor 3C  Lite هم کیفیت مثال زدنی میان گوشی‌های میان رده دارد و رزولوشن خوب و بالای HD را ارائه می‌دهد. این نمایشگر، از نظر رنگ بندی، سطح روشنایی، کنتراست امتیاز خوبی را کسب کرده است. همچنین، زاویه دید این صفحه نمایش مناسب به نظر می رسد.

 

نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

 

دوربین Huawei Honor 3C Lite

دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت مطلوب، به عنوان دوربین اصلی و مجهز شدن به لنز دیافراگم f/2.0  (به زبان ساده, اندازه ی باز شدن لنزها به هنگام گرفتن عکس را دیافراگم می گویند. وقتی دکمه ی شاتر را فشار می دهید, دهانه ی لنزشما باز می شود و اجازه می دهد تا نور به سنسور دوربین برخورد کند و تصویر ثبت شود. دیافراگمی که شما انتخاب می کنید, بر اندازه ی روزنه ی دیافراگم تاثیرگذار است. هرچه روزنه بزرگتر باشد, نور بیشتری وارد می شود و برعکس.) ، در قاب پشتی این گوشی قرار گرفته است، همچنین دوربین دوم این گوشی را یک دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسل تشکیل می‌دهد که به خوبی هر چه تمام‌تر نیاز کاربران را در عکاسی Selfie برطرف می‌نماید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Mi A2 شیائومی (Xiaomi Mi A2): میان رده‌ای با رم 6/4 گیگابایتی

همچنین از دیگر نقاط قوت، یک باتری لیتیم پلیمری و با ظرفیت 2300 میلی آمپر ساعت برای Honor 3C لحاظ شده تا لذت کاربران با این گوشی به زودی تمام نشود. بنابراین بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان Honor 3C را برترین گوشی میان رده‌ی اندرویدی دانست. چرا که این محصول، رقیبی مانند خود در قیمت و سخت افزار ندارد!

 

نقد و بررسی موبایل Huawei Honor 3C Lite

 

سخت افزار و عملکرد Huawei Honor 3C Lite

چیزی که سبب شده این گوشی، محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کند، سخت افزار قدرتمند در کنار قیمت باور نکردنی آن می‌باشد. Honor 3C  مجهز به یک پردازنده‌ی 4 هسته ای با توان پردازش 1.3 گیگاهرتز است. همچنین دو گیگابایت حافظه‌ی رم بر روی چیپ مدیاتک این گوشی سوار شده تا به نحو احسن و عالی از پس وظایف چند وظیفگی این گوشی برآید.