نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire V5-561G

نقد و بررسی 16 دی 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire V5-561G

ساخت و طراحی:

شرکت بزرگ و بین المللی ایسر دستگاههایی را به نام Acer Aspire V5-561G روانه ی بازار کرده است. کمپانی ایسر همواره قیمت لپ تاپ های خود را به گونه ای تعیین می کند که کاربران بتوانند با هر قدرت خریدی آن را تهیه کنند.کمپانی ایسر لپ تاپ هایی را تولید کرده است. این لپ تاپ با وزنی معادل 2.35 کیلوگرم، حمل و نقل را برای شما راحت می کند. از این رو این محصول برای کسانی که دائم ر سفر هستند پیشنهاد می شود.  ابعاد این لپ تاپ 380*255*20  میلیمتر می باشد. علاوه بر سبکی و ظاهر زیبا، این لپ تاپ مشخصات سخت افزاری فوق العاده ای دارد. با در نظر گرفتن ضخامت کم، کیفیت ساخت دستگاه رضایت‌بخش است و لولاها و بدنه آن کاملا مستحکم بوده و طی جابجایی و مصارف روزانه دچار خمش و یا پیچش نخواهد شد.

صفحه نمایش:

نوع این صفحه نمایش 15.6 اینچی، LED-Backlit و دارای رزولوشن 1920*1080می باشد. تصاویر در این لپ تاپ به وضوح و روشنی دیده می شوند. زوایای دید بسیار محدود آن‌هاست. زاویه دید افقی تا حدی قابل ‌قبول است ولی اگر کمی از بالا یا پایین به تصویر نگاه کنید، تغییر زیادی در کیفیت تصویر مشاهده خواهید کرد.ناگفته نماند که در بعضی از مدل های این سری صفحه نمایش با کیفیت Full HD طراحی شده است، که با توجه به سلیقه ی خود می توانید یکی را انتخاب کنید. 

صفحه کلید:

صفحه کلید این سری، یک کیبورد کامل محسوب می شود به این معنی که دارای قسمت عددی جداگانه می باشد، این موضوع یکی از نقاط قوت لپ تاپ محسوب می شود. همچنین فاصله ی بین کلیدهای کیبورد، باعث می شوند که دقت و صحت تایپ کردن افزایش یابد.

پورت ها و باتری:

این لپ تاپ دارای: یک پورت USB3، دو پورت USB2، خروجی VGA، جک هدفون، جک میکروفون، پورت شبکه RJ45 برای اتصال به اینترنت از طریق کابل و کارت خوان می باشد. در نهایت این سیستم یک لپ تاپ همه کاره است و تمام نیازهای شما را  برآورده می کند.

همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری این محصول 6 سلولی از جنس پلیمری می باشد و در تست های صورت گرفته روی این باتری تا 4 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

 

سخت افزار:

پردازنده ی این لپ تاپ، نسل سوم Intel Core i7 4th Generation 4500U با سرعت فرکانس 1.8-3 گیگاهرتز، که سرعت فرکانس در حالت های مختلف کاربری به صورت خودکار تغییر می کند.

همچنین این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رم می باشد، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود و بدون هیچ مشکلی برنامه های مورد نظرتان را اجرا می کند.

این لپ تاپ دارای 1000 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک را دارا می باشد.

پردازنده ی گرافیکی این محصول AMD Radeon R7 M265 می باشد، که در کنار آن 4 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده های گرافیکی، با توجه به مشخصات فنی و سخت افزاری دیگر، تمام نیازهای شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی، نرم افزارهای سه بعدی و کارهای خانگی را به راحتی پشتیبانی می کند.