محصولات مرتبط
نقد و بررسی روتر میکروتیک hex RB750GR3

نقد و بررسی 13 دی 1401 علی مظفری

نقد و بررسی روتر میکروتیک hex RB750GR3

اگر برای تقسیم اینترنت در محل کار یا خانه دنبال یکی از روترهای خوش‌قیمت ولی قدرتمند بازار هستید که بتوانید سرعت و اینترنت باکیفیت داشته باشید، با نقد و بررسی روتر میکروتیک hex RB750GR3 همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید. این دستگاه برای جاهایی خوب است که به این اینترنت بی‌سیم نیاز نداشته باشید.

Mikrotik یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده انواع تجهیزات مخابراتی و شبکه در دنیاست که محصولات متنوع آن از جمله انواع روترهای قدرتمند این شرکت در بازار ایران به فروش می‌رسد. این برند سبد کالایی متنوعی دارد و محصولات آن جزو پرفروش‌ترین‌های بازار هستند.

یکی از تجهیزاتی که مراکز اداری و دفاتر کاری به آن نیاز دارند روتر است که نه‌تنها به طور مستقیم به اینترنت متصل می‌شود، بلکه اینترنت را به‌صورت باسیم یا بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. اگر دنبال خرید یک روتر قوی و خوش‌قیمت برای دفاتر کوچک و متوسط هستید روتر میکروتیک hex RB750GR3 با انواع شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی از باند پرسرعت با فرکانس 5 گیگاهرتز، سازگاری با سیستم عامل میکروتیک روتر و پشتیبانی از پورت‌های مختلف می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما باشد.

البته می‌توانید قیمت انواع روتر موجود در بازار را بررسی کنید و بعد از مقایسه نسبت به خرید روتر میکروتیک hex RB750GR3 تصمیم بگیرید.

 

طراحی روتر میکروتیک hex RB750GR3

 

طراحی روتر میکروتیک hex rb750gr3

 

برخی از روترهای میکروتیک طراحی خیلی ساده‌ای دارند و فقط باید به کارایی آنها فکر کنید. روتر میکروتیک hex RB750GR3 شباهت زیادی به روتر بیسیم میکروتیک RB951UI-2HND و از یک زبان طراحی به شکل مکعب مستطیل سفید رنگ بهره می‌برد. با در نظر گرفتن قیمت روتر، این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و سال‌ها می‌تواند داوم داشته باشد. ابعاد و وزن این روتر کاملا مناسب است و خیلی راحت هرجایی می‌توانید آن را قرار دهید.

این دستگاه سفید و آبی به راحتی هر جایی نصب می‌شود و در پشت دستگاه علاوه بر محل اتصال کابل برق، 4 پورت شبکه، یک پورت WAN، یک پورت شبکه LAN/WAN و یک پورت USB تعبیه شده است. در طرف مقابل چراغ‌های نشانگر LED، مانیتور دما و نمایشگر ولتاژ قرار دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون روتر چیست و چه کمکی به ما می کند؟

 

مشخصات فنی روتر میکروتیک hex RB750GR3

 

روتر میکروتیک hex RB750GR3

 

این روتر 400 گرمی از یک پردازنده قدرتمند و دو هسته‌ای MT7621A با فرکانس کاری 880 مگاهرتز، حافظه رم 256 مگابایتی و شیار کارت حافظه بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های خوب این مدل می‌توان به راه‌اندازی راحت و سریع، تنظیمات آسان و نرم‌افزار مدیریت داخلی اشاره کرد. RouterOS این دستگاه که از لایسنس Level4 پشتیبانی می‌کند امکان مدیریت کاربران، مدیریت پهنای باند، فایروال، روتینگ و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

توان خروجی این اکسس پوینت 100 میلی وات ساعت است و حداکثر جریان پورت 500 میلی آمپر ساعت را تحمل می‌کند. هنگام کار با این دستگاه مشکل خاصی نداشتیم و به خوبی از اینترنت و شبکه داخلی استفاده کردیم. البته طبیعی است که هر چه تعداد دستگاه‌های متصل به آن بیشتر شود، احتمال افت سرعت اینترنت وجود دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی روتر بیسیم تی پی لینک آرچر C60 AC1350 : قوی و زیبا

 

سخن پایانی

روتر یکی از تجهیزات ضروری در محیط‌های کاری یا حتی خانه است که می‌تواند اینترنت و شبکه بیسیم را میان چند دستگاه به اشتراک بگذارد. مدل‌های مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد. Mikrotik یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع مودم و روتر است که محصولات آن در بازار ایران فروش بسیار خوبی دارند.

روتر میکروتیک hex RB750GR3 یکی از مدل‌های خوش‌قیمت و قدرتمند این برند است که می‌توانید برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای و دفاتر کوچک روی آن حساب کنید. این محصول کیفیت ساخت خوبی دارد، طراحی آن زیباست و از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد.

 

نقاط قوت:

  • طراحی ساده و کاربردی
  • کیفیت ساخت خوب
  • پشتیبانی از پورت‌های متنوع
  • پشتیبانی از پورت USB
  • بهره‌گیری از پردازنده دو هسته‌ای