نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U : مدرن و قدرتمند

نقد و بررسی 26 اردیبهشت 1399 علی مظفری

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U : مدرن و قدرتمند

در این نقد و بررسی از فروشگاه اینترنتی هدف، به سراغ یکی از بهترین سوئیچ‌های کمپانی سیسکو رفته‌ایم. شاید این محصولات شبکه برای عمومِ مردم شناخته شده نباشند؛ اما برای کاربران و متخصصین شبکه بسیار حائز اهمیت هستند و این افراد در هنگام خرید سوئیچ شبکه بسیار با ریزبینی و دقت نظر عمل می‌کنند. سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U را می‌توان یکی از حرفه‌ای ترین سوئیچ‌های 24 پورت موجود در بازار دانست که به راحتی از پس تمامی نیازهای سوئیچینگ یک شبکه ارتباطی متوسط و یا سطح بالا برخواهد آمد. سوئیچ سیسکو 3750G-24TS-S1U جز محدود سوئیچ‌های شبکه است که علاوه بر قابل مدیریت بودن، به پورت استک (Stack) نیز مجهز شده و به شما امکان ساخت یک کلاستر سوئیچینگ را خواهد داد. علاوه بر موارد ذکر شده، این سوئیچ شبکه از 24 پورت 10/100/1000 مگابایت بر ثانیه در کنار 4 پورت SFP بهره می‌برد که سرعت انتقال اطلاعات شبکه شما را به طرز چشم گیری ارتقا خواهد داد. اگر با خواندن این مقدمه تصمیم به خرید سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U گرفته‌اید؛ در نقد و بررسی تخصصی این محصول با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : معرفی اجمالی

 

Cisco

 

حجم پروژه و نیاز مدیریتی، دو معیار مهم خرید تجهیزات شبکه هستند. سوئیچ شبکه نیز به عنوان یکی از مهم ترین اجزای شبکه از این الگو پیروی می‌کند. برند سیسکو (Cisco) را می‌توان یکی از نام آشناترین برندهای حوزه تجهیزات شبکه دانست. این کمپانی آمریکایی با ارائه‌ محصولاتی بسیار باکیفیت و مطابق با استاندارهای روز جهانی توانسته به خوبی کاربران شبکه را جذب محصولات خود نموده و بازار را برای سایر رقیبان محدود نماید. تولیدات سیسکو در ابتدا به روترهای چند پروتکله محدود می‌شد اما امروزه سوئیچ‌های شبکه، فایروال‌ها (Firewall) و روترهای متنوع این شرکت در هر صنعتی که نیاز به یک شبکه کامپیوتری و نظارتی دارد، دیده می‌شود. سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U بر اساس هر دو الگوی تعریف شده، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این سوئیچ شبکه به علت برخورداری از پورت stack محدودیت حجم پروژه را برطرف می‌کند. با استفاده از این پورت، هر زمان که حجم پروژه شما بیشتر شد؛ با اتصال یک سوئیچ دیگر (ترجیحا مدل‌ِ یکسان) قادر خواهید بود تا کلاستر سوئیچینگ تهیه کرده و به شبکه خود سر و سامان دهید. علاوه بر این، سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U یک سوئیچ قابل مدیریت می‌باشد و متخصص شبکه قادر خواهد بود تا با استفاده از حافظه رم 128 مگابایتی این محصول، دستوراتی را بر روی این سوئیچ تنطیم نماید که عملکرد شبکه را بسیار هوشمندانه‌تر خواهد کرد. در ادامه نگاهی به طراحی و رابط کاربری سوئیچ 24 پورت سیسکو 3750G-24TS-S1U خواهیم داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco WS-C2960G-24TC-L : کاربردی و باصرفه

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : طراحی و ساختار

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U در ابعادی معادل 44.5x37.8x4.4 سانتی متر طراحی شده و از وزنی نزدیک به 5.5 کیلوگرم برخوردار است. اگر کمی با طراحی شبکه آشنا باشید؛ از ابعاد ذکر شده متوجه شده‌اید که این سوئیچ شبکه رک مونت (Rack monnt) بوده و در رک‌های استاندارد U1 فیکس می‌شود. اولین چیزی که در نمای روبه‌رویی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد؛ 24 پورت 10/100/1000 مگابایت بر ثانیه می‌باشد که در دو باکس 12 تایی و در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. پس از آن 4 عدد پورت SFP در سمت راست سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U دیده می‌شود که از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند و توانایی اتصال به شبکه فیبر نوری را برای کاربر فراهم می‌سازند. در نمای پشتی این سوئیچ شبکه شاهد یک ورودی جریان الکتریکی هستیم که جهت تامین انرژی مصرفی سوئیچ تعبیه شده است. خوشبختانه سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به یک ورودی برق اضطراری نیز مجهز شده و به شما این اطمینان را خواهد داد که در صورت استفاده از یک منبع انرژی اضافی، هیچ گاه شاهد قطعی برق در سوئیچ شبکه خود نخواهید بود. در طرف دیگر پورت پاور، شاهد پورت‌های استک (Stack) و کنسول (Console) هستیم که به ترتیب جهت همگام سازی شبکه و کانفینگ سوئیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی پورت‌های نام برده در بخش بعد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : پورت‌های کاربردی

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

مهم ترین بخش هر سوئیچ را پورت‌های سوئیچینگ تشکیل می‌دهند. کیفیت و قیمت سوئیچ شبکه به عواملی همچون تعداد پورت‌ها، کیفیت پورت‌ها و تکنولوژی به کار رفته در هر پورت وابسته است. به طور کلی 4 نوع پورت مختلف در سوئیچ شبکه سیسکو Cisco 3750G-24TS-S1U مورد استفاده قرار گرفته است که در پایین به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

پورت‌های سوئیچینگ : سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به 24 پورت سوئیچینگ مجهز شده است. خوشبختانه این پورت‌ها به استاندارد سرعت 1000 مگابایت در ثانیه مجهز هستند و از این بابت کاربر را با محدودیت مواجه نمی‌سازند. البته این پورت‌ها فاقد قابلیت PoE هستند که در هنگام خرید سوئیچ شبکه باید به این نکته توجه داشته باشید.

پورت‌های SFP : در کنار 24 پورت سوئیچینگ، چهار عدد پورتSFP هم بر روی سوئیچ W Cisco 3750G-24TS-S1U دیده می‌شود. وجود پورت‌های SFP یک امتیاز مثبت برای هر سوئیچ شبکه می‌باشد؛ چرا که بسیاری از مدیران شبکه در مورد بستر شبکه آینده‌نگری دارند و به همین دلیل سوئیچ و یا روتری انتخاب می‌کنند که درگاه SFP داشته باشد تا اگر در آینده زیرساخت فیبر نوری را داشته باشند بتوانند سوییچ را به شبکه متصل کنند. البته این برتری برای شما بدون هزینه نخواهید بود و همان طور که مشخص است؛ سوئیچ‌های دارای پورت SFP همچون سوئیچ Cisco 3750G-24TS-S1U از قیمت بیشتری نسبت به سایر سوئیچ‌ها برخوردار هستند. امروزه کانکتورهای SFP به پورت‌های فیبری بسیار محبوب و متداول تبدیل شده‌اند و وجود این پورت‌ها ارزش خرید سوییچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U را بسیار بالا برده است.

پورت‌های Stack : پورت‌های استک برای برقراری ارتباط میان سوئیچ‌ها تعبیه شده‌اند. وجود این پورت‌ها سبب برقراری قابلیتی به نام Switch Stacking در سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U خواهند شد. سوئیچ هایی که از قابلیت سوئیچ استک پشتیبانی می‌کنند، با کابل کوتاه مخصوص استک کردن سوئیچ ها که Stack Cable نیز نام دارد به هم متصل میشوند. یکی از بهترین مزایایی که در Stack کردن سوئیچ ها وجود دارد این است که ما با متصل کردن چند سوئیچ Stackable، در واقع مجموعه سوئیچ های درون شبکه را عملا به یک سوئیچ واحد تبدیل میکنیم. با استفاده از این قابلیت فوق العاده ما امکان این را داریم تا مدیریت متمرکز را تنها با استفاده از یک آدرس IP روی تمامی سوئیچ های موجود در شبکه داشته باشیم. از مزایای استفاده از Stacking سوئیچ‌ها میتوان به سهولت در مدیریت از راه دور سوئیچ‌ها ، کنترل بهتر شبکه ، انعطاف پذیری در توسعه شبکه و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

پورت Console : ارتباط مدیر شبکه با سوئیچ از طریق پورت کنسول صورت می‌گیرد. سوئیچ Cisco 3750G-24TS-S1U به یک پورت مجزا در سمت چپ نمای پشتی مجهز شده که بر روی آن عبارت Console نوشته شده است. ارتباط سیستم شخصی یا لپ تاپ مسئول شبکه با سوئیچ، به واسطه یک کابل آبی فیروزه‌ای یا مشکی به نام کابل Console صورت خواهد گرفت. یک سر کابل کنسول سوکت RJ45 قرار دارد و سر دیگر آن سوکت RS232 می‌باشد. قسمت RJ45 به پورت Console متصل می‌شود و طرف RS232 به PC که قرار است با استفاده از آن سوئیچ را Configure کنیم، متصل خواهد شد. مباحث راجع به این پورت‌ها بسیار گسترده است که ما متناسب با نیاز این نقد و بررسی به برخی از آن‌ها پرداختیم. شما می‌توانید با جستجوی بیشتر، به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابید.

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco WS C3750E 24PD S : یک انتخاب ایده آل!

 

نقد و بررسی سوئیچ 24 پورت Cisco 3750G-24TS-S1U : نکات تکمیلی

 

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به سیستم امنیتی و مدیریتی 3 لایه مجهز شده که نفوذ به شبکه شما را بسیار سخت می‌سازد. در رابط کاربری جدید سیسکو، کانفینگ شبکه بسیار آسان‌تر از قبل شده که این موضوع کار را برای افراد تازه وارد آسان‌تر می‌سازد. ظرفیت سوییچینگ در این محصول شرکت سیسکو برابر با 32 گیگابایت بر ثانیه است. این میزان از پهنای باند برای استفاده تعدادی زیادی از ابزار شبکه و دوربین‌های مداربسته متصل به شبکه مطلوب است و کاربر را از این بابت با مشکلی روبرو نمی‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U به یک ورودی برق اضطراری نیز مجهز شده که خیال شما را از بابت تامین انرژی شبکه راحت می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های سوئیچ 24 پورت سیسکو 3750G-24TS-S1U می‌توان به استانداردهای آن اشاره کرد. گواهی‌نامه CE نماد بازرگانی است که نشان می‌دهد این سوئیچ کمپانی Cisco مورد تائید اتحادیه اروپاست و خرید و فروش آن در این حوزه مجاز است. استاندارد RoHS که مخفف عبارت «Restriction of Hazardous Substances» استانداردی است که استفاده از برخی مواد خطرناک را محدود می‌سازد. این استاندارد فقط به دستگاه‌هایی اعطا می‌شود که در ساخت آن از مواد سمی و خطرناک استفاده نشده و قابل بازیافت هستند. استاندارد FCC که مخفف عبارت «Federal Communications Commission» نشانگر این است که این سوئیچ شبکه با استانداردهای «کمیسیون ارتباطات فدرال» ایالات‌ متحده سازگار است و تداخلات الکترونیکی غیر استاندارد ندارد.

 

نتیجه نهایی :

نقد و بررسی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U

 

اگر به دنبال یک سوئیچ شبکه مدرن با امکاناتی همچون برخورداری از پورت SFP، پشتیبانی از ساخت کلاستر سوئیچینگ (stackable) و همچنین قابل مدیریت بودن هستید؛ در خرید سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U شک به دل راه ندهید. قیمت سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U را می‌توان در دسته نقاط قوت این محصول قرار داد؛ چرا که این قیمت در مقابل ویژگی‌های ارائه شده به وسیله این محصول بسیار منصفانه در نظر گرفته شده است. با استفاده از رابط کاربری جدید سیسکو در کنار ویژگی‌هایی که در سرتاسر این بررسی به آن‌ها اشاره کردیم؛ قادر خواهید بود تا به راحتی شبکه‌ای کارآمد و پویا تهیه نمایید.

در آخر پیشنهاد می‌کنم اگر بنا به هر دلیلی سوئیچ شبکه Cisco 3750G-24TS-S1U را مناسب خود نمی‌دانید؛ با مراجعه به لیست سوئیچ‌های شبکه، نسبت به بررسی و مقایسه سایر سوئیچ‌های شبکه موجود در فروشگه اینترنتی هدف اقدام نمایید.

 

نقاط قوت :

  • بهره مندی از پورت SFP
  • پشتیبانی از ساخت کلاستر سوئیچینگ (stackable)
  • قبمت مناسب
  • طول عمر بالای سوئیچ سیسکو به دلیل کیفیت مثال زدنی محصولات این شرکت

 

نقاط ضعف :

  • عدم پشتیبانی از قابلیت PoE

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید سوئیچ شبکه سیسکو 3750G-24TS-S1U