نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): یک انتخاب عالی

نقد و بررسی 09 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): یک انتخاب عالی

گوشی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) واقعا می‌تواند گزینه خرید خوبی برای آن دسته افرادی باشند که می‌خواهند یک گوشی اندرویدی عالی، با کیفیت، زیبا و خوش قیمت را تهیه کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اگر از طرفداران گوشی های اندرویدی باشید بدون شک با شرکت وان پلاس آشنایی دارید. این کمپانی چندین سال پیاپی گوشی های پرچمدارش را به قدری با کیفیت و خوش قیمت روانه بازار می‌کرد که به محصولاتش لقب "پرچمدار کش" (Flagship Killer) داده بودند، یعنی گوشی های این شرکت می‌توانستند قاتلی برای پرچمداران اندرویدی دیگر شرکت ها از قبیل سامسونگ، الجی و غیره باشند. یکی از جدیدترین اسمارتفون هایی که توسط شرکت وان پلاس معرفی شده، گوشی OnePlus 7 Pro است که در ماه می (May) سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم.

وان پلاس 7 پرو یک گوشی اندرویدی کامل بوده و پکیجی فوق‌العاده را ارائه می‌کند. قیمت گوشی OnePlus 7 Pro خیلی مقرون به صرفه نیست اما گوشی ارزش صرف هزینه و خرید را خواهد داشت. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. در انتهای بررسی هم سعی می‌کنیم اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی را طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه کنیم تا بهتر با نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور آشنا شوید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما سبک طراحی عالی و ظاهر شیک یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی وان پلاس 7 Pro محسوب می‌شود. بدون شک اگر شما هم نگاهی به این گوشی زیبا داشته باشید و آن را در دست بگیرید، کاملا با ما موافق خواهید بود. این اسمارتفون به خوبی حس در دست گرفتن یک گوشی خاص و رده بالا را به کاربر منتقل می‌کند. پنل جلوی گوشی تقریبا به طور کامل توسط صفحه نمایش آن احاطه شده و طبق آمار چیزی در حدود 88.1 درصد از مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن در بر گرفته می‌شود. هیچ خبری از دکمه های فیزیکی یا حتی لنز دوربین سلفی در پنل جلوی گوشی نیست و خروجی های اسپیکر دستگاه هم در لبه فوقانی قاب آن به شکلی بسیار ظریف تعبیه شده‌اند. بخش زیرین صفحه نمایش OnePlus 7 Pro قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و بدین ترتیب دستگاه از اسکنر داخل نمایشگر بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

نکته مهمی که در بررسی وان پلاس 7 پرو متوجه آن شدیم مربوط به سرعت و دقت عمل عالی اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی می‌شد که در شرایط متفاوت ثبات خود را حفظ می‌کرد. به عقیده ما اسکنر داخل نمایشگر این گوشی در حال حاضر یکی از بهترین اسکنر های این سبکی بکار رفته در گوشی های موبایل است. گوشی از قابلیت اسکن چهره کاربر هم پشتیبانی می‌کند و بدین منظور از لنز دوربین سلفی دستگاه استفاده خواهد شد که به صورت پاپ آپ از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج می‌شود و دوباره در این بخش پنهان خواهد شد. سبک طراحی دوربین سلفی پاپ آپ در سال 2019 بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و گوشی های نسبتا زیادی هم اکنون از این سبک طراحی بهره می‌برند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ارزان قیمت و خوش ساخت

شاید تصور کنید سرعت خارج شدن لنز دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی و تشخیص چهره کاربر به واسطه آن پایین می‌آید اما در عمل اینطور نیست و بررسی ما نشان داد که سرعت عملکرد دوربین سلفی و پاپ آپ OnePlus 7 Pro بسیار عالی خواهد بود و مطمئن باشید رضایت شما را هم جلب خواهد کرد. ضمن اینکه پاپ آپ بودن دوربین سلفی این اسمارتفون سبب شده که سبک طراحی آن خاص تر به نظر برسد. اما یکی از ویژگی هایی که خلا آن در گوشی وان پلاس 7 پرو احساس می‌شود مربوط به ضد آب نبودن دستگاه خواهد بود. متاسفانه این گوشی علیرغم اینکه به عنوان یک اسمارتفون درجه یک و پرچمدار روانه بازار شده از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد. انتظار ما این بوده که گوشی با قیمت وان پلاس 7 پرو از استاندارد ضد آب پشتیبانی کند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

پس وقتی از نمای رو به رو به گوشی OnePlus 7 Pro نگاه کنید، صفحه نمایش آن مجذوب کننده خواهد بود. دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش این گوشی انحنای جالبی دارند که منجر به کیپ شدن گوشی در دست شما و همچنین زیباتر به نظر رسیدن آن می‌شوند. ضمنا روی پنل جلوی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا به راحتی بر روی ال سی دی گوشی خط و خش ایجاد نشود. اگرچه با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه حتما از گلش محافظ ال سی دی استفاده کنید و صرفا به شیشه گوریلاگلس 5 روی آن اعتماد کامل نداشته باشید.

قاب پشت گوشی هم ساختار شیشه‌ای و براق دارد و بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED دوگانه هم درست زیر لنز دوربین اصلی گوشی دیده می‌شود. شیشه‌ای که در ساخت قاب پشت گوشی وان پلاس 7 پرو بکار رفته هم از نوع گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و ایجاد خط و خش دارد. اگرچه باز هم توصیه ما این است که برای محافظت از قاب پشت دستگاه حتما از کیف و کاور موبایل استفاده کنید. ابعاد بدنه گوشی 8.8 در 75.9 در 162.6 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 206 گرم می‌رسد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

گوشی OnePlus 7 Pro قابلیت پشتیبانی و اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد و اسپیکر های استریو هم بهره می‌برد. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت ساخت و طراحی بالایی برخوردار است و ظاهر بسیار شیک و چشم نوازی را ارائه می‌کند. تنها مسئله‌ای که انتظار داشتیم در طراحی گوشی لحاظ شود اما نشده مربوط به ضد آب بودن آن می‌شود. پس اگر به ظاهر و کیفیت ساخت گوشی اهمیت می‌دهید، وان پلاس 7 پرو می‌تواند رضایت کامل شما را جلب کند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): صفحه نمایش 

صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro ویژگی های خاصی دارد که اگر بخواهیم وارد جزئیات آن ها شویم باید خیلی فنی و دقیق به همه چیز اشاره نماییم و این مسئله می‌تواند منجر به طولانی شدن این بررسی شود. بنابراین سعی می‌کنیم خیلی وارد جزئیات نشویم و فقط در حد کاربردی به موضوعات مهم مرتبط به صفحه نمایش دستگاه اشاره داشته باشیم. پنل نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و از نوع فلواید آمولد (Fluid AMOLED) در نظر گرفته شده و رزولوشن عالی 3120 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به مقداری در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده عالی برای گوشی با نمایشگر 6.67 اینچی است. بنابراین اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا علاقه دارید، وان پلاس 7 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود. نمایشگر این گوشی کاملا بدون حاشیه در نظر گرفته شده و بیش از 88 درصد مساحت کل پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

این سبک طراحی سبب شده که دستگاه از نمای رو به رو ظاهری فوق‌العاده جذاب و زیبا داشته باشد. روی صفحه نمایش این اسمارتفون هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده که توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید، اگرچه شیشه گوریلاگلس 5 مقاومت عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند. دو تکنولوژی DCI-P3 و HDR10+ توسط صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro پشتیبانی می‌شوند که هر دو به ارائه تصویری شاداب تر و فرش کمک می‌کنند. اما ویژگی جالب بعدی نمایشگر گوشی مربوط به ارائه فرکانس 90 هرتزی می‌شود که بیشتر از فرکانس نرمال صفحه نمایش گوشی های رایج بازار خواهد بود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

فرکانس بالاتر صفحه نمایش دستگاه می‌تواند سبب شود که محتوا بر روی آن شارپ تر به نظر برسد و چشم کاربر ارتباط بهتری با آن برقرار کند. در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش آن واقعا کیفیت عالی دارد و هیچ جای ایراد و نقصی در این زمینه قابل رویت نیست. شاید تنها نقطه ضعفی که بتوان به صفحه نمایش دستگاه نسبت داد مربوط به مصرف انرژی بالای آن می‌شود چون اندازه بزرگ نمایشگر و ارائه رزولوشن و فرکانس بالا نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند که این مسئله را در بخش مربوط به "باتری و شارژدهی" مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توان تولید روشنایی (Brightness) صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro هم عالی است و شما به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 80 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کنید و با دستگاه در تعامل باشید. ضمنا نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه دستگاه انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو را بسیار لذت بخش می‌کند. فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و نمایشگر دستگاه از اسکنر انگشت داخلی بهره می‌برد. بنابراین بدون شکل بهره‌مندی از صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ یکی از اصلی ترین و مهم ترین نقاط قوت گوشی وان پلاس 7 پرو محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی وان پلاس 7 Pro به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری OxygenOS 10.0.2 هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین به روز بودن سیستم عامل گوشی می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های خوب آن باشد. ضمن اینکه بدون تردید این گوشی حداقل تا 2 سال آینده آپدیت های بعدی سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. اما بستر نرم افزاری دستگاه چطور است و چه بازدهی دارد؟ رابط کاربری OxygenOS 10.0.2 خیلی تفاوت هایی نسبت به اندروید استاک ندارد و به همین سبب گوشی وان پلاس 7 پرو می‌تواند تجربه‌ای بسیار نزدیک به اندروید 9 استاک را برایتان به همراه داشته باشد.

شرکت وان پلاس فقط سعی کرده چند ویژگی اضافه را در دستگاه ارائه کند که تعداد آن ها زیاد نیست و به همین سبب حجم رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن خیلی افزایش پیدا نکرده است. بنابراین می‌توان رابط OxygenOS 10.0.2 را یک رابط خوب و بهینه محسوب کرد. زمانی که در حال استفاده از گوشی OnePLus 7 Pro و پرسه زدن در بخش های مختلف آن هستید هم به خوبی روان بودن عملکرد آن را احساس خواهید کرد. لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری آن جایی ندارد و انجام تسک های نرمال و اقدامات روزمره به راحتی توسط آن مدیریت می‌شوند. به عنوان مثال ما بدون کوچک ترین مشکل و لگ قادر به استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ در این گوشی بودیم.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه به تعداد محدود و با حجم پایین ارائه شده‌اند که این مسئله هم به بهینه تر شدن بستر نرم افزاری آن کمک می‌کند. یکی از قابلیت های خوبی که در رابط دستگاه ارائه شده مربوط به آپشن اختصاصی ضبط ویدیو از صفحه نمایش می‌شود که در برخی مواقع جالب و کاربردی خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که گوشی OnePlus 7 Pro از بستر نرم افزاری خوب و با کیفیتی بهره می‌برد و رابط گوشی سبک و بهینه است. همچنین بستر نرم افزاری دستگاه تجربه‌ای بسیار نزدیک به تجربه استفاده از اندروید استاک و خام را برایتان به ارمغان می‌آورد که این موضوع هم از دیگر ویژگی های خوب گوشی به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

طبیعتا به عنوان گوشی که قرار است یک پرچمدار باشد و قیمت بالایی هم دارد، انتظار می‌رود که OnePlus 7 Pro از بستر سخت افزاری شامل پردازنده، رم و حافظه داخلی درجه یکی برخوردار باشد. در همین راستا شرکت وان پلاس گوشی نام برده شده را به تراشه اسنپدراگون 855 مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موبایلی عرضه شده از سمت شرکت کوالکام است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kyro 485 هستند. چهار هسته این تراشه فرکانس کاری 1.78 گیگاهرتزی دارند و سه هسته دیگر آن از فرکانس 2.42 گیگاهرتزی بهره می‌برند. یک هسته پردازشگر آن هم فرکانس 2.84 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

گوشی وان پلاس 7 پرو از نظر رم شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6، 8 و 12 گیگابایتی دارد. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده و امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در آن وجود ندارد. بنابراین گوشی از کانفیگ سخت افزاری بسیار قدرتمند و درجه یکی بهره می‌برد و به همین سبب انتظار ارائه پتانسیل بالا از جانب آن را داریم. در بررسی وان پلاس 7 پرو ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه (مجموعا 30 دقیقه) اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و از بخش Recent Apps (اپلیکیشن های اخیر) مابین چند برنامه از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

لازم به ذکر است که ما در این بررسی از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی گوشی مذکور استفاده کردیم. نتیجه بررسی OnePlus 7 Pro نشان داد که گوشی بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی های HD و سنگین بر می‌آید. افت فریم، لگ و تاخیر در حین اجرای سه بازی نام برده شده که از سنگین ترین و محبوب ترین بازی های موبایلی فعلی هستند، به هیچ وجه قابل رویت نبود اما متوجه شدیم که اجرای بازی های سنگین در گوشی به شدت بر روی کم شدن شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار است. چون صفحه نمایش دستگاه کیفیت بسیار بالایی دارد و بزرگ در نظر گرفته شده و از سمت دیگر منابع سخت افزاری اصلی آن هم در حین اجرای بازی تحت فشار قرار می‌گیرند، مصرف شارژ باتری به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

بعد از اجرای سه بازی مذکور و مراجعه به منوی "اپلیکیشن های اخیر" مشخص شد که رم گوشی به خوبی می‌توانید مولتی‌تسکینگ و شرایط سنگینی مثل شرایطی که اعمال کردیم را مدیریت کند. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بدون لگ و تاخیر قابل انجام بود و از این نظر هم هیچ مشکلی وجود نداشت. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی OnePlus 7 Pro یک اسمارتفون با قدرتمند است که از پس انجام هر تسک و اقدام سنگینی بر می‌آید. اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید، وان پلاس 7 پرو از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): دوربین اصلی و سلفی 

دوربین اصلی گوشی OnePlus 7 Pro از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 8 و 16 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.6، F/2.4 و F/2.2 دارند. این سه لنز به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس لیزری (Laser AF)، تثبیت اپتیکان تصویر (OIS)، زوم اپتیکان 3x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی OnePlus 7 Pro در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

برای بررسی دوربین گوشی OnePlus 7 Pro ما عکسبرداری در دو حالت روز و شب یا بهتر بگوییم محیط های با نور مناسب و ضعیف را ملاک قرار دادیم. در حالت اول دوربین گوشی عملکرد عالی داشت و با آن توانستیم عکس های بسیار با کیفیتی ضبط کنیم. جزئیات تصویر، شادابی و طراوت و زنده بودن رنگ ها به خوبی در عکس هایی که در شرایط نوری مناسب با دوربین اصلی گوشی وان پلاس 7 پرو ضبط می‌شوند قابل درک خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم در این شرایط با کیفیت بسیار مطلوبی قابل انجام است و دقت عملکرد دوربین در تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه بسیار مطلوب خواهد بود. اما در محیط های با نور کم و تاریک دوربین اصلی گوشی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های تاریک و کم نور هم عملکرد مطلوب و خوبی دارد. مطمئنا کیفیت عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند در حد کیفیت عکس هایی نیستند که در محیط های با نور مناسب قادر به ضبط آن ها خواهید بود اما تفاوت مابین این دو حالت عکسبرداری خیلی زیاد نیست.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز پاپ آپ 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR خودکار و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب عالی است و با آن می‌توانید واقعا عکس های با کیفیتی ضبط نمایید که برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی فوق‌العاده هستند. در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین سلفی دستگاه نمایان می‌شود که البته وقوع آن طبیعی خواهد بود و مقدار افت کیفیت به وجود آمده آزاردهنده نیست.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی وان پلاس 7 پرو از نظر دوربین به پکیج قدرتمندی مجهز شده است. شاید گوشی های پرچمداری مثل آیفون های جدید اپل یا جدیدترین سری از گوشی های گلکسی S سامسونگ بتوانند عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی و سلفی گوشی OnePlus 7 Pro داشته باشند. پس بهره‌مندی از دوربین خوب و با کیفیت یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی وان پلاس 7 پرو خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePLus 7 Pro): باتری و شارژدهی 

با توجه به اندازه و کیفیت بالایی که صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro دارد، طبیعتا مصرف انرژی آن هم بالاست و انتظار می‌رود یک باتری قدرتمند و با ظرفیت زیاد در این گوشی بکار گرفته شود. در همین راستا شرکت وان پلاس یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را در این گوشی بکار برده است. در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که باتری این اسمارتفون با یک مرتبه شارژ و در حالتی که استفاده نرمال و عادی از آن به عمل آید می‌تواند یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند و در بهترین شرایط این مدت زمان شارژدهی تا 1.5 روز قابل افزایش خواهد بود. بنابراین علیرغم اینکه باتری دستگاه ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد، خیلی بازده عالی را ارائه نخواهد کرد و اگر شما اهل انجام بازی های سنگین و گیمینگ باشید، حتی ممکن است قبل از یک روز هم به شارژ مجدد باتری گوشی نیاز پیدا کنید.

اما برای رفع این مشکل شرکت وان پلاس تکنولوژی شارژ سریع بسیار پیشرفته‌ای را در گوشی OnePlus 7 Pro ارائه کرده که با لقب Wrap Charge معرفی شده است. به موجب این تکنولوژی می‌توانید با شارژر اورجینال گوشی که توان 30 واتی دارد ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کنید! در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که 15 دقیقه اتصال گوشی به شارژر فابریکش می‌تواند تا 30 درصد شارژ باتری را به همراه داشته باشد. بنابراین اگرچه قدرت شارژدهی باتری گوشی خیلی عالی نیست اما سرعت شارژ مجدد باتری آن فوق‌العاده خواهد بود. ضمنا قابلیت شارژ بیسیم توسط گوشی پشتیبانی نمی‌شود که این مسئله می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون کالیبره کردن باتری موبایل | راهنمای جامع کالیبره کردن انواع گوشی اندروید و آیفون

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) پرداختیم. این گوشی پکیجی از ویژگی های مثبت را ارائه کرده که می‌توانند آن را به گزینه عالی برای علاقمندان به گوشی های اندرویدی تبدیل کند. البته قیمت گوشی OnePlus 7 Pro خیلی مقرون به صرفه نیست و شاید از این نظر علاقمندان به این اسمارتفون با یک چالش رو به رو باشند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و بسیار شیک
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت عالی
  • بستر نرم افزار خوب، بهینه و روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین با کیفیت
  • سرعت شارژ عالی باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
  • عدم پشتیبانی از شارژ بیسیم
  • قیمت نه چندان مقرون به صرفه