بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5559: دستگاهی مطمئن و حرفه‌ای

نقد و بررسی 04 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5559: دستگاهی مطمئن و حرفه‌ای

لپ تاپ‌های سری اینسپایرون جزء دستگاه‌هایی هستند که در کنار قیمت معقول و مناسب، کارایی بسیار بالایی دارند. لپ‌تاپ Dell Inspiron 5559 یکی از نوت‌بوک‌هایی است که برای انجام کارهای خود می‌توانید به آن اتکا کنید و ارزش خرید بالایی دارد.

کمپانی آمریکایی دل یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلفی چون اینسپایرون (Inspiron)، وسترو (Vostro)، پریسیژن (Precision) و لتیتیود (Latitude) وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ی نوت‌بوک‌های پرطرفداری چون سری XPS و سری G به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ این کمپانی هستیم.

شرکت دل هر ساله با توجه عرضه‌ی سخت‌افزارهای جدید، لپ‌تاپ‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. چندین سال قبل معمولا لپ‌تاپ‌های دل را به عنوان محصولاتی مستحکم و قدرتمند با طراحی سرسخت می‌شناختیم، ولی چند سالی است این شرکت به خوبی روی طراحی ظاهری نوت‌بوک‌های خود کار کرده تا در کنار ارائه‌ی محصولی قدرتمند بتواند از نظر زیبایی ظاهری نیز نظر کاربران را جلب کند.

شاید لپ‌تا‌پ‌های سری XPS دل برای کاربران تجاری و رده‌بالا عرضه شود، ولی این کمپانی آمریکای از کاربران میان و پایین‌رده نیز غافل نبوده و نوت‌بوک‌های بسیار خوبی را از سری Inspiron روانه‌ی بازار کرده است که در ازای قیمت مناسب، مشخصات بسیار خوبی دارند.

یکی از این دستگاه‌ها، لپ‌تاپ Inspiron 5559 دل است که ویژگی‌های جذاب آن باعث شده ارزش خرید بالایی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این لپ‌تاپ، تعادل بسیار خوبی است که میان سخت‌افزار، طراحی ظاهری و هزینه‌ی پرداختی برقرار شده است تا کاربران از خرید خود کاملا راضی باشند.

در ادامه با بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5559 همراه ما باشید.

طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Inspiron 5559

طراحان کمپانی دل تلاش می‌کنند با وجود در نظر گرفتن تغییرات برای بهبود طراحی دستگاه‌های خود، همچنان زبان طراحی مشهور این برند را حفظ کنند. از این رو در لپ‌تاپ اینسپایرون 5559 نیز تلاش شده است تا حدامکان سادگی و استحکام در طراحی دستگاه رعایت شود.

جنس مواد به کار رفته در ساخت دستگاه بسیار خوب است و همچون همیشه می‌توان انتظار لپ‌تاپی مستحکم را از دل داشت. یکی از ویژگی‌هایی که در همان لحظه‌ی اول نگاه شما را جلب می‌کند، جنس و سبک طراحی درِ Inspiron 5559 است که برخلاف برخی مدل‌ها مانند Inspiton 5567، براق نیست و باتوجه به بافت‌هایی که دارد نه‌تنها بهتر در دست جای می‌گیرد بلکه اثرانگشت به سختی روی آن جذب می‌شود. البته در کناره‌های دستگاه از پلاستیک براق استفاده شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo V130 | اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ برای کارهای روزمره

بدنه‌ی این لپ‌تاپ که در رنگ‌بندی مختلف به فروش‌ می‌رسد، کیفیت ساخت و استحکام بالایی دارد و از این نظر جای نگرانی نیست. روی درِ دستگاه که طراحی ساده‌ای دارد، لوگوی معروف Dell به چشم می‌خورد.

بعد از باز کردن درِ لپ‌تاپ Inspiron 5559 با یک طراحی ساده ولی زیبا و هماهنگ روبه‌رو می‌شوید که نگاه شما را مجذوب خود می‌کند. در این قسمت شاهد ترکیبی زیبا از رنگ‌های سیاه و خاکستری هستیم که حذابیت دستگاه را دوچندان کرده است.

صفحه نمایش این لپ‌تاپ نسبت به برخی مدل‌های دیگر حاشیه‌ی کمتری دارد و بالای آن می‌توانید وب‌کم را مشاهده کنید. زیر نمایشگاه نیز تایپوگرافی DELL دیده می‌‌شود.

اسپیکرهای لپ‌تاپ Inspiron 5559 جلوی دستگاه در نظر گرفته شده است. یکی از نقاط مثبت این نوت‌بوک، بهره‌گیری از کیبورد عددی است که انجام کارهای محاسباتی را برای کاربران ساده می‌کند.

ابعاد این دستگاه 25.6 * 267 * 381 میلی‌متر و وزن آن 2.4 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی معقول به نظر می‌رسد. گرچه وزن آن می‌توانست کمتر باشد.

خروجی‌ها

 

لپ تاپ Dell Inspiron 5559

 

نوت بوک اینسپایرون 5559 دل نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی خود، پورت‌های کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در سمت راست دستگاه علاوه بر خروجی شارژر، می‌توانید پورت‌های LAN، خروجی HDMI، یک پورت USB 3.0 و کارتخوان microSD را مشاهده کنید.

سمت چپ لپ‌تاپ Inspiron 5559، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، دو پورت USB 2.0 و درایو نوری قرار دارد. در جلوی دستگاه نیز اسپیکرهای استریو به چشم می‌خورد.

صفحه کلید و تاچ پد

 

صفحه کلید لپ تاپ Dell Inspiron 5559

 

لپ‌تاپ Inspiron 5559 دل به یک صفحه کلید جزیره‌ای با کیفیت بسیار خوب مجهز شده است که در کنار آن صفحه کلید عددی باعث می‌شود به راحتی کارهای خود را انجام دهید. کلیدهای این کیبورد دقت و کیفیت خیلی خوبی دارند و بلافاصله به دستورات شما واکنش نشان می‌دهد. هنگام کار کردن با صفحه کلید این نوت‌بوک به هیچ عنوان احساس خستگی نمی‌کنید.

شاید مشکلی که کمی شما را اذیت کنید این است که بهتر بود فضای بیشتری برای کلیدهای جهت‌نما در نظر گرفته می‌شود و کلید Space نیز بزرگتر می‌بود. نبود نور پس‌زمینه نیز ممکن است در شرایط نور کم مشکل‌ساز شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F: قدرتمند و با صلابت

تاچ‌پد (TouchPad) لپ‌تاپ اینسپایرون 5559 از یک طراحی یکپارچه با کلیک‌پد (ClickPad) برخوردار است که باعث شده طراحی و هارمونی دستگاه به مراتب بهتر شود، ولی این موضوع به دلیل سختی استفاده از کلیک‌پد و نزدیکی به لبه‌ی دستگاه کمی آزاردهنده است.

تاچ‌پد این لپ‌تاپ از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند، حساسیت و دقت بالایی دارد و به خوبی از عهده‌ی دستورات شما بر می‌آید.

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ dell inspiron 5559

 

لپ‌تاپ Inspiron 5559 دل که ما بررسی کردیم به یک نمایشگر 15.6 اینچی TN با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل مجهز شده بود از تکنولوژی Truelife بهره می‌برد. پنل مات این صفحه نمایش برای کاربرانی که از بازتاب نور در نمایشگرهای براق فراری هستند یک امتیاز ویژه به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه این لپ‌تاپ با مشخصات فنی متفاوت و قیمت مختلف وارد بازار می‌شود، نسخه‌های دیگری از این نوت‌بوک با نمایشگر مجهز به رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و پنل براق نیز به فروش می‌رسند.

اینکه چرا دل از یک پنل IPS استفاده نکرده جای سوال دارد، ولی نمایشگر لپ‌تاپ اینسپایرون 5559 شما را شگفت‌زده می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش بسیار خوب است و جزئیات با دقت نشان داده می‌شود. این نمایشگر زوایه‌ی دید قابل قبولی دارد و رنگ‌ها کاملا زنده نمایش داده می‌شوند.

شما می‌توانید انواع کارهای مختلف چون کار با نرم‌افزار‌های چندرسانه‌ای، گرافیکی، مهندسی، مالی و... را به راحتی انجام دهید و کار طولانی مدت با نمایشگر این لپ‌تاپ چشمان شما را خسته نمی‌کند.

 

سخت‌‌ افزار

کمپانی‌های مختلف مانند لنوو (Lenovo)، دل (Dell)، اچ‌پی (HP)، ایسوس (Asus) و ایسر (Acer)، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی متفاوت برای بازه‌های قیمتی مختلف روانه‌ی بازار می‌کنند تا طیف وسیعی از خریداران را پوشش دهند.

لپ‌تاپ Inspiron 5559 دل نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدلی که ما بررسی کردیم از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌مصرف Core i7 6500 از سری تراشه‌های نسل ششم اینتل موسوم به اسکای‌لیک (Skylake)، فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، معماری 64 بیتی، لیتوگرافی 14 نانومتری و حافظه‌ی کش 4 مگابایت بهره می‌برد.

علاوه بر این، لپ‌تاپ دل به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 8 گیگابایت رم DDR3 با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، باتری چهار سلولی و پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M335 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی مجهز شده است.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزار به کار رفته در این لپ‌تاپ می‌توانید انتظار داشته باشید به راحتی از عهده‌ی کارهای روزانه، وب‌گردی، انجام کارهای چندرسانه‌ای، کار با نرم‌افزارهای بسته‌ی آفیس، اجرای نرم‌افزارهای ویرایش عکس، حسابداری، مالی، مهندسی و... برآید.

این لپ‌تاپ به راحتی چهار کارِ هم‌زمان را انجام می‌دهد و هنگام کار کردن با آن در صورتی که نیاز به انجام عملیات سنگین نداشته باشید، مشکلی پیش‌روی شما نخواهد بود. همه چیز روان و بدون لگ انجام می‌شود و گرمای دستگاه نیز در حد عادی است.

البته ناگفته نماند با کمی دستکاری اگر گرافیک خیلی بالا نخواهید، می‌توانید برخی از بازی‌ها را نیز روی این لپ‌تاپ اجرا کنید. ولی یادتان باشد در نهایت لپ‌تاپ Inspiron 5559 یک لپ‌تاپ مدیریتی، دانشجویی و یک دستگاه مطلوب برای کارهای روزانه است.

 

نرم‌افزار

 

لپ تاپ دل اینسپایرون 5559

 

لپ‌تاپ Inspiron 5559 نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر در دو نسخه‌ی فاقد سیستم عامل و مجهز به نسخه‌ی 64 ویندوز 10 به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز ارجینال بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که دل برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

باتری

لپ‌تاپ Inspiron 5559 دل از یک باتری چهار سلولی بهره می‌برد که شاید طول عمر آن مانند یک باتری 6 سلولی نباشد ولی با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف به کار رفته در این لپ‌تاپ این مقدار کافی به نظر می‌رسد و شارژدهی قابل قبولی دارد.

اما نکته ی قابل توجه اینجا است که بعد از اجرای تست‌های استاندارد روی باتری لپ اینسپایرون 5559 نتایج به دست آمده قابل قبول بود. باتری این دستگاه به طور متوسط در شرایط استاندارد هنگام وب‌گردی و تماشای فیلم می‌تواند چیزی در حدود 7 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی داشته باشد که راضی‌کننده به نظر می‌رسد.

اسپیکر

شرکت دل برای لپ‌تاپ Inspiron 5559 از اسپیکرهای استریو در جلوی دستگاه استفاده کرده است که خروجی صدا در آنها کیفیت خوبی دارد و حتی با زیاد شدن صدا، هیچ‌گونه نویز آزاردهنده‌ای به گوش نمی‌رسد. با توجه به کیفیت صدای خروجی اسپیکرهای این لپ‌تاپ، می‌توانید از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus K570UD | لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

وب کم

 

وب کم لپ تاپ dell inspiron 5559

 

نوت بوک اینسپایرون 5559 دل به یک دوربین یک مگاپیکسلی با رزولوشن HD در بالای نمایشگر مجهز شده است که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی دل یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارند. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های دل در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری Inspiron جزو مدل‌های پرفروش و پرطرفدار دل است. لپ‌تاپ Inspiron 5559 با وجود برخی مشکلات که در دستگاه‌های دیگر نیز کم‌و‌بیش به چشم می‌خورد، می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. این نوت‌بوک مناسب دانشجویان، مدیران، حسابداران، وکلا، طراحان و افرادی است که سطح کاری آنها خیلی سنگین نیست.

یکی از مهمترین ویژگی‌های لپ‌تاپ Dell Inspiron 5559 که باعث می‌شود ارزش خرید زیادی داشته باشد این است که به خوبی تعادل میان سخت‌افزار، طراحی ظاهری و بهای پرداختی برقرار شده است.

این لپ‌تاپ به خوبی می‌تواند برای مدت طولانی همراه شما باشد. بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M335 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی یکی از مزایای مهم لپ‌تاپ دل به شمار می‌رود که برای خیلی از کاربران اهمیت دارد.

اگر بخواهیم برای لپ‌تاپ اینسپایرون 5559 دل جامعه‌ی هدفی را مشخص کنیم باید بگوییم مدیران، دانشجویان، حسابداران، تولیدکنندگان محتوا و تمامی‌ کاربرانی که برای انجام کارهای روزانه و نیمه‌سنیگن خود دنبال یک دستگاه حرفه ای هستند، می‌توانند مشتریان این نوت بوک باشند.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • سخت افزار خوب
  • استحکام و طول عمر زیاد
  • کیبورد باکیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • صدای کم دستگاه

نقاط ضعف

  • زاویه‌ی دید نمایشگر
  • فضای کم کلیدهای جهت‌نما
  • نبود درایو SSD