نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558

نقد و بررسی 11 مرداد 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558

در سال های اخیر لپ تاپ های کمپانی دل سری  Inspiron یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های موجود در بازار محسوب شده است. این شرکت در سال جدید نسلی خاص و متفاوت لپ تاپ را با نام انحصاری Dell Inspiron 5558 و با کانفیگ های متفاوت به بازار الکترونیک و دیجیتال عرضه کرده است.


طراحی و ساخت


کیفیت ساخت و استحکام این نوت بوک در وضعیت خوبی به سر می برد، برای نمونه لولاهای صفحه نمایش برای استحکام بیشتر دارای تغییراتی شده است، همین موضوع سبب شده است که این دستگاه را با ضخامت بیشتر در اختیار داشته باشیم. بر اساس آمار و اندازه گیری ها ابعاد و وزن این سیستم به ترتیب 25.3 × 250 × 381 میلی‌متر و 2.4 کیلوگرم براورد شده است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558
 

حالا وقتشه! اینو بخون 10 نکته مهم برای خرید لپ تاپ | راهنمای خرید و مشاوره انتخاب لپ تاپ

صفحه نمایش


این سری از صفحه نمایش لپ تاپ های دل 15.6 اینچی، از نوع  LED-backlit LCD یا CineCrystal  (هر کمپانی برای خود از اصطلاحات جداگانه استفاده می کند، که شرک تدل نیز این وازه جهت براق بودن نمایشگر به کار می برد.) می باشد. در حال حاضر مزایای متعددی در نمایشگرهای LED وجود دارد: آنها مصرف انرژی کمتری در مقایسه با LCD دارند، کوچکتر و درخشان ترند و هر پیکسل به صورت یکتا قدرت تولید رنگ مشکی شفاف تری در مقایسه با LCD دارد. براق بودن صفحه نمایش منجر می شود، دید شما در زیر نور، کمی با مشکل رو به رو شود، البته این موضوع در بیشتر لپ تاپ ها وجود دارد و مشکل بزرگی نخواهد بود.  رزولوشن این نمایشگر 1366*768 می باشد، که تصاویر شفاف و با کیفیتی را به شما ارائه می دهد. از دیگر خصوصیات این نمایشگر می توان به محدود بودن زاویه عمودی اشاره کرد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558


 

صفحه کلید و تاچ پد 


نوع کیبورد chiclet انتخاب شده است،همچنین کلیدها مربعی و دارای انحنا می باشند که با فاصله از هم قرار گرفته اند، چیدمان و نحوه ی قرار گیری کیبورد، احتمال خطا در تایپ کردن را کاهش می دهد و تایپ کردن را برای شما لذت بخش می کند.
 تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و از حساسیت زیادی برخوردار است و فرمان های مولتی تاچ شما را به خوبی اجرا می کند. لیدهای تاچ‌پد هم درون بدنه‌ی آن پنهان شده‌اند و با یک خط عمودی از هم قابل تشخیص هستند. کیفیت ساخت کلیدهای تاچ‌پد رضایت‌بخش است.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558


 

پورت و باتری


این لپ تاپ  در کل یک سیستم همه چیز تمام به حساب می آید. پورت های این دستگاه شامل: دو پورت USB2، یک پورت USB3، خروجی HDMI، خروجی VGA، پورت شبکه و جک میکروفن و هدفون است. همچنین این لپ مجهز به بلوتوث برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد. 
باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 4 سلولی لیتیوم-یون است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری تا 11 ساعت و 6 دقیقه در حالتی که از آن هیچ استفاده ای نمی شود، 5 ساعت و 37 دقیقه در حالت وب گردی و 1 ساعت و 43 دقیقه در زمان کاربری سنگین، بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 5558


 

سخت افزار و عملکرد


همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سیستم با تنظیمات مختلف وارد بازار الکترونیک و دیجیتال شده است. پردازنده ی بکار رفته مربوط به کمپانی اینتل از i3 Core گرفته تا Core i7 انتخاب شده، که به سرعت پردازنده ی متفاوت مجهز گشته اند. لپ تاپ هایی که به پردازنده ی قوی تر مجهز شده اند، پردازنده ی آن ها متعلق به نسل جدید یعنی برادول می باشند. پردازنده‌ی Broadwell بر بستری از فناوریِ ۱۴ نانومتری استوار است. برادوِل مشتقی از پردازنده‌ی Haswell است که خود بر اساس پروسه‌ی ساختِ ۲۲ نانومتری ساخته شده بود. طبیعتا، حرکت به پروسه‌ی ساختِ کوچکتر باعث کاستن از ابعادِ تراشه و کاهش مصرفِ توان می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی | نکات مهم انتخاب لپ تاپ

همچنین از 4 گیگابایت تا 8 گیگابایت به فضای رم مجهز شده اند، که بسته به کاراریی خود از لپ تاپ می توانید مقدار رم را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که این سیستم قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت را دارا می باشد.
در بخش هارد دیسک نیز این دستگاه از فضاهای متنوعی بهره مند شده است، که در سیستم ها بسته به نوع کانفیگ، بین 500 یا 1000 گیگابایت متغیر است. البته هر دو مدل دارای دور 5400 انتخاب شده.
دربخش گرافیک نیز شاهد پردازنده ی انویدیا سری 920 همراه با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی هستیم که با این پردازنده به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانید بازی های سه بعدی و برنامه های گرافیکی را دارا باشید. البته در بعضی سری ها با تنظیمات ساده تر گرافیک اینتل دیده می شود که به حافظه ی جداگانه مجهز نشده است. 

 

نقد و بررسی لپ تاپ دل Inspiron 5558