نقد و بررسی لپ تاب فوق العاده و حرفه ای Dell Alienware M14X

نقد و بررسی 20 آبان 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاب فوق العاده و حرفه ای Dell Alienware M14X

یکی از بهترین لپ تاپ ها که رقیبی برای آن پیدا نشده است، این سری از لپ تاپ های محصولات DELL است.

Alienware M14x به عنوان یک دستگاه مخصوص گیم، هر آنچه از یک لپ تاپ حرفه ای انتظار دارید را ارائه میدهد و این لپ تاپ میتواند یک گزینه مناسب برای گیمر ها مطرح شود.

مشخصات :

جنس این لپ تاپ به گونه ای است که بسیار محکم است اندازه ی صفحه نمایش این لپ تاپ ها 14 اینچی است. این سری از محصولات دارای وزن 2.92 کیلوگرم و ابعاد 337*258.3*37.8میلیمتر است. جنس بدنه ی این لپ لپ تاپ بسیار مستحکم طراحی شده است، به گونه ای که مقاومت خوبی در برابر ضربه از خود نشان می دهد.

دستگاه دارای طراحی خاص شرکت الین ور با لوگو معروف اش روی قاب بوده و در جلو نیز شیب قابل ملاحظه ای به سمت عقب دارد که از دور دستگاه را شبیه یک پخش کننده دی وی دی کرده است!

 

بررسی لپ تاپ دل Alienware M14X

صفحه نمایش :

نوع این صفحه نمایش براق، LED-backlit LCD، با دقت 1366*768 می باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ کیفیت فوق العاده ای دارد و تصاویر به خوبی نشان داده می شوند. با وجود براق بودن این صفحه، بازتاب نور در آن زیاد نیست.

بررسی لپ تاپ دل Alienware M14X

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 | ساده، زیبا و کارآمد!

 

صفحه کلید و تاچ پد :

نکته بسیار جذاب در این دستگاه، امکان تنظیم نور زمینه صفحه کلید و دیگر نقاط دستگاه مانند تاچ پد و حتی استفاده از چندین رنگ مختلف به صورت همزمان است. AlienFX  نرم افزاری است که در این زمینه به کمک شما خواهد آمد. کار کردن با این صفحه کلید بسیار راحت است، فاصله ی موجود بین کلیدهای کیبورد و عمق مناسب، عملکرد فوق العاده عالی را برای گیمرها دارد.

تاچ پد اندازه ی بزرگی دارد و دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد، این تاچ پد فرمان های چند لمسی را به راحتی انجام می دهد و دکمه های موجود روی ماوس نیز کار شما را راحت میکنند.

بررسی لپ تاپ دل Alienware M14X

پورت ها و باتری :

پورت های این لپ تاپ شامل: یک پورت USB2، دو پورت USB3، خروجی HDMI، خروجی VGA، شبکه LAN برای اتصال به اینترنت و کارت خوان است.

از ویژگی های ارتباطی این لپ تاپ، می توان به بلوتوث برای انتقال و دریافت سریعتر فایلها اشاره کرد.

باتری این لپ تاپ 8 سلولی و از نوع لیتیم-یون است. آزمایش های انجام شده روی باتری این لپ تاپ، نشان داد که این باتری حدود 4 ساعت و20 دقیقه، بدون استفاده از شارژر به شما کارایی میدهد.

در کل باید گفت که این لپ تاپ انتخاب مناسبی برای گیمرها و برنامه نویسان حرفه ای می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

سخت افزار:

این لپ تاپ سخت افزار قدرتمندی دارد، پردازنده ی این لپ تاپ Intel Core i7-2630QM با سرعت پردازنده ی 2-2.9 گیگاهرتز طراحی شده است. همچنین این لپ­تاپ، مجهز به 750 گیگابایت هارددیسک است.

اندازه ی رم در این لپ تاپ 8 گیگابایت از نوع DDR3 است، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود و برای Gamer ها و برنامه نویسان حرفه ای بسیار مناسب است.

در این لپ تاپ دو نوع پردازنده ی گرافیکی وجود دارد، یکی HD Graphics 3000 برای کارهای سبک تر و دیگری GeForce GT555M برای کارهای سنگین تر و در کنار آن3072 مگاابایت حافظه تخصیص داده شده است.