نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR : حرفه‌ای نظارت کنید!

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR : حرفه‌ای نظارت کنید!

مقدمه :

امروزه تجهیزات امنیتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهرنشینی شده‌اند. با گسترش کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی و نظارت مستمر بر اموال و فعالیت‌های در حال اجرا از راه‌های دور و نزدیک، احساس نیاز شدیدی به گیرنده‌ها و فرستنده های امنیتی از راه دور در میان جوامع احساس شد. این موضوع سبب می‌شود که همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. برای خرید یک دستگاه DVR در عین حال که باید نیاز پروژه و تجهیزات را بشناسید و دستگاهی را تهیه کنید که آن نیاز را رفع کند، باید بتوانید نیاز های آینده را نیز پیش بینی کنید. آنچه که در خرید دستگاه‌ها ضبط کننده ویدیویی اهمیت دارد این است که کاربر بتواند با افزایش تعداد دوربین در پروژه و یا تغییر مدل دوربین ها همچنان از دستگاه خریداری شده استفاده کند. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی دیجیتالی یا به عبارتی دیگر دستگاه ِDigital Video Recorder را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می‌توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه شرکت های مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های DVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahuaهایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. دستگاه‌های DVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه DVR با امکانات فوق‌العاده و قیمت مناسبی را در ذهن دارید دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : معرفی اجمالی

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از هشت کانال آنالوگ در کنار چهار کانال تحت شبکه برخوردار است. میتوان گفت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 برای مصارف حرفه‌ای با درجه حساسیت بالا طراحی و روانه بازار شده است، چرا که از چهار ورودی صدا نیز برخوردار است که این امر در دستگاه‌های محدودی دیده می‌شود. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از حداکثر کیفیت تصویر هشت مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند که این موضوع در کنار پهنای باند 64 مگابایتی سبب می‌شود تصاویر دریافتی از دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌های تحت شبکه با کیفیت عالی در مقابل دیدگان شما حاضر شوند. پشتیبانی از حداکثر بیست ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (Internal) به شکل دو هارد دیسک ساتا (SATA) با حجم 10 ترابایت، خیال شما را بابت ذخیره سازی تصاویر برای حداقل مدت شش ماه آسوده خواهد کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP | دوربین مداربسته کاربردی و باصرفه

دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانید با حداکثر کاهش کیفیت به نظارت بر مکان مورد نظر خود دست یابید. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از دوربین‌های مداربسته گردان (چرخش لنز دوربین) نیز پشتیبانی می‌کند که این امر با بهره گیری از پورت RS485 در این دستگاه صورت گرفته است. تا اینجا متوجه شدیم که با یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی ساده روبه‌رو نیستیم چرا که دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از توانایی‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است که بسیار کم در دیگر محصولت دیده می‌شود. در ادامه با نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : معماری و درگاه‌ها

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از طراحی بسیار زیبا با امکاناتی بسیار کاربردی برخوردار است؛ به گونه‌ای که تنها با یک نگاه به این دستگاه قادر خواهید بود تا از وضعیت تمامی اجزای شبکه امنیتی خود مطلع شوید. دستگاه دارای ابعادی معادل 38x32 سانتی متر می‌باشد که در صورت استفاده از دو هارد دیسک اینترنال، وزن آن به 3 کیلوگرم خواهد رسید. با توجه به اطلاعات ذکر شده دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 فضای بسیار کوچکی را اشغال خواهد کرد و در هر مکانی قادر به استفاده از این محصول خواهید بود. در نمای جلویی دستگاه شاهد سه چراغ اعلان بودیم که به ترتیب از راست به چپ عبارتند از : چراغ اینترنت (Net) که نشان‌دهنده وضعیت اتصال به اینترنت و یا شبکه می‌باشد، چراغ وضعیت ذخیره‌سازی (HDD) که وضعیت ذخیره‌سازی تصاویر دریافتی بر روی هارد دیسک را به ما نمایش خواهد داد و در آخر نیز چراغ نیرو (Power) که نشان‌دهنده وضعیت اتصال به جریان برق و روشن یا خاموش بودن دستگاه می‌باشد. تمامی چراغ‌های ذکر شده در صورت درست بودن وضعیت، به رنگ سبز در می‌آیند. با استفاده از پورت USB 2.0 موجود بر روی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قادر به استفاده از ماوس و یا فلش usb برای کپی‌ برداری از تصاویر ذخیره شده می‌باشید. همچنین بدنه برش خورده، نمایی جذاب به دستگاه بخشیده که قابل تحسین است و لوگوی هایک ویژن نیز در سمت چپ بدنه خودنمایی می‌کند.

 

در نمای پشتی شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب اعداد عبارتند از :

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

  1. هشت عدد ورودی تصویر که از نوع BNC می‌باشند و وظیفه برق رسانی و انتقال تصاویر مابین دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 و دوربین‌های مداربسته را بر عهده دارند.
  2. درگاه‌های ورودی صدا که از نقاط قوت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 محسوب می‌شوند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید دستگاه Dahua XVR1A04 از چهار ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از چهار دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هشت دوربین دیگر استفاده کنید.
  3. خروجی صدای به کار رفته در دستگاه از نوع RCA می‌باشد که صدای دریافتی را بدون کاهش کیفیت به سیستم شما منتقل خواهد کرد.
  4. خروجی VGA که در مانیتورهای قدیمی موجود می‌باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار است ولی امروزه دیگر کابردی نیست و در حال حذف از مانیتورهای امروزی می‌باشد.
  5. خروجی تصویر از نوع HDMI که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و ازسرعت انتقال بسیار بالایی بهره مند می‌باشد که تصاویر را بدون کوچکترین تاخیری برای شما به نمایش در می‌آورد.
  6. درگاه USB که جهت اتصال ماوس و یا فلش usb برای کپی‌ برداری از تصاویر ذخیره شده در نظر گرفته شده است.
  7. درگاه اتصال به اینترنت و شبکه (Lan) که جهت اتصال با چهار عدد دوربین تحت شبکه (IP Camera) از طریق اینترنت کاربردیست.
  8. درگاه RS485 که جهت اتصال به کنترلر برای تنطیم زاویه دید و یا ایجاد شبکه امنیتی با استفاده از سوییچ‌ها و سرور بر روی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قرار گرفته است.
  9. درگاه ورودی برق (Power) که انرژی مورد نیاز دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 را تامین می‌کند و از نوع DC با حداقل 12 ولت جریان می‌باشد.
  10. کلید اتصال به جریان برق که برای جلوگیری از قطع و وصل دائمی جریان در نظر گرفته شده وسبب می‌شود که مدارها و CPU دستگاه از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.
  11. درگاه سیم اتصال به زمین (ارت) که جهت امنیت بیشتر افراد و اپراتور دستگاه در نظر گرفته شده است.
  12. درگاه خروجی تصویر از نوع BNC که برای پشتیبان گیری از تصاویر دریافتی در نظر گرفته شده است و برای نمایش تصاویر کاربردی ندارد.
  13. درگاه هشدار (Alarm) که با توجه به قیمت این دستگاه در آن تعبیه شده و به منظور جلوگیری از سرقت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 در آن تعبیه شده است.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. با ورود به تنظیمات ذخیره‌سازی دوربین قادر خواهید بود تا نرخ فریم، رزولوشن ، فرمت ذخیره‌سازی تصاویر و... را به دلخواه و با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. فرمت ذخیره سازی تصاویر بین H.265،H.265+ ،H.264 و H.264+ قابل جابه‌جایی می باشد که با استفاده از فرمت H.265+ به میزان 70 درصد در هزینه‌ها و فضای اشغالی به وسیله فیلم‌های ضبط شده صرفه جویی خواهد شد و قادر به ذخیره تصاویر با کیفیت های 4M-N, 1080P, 1080N, 720P, 960H, D1, HD1, BCIF, CIF, QCIF خواهید بود. تفاوت موارد ذکر شده تنها در حجم و کیفیت تصاویر ضبط شده به وسیله دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 می‌باشد. نسبت کیفیت با حجم اشغالی رابطه مستقیم دارد و پیشنهاد ما به شما استفاده از کیفیت 720 می‌باشد، چرا که در کنار کیفیت مناسب از حجم کمی نیز برخوردار است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua DH-IPC-HFW1230SP : نظارت از راه دور

همچنین قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 2، 4، 8 و 12 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 8 مگاپیکسل و 8 کاناله به نمایش در می‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های BNC در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 8 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی Hikvision DS-7208HTHI-K2 : نکات تکمیلی

 

ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2

 

دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از استاندارد OnVif پشتیبانی می کند. این استاندارد ضمانت می کند که تمامی دوربین های تحت شبکه بدون در نظر گرفتن برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از اکثر پروتکل های تحت شبکه همچون TCP/IP, DHCP, Hik-Connect, DDNS, NTP, SADP, SMTP, UPnP پشتیبانی می‌کند. تفاوت پروتکل های ذکر شده در سرعت و امنیت آن‌هاست. به عنوان مثال سرعت انتقال در پروتکل NTP بیشتر از TCP می‌باشد و تصاویر با تاخیر کمتری دریافت خواهند شد و یا امنیت پروتکل های SADP و SMTP بسیار بیشتر از DDNS می‌باشد. پروتکل Hik-Connect نیز پروتکل ابداعی شرکت هایک ویژن می‌باشد که تنها از طریق نرم‌افزارهای این شرکت قابل دسترسی بوده و از سرعت و امنیت قابل قبولی برخوردار است. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از دو هارد دیسک داخلی (Internal) با حداکثر ظرفیت 20 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنظیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 6 ماه کافی خواهد بود. حتما نحوه تنظیم ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک را بررسی کنید تا بر روی حالت LOOP و یا ضبط مجدد باشد تا در صورت تکمیل فضای دیسک مجددا از سکتور اولیه فایل ها ذخیره شوند و ضبط تصاویر متوقف نشود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 با پشتیبانی از 8 کانال BNC برای اتصال دوربین‌های آنالوگ و پشتیبانی از 4 دوربین تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 20 ترابایت، بهترین DVR برای مصارف حرفه‌ای و با سطح امنیتی بالا می‌باشد. قیمت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت فوق‌العاده و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از 12 دوربین (8 آنالوگ و 4 تحت شبکه)
  • استفاده از چهار عدد ورودی صدا
  • پشتیبانی از یک دوربین متحرک
  • وجود نر‌م‌افزار اختصاصی
  • پشتیبانی از فرمت ذخیره‌سازی H.265+
  • پشتیبانی از 20 ترابایت فضای ذخیره سازی
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات ارائه شده

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از پورت POE
  • عدم استفاده از پورت USB 3.0