نقد و بررسی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : بهترین کیفیت، کمترین قیمت

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : بهترین کیفیت، کمترین قیمت

مقدمه :

امروزه تجهیزات امنیتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهرنشینی شده‌اند. با گسترش کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی و نظارت مستمر بر اموال و فعالیت‌های در حال اجرا از راه‌های دور و نزدیک، احساس نیاز شدیدی به گیرنده‌ها و فرستنده‌های امنیتی از راه دور در میان جوامع احساس شد. این موضوع سبب می‌شود که همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی از راه دور یا به عبارتی دیگر دستگاه (Network Video Recorder) را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه شرکت های مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های NVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahuaهایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه NVR کاربردی و مناسب دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده ویدیویی تحت شبکه با امکاناتی فراوان و قیمتی بسیار مناسب می‌باشد که قادر است به راحتی نیازهای خانگی و نیمه‌صنعتی شما را برطرف سازد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده تصاویر ویدیویی هشت کاناله می‌باشد که تصاویر دریافتی با حداکثر کیفیت شش‌مگاپیگسل را به راحتی برای شما به نمایش درآورده و یا ذخیره می‌کند. نرخ فریم (تعداد تصاویر در هر ثانیه) در این دستگاه بین 25 تا 30 بوده و به صورت دستی قابل تغییر است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از هشت دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برخوردار است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک با حداکثر حجم 8 ترابایت (در مجموع 8 ترابایت) پشتیبانی می‌کند و برای حفظ امنیت بیشتر می توانید از سیم ارت نیز در این دستگاه بهره‌گیری کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معماری و درگاه‌ها

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP | دوربین مدار بسته کاربردی و باصرفه

 

ظرافت و زیبایی جزئی جدانشدنی از محصولات هایک ویژن می‌باشند که دستگاه DS-7608NI-E2 NVR نیز از این امر بی‌بهره نیست. این دستگاه ابعادی معادل 40x30 سانتی‌متر داشته و ارتفاعی پنج سانتی‌متری دارد. وزن دستگاه نیز با استفاده از دو هارد دیسک از دو کیلوگرم بیشتر نخواهد شد. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR در نمای جلویی از سه چراغ نشان دهنده وضعیت، یک درگاه USB و طراحی زیبایی برخوردار است که لوگوی هایک ویژن نیز در سمت چپ آن درج شده است. چراغ های به کار رفته در جلو به ترتیب نشان دهنده‌ی روشن یا خاموش بودن دستگاه (Power)، وضعیت ذخیره‌سازی تصاویر (Status) و اتصال یا عدم اتصال به مانیتور می‌باشد. از پورت USB نیز جهت اتصال ماوس، فلش و یا هارد دیسک استفاده شده است. لازم به ذکر است که پورت های USB استفاده شده در دستگاه هایک ویژن ان وی آرDS-7608NI-E2  تنها جهت کپی برداری از ویدیوهای ذخیره‌شده در دستگاه می‌باشند و قابلیت ذخیره‌سازی ندارند.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در نمای پشتی شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : هشت عدد رابط شبکه که جهت دریافت تصاویر از دوربین های بی‌سیم (IP camera) تعبیه شده اند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR تنها از یک ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هفت دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پورت های شبکه (LAN) و USB پورت های بعدی هستند که ما در دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با آن مواجه شدیم که پورت lan جهت اتصال به شبکه و پورت USB جهت اتصال هارد و ماوس قابل استفاده هستند. ورودی بعدی جهت اتصال دستگاه به زمین یا همان اتصال ارت در نظر گرفته شده است که امنیت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند. در انتها ورودی برق و کلید اتصال را مشاهده می‌کنید که شما را قادر می‌سازد بدون قطع جریان اصلی و تنها با فشردن کلید، جریان را قطع یا وصل کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. کیفیت نمایش تصاویر بسته به تغییرات اعمال شده توسط شما متفاوت خواهد بود اما کیفیت‌های ارائه شده توسط دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR عبارتند از : MP/5MP/3MP/1080P/UXGA/720P/VGA/4CIF/DCIF/2CIF/CIF/QCIF6 که بسته به سرعت اینترنت و کیفیت اتصال، متغیر خواهند بود. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 1، 4 و 8 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 6 مگاپیکسل و 8کاناله به نمایش درمی‌آیند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی دوربین مداربسته Dahua HDW1400MP : جمع و جور و باکیفیت

تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های POE در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 6 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : نکات تکمیلی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

اولین نکته درباره دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR این است که این دستگاه از استاندارد OnVif پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ضمانت می‌کند که تمامی دوربین های تحت شبکه فارغ از برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می‌توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از تمامی پروتوکل های تحت شبکه همچون http/p2p/FTP/dhcp پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتوکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک داخلی (Internal) با مجموع ظرفیت 8 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنطیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 5 ماه کافی خواهد بود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با پشتیبانی از 8 کانال POE تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 8 ترابایت، بهترین NVR برای مصارف خانگی و نیمه‌صنعتی می‌باشد. قیمت دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه
  • پشتبانی از دو هارد دیسک
  • پشتیبانی از تمامی پروتوکل های شبکه
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • ورودی صدای محدود
  • فورمت های ذخیره سازی قدیمی