نقد و بررسی گوشی Doogee S90 : یک گوشی مقاوم و پرقدرت

نقد و بررسی 10 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 : یک گوشی مقاوم و پرقدرت

یکی از متفاوت ترین گوشی هایی که در حال حاضر قادر به خرید آن هستید و می‌تواند برای افرادی که زندگی ماجراجویانه‌ای دارند مناسب باشد، گوشی اس 90 دوجی (Doogee S90) خواهد بود. این گوشی مقاوم و با دوام از همه نظر یک گوشی خاص است و نسبت به اسمارتفون های معمولی ویژگی های متفاوتی را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

احتمالا با شرکت دوجی (Doogee) آشنایی دارید. این شرکت عموما در سال چند گوشی مقاوم و با دوام یا اصطلاحا راگد (Rugged) را تولید و روانه بازار می‌کند. یکی از جالب ترین و متفاوت ترین گوشی هایی که توسط این شرکت تولید شده و استارت سرمایه‌گذاری اولیه آن از طریق سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) زده شد، گوشی دوجی اس 90 یا Doogee S90 است. این گوشی نسبت به دیگر گوشی های مقاومی که تا کنون دیده‌اید متفاوت است و ویژگی های خاصی دارد که بدون شک توجه شما را جلب خواهند کرد. قیمت Doogee S90 در مقایسه با دیگر گوشی های مقاوم این شرکت ارزان نیست و برای خرید آن باید هزینه نسبتا گزافی پرداخت شود، اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

برای پاسخگویی به این سوال ما قصد داریم به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های آن داشته باشیم و سپس نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. در نظر داشته باشید که سبک طراحی گوشی دوجی S90 نسبت به دیگر اسمارتفون های عادی متفاوت است، بنابراین نباید انتظار شما از دستگاه مشابه با انتظاری باشد که از گوشی های نرمال و عادی بازار می‌رود. این اسمارتفون محصول سال 2019 است و در ماه ژانویه (January) روانه بازار شد. اگر قصد خرید گوشی مقاوم و متفاوت را دارید احتمالا دوجی S90 یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های مثبت و منفی گوشی Doogee S90 با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم گوشی دوجی S90 یک گوشی معمولی نیست و از سبک طراحی کاملا متفاوتی نسبت به سایر اسمارتفون های عادی بازار بهره می‌برد. این گوشی اصطلاحا به عنوان یک گوشی راگد (Rugged Phone) روانه بازار شده است. گوشی های راگد در واقع گوشی های مقاوم و با دوامی هستند که عوامل جانبی نظیر آب خوردگی، ضربه، فشار و غیره به راحتی منجر به آسیب دیدن آن ها نمی‌شوند. تفاوت گوشی Doogee S90 نسبت به دیگر گوشی های عادی حتی از جعبه و باکس آن قابل تشخیص خواهد بود. باکس این گوشی شبیه به یک جعبه ابزار طراحی شده و به صورت اهرمی باز می‌شود. داخل این باکس قطعات خاصی وجود دارند که در ادامه به صحبت در مورد آن ها می‌پردازیم.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

بدنه گوشی ابعاد 14.1 در 80.7 در 168 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 300 گرم می‌رسد. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد و بدنه آن از مواد تیتانیومی با روکشی از پلی‌کربنات فوق‌العاده مقاومت ساخته شده که خاصیت خنثی کردن ضربه، فشار و انواع تنش های مختلف را دارد. گوشی دوجی S90 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند که می‌تواند اثباتی مبنی بر مقاومت بالای بدنه دستگاه در برابر ضربه، فشار و سایر عوامل این چنینی باشد. همچنین استاندارد ضد آب IP69K هم وسط این اسمارتفون پشتیبانی می‌شود. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که این گوشی واقعا مقاومت عالی در برابر آب خوردگی دارد و حتی با غوطه‌ور شدن در آب هم مشکلی در عملکردش به وجود نمی‌آید.

حالا وقتشه! اینو بخون پاك كردن هيستوری گوگل موبایل | اندروید و آیفون

وقتی گوشی دوجی اس 90 را در دست بگیرید، حس کاملا متفاوتی خواهید داشت و مطمئنا متوجه خواهید شد که این گوشی بدنه‌ای خاص و مقاومت دارد. در لبه های قاب گوشی نوارهای ضخیمی نصب شده‌اند تا به نوعی منجر به محافظت هرچه بیشتر از دستگاه شوند و تحت شرایط خاص از انتقال نیروی ضربه‌ای به بخش های اصلی گوشی از قبیل فریم و ال سی دی جلوگیری به عمل آورند. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی لنز دوربین دوگانه و اصلی آن دیده می‌شود و زیر این لنز یک اسکنر انگشت نصب است که عملکرد خوبی دارد. در دو سمت لنز دوربین های اصلی گوشی هم چراغ های فلش LED آن دیده می‌شوند. زیر اسکنر انگشت دستگاه هم نام DOOGEE حک شده و به وضوح قابل رویت خواهد بود. سبک طراحی و ظاهر متفاوت دستگاه هم به راحتی و از هر زاویه دیدی قابل درک است.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

اما در بخش زیرین قاب پشت گوشی پین هایی طلایی رنگی دیده می‌شود که لازم است در مورد کارایی آن ها صحبت کنیم! این پین ها برای اتصال مغناطیسی ماژول های خاصی ارائه شده‌اند که به همراه باکس گوشی در اختیار خریدار قرار داده می‌شوند. بنابراین می‌توان اینطور گفت که گوشی Doogee S90 یک اسمارتفون ماژولار است و قابلیت نصب سه ماژول مختلف به آن وجود دارد. سه ماژولی که به همراه باکس این گوشی در اختیار کاربر قرار داده می‌شوند به ترتیب شامل یک پنل مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجزا، یک ماژول تبدیل کننده گوشی به بیسیم و یک ماژول مجهز به دوربین دید در شب می‌شود. کاربر به راحتی می‌تواند هر یک از این سه ماژول را از طریق پین های مغناطیسی که در قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند به گوشی متصل نماید. البته در برخی مدل ها ماژول بیسیم به همراه دستگاه عرضه نمی‌شود.

به دلیل اینکه قصد نداریم خیلی وارد جزئیات شویم از بررسی عملکرد سه ماژول گوشی صرف نظر می‌کنیم اما در همین حد می‌گوییم که تقریبا دو ماژول دوربین دید در شب و همچنین ماژول بیسیم گوشی خیلی کاربرد زیادی ندارند اما ماژول تقویت کننده باتری دستگاه واقعا می‌تواند در برخی شرایط کاربردی باشد. یکی از ویژگی های عجیب گوشی Doogee S90 مربوط به عدم بهره‌مندی آن از سوکت هندزفری می‌شود، بنابراین اگر اهل گوش دادن به موزیک با هندزفری سیمی نیستید، می‌توانید از گوشی دوجی S90 استفاده کنید. گوشی دوجی اس 90 از یک دکمه اختصاص برای انجام دستورات خاص هم بهره‌ می‌برد. عملکرد این دکمه بنا به سلیقه و نیاز کاربر در سه حالت قابل تنظیم خواهد بود. به عنوان مثال شما می‌توانید تنظیمات آن را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که با یک مرتبه فشردن آن اپلیکیشن دوربین اجرا شود و با دو بار فشردن آن چراغ فلش گوشی مثل یک چراغ قوه روشن شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

بنابراین از این بخش بررسی گوشی Doogee S90 می‌توان اینطور نتیجه گرفت که اسمارتفون نام برده شده کاملا یک محصول خاص است. در طراحی این گوشی به مقاومت بالا توجه ویژه‌ای شده و دستگاه بیشتر برای افرادی مناسب است که زندگی ماجراجویانه‌ای دارند و به ورزش های و سرگرمی هایی مثل کوهنوردی، کمپ زدن در دل جنگ و غیره علاقمند هستند. کیفیت ساخت دستگاه واقعا عالی است و دوام و مقاومت آن در برابر حوادث و عواملی محیطی بالاست. ظاهر گوشی هم علیرغم ظریف نبودن، خاص و جذاب به نظر می‌رسد. اگر به دنبال خرید یک گوشی مقاوم و متفاوت هستید، مطمئنا دوجی S90 می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی Doogee S90 در رابطه با صفحه نمایش دستگاه و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته یک نمایشگر 6.2 اینچی و از نوع IPS LCD است. رزولوشن 2246 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد، بنابراین صفحه نمایش دستگاه از نظر اندازه، رزولوشن و تراکم پیکسلی وضعیت خوبی دارد. روی صفحه نمایش گوشی با شیشه ضد خش گوریلاگلس 4 پوشانده شده است، اما انتظار داشتیم با توجه به عرضه دستگاه در سال 2019 و ماهیت آن که یک گوشی مقاوم است شاهد بکارگیری نسخه های جدیدتری از شیشه گوریلاگلس بر روی نمایشگر دستگاه باشیم. بنابراین توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از صفحه نمایش گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی وضعیت خوبی دارد و شادابی مطلوبی هم توسط آن ارائه می‌شود اما به عقیده ما نمایشگر دستگاه می‌توانست کنتراست و تفکیک پذیری رنگ بهتری داشته باشد و به نوعی شارپنش بهتری را ارائه کند. البته در حین استفاده از گوشی Doogee S90 و مشاهده محتوای روی صفحه نمایش تقریبا مشکلی از نظر وضوح تصویر، شارپنس، کنتراست و سایر موارد این چنینی احساس نخواهید کرد و مواردی که عنوان داشتیم فقط برای بهتر شدن نمایشگر قابل تقویت بودند. یکی از ویژگی هایی بدی که در بررسی گوشی Doogee S90 به آن برخوردیم مربوط به انعکاس نور بالا از جانب نمایشگر دستگاه می‌شد! متاسفانه به نظر می‌رسد که صفحه نمایش گوشی دوجی S50 ضد انعکاس نیست و این مسئله سبب می‌شود که در محیط های باز و تحت تابش نور انعکاس نور صفحه نمایش زیاد باشد و بدین ترتیب نتوانید به خوبی محتوای روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اگرچه شدت روشنایی مطلوبی توسط نمایشگر گوشی تولید می‌شود اما زیاد کردن روشنایی صفحه نمایش هم خیلی نمی‌تواند در محیط های باز و تحت تابش نور به کاهش انعکاس نور و بهبود وضوح تصویر کمک کند. بهره‌مندی گوشی Doogee S90 از صفحه نمایش این چنینی با توجه به ماهیتی که دستگاه دارد عجیب به نظر می‌رسد! همانطور که گفته بودیم این گوشی بیشتر برای افرادی ساخته شده که دنبال ماجراجویی هستند و به ورزش و سرگرمی هایی همچون کوهنوردی و کمپ زدن در دل جنگل و غیره علاقه دارند، طبیعتا در اینگونه مواقع کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور از ویژگی هایی خواهد بود که توجه به کیفیت آن در طراحی گوشی الزامیست اما متاسفانه دوجی توجهی به این موضوع نداشته سات. بنابراین انعکاس نور زیاد از جانب صفحه نمایش گوشی Doogee S90 یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن خواهد بود. صفحه نمایش دستگاه از نظر سایر ویژگی ها کاملا عملکرد مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

شرکت دوجی گوشی S90 را به سیستم عامل اندروید مجهز کرده و اندروید 8.1 اوریو (Android 8.1 Oreo) هم به طور پیش فرض روی دستگاه نصب است. شخصی سازی های خاصی هم توسط دوجی روی سیستم عامل دستگاه انجام شده اما کاملا مشخص است که این شرکت سعی نداشته خیلی در رابط کاربری دستگاه تغییری ایجاد کند. دستورات اشاره‌ای زیادی توسط گوشی پشتیبانی می‌شوند که استفاده از آن ها در برخی مواقع واقعا کاربردی خواهد بود. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه ناچیز است و دوجی یک پک نرم افزاری اختصاصی در گوشی ارائه کرده که شامل برخی برنامه های کاربردی نظیر قطب‌نما، فشارسنج، ذره‌بین و غیره می‌شود.

همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم روی لبه قاب گوشی دوجی S90 یک دکمه فیزیکی خاص نصب شده که کاربر می‌تواند کارایی آن را در سه حالت مختلف تنظیم کند. به عنوان مثال شما می‌توانید از منوی تنظیمات گوشی وضعیت عملکرد دکمه مذکور را به گونه‌ای بهینه کنید که با یک بار فشردن آن یا نگه داشتن دکمه اپلیکیشن دوربین اجرا شود و با دو بار فشردن آن دستور دیگری توسط دستگاه پیاده سازی گردد. شاید این دکمه و عملکرد آن در حالی که این مقاله را مطالعه می‌کنید خیلی برایتان جالب و کاربردی به نظر نرسد اما در عمل واقعا کاربردی خواهد بود. تصور کنید در حال کوهنوردی یا اسکی هستید و دستکش در دست دارید و ناگهان می‌خواهید از منظره پیش روی خویش عکس بگیرید. اجرای اپلیکیشن دوربین گوشی در این مواقع واقعا سخت خواهد بود، اما دکمه اختصاصی گوشی Doogee S90 می‌تواند به شما کمک کند تا با فشردن ساده آن قادر به اجرای اپلیکیشن دوربین باشید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که عملکرد سیستم عامل و بستر نرم افزاری آن خوب و قابل قبول است اما اینطور نخواهد بود که هیچ لگ، تاخیر و باگی در بستر نرم افزاری گوشی مشاهده نشود. در برخی مواقع ممکن است برخی اپلیکیشن های کمی کند در گوشی اجرا شوند اما در مجموع بروز اینگونه مشکلات به قدری نیست که آزاردهنده باشد و مشکلی برای کاربر ایجاد کند. انجام کارهای روزمره مثل ارسال دریافت پیامک، برقراری تماس، وبگردی، تماشای ویدیو های یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام و غیره در گوشی بدون مشکل انجام می‌شوند. البته ممکن است در برخی مواقع تاخیر ها و لگ های کوچکی در حین استفاده از اینستاگرام به وجود آید که قابل چشم پوشی هستند. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی دوجی اس 90 از نظر نرم افزاری و سیستم عامل عملکرد و وضعیت قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): پردازنده، رم و حافظه داخلی

طبیعتا نباید از گوشی که در طراحی آن بیشتر بر روی مقاومت و پایداری تمرکز شده انتظار داشت که قدرت عملکرد عالی داشته باشد. پردازنده مرکزی این اسمارتفون هشت هسته‌ای است. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارد و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A72 بوده و فرکانس 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. رم گوشی ظرفیت خوب 6 گیگابایتی را ارائه کرده و حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایتی است. البته گوشی دوجی اس 90 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند و با نصب آن در دستگاه می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

همانگونه که در بخش قبل اشاره کردیم، گوشی دوجی اس 90 تقریبا برای انجام کارهای روزمره بدون مشکل عمل می‌کند، اما آیا با این گوشی می‌توان به انجام بازی های سنگین اندرویدی هم پرداخت؟ برای پاسخگویی به این سوال ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر یک از برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی گوشی Doogee S90 نشان داد که اجرای هر دو بازی در آن امکانپذیر است اما ممکن است در پاره‌ای از موارد لگ و تاخیرهایی ریزی در عملکرد گوشی نمایان شود که قابل چشم‌پوشی خواهند بود. اما به طور کلی باید گفت که گوشی دوجی S90 نمی‌تواند برای کسانی که علاقمندان مطلق انجام بازی های اندرویدی و سنگین هستند گزینه خرید مناسبی باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی دوجی اس 90 از دو لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده است که از قابلیت های رایج و متداولی همچون فوکوس خودکار، زوم دیجیتال، فوکوس مرحله‌ای (PDAF) و غیره پشتیبانی می‌کند اما ویژگی خیلی خاص و متفاوتی را به همراه ندارند. برای دوربین اصلی گوشی از یک چراغ فلش LED چهارگانه استفاده شده که به صورت جفت جفت در دو سمت لنز دوربین اصلی دستگاه نصب هستند و در برخی مواقع می‌توانند به خوبی نقش چراغ قوه را هم ایفاء کنند. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که دوربین اصلی آن کاملا عملکردی معمولی دارد و با آن می‌توانید عکس های معمولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید اما نباید هیچ انتظار بیشتری از دوربین اصلی دستگاه داشته باشید. عموما تعادل و کیفیت رنگ ها در تصاویر ضبط شده با دوربین اصلی گوشی دوجی اس 90 خیلی جالب نیست و کیفیت تصاویر در محیط های کم نور و تاریک افت نسبتا زیادی دارد.

بنابراین از دوربین اصلی گوشی Doogee S90 انتظار بالایی نداشته باشید. شرایط کاملا مشابه برای دوربین سلفی دستگاه هم صادق است. دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از زاویه دید 90 درجه پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید اگر زاویه دید گسترده‌تری توسط دوربین سلفی دستگاه پشتیبانی می‌شد، کاربران بهتر می‌توانستند تصاویر سلفی دست جمعی در حین سفرهای تفریحی خود ضبط کنند و در نتیجه تجربه کاربری بهتری برای آن ها به ارمغان آورده می‌شد. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه هم کاملا معمولی است و نمی‌توانید با آن عکس های خیلی خاص و با کیفیتی ضبط نمایید. با توجه به قیمت گوشی دوجی S90 انتظار داشتیم دوربین اصلی و سلفی دستگاه کیفیت بهتری داشته باشند که متاسفانه اینطور نیست.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

اما بد نیست در این بخش کمی هم در مورد ماژول دوربین دید در شب گوشی صحبت کنیم. ماژول دوربین دید در شب گوشی به سادگی روی قاب پشت آن قابل نصب است و بعد از نصب آن می‌توانید در محیط های تاریک به خوبی منظره پیش روی دوربین را با وضوح بهتر مشاهده کرده و در صورت نیاز از منظره تاریک پیش رویتان عکسبرداری کنید. نکته جالب ماژول دوربین دید در شب گوشی مربوط به زاویه دید گسترده 131 درجه‌ای آن می‌شود که سبب خواهد شد تصویر وسیع تری از منظره پیش رو قابل ضبط شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی S90): باتری و شارژدهی

طبیعتا وقتی گوشی برای ماجراجویی طراحی می‌شود باید از باتری قدرتمندی هم بهره‌مند باشد و بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را برای بازه های زمانی طولانی تامین کند. در همین راستا از یک باتری 5050 میلی آمپر ساعتی در گوشی دوجی اس 90 استفاده شده است. در بررسی گوشی Doogee S90 مشخص شد که یک کاربر معمولی به راحتی می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون حداقل تا 2 روز از آن استفاده کند. حتی در بدترین شرایط و استفاده زیاد از دستگاه توسط یک کاربر پرمصرف هم شارژ باتری گوشی حداقل یک روز دوام می‌آورد. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی کمتر از حد نرمال باشد، شارژ باتری دوجی S90 بیشتر از 2 روز هم می‌تواند دوام داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

همانطور که در بخش اول مقاله اشاره کرده بودیم در باکس گوشی دوجی اس 90 یک عدد ماژول باتری هم ارائه شده که یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی را در قلب خود جای داده و با نصب آن در گوشی می‌توانید ظرفیت باتری اصلی آن را 5000 میلی آمپر ساعت افزایش دهید. به بیان دیگر این قاب مثل یک باتری اضافه یا پاوربانک عمل می‌کند و با نصب آن در گوشی، ظرفیت باتری دستگاه در مجموع به 1050 میلی آمپر ساعت افزایش می‌یابد. بنابراین با بکارگیری این ماژول مطمئنا دیگر مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن شارژ باتری را تجربه نمی‌کنید. برای افزایش سرعت شارژ شدن باتری دستگاه هم ظاهرا سیستم شارژ سریعی در آن بکار رفته اما ما در بررسی گوشی Doogee S90 متوجه شدیم که برای فول شارژ باتری دستگاه به زمانی در حدود 110 الی 130 دقیقه نیاز خواهید داشت.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S90

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Doogee S90 (دوجی اس 90) پرداختیم. گوشی نام برده شده یک گوشی مقاوم و با دوام یا اصطلاحا راگد (Rugged) است که در برابر عوامل محیطی و حوادثی مثل آب خوردگی، افتادن از دست کاربر و غیره مقاومت خوبی را ارائه می‌کند. همچنین این گوشی قابلیت نصب سه ماژول مختلف را دارد که به ترتیب شامل یک ماژول باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، یک ماژول بیسیم و یک ماژول دوربین دید در شب می‌شوند. اگر اهل ماجراجویی هستید و به تفریحاتی از قبیل کوهنوردی و کمپ زدن در دل جنگل علاقه دارید، گوشی دوجی S90 می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با دوام و مقاوم
  • مقاومت عالی در برابر آب خوردگی
  • ظاهر خاص و جذاب
  • بهره‌مندی از سه ماژول مختلف با کارایی متفاوت
  • شارژدهی خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • انعکاس نور زیاد صفحه نمایش
  • دوربین معمولی
  • قیمت گران