نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : خوش دست و خوش قیمت

نقد و بررسی 09 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : خوش دست و خوش قیمت

گوشی دوجی اس 55 لایت (Doogee S55 Lite) یکی از گوشی های بسیار موفق شرکت دوجی بوده که در سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی قیمت مناسبی دارد و ویژگی های مطلوبی را هم به عنوان یک اسمارتفون مقاوم و بادوام ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق به نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اگر از آن دسته افرادی هستند که به گوشی های خاص با طراحی مقاوم و دوام بالا علاقه دارند مطمئنا شرکت دوجی (Doogee) و محصولات آن را به خوبی می‌شناسید. دوجی شرکتی است که تقریبا هر سال چند گوشی هوشمند جدید با دوام و مقاوم را روانه بازار می‌کند. یکی از موفق ترین اسمارتفون هایی که دوجی در این راستا روانه بازار کرد، گوشی Doogee S55 Lite بود که در ماه جولای (July) سال 2018 شاهد معرفی و عرضه آن بودیم. قیمت Doogee S55 Lite مناسب در نظر گرفته شده و دستگاه از طراحی خاص و بسیار مقاومی بهره می‌برد و مشخصات سخت افزاری مطلوبی هم دارد. این موضوعات سبب شده‌اند که دوجی اس 55 لایت به یک پکیج کامل و خوب برای کسانی تبدیل شود که بنا به هر دلیل می‌خواهند یک گوشی اندرویدی مقاوم، با دوام و کارآمد داشته باشند.

اما برای شناخت بهتر این گوشی و نقاط قوت و ضعف گوشی نام برده شده باید دقیق تر آن را مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از این گوشی استفاده کردیم و عملکرد آن را ارزیابی کردیم. حالا و در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی مذکور را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم به نوعی نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite را خدمتتان ارائه کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی اندرویدی مقاوم و با دوام را دارید که از کیفیت ساخت و سخت افزار مطلوبی بهره‌مند باشد و دوجی S55 Lite از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی دوجی S55 لایت از نظر سبک طراحی و ظاهر نسبت به دیگر گوشی های هوشمند بازار کاملا متفاوت است. بخشی از بدنه این گوشی از پلی‌کربنات بسیار مقاومی ساخته شده که به راحتی آسیبی به آن ها وارد نمی‌شود و در برابر ضربه، فشار و خمش مقاومت بسیار بالایی دارد. شاید بتوان اینطور گفت که گوشی Doogee S55 Lite می‌تواند از سخت ترین شرایط و اتفاق ها مثل وارد شدن ضربه به گوشی و افتادن از دست کاربر جان سالم به در ببرد، بنابراین این اسمارتفون گزینه خرید خوبی برای آن دسته افرادی است که بنا به شرایط کاری به گوشی های با دوام نیاز دارند. ابعاد بدنه این گوشی 14.2 در 161.3 در 77.8 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 275 گرم می‌رسد. پس این اسمارتفون از نظر وزن نسبت به گوشی های امروزی به مراتب سنگین تر خواهد بود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

وقتی دوجی اس 55 لایت را در دست بگیرید و نگاه مختصری به آن داشته باشید سریعا تفاوت های آشکار آن با گوشی های رایج امروزی را درک خواهید کرد. قاب گوشی طراحی متفاوتی دارد و ضخیم است و تقریبا سبک چینش تمام المان های آن نسبت به گوشی های عادی متفاوت خواهد بود. گوشی Doogee S55 Lite از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند و آب خوردگی نمی‌تواند به سادگی منجر به آسیب دیدن این گوشی و بروز مشکل در عملکرد آن شود. این گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و شیار سیم کارت آن در لبه سمت چپ قاب گوشی نصب است. در لبه فوقانی قاب آن سوکت هدفون نصب شده و در لبه زیرین قاب دستگاه هم سوکت شارژر میکرو یو اس بی وجود دارد. لازم به ذکر است که جک هدفون گوشی از نوع 3.5 میلیمتری خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون معرفی شیائومی ردمی K40 گیمینگ ادیشن

در لبه سمت راست قاب دوجی S55 Lite سه دکمه فیزیکی افزایش صدا، کاهش صدا و پاور نصب هستند که هر سه از مقاومت بسیار خوبی برخوردارند و با لمس آن ها به خوبی متوجه این امر می‌شوید. تمام پورت های اتصال لبه های قاب گوشی با کاور خاصی پوشانده می‌شوند تا در صورت آب خوردگی نفوذ آب به داخل آن ها امکانپذیر نباشد. زیر صفحه نمایش دستگاه سه دکمه خازنی و لمسی بازگشت به عقب (Back)، هوم (Home) و اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) تعبیه شده‌اند که خیلی روشن و واضح به نظر نمی‌رسند و ممکن است کاربر برای استفاده از آن ها در چند روز اول با کمی مشکل رو به رو شود. شرکت دوجی اشاره داشته روی صفحه نمایش گوشی S55 Lite را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده تا مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز افزایش یابد. البته بهتر است خیلی به مقاومت شیشه گوریلاگلس 3 نمایشگر بسنده نکنید و حتما از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

سبک طراحی و ظاهر قاب پشت گوشی کاملا نسبت به گوشی های دیگر متفاوت خواهد بود و شما با یک نگاه ساده به آن متوجه این مسئله خواهید شد. تفاوت طراحی ظاهری گوشی نسبت به گوشی های رایج امروزی در عکس های ضمیمه شده به وضوح قابل درک است. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی دو لنز دوربین با ابعاد نسبتا بزرگ به صورت عمودی نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم در کنار آن ها دیده می‌شود. درست زیر لنز دوربین های اصلی گوشی یک اسکنر انگشت دایره‌ای شکل تعبیه شده که در بررسی گوشی Doogee S55 Lite مشخص شد کیفیت عملکرد مطلوبی دارد و با سرعت خوبی پروسه تشخیص جزئیات انگشت کاربر و آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند. در لبه زیرین قاب پشت گوشی هم نام DOOGEE حک شده است. اما وقتی گوشی را در دست بگیری چه حسی خواهید داشت؟

حسی که با در دست گرفتن گوشی دوجی S55 Lite به شما منتقل خواهد شد با حس در دست گرفتن دیگر گوشی های عادی متفاوت است. حس تمایز و منحصر به فرد بودن به خوبی توسط این گوشی به کاربر منتقل می‌شود. شاید تصور کنید چون گوشی طراحی مقاومی دارد، حس دلپذیری به کاربر منتقل نخواهد کرد و جذاب نیست، اما در عمل اینطور نبوده و مطمئن هستیم با در دست گرفتن Doogee S55 Lite از طراحی خوب آن متعجب می‌شوید. شرکت دوجی به خوبی در طراحی این گوشی تعادل مابین دوام بدنه و جذابیت ظاهری را برقرار کرده و به عقیده ما این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت دوجی اس 55 لایت محسوب می‌شود. پس طراحی و ظاهر خوب و کیفیت بالا از نقاط قوت گوشی دوجی S55 Lite هستند.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

 نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که برای گوشی دوجی S55 لایت در نظر گرفته شده از نوع IPS LCD بوده و اندازه 5.5 اینچی دارد. رزولوشن نه چندان بالای 1440 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 294 پیکسل در هر اینچ برای نمایشگر دستگاه به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی کاملا معمولی برای گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی است. حاشیه های صفحه نمایش گوشی خیلی باریک نیستند و دلیلی هم برای باریک طراحی کردن آن ها وجود ندارد چون ماهیت گوشی Doogee S55 Lite به گونه‌ایست که بیشتر باید مقاوم باشد و زیبایی ظاهری در طراحی آن از اهمیت کمتری برخوردار است. طبق آمار چیزی در حدود 62 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود.

روی صفحه نمایش گوشی دوجی S55 Lite با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده اما اکیدا توصیه می‌کنیم برای محافظت از نمایشگر دستگاه حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی بر روی آن نصب کنید تا خط و خشی مستقیما بر روی ال سی دی گوشی ایجاد نشود. اما کیفیت نمایشگر دستگاه چطور است؟ در بررسی گوشی Doogee S55 Lite مشخص شد که صفحه نمایش گوشی کیفیت کاملا متوسطی دارد. شادابی تصویر در نمایشگر دستگاه قابل قبول است و ضریب کنتراست نسبتا مطلوبی هم توسط آن ارائه می‌شود، اما شارپنس خیلی عالی در نمایشگر دستگاه دیده نمی‌شود. با این حال در حین استفاده از دستگاه و مشاهده محتوا بر روی نمایشگر آن با مشکلی رو به رو نخواهید شد. از نظر تولید روشنایی هم صفحه نمایش گوشی دوجی اس 55 لایت عملکرد قابل قبولی دارد. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش آن بر روی 100 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی صفحه را مشاهده کنید. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی دوجی S55 لایت متوسط و قابل قبول است.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

 نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی دوجی اس 55 لایت مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و به همین جهت از آن به عنوان یک اسمارتفون یاد می‌شود. اندروید 8.0 اوریو به طور پیش فرض روی دستگاه نصب شده و خوشبختانه خبری از نرم افزارهای پیش فرض زیاد و سنگین یا اصطلاحا بلوت‌ویر (Bloatware) در آن نخواهد بود. فقط تعدادی اپلیکیشن خاص برای انجام برخی محاسبات مثل تبدیل واحد ها و غیره به طور پیش فرض روی سیستم عامل دستگاه نصب هستند که اغلب آن ها کاربردی خواهند بود. خوشبختانه در بررسی گوشی Doogee S55 Lite مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روانی دارد و برای انجام کارهای روزمره سرعت و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند. به بیان دیگر به نظر می‌رسد که هماهنگی خوبی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی برقرار باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

ما طی یک هفته استفاده از این گوشی اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی آن نصب کردیم و هر روز چند ساعت از این اپلیکیشن ها استفاده به عمل آوردیم و خوشبختانه هیچگاه در عملکرد این برنامه ها لگ و تاخیری ایجاد نشد. بنابراین می‌توان گفت که بستر نرم افزاری گوشی بهینه و مناسب طراحی شده و این امر سبب می‌شود که سرعت عملکرد نرم افزاری مطلوبی در دستگاه قابل رویت باشد. البته طبیعتا افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه شود، بنابراین سعی کنید برای دستیابی به بهترین بازده نرم افزاری تا حد امکان از پر شدن حافظه گوشی جلوگیری نمایید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

 نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 با توجه به اینکه گوشی دوجی S55 لایت یک گوشی مقاوم و با دوام است، انتظار نداریم که قدرت پردازشی و پتانسیل خیلی بالایی داشته باشد چون عموما در طراحی این نوع گوشی ها تمرکز اصلی بر روی دوام و پایداری دستگاه و سبک طراحی آن معطوف می‌شود و از تقویت دیگر ویژگی های گوشی چشم‌پوشی به عمل می‌آید. خوشبختانه در بررسی گوشی Doogee S55 Lite مشخص شد که این اسمارتفون برخلاف تصور ما کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و از قدرت پردازشی مطلوبی بهره می‌برد. تراشه MT6739 مدیاتک به طور پیش فرض روی این دستگاه نصب است که یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون 30 بازی پرطرفدار اندروید و iOS | با بهترین بازی های موبایل آشنا هستید؟

گوشی Doogee S55 Lite از یک رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می‌کند. دستگاه از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل آورده و با اتصال این قطعه می‌توان حجم ذخیره سازی اطلاعات را در گوشی افزایش داد. دوجی اس 55 لایت از شیار سیم کارت دوم که به صورت هیبریدی طراحی شده برای نصب رم میکرو اس دی استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان در این گوشی به طور همزمان از دو سیم کارت استفاده کرد یا اینکه از یک سیم کارت و رم میکرو اس دی استفاده به عمل آورد. اما کیفیت و قدرت عملکرد گوشی چطور است؟ در بررسی گوشی Doogee S55 Lite مشخص شد که دستگاه برای انجام کارهای روزمره مثل ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره با مشکلی رو به رو نمی‌شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

بنابراین تصمیم گرفتیم یک قدم رو به جلو و فراتر برداریم و اجرای بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت اکستریم (Asphalt Extreme: Rally Racing) را در آن بررسی کنیم. بدین سبب دو بازی نام برده شده را در گوشی نصب و هر یک را 10 دقیقه در دستگاه اجرا کردیم. نتیجه بررسی گوشی Doogee S55 Lite نشان داد که دستگاه فراتر از انتظارات ما عمل کرده و به خوبی از پس اجرای دو بازی مذکور بر می‌آید. البته شاید سرعت بارگزاری (load) مراحل مختلف بازی نسبت به دیگر گوشی ها کمتر باشد اما در حین اجرای بازی با لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. بدنه گوشی در زمان انجام بازی داغ می‌شود اما شدت داغ شدن آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی دوجی اس 55 لایت از نظر قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی نسبت به انتظاری که از آن داشتیم عملکرد بهتری دارد و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی Doogee S55 Lite : دوربین اصلی و سلفی

 کیفیت دوربین برای اغلب کاربرانی که به دنبال خرید یک گوشی موبایل جدید هستند اهمیت ویژه‌ای دارد اما کاربری که قصد خرید یک اسمارتفون مقاوم و با دوام را دارد خیلی نباید به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت دهد. بنابراین نباید انتظار داشت که گوشی مثل دوجی S55 لایت با سبک طراحی که دارد و قیمتی که ارائه کرده از دوربین خیلی قدرتمندی بهره‌مند باشد. با این وجود شرکت دوجی یک دوربین دوگانه را به عنوان دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته است. دو لنز دوربین اصلی گوشی به ترتیب 13 و 8 مگاپیکسلی هستند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم دیجیتال، عکسبرداری پشت سر هم، تشخیص خودکار چهره، ژئوتگینگ، عکسبرداری پانوراما، فوکوس لمسی، تعدیل خودکار روشنایی و غیره هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ ما در بررسی گوشی Doogee S55 Lite عملکرد دوربین آن را در دو وضعیت نوری مناسب و نامناسب مورد ارزیابی قرار دادیم. وضعیت مناسب مربوط به زمانی می‌شد که در محیطی باز نور کافی برای عکسبرداری وجود داشت و وضعیت نامناسب مربوط به عکسبرداری در محیط های بسته (داخلی) با نور نسبتا کم می‌شد. نتیجه بررسی نشان داد که دوربین گوشی نسبت به سبک طراحی که دارد و قیمت گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار مطلوبی را ضبط می‌کند اما در محیط های با نور کم و نامناسب، کیفیت عکس ها خیلی مطلوب نخواهند بود. با این وجود کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی فراتر از حدی است که ما انتظار داشتیم. در سمت مقابل دوربین سلفی دوجی اس 55 لایت از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کیفیت عملکرد آن هم خوب است. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید عکس های قابل قبولی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط نمایید. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش بررسی Doogee S55 Lite اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از نظر کیفیت دوربین عملکرد خوبی دارد و واقعا نسبت به کارایی که برای دستگاه در نظر گرفته شده کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی Doogee S55 Lite : باتری و شارژدهی

 در بدنه ضخیم گوشی دوجی اس 55 لایت از یک باتری قدرتمند 5500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که پیش‌بینی می‌شود به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. از آنجایی که صفحه نمایش گوشی چندان بزرگ نیست و رزولوشن بالایی هم ندارد و پردازنده دستگاه هم کیفیت عملکرد متوسطی را ارائه می‌کند و خیلی پرمصرف نیست، باتری 5500 میلی آمپر ساعتی آن باید بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. در بررسی گوشی Doogee S55 Lite هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و در حالتی که به میزان متعادل از آن استفاده شد، می‌توان به راحتی دو روز از گوشی استفاده کرد. اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی کمتر از حد نرمال باشد، باتری دستگاه می‌تواند بیشتر از دو روز دوام هم داشته باشد و طبیعتا اگر استفاده کاربر از دستگاه بیشتر از حد نرمال باشد، شارژ باتری هم با سرعت بیشتری خالی می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون روش‌های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

البته به عقیده ما تحت هر شرایط باتری 5500 میلی آمپر ساعتی گوشی Doogee S55 Lite حداقل یک روز کامل انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد، مگر اینکه شما مدت زمان های طولانی را صرف انجام تسک های سنگینی مثل اجرای بازی های HD کنید. پس قدرت شارژدهی خوب یکی دیگر از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی دوجی S55 لایت است. اما سرعت شارژ باتری دستگاه چطور خواهد بود؟ ظاهرا قابلیت شارژ سریع خاصی توسط باتری گوشی پشتیبانی می‌شود اما ما در بررسی گوشی Doogee S55 Lite خیلی سرعت شارژ بالایی را مشاهده نکردیم. باتری دستگاه برای اینکه از صفر تا صد درصد شارژ شود تقریبا 130 دقیقه زمان صرف کرد. بنابراین طولانی بودن مدت زمان شارژ باتری گوشی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید از پاوربانک استفاده کنید و از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری دستگاه استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Doogee S55 Lite پرداختیم. این گوشی با تمرکز بر روی دوام و مقاومت از سوی شرکت دوجی ساخته شده و با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به دیگر گوشی های هم سبک خودش دارد و سخت افزاری مطلوبی که ارائه می‌کند توانسته مورد استقبال قرار گیرد و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. اگر می‌خواهید یک گوشی مقاوم، خوش قیمت و در عین حال کارآمد داشته باشید، دوجی S55 لایت می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با دوام و مقاوم
  • بدنه ضد آب واقعی و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • ظاهر جذاب و خاص
  • بستر نرم افزاری روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین مناسب (نسبت به قیمت و سبک طراحی)
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت خوب

 

نقاط ضعف:

  • رزولوشن صفحه نمایش می‌توانست بهتر باشد
  • سرعت پایین شارژ باتری