نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u

نقد و بررسی 17 شهریور 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u

مقدمه

قابلیت حمل و جابجایی دو فاکتور از جمله فاکتورهای اساسی مورد نظر ما در خصوص گجت ها می باشند. این قضیه ی در مورد رایانه های شخصی و لپ تاپ نیز صادق است. امروزه، دیگر شاهد حضور تجهیزات و صفحه نمایش های غول آسا در یک رایانه نیستیم بلکه در عوض با LED های بسیار باریک سرو کار داشته و تقریباً هر چیزی بی سیم شده است.این قضیه نه تنها به انجام آزادانه ی کارها به ما کمک می کند بلکه به ما اجازه می دهد تا بسادگی بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. ولی در این جا درباره ی یک دستگاه فشرده و سیار صحبت می کنیم. مینی پی سی ها بسیار محبوب شده اند ولی بسیاری از مردم هنوزهم از حضور آن ها بی اطلاع هستند. هرچند تلفن های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا ... در اختیار داریم ولی هنوز رایانه های دسکتاپ یا شخصی را برای انجام کارهای سنگین انتخاب می کنیم. زیرا با رایانه ی شخصی، امکانات پیشرفته تر، صفحه نمایش بزرگتر، مطلوبیت و امکان جابجایی و جایگزینی قطعات را در اختیار داریم. هرچند همیشه همه چیز کامل نیست، رایانه های شخصی بزرگ معایبی نیز دارند از جمله مصرف زیاد برق، کثیفی و گرد و غبار و ... ولی با ظهور مینی پی سی ها، برخی از این موارد بواسطه ی فشردگی دستگاه، رفع می شوند. واقعاً مینی پی سی چیست؟ به زبان ساده یک رایانه ی شخصی جمع و جور، ارزان قیمت، کم مصرف است که می تواند وظایف اصلی رایانه را انجام دهد. اگر قصد خرید مینی پی سی (Mini PC) برای انجام کارهای روزانه خود را دارید، با نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: سخت افزار

در مینی پی سی هترون Easy ei552u از پردازنده ی Intel Core i5-5200U استفاده شده است، یک پردازنده ی ULV (ولتاژ پایین) دو هسته ای برای الترابوک ها که ژانویه 2015 عرضه گردید. علاوه بر دو هسته سی پی یو با Hyper-Threading در فرکانس 2.2GHz تا 2.7GHz (دو هسته:2.5GHz) یک پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 5500 و دو کنترلر حافظه دو کاناله DDR3(L)-1600 را نیز در دل خود جا داده است. Core i5 با ترانزیستورهایFinFET و با فرآیند 14nm ساخته شده است. به لطف معماری بهبودیافته، 5% تا 15% سریعتر از Core i5-4200U و تقریباً همسان با Core i5-4300U (هر دو Haswell) می باشد. با توجه به قیمت مینی پی سی هترون Easy ei552u و قدرت پردازشی پردازنده به کار رفته در آن برای اهداف چندرسانه ای و دفتری و همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها و کارهای چند وظیفه ای انتخاب مناسبی است. مصرف برق این پردازنده در رتبه یTDP 15W قرار دارد که شامل کارت گرافیک، کنترل حافظه، VRM و تراشه ی مجتمع می باشد. در نتیجه این پردازنده مناسب الترابوک های کوچک 11 اینچی و بزرگتر خواهد بود. این دستگاه با برخورداری از120 گیگابایت حافظه ی داخلی و 4 گیگابایت حافظه RAM DDR3 بسیار مناسب انجام بازی های سطح متوسط، وب گردی، ویرایش عکس و ... است. سرعت کلاک این حافظه 1600MHz می باشد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

گرافیک نسل پنجمی HD Graphics 5500 24 واحد اجرا (EU) با فرکانس 300-900MHz را ارائه می کند. مشابه هسته ی سی پی یو (CPU)، معماری جی پی یو برای بهبود عملکرد در هر فرکانس بطور کامل بازنگری شده است. بنابراین می تواند با (HD Graphics 4400 (20 EUs و (HD Graphics 5000 (40 EUs که هر دو بخشی از نسل Haswell هستند به خوبی رقابت نماید. با این وجود اکثر بازی های سال 2015 با تنظیمات ضعیف روی پردازنده مینی پی سی هترون Easy ei552u قابل اجرا هستند. 

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

با توجه به سایز کوچک مینی پی سی Hatron دیگر فضایی برای قرار گرفتن سیستم خنک کننده وجود ندارد پس نمیتوان از کارت گرافیک جداگانه ای استفاده کرد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: طراحی و کیفیت ساخت

فشردگی ابعاد یکی از بزرگترین مزایای استفاده از یک مینی پی سی است. همانطوری که از نام آن مشخص است، Mini PC Hatron Easy ei552u با ابعاد 200x175x55.7 mm در مقایسه با پی سی (PC) استاندارد بسیار کوچکتر است. سایز کوچک به ما کمک می کند تا به فضای کمتری برای جایگذاری آن نیاز داشته باشیم. بدلیل فشردگی و سبک بودن، به راحتی قابل حمل و جابجایی بوده و میتوان آن را در کوله پشتی خود به هر جایی جابجا کرد.

مینی پی سی Hatron Easy ei552u با برخورداری از دو پورت USB3، دو پورت USB2 در عقب و دو پورت USB2 در جلو، یک درگاه HDMI، پورت شبکه، اتصال وایرلس و خروجی صوتی امکان اتصال و ارتباط با چندین دستگاه صوتی و تصویری و تجهیزات ذخیره سازی را فراهم می آورد. یکی ازفاکتورهای اصلی محبوبیت و خرید مینی پی سی Hatron Easy ei552u، قیمت آن در مقایسه با پی سی های معمول در بازار است. در نتیجه گزینه ای مناسب برای دانشجویان، استارت آپ ها یا بنگاه هایی است که بودجه ی زیادی در اختیار ندارند. بدلیل کم مصرف بودن، در هزینه ی برق نیز صرفه جویی می شود و در ضمن هزینه ی نگهداری بالایی هم ندارد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

امروزه یکی از دغدغه های اصلی، مراقبت از محیط زیست است. اکثر شرکت ها به فناوری سبز روی آورده و در نتیجه از تجهیزات کم مصرف استفاده می کنند. پی سی های استاندارد، سهم بسزایی در هزینه ی برق یک شرکت دارند در نتیجه انتخاب یک مینی پی سی Hatron علاوه بر کاهش هزینه ی خرید، به کاهش هزینه ی ناخواسته ی برق و مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد زیرا متوسط مصرف برق آن بین 50-60 وات می باشد. بدلیل این که در مینی پی سی هترون Easy ei552u از تجهیزات و قطعات مکانیکی زیادی استفاده نشده است، در نتیجه قدرتمند و بادوام می باشد و کمتر گرد و غبار می گیرد که خود یکی از دلایل اصلی عملکرد ناقص RAM و هارددیسک است. ولی یکی از نقدهای اساسی به مینی پی سی Hatron، محدودیت ارتقاء می باشد زیرا همه چیز بصورت ثابت روی مادربرد جای گرفته است و در نتیجه فضایی برای اسلات اضافی وجود ندارد. همچنین با توجه به سایز فشرده و قابلیت حمل و در نتیجه محدودیت در ویژگی های پردازشی و عملکردی، از قدرت پردازشی بالایی برخوردار نمی باشد. پس در اجرای اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای سنگین با محدودیت مواجه هستیم.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei543u

 

نتیجه گیری:

مینی پی سی Hatron Easy ei552u مناسب کسانی است که وظایف معینی را انجام داده و نیاز به قابلیت های پردازشی سنگین ندارند. مینی پی سی Hatron Easy ei552u فشرده و بسادگی قابل حمل و جابجایی است. با برخورداری از پردازنده ی نسل پنجمی Intel Core i5-5200U، حافظه ی 4GB DDR3 1600MHz RAM و گرافیک Intel HD 5500 گزینه ی مناسبی برای کارهای دفتری و خانگی می باشد.

 

نقاط قوت:

  • قابل حمل بودن
  • قیمت مناسب
  • دوستدار محیط زیست
  • کم مصرف
  • قدرتمند و بادوام
  • تعداد پورت های اتصال

 

نقاط ضعف:

  • عدم امکان ارتقاء
  • عدم امکان اتصال کارت گرافیک جداگانه
  • عدم توانایی اجرای اپلیکیشن ها و برنامه های سنگین