نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Miter mi350u

نقد و بررسی 16 شهریور 1398 علی مظفری

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Miter mi350u

مقدمه

قابلیت حمل و جابجایی دو فاکتور از جمله فاکتورهای اساسی موردنظر ما در خصوص گجت ها می باشند. این قضیه ی در مورد رایانه های شخصی و لپ تاپ نیز صادق است. امروزه، دیگر شاهد حضور تجهیزات و مانیتور غول آسا در یک رایانه نیستیم بلکه در عوض با LEDهای بسیار باریک سرو کار داشته و تقریباً هر چیزی بی سیم شده است.این قضیه نه تنها به انجام آزادانه ی کارها به ما کمک می کند بلکه به ما اجازه می دهد تا بسادگی بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. ولی در این جا درباره ی یک چیز فشرده و سیار صحبت می کنیم. مینی پی سی ها (Mini PC) بسیار محبوب شده اند ولی بسیاری از مردم هنوزهم از حضور آن ها بی اطلاع هستند. هرچند تلفن های هوشند، تبلت، لپ تاپ و یا ... در اختیار داریم ولی هنوز رایانه های دسکتاپ یا شخصی را برای انجام کارهای سنگین انتخاب می کنیم. زیرا با رایانه ی شخصی، امکانات پیشرفته تر، صفحه نمایش بزرگتر، مطلوبیت و امکان جابجایی و جایگزینی قطعات را در اختیار داریم. هرچند همیشه همه چیز کامل نیست، رایانه های شخصی بزرگ معایبی نیز دارند از جمله مصرف زیاد برق، کثیفی و گرد و غبار و ... ولی با ظهور مینی پی سی ها، برخی از این موارد بواسطه ی فشردگی دستگاه، رفع می شوند. واقعاً مینی پی سی چیست؟ به زبان ساده یک رایانه ی شخصی جمع و جور، ارزان قیمت، کم مصرف است که می تواند وظایف اصلی رایانه را انجام دهد. اگر قصد خرید مینی پی سی دارید، با نقد و بررسی یکی از این مدل پی سی ها یعنی مینی پی سی Hatron Miter mi350u در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Miter mi350u: سخت افزار

در مینی پی سی هترون Miter mi350u از پردازنده ی Intel Core i3-5005U استفاده شده است، یک پردازنده ی ULV (ولتاژ پاییین) دو هسته ای با معماری Broadwell که در ژانویه 2015 عرضه گردید.Hatron Miter mi350u علاوه بر دو هسته سی پی یو با Hyper-Threading در فرکانس 2.0GHz (در حالت توربو) یک پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 5500 و دو کنترلر حافظه دو کاناله DDR3(L)-1600 را نیز در دل خود جا داده است. Core i3 با ترانزیستورهایFinFET و با فرآیند14nm ساخته شده است. به لطف ریزمعماری بهبودیافته ی Broadwell، بهبود پیش بینی انشعاب، سایز بافر بزرگتر (1500 ورودی به حای 1000 ورودی در TLB)، راندمان فرکانسی آن بیش از 5% افزایش یافته و 5% تا15% سریعتر از (core i3-4025U ( 1.9GHz Haswell می باشد. همچنین دستورالعمل های جدیدی برای اپلیکیشن های رمزنگاری طراحی شده اند. .پس این پردازنده از قدرت کافی برای اهداف چندرسانه ای و دفتری و همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها و کارهای چندوظیفه ای برخوردار می باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Miter mi562u

مصرف برق این پردازنده در رتبه یTDP 15W قرار دارد که شامل کارت گرافیک، کنترل حافظه،VRM و تراشه ی مجتمع می باشد. درنتیجه این پردازنده مناسب الترابوک های کوچک 11 اینچی و بزرگتر خواهد بود. با توجه به قیمت مینی پی سی Hatron Miter mi350u و برخورداری از 120گیگابایت حافظه ی داخلی و 4 گیگابایت حافظه RAM DDR3 بسیار مناسب انجام بازی های سطح متوسط، وب گردی، ویرایش عکس و ... است. سرعت کلاک این حافظه 1600MHz می باشد.

 

مینی پی سی Hatron Miter mi350u

 

گرافیک نسل پنجمی Intel HD 5500 پردازنده های سریU در مینی پی سی Hatron Miter mi350u در سال 2015 عرضه شد. هرچند بسیار پرقدرت نمی باشد ولی در بازار کنونی، Intel HD 5500 یکی از درخورترین پردازنده های گرافیکی (GPU) برای پی سی ها (PC) محسوب می شود چون در دل پردازنده های محبوب سری Intel Core جای داده شده است. به بیان دقیق تر، سی پی یوهای نسل پنجمی Intel Core Broadwell از جمله i3-5005U / i3-5010U, i5-5200U / 5300U, و i7-5500U / 5600U. این پردازنده ها در لپ تاپ های سبک و باریک کلاس تجاری کاربرد دارند که اولین بار با هدف انجام پردازش و محاسبات اداری و خانگی طراحی شده بودند نه پردازش های سنگین و یا بازی حرفه ای. از جمله بازی هایی که به خوبی اجرا می شود می توان به League of Legends اشاره نمود.

 

مینی پی سی Hatron Miter mi350u

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Miter mi350u: طراحی و کیفیت ساخت

البته ابعاد فشرده بزرگترین مزیت استفاده از یک مینی پی سی است. همانطوری که از نام آن مشخص است، مینی پی سی Hatron Miter mi350u با ابعاد 200x126x72.5 mm در مقایسه با پی سی استاندارد بسیار کوچکتر است. سایز کوچک به ما کمک می کند تا به فضای کمتری برای جایگذاری آن نیاز داشته باشیم. همچنین بدلیل فشردگی و سبک بودن، به راحتی قابل حمل و جابجایی بوده و میتوان آن را در کوله پشتی خود به هر جایی جابجا کرد. مینی پی سی Hatron Miter mi350u با برخورداری از چهار پورت USB3، دو پورت USB2، یک درگاه HDMI، پورت شبکه، اتصال وایرلس و خروجی صوتی و همچنین com port دلخواه امکان اتصال و ارتباط با چندین دستگاه صوتی و تصویری و تجهیزات ذخیره سازی را فراهم می آورد.

 

مینی پی سی Hatron Miter mi350u

 

با توجه به سایز کوچک مینی پی سی Hatron Miter mi350u دیگر فضایی برای قرار گرفتن سیستم خنک کننده وجود ندارد، پس نمیتوان از کارت گرافیک جداگانه ای استفاده کرد.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش جامع فعال کردن هات اسپات اندروید و آیفون ؛ تبدیل موبایل به مودم

 

مینی پی سی Hatron Miter mi350u

 

یکی ازفاکتورهای اصلی محبوبیت و خرید Hatron Miter mi350u، قیمت مینی پی سی و هزینه ی نگهداری آن در مقایسه با پی سی های معمول در بازار است. در نتیجه گزینه ای مناسب برای دانشجویان، استارت آپ ها یا بنگاه هایی است که بودجه ی زیادی در اختیار ندارند. بدلیل کم مصرف بودن، در هزینه ی برق نیز صرفه جویی می شود و در ضمن هزینه ی نگهداری بالایی هم ندارد.

امروزه یکی از دغدغه های اصلی، مراقبت از محیط زیست است. اکثر شرکت ها به فناوری سبز روی آورده و در نتیجه از تجهیزات کم مصرف استفاده می کنند. پی سی های استاندارد، سهم بسزایی در هزینه ی برق یک شرکت دارند در نتیجه انتخاب مینی پی سی Miter mi350u هترون علاوه بر کاهش هزینه ی خرید، به کاهش هزینه ی ناخواسته ی برق و مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد زیرا متوسط مصرف برق آن بین 50-60 وات می باشد. 

حالا وقتشه! اینو بخون روتر چیست و چه کمکی به ما می کند؟

بدلیل این که در مینی پی سی هترون Miter mi350u از تجهیزات و قطعات مکانیکی زیادی استفاده نشده است، درنتیجه قدرتمند و بادوام می باشد. درنتیجه کمتر گرد و غبار می گیرد که خود یکی از دلایل اصلی عملکرد نامطلوب RAM و هارددیسک است. همه چیز روی مادربرد بدرستی جای داده شده است و درنتیجه غبار نمی گیرد. یکی از نقدهای اساسی به مینی پی سی Hatron Miter mi350u، محدودیت ارتقاء می باشد زیرا همه چیز بصورت ثابت روی مادربرد جای گرفته است و درنتیجه فضایی برای اسلات اضافی وجود ندارد. همچنین با توجه به سایز فشرده و قابلیت حمل و درنتیجه محدودیت در ویژگی های پردازشی و عملکردی، از قدرت پردازشی بالایی برخوردار نمی باشد. پس در اجرای اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای سنگین با محدودیت مواجه هستیم.

 

نتیجه گیری:

مینی پی سی هترون Miter mi350u مناسب کسانی است که وظایف معینی را انجام داده و نیاز به قابلیت های پردازشی سنگین ندارند. مینی پی سی Hatron Miter mi350u فشرده و بسادگی قابل حمل و جابجایی است. با برخورداری از پردازنده ی نسل پنجمی Intel Core i5-5005U ، حافظه ی 4GB DDR3 1600MHz RAM، گرافیک Intel HD 5500 و قیمت مناسب گزینه ی مناسبی برای کارهای دفتری و خانگی می باشد.

 

نقاط قوت:

  • ابعاد
  •  قابل حمل بودن
  • قیمت مناسب
  • دوستدار محیط زیست
  • کم مصرف
  • قدرتمند و بادوام
  • تعداد پورت های اتصال

 

نقاط ضعف:

  • عدم امکان ارتقاء
  • عدم وجود کارت گرافیک اختصاصی و جداگانه
  • عدم توانایی اجرای اپلیکیشن ها و برنامه های سنگین