محصولات مرتبط
نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600

نقد و بررسی 11 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600

تین کلاینت ها (Thin Client) رایانه های بسیار سبک برای ایجاد ارتباط از راه دور با یک محیط رایانش بهینه سازی شده مبتنی بر سرور هستند. تین کلاینت HTC 600 هترون از جمله دستگاه های با کیفیت و قیمت مناسب در این حوزه است که با صرف انرژی کمتر و ابعاد کوچکتر نسبت به رایانه های معمولی برای انجام امور اداری بسیار مناسب است. با نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

از زمانی که رایانه ها به فضایی به اندازه ی یک اتاق نیاز داشتند، مدت زمان زیادی نگذشته است. امروزه با توجه به پیشرفت سریع دانش و فناوری می توانید یک رایانه شخصی رومیزی قدرتمند جمع و جور تحت عنوان مینی پی سی در اختیار داشته باشید. مینی پی سی یک رایانه رومیزی کوچک، مقرون به صرفه، کم مصرف و بدون تجهیزات اضافی قدیمی (مثلاً سی دی رام، فلاپی درایو و ...) است که برای کارهایی همچون وبگردی، دسترسی به اپلیکیشن های تحت وب، پردازش سند و پخش فایل های صوتی و تصویری طراحی شده است. در مقایسه با رایانه های رومیزی، مینی پی سی ها نه فقط ارزانتر و جمع و جورتر هستند بلکه انرژی کمتری را نیز مصرف می کنند. شرکت هترون یکی از تولید کنندگان پیشتاز در عرصه ی مینی پی سی ها است که با تولید اکو پی سی ها تحولی جدید را در دنیای مینی پی سی بوجود آورد.اکو پی سی یکی از محصولات هترون است که در سال2014 معرفی گردید. از جمله مزایای این دسته محصولات می توان به قیمت متناسب با کیفیت بالا و طول عمر محصول، طراحی متنوع، سایز و عملیات منطبق با نیازها و سلیقه های مختلف، سفارشی سازی ویژگی ها براساس پروژه ها و سفارشات مشتری در حداقل زمان ممکن، گارانتی 12 ماهه و 5 سال خدمت پس از فروش، استفاده از قطعات اصلی و معتبر، پوشش درخواست های صنعتی و دفتری اشاره نمود. از جمله این اکو پی سی ها، تین کلاینت هترون HTC 600 است. پس برای نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600 و آگاهی از قیمت و خرید تین کلاینت هترون HTC 600 در فروشگاه اینترنتی هدف با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600: تعریف تین کلاینت و مزایا

یک تین کلاینت (Thin Client) یک رایانه بسیار سبک برای ایجاد ارتباط از راه دور با یک محیط رایانش بهینه سازی شده مبتنی بر سرور است. سرور اکثر کارها را انجام می دهد که می تواند شامل اجرای برنامه های نرم افزاری، پردازش اعداد و ذخیره سازی داده ها باشد. تین کلاینت در مقابل فت کلاینت (Fat Client) یا یک رایانه ی شخصی سنتی قرار گرفته است؛ رایانه های شخصی با هدف کار در مدل کلاینت-سرور (سرویس دهنده-سرویس گیرنده) با توان پردازش غالباً محلی طراحی شده اند در حالیکه تین کلاینت ها با هدف اجرای کارها در محل طراحی گردیده اند. تین کلاینت ها بصورت اجزای یک زیرساخت رایانشی بسیار گسترده تر وجود دارند جاییکه بسیاری از کلاینت ها محاسباتشان را با یک سرور یا سرور فارم (server farm) به اشتراک می گذارند. زیرساخت طرف سرور از نرم افزارهای رایانش ابری (cloud computing) از جمله مجازی سازی اپلیکیشن، دسکتاپ مشترک میزبان (HSD) یا مجازی سازی دسکتاپ (VDI) استفاده می کند. این ترکیب چیزی را شکل می دهد که تحت عنوان سیستم تحت ابر شناخته می شود، جایی که منابع دسکتاپ در یک یا چند مرکز داده متمرکز شده اند. مزایای متمرکزسازی عبارتند از بهینه سازی منبع سخت افزاری، کاهش نیاز به نگهداری نرم افزاری و بهبود امنیت ساده سازی دسکتاپ بدون ایجاد مخاطره برای ماکسیمم کردن منابع مجازی سازی دسکتاپ، ساده سازی نقاط پایانی دسکتاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که اکثر کارهای سنگین پردازشی روی سرور انجام می شود پس لزومی ندارد که تین کلاینت ها از قدرت پردازشی بالایی برخوردار باشند در نتیجه از نظر سایز کوچکتر شده و قیمت مینی پی سی هترون HTC 600 کاهش می یابد.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون  HTC 600

 

از جمله موارد کاربرد و حوزه های کاربری تین کلاینت اچ تی سی 600 هترون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در حوزه ی سلامت در بخش هایی همچون ایستگاه های پرستاری، اتاق های اورژانس، اتاق بیمار، اتاق مدیریت و آزمایشگاه ها
  • در حوزه ی مالی در بخش هایی همچون شعب بانکی، بخش های داد و ستد، مراکز قرارداد با مشتری، دفاتر عمومی 
  • در حوزه ی آموزش در بخش هایی همچون آزمایشگاه های رایانه، کلاس های درس، کتابخانه ها، بخش مدیریت و فضاهای مشترک
  • در حوزه ی اداری و دولتی در بخش هایی همچون خدمات محلی و استانی، آژانس های فدرال و مرکزی، مراکز واکنش سریع، تحلیل نظامی/اطلاعاتی 
  • و در حوزه ی کسب و کار در بخش هایی همچون مراکز پشتیبانی از مشتری، دفاتر مدیریتی، دفاتر شعب داخلی و شعب راه دور و کارخانه ها و انبارها اشاره نمود.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون  HTC 600

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600: طراحی و اتصالات

تین کلاینت هترون HTC 600 با ابعاد 154*92*25 میلیمتر، ظاهری جمع و جور و زیبا با ترکیب رنگ مشکی - نارنجی به گونه ای طراحی شده است تا با برخورداری از یک عدد پورت USB 3.0 امکان اتصال و انتقال داده را فراهم آورده و با وجود پورت HDMI بتواند محتوای چند رسانه ای را با کیفیت مطلوب به صفحه نمایش انتقال دهد. همچنین وجود پورت LAN و قابلیت WLAN و بلوتوث امکان اتصال شبکه با سرعت 10/100 را بوجود می آورد که در حوزه ی ارتباطات ابری کارآمد واقع می شود. همچنین از آنجایی که از پردازنده سری Rockchip RK3188 استفاده شده است، در نتیجه مصرف توان و به موجب آن، تولید دما به حداقل رسیده و بدون نیاز به خنک کننده و انتقال دما صرفاً از طریق بدنه، سر و صدا به صفر می رسد.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600: قابلیت ها و امنیت

تین کلاینت هترون HTC 600 سیستم عامل اختصاصی تعبیه شده در دل خود را جایگزین مجموعه های نرم افزاری PC کرده که فقط خواندنی (Read-Only) است. در طی عملیات عادی، این لایه نرم افزاری سبک در مد فقط خوندنی اجرا شده و جلوی نفوذ بد افزار یا دستکاری را می گیرد. تین کلاینت ها با مد خواندن نوشتن ادمین همان قابلیت کاربری رایانه شخصی را حفظ کرده و می توانند آپدیت های درایورهای تجهیزات، VPN، برنامه های نمایش اسناد آفیس و بسیاری دیگر از کاربردها را پشتیبانی کنند. تین کلاینت هترون Mini PC HTC 600 برای برنامه های محلی که بایستی تقریباً بصورت منظم آپدیت شوند، از سیستم فیلترینگ استفاده می کند که اجازه می دهد تا آپدیت های معتبر انجام شوند بدون اینکه کل فضای نرم افزار در معرض نوشتن غیرمجاز قرار بگیرد. در مجموع، تین کلاینت هترون HTC 600 سر بار در لبه ی شبکه را بدون قربانی کردن تطابق پذیری که از رایانه شخصی تجاری مورد نظرتان انتظار دارید، کاهش می دهد. بهبود بهره وری و فضای کاری (یکپارچه سازی مؤثر) تین کلاینت هترون HTC 600 برای دسترسی سریع و آسان به منابع مجازی سازی دسکتاپ در ابر، بهینه سازی شده اند. مجموعه نرم افزاری کوچک و کم حجم آن ها این امکان را بوجود می آورد تا امکان مدیریت از راه دور برای حداقل سازی دخالت کارکنان یک شرکت بوجود آید. سخت افزار مستقل به معنای پایایی بیشتر، طول عمر و مطلوبیت بالاتر می باشد. تین کلاینت هترون HTC 600 دارای قابلیت VMware Ready می باشد. VMware Ready یک برنامه ی اعتبارسنجی جامع است که الزامات یکپارچه سازی و هم افزایی خاص VMware را تضمین می نماید. در نتیجه یک اتصال امن و پایا با محیط های ابری Horizon View (VDI) و Horizon Air (DaaS) را ایجاد خواهد کرد. تین کلاینت هترون HTC 600 دارای قابلیت Citrix HDX Ready است. HDX Ready یک برنامه اعتبارسنجی جامع است که ضامن برآورده شدن الزامات یکپارچگی و هم افزایی است. در نتیجه یک ارتباط ICA امن و معتبر با قابلیت های پیشرفته ی داخلی Citrix Xen App Application Virtualization و Xen Desktop را تضمین می کند. HDX قابلیت های انتقال چند رسانه ای MMR را نیز برای تجربه ی یک نمایش ویدئویی روان تضمین می کند و انتقال USB نیز پشتیبانی از تجهیزات جانبی را تقویت می نماید.

 

hatron htc 600

 

تین کلاینت هترون HTC 600 از WES 7p (استاندارد حرفه ای نسخه7 ویندوز) برخوردار است که برای دسترسی ابری بهینه سازی شده است. علاوه بر پشتیبانی از VMware و Citrix، شامل ارتباطات RDP برای سرویس ریموت دسکتاپ مایکروسافت (RDS) همراه با قابلیت های پیشرفته ی چند رسانه ای RemoteFX نیز می باشد. RemoteFX انتقال چند رسانه ای (MMR) را برای یک تجربه ی نمایش ویدئویی روان و انتقال USB نیز پشتیبانی گسترده از تجهیزات جانبی را امکانپذیر می نمایند. مشخصه ی بارز تین کلاینت هترون HTC 600 قابل اعتماد بودن آن می باشد. امروزه قابلیت جابجایی به یک نیاز مبرم برای بسیاری از کاربران تجاری و پزشکان، دلال ها و مدیران شرکت ها تبدیل شده است. VDI و DAAS برای افزایش شفافیت، داده هایشان را بین تجهیزات مختلف و متنوع مقصد متمرکز می نمایند. کاربران با کمک دسکتاپ های متمرکز در میزبان طرف سرور، از طریق هر تجهیزی در هر مکانی می توانند به جلسات خود دسترسی داشته باشند. زمانی که یک کاربر به سراغ دستگاه جدیدی می رود، از طریق دستگاه جدید به جلسه ی مجازی (session) وارد می شود و جلساتشان آن ها را همراهی می کند. صدور مجوز و ویژگی های امنیتی مانع می شوند تا کاربران بطور همزمان جلسات را روی چندین دستگاه اجرا کنند. با توجه به قابلیت های فراگیر تین کلاینت هترون HTC 600، کاربران یک تجربه بی نقص خواهند داشت. کاربران شرکتی نیز می توانند در عین حالی که از طریق یک تلفن، تبلت یا زیروکلاینت به دسکتاپ مجازی شان دسترسی دارند، همچنان بهره وری را حفظ کنند.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون HTC 600: سخت افزار

پردازنده ی تین کلاینت هترون HTC 600 از نوع Rockchip RK3188 می باشد؛ یک ARM SoC سریع که برای تبلت ها طراحی شده است. Rockchip یک شرکت تولیدکننده ی تجهیزات نیمه هادی در Fuzhou واقع در Fujian است که در سال 2001 تأسیس شد و تجهیزات SoC را برای تبلت و پی سی، تجهیزات نمایش ویدئوی آنلاین، AI audio and vision و سخت افزار IoT تولید می کند. RK3188 اولین محصول از سری RK31xx است که در سال2013 معرفی شد. RK3188 مجهز به ARM Cortex A9 با فرکانس 1.6GHz است که برای دانگل های تلویزیون اندرویدی و تبلت ها طراحی شده است. همچنین از چهار هسته ی ARM Cortex A9 با قابلیت NEON و سرعت کلاک 1.6گیگاهرتز، گرافیک VGA با وضوح تصویر 1920*1080 و کنترل حافظه (LP) کم مصرف 1GB DDR3 برخوردار است. تین کلاینت هترون HTC 600 دارای یک حافظه فلش 8 گیگابایتی پرسرعت دارد. یک SSD است که از حافظه فلش NAND استفاده می کند. فلش NAND فرمی غیرفرار از حافظه ذخیره سازی است که به SSD اجازه می دهد تا با ظرفیت و عملکرد دیسک درایوهای سخت یا HDD ها منطبق گردد. با توجه به نرخ کلاک، عملکرد CPU وGPU نسبت به دیگر انواع Cortex-A (چهار هسته ای از جمله Nvidia Tegra 3 و Samsung Exynos 4412) بالاتر است. این فرکانس بالا مدیون فناوری تولید 28nm (TSMC) می باشد. هر چند مصرف توان افزایش یافته و در نتیجه مناسب گوشی های هوشمند باریک و سبک نیست.

 

نقد و بررسی تین کلاینت هترون  HTC 600

 

مشخصات فنی

  • پردازنده Rock Chip RK3188 QuadCore 1.6GHz
  • حافظه RAM 1GB DDR3
  • حافظه ذخیره سازی: 8GB Flash
  • بلوتوث وای فای پشتیبانی می شود
  • میکروفون
  • 2عدد پورتUSB3
  • یک عدد پورتHDMI
  • گرافیک VGA Resolution 1920*1080
  • کارت شبکه LAN gigabit 10/100
  • کارت صوتی
  • مصرف انرژی کمتر از 7وات
  • ابعاد: 154*92*25 میلیمتر
  • حافظه فلش

 

نتیجه گیری:

با توجه به الزامات نوین دنیای مجازی سازی و رایانش ابری و نیاز افراد و شرکت ها به برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات و داده در این فضا، ابزارهای جدیدی از جمله تین کلاینت Mini PC Hatron HTC 600 معرفی گردیده اند که با توجه به قیمت مناسب و قابلیت های پردازشی و ارتباطی از عهده ی برآورده کردن این نیازها بر آمده اند. از آنجایی که اکثر کارهای سنگین پردازشی روی سرور انجام می شود پس لزومی ندارد که تین کلاینت هترون HTC 600 از قدرت پردازشی بالایی برخوردار باشند در نتیجه از نظر سایز کوچکتر شده و هزینه ی خرید کاهش می یابد. پردازنده ی تین کلاینت هترون HTC 600 با حداقل مصرف 7 وات و قدرت پردازشی مناسب، برخورداری از پورت شبکه و یو اس بی و خروجی HDMI توانسته است عمده نیازهای کاربران خانگی و شرکتی را در خصوص ارتباطات ابری برآورده کند. هرچند نبایستی تین کلاینت هترون HTC 600 را با رایانه های قدرتمند شخصی، رایانه های مخصوص گیمینگ و مینی پی سی های دارای قابلیت های پردازشی و گرافیکی قدرتمند مقایسه نمود ولی با توجه به اندازه، قابلیت های ارتباطی و سخت افزاری و قیمت تین کلاینت هترون HTC 600 میتوان آن را بعنوان یکی از گزینه های مناسب در ارتباطات ابری در لیست خرید قرار داد.

 

نقاط قوت

  • پردازنده 1.6گیگاهرتزی چهار هسته ای
  • حافظه فلش
  • برخورداری از پورت USB و پورت HDMI
  • کم مصرف
  • مدیریت پذیری

 

نقاط ضعف

  • عدم انعطاف پذیری
  • فاقد پورت کام
  • فاقد کارت گرافیک مجزا