نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Thinkpad Edeg

نقد و بررسی 27 آذر 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Thinkpad Edeg

 

طراحی و ساخت:

یکی دیگر از لپ تاپ های فوق العاده ی کمپانی لنوو، لپ تاپ های سری Thinkpad به اسم Thinkpad Edeg می باشد. این لپ تاپ با وزن 2.46 و ابعاد  377* 244 * 24.5 میلی‌متر در بازار الکترونیک و دیجیتال موجود می باشد. در ادامه با بررسی لنوو Thinkpad Edegهمراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

قاب پشت این محصول از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته شده است، که مقاومت بسیار خوبی در برابر جدب اثر انگشت از خود نشان می دهد. این لپ تاپ علاوه بر زیبای، عملکرد فوق العاده ای دارد.

این کمپانی، از تکنولوژی Dolby برای ساخت بلندگوهای خود استفاده کرده است، که شما می توانید انتظار صدای بلند بدون هیچ لرزشی را از لپ تاپ خود داشته باشید.

لپ تاپ لنوو Thinkpad Edeg

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این لپ تاپ هم مانند لپ تاپ های سری قبل، 15.6 اینچی و از جنس LED-Backlit  می باشد. این لپ تاپ با رزولوشن 1366*168، تصاویر را بسیار با کیفیت و به وضوح و روشنی نشان می دهد. این صفحه نمایش به دلیل مات بودن، هیچ مشکلی در دید شما مخصوصا در زیر نور زیاد و نور خورشید بوجود نمی آورد، این موضوع یکی از نقاط مثبت یک لپ تاپ محسوب می شود. نکته ی مهم دیگر اینکه، اندازه ی زاویه دید در این لپ تاپ مناسب است.

لپ تاپ لنوو Thinkpad Edeg

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

کیبورد و تاچ پد:

صفحه کلید این سری، یک کیبورد کامل محسوب می شود به این معنی که دارای قسمت عددی جداگانه می باشد، این موضوع یکی از نقاط قوت لپ تاپ محسوب می شود.

کلیدهای انحنادار و فاصله ی بین کلیدهای کیبورد، باعث می شوند که دقت و صحت تایپ کردن افزایش یابد. اصطلاحا به این نوع صفحه کلید، ACCU TYPE می گویند.  

در ضمن  یک ماوس به شکل یک دکمه کوچک قرمزرنگ در وسط کیبورد قرار گرفته است تا کارایی دستگاه را بیشتر کند. با استفاده ترکیبی از این ماوس و تاچ پد پنج کلیدی این دستگاه شما می‌توانید دستورات متعددی را به لپ‌تاپ منتقل کنید.

تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و فرمان های لمسی شما را به راحتی انجام می دهد.

بررسی لپ تاپ لنوو Thinkpad Edeg

پورت ها و باتری:

این دستگاه، یک سیستم همه چیز تمام است و تمام امکانات لازم را دارا می باشد. این سیستم مجهز به، دو پورت USB3، یک پورت USB2، پورت شبکه Rj 45، خروجی HDMI ، خروجیVGA و یک کارت خوان در قسمت جلوی سیستم می باشد.

در ضمن این لپ تاپ دارای بلوتوث و وای فای برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 6 سلولی پلمیری است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری تا 6 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Asus G531GT | نهایت لذت گیمینگ!

 

سخت افزار:

پردازنده ی این لپ تاپ، نسل سوم Intel Core i5 3230M با سرعت فرکانس 2.6-3.2 گیگاهرتز، که سرعت فرکانس در حالت های مختلف کاربری به صورت خودکار تغییر می کند.

همچنین این لپ تاپ دارای 8گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد، البته این نکته را هم باید بگوییم که این لپ تاپ قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت را دارد و شما بسته به کارایی و نیاز خود میتوانید این مقدار را تغییر دهید.

این لپ تاپ مجهز به 1 ترابایت هارددیسک می باشد که این فضا در کمتر لپ تاپی دیده می شود.

این لپ تاپ دارای دو پردازنده ی گرافیکی، GeForce GT 740M مربوط به شرکت   NVIDIA برای کارهای سنگین ترو HD Graphic 4000 مربوط به شرکت intel برای کارهای خانگی و سبکتر است و در کنار آن 2048 مگابایت اختصاص داده شده است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند.