نقد و بررسی لپ تاپ فوق العاده ی lenovo ideapad U510

نقد و بررسی 14 مرداد 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ فوق العاده ی lenovo ideapad U510

لنوو در حال حاضر دومین کمپانی بزرگ سازنده PC در سطح دنیا است، لپ‌تاپ‌های زیادی را با خود به نمایشگاه امسال آورده است. یکی از این لپ تاپ ها مربوط به سری U هستند، که لپ تاپ هایی بسیار قدرتمند و فوق العاده از نظر کارایی و کیفیت ساخت می باشند.
ساخت و طراحی :

Fبه طور کلی کیفیت ساخت این لپ تاپ بسیار خوب است و شما را از خرید این لپ تاپ پشیمان نخواهد کرد.

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad U510

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این لپ تاپ هم مانند لپ تاپ های سری قبل، 15.6 اینچی و از جنس LED-Backlit  می باشد. این لپ تاپ با رزولوشن 1366*168، تصاویر را بسیار با کیفیت و به وضوح و روشنی نشان می دهد. این صفحه نمایش به دلیل براق بودن، دید شما را در زیر نور زیاد کمی با مشکل رو به رو می کند، البته این موضوع مشکل بزرگی نخواهد بود و در اکثر لپ تاپ ها وجود دارد.

نکته ی مهم دیگر اینکه، اندازه ی زاویه دید در این لپ تاپ مناسب است.

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad U510


صفحه کلید و تاچ پد:

صفحه کلید این سری، یک کیبورد کامل محسوب می شود به این معنی که دارای قسمت عددی جداگانه می باشد، این موضوع یکی از نقاط قوت لپ تاپ محسوب می شود.

کلیدهای انحنادار و فاصله ی بین کلیدهای کیبورد، باعث می شوند که دقت و صحت تایپ کردن افزایش یابد. اصطلاحا به این نوع صفحه کلید، ACCU TYPE می گویند.

تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و فرمان های لمسی شما را به راحتی انجام می دهد.

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad U510

پورت ها و باتری :

این دستگاه، یک سیستم همه چیز تمام است و تمام امکانات لازم را دارا می باشد. این سیستم مجهز به، یک پورت USB3، دو پورتUSB2، پورت شبکه Rj 45، کارت خوان، خروجی HDMI و mini VGA می باشد.

در ضمن این لپ تاپ دارای بلوتوث و وای فای برای ارسال و دریافت سریعتر فایلها می باشد.

باتری به کار رفته در این لپ تاپ، 3 سلولی پلمیری است و در تست های صورت گرفته روی این باتری نشان داد که این باتری تا 6 ساعت بدون استفاده از شارژر به شما کارایی می دهد.

بررسی لپ تاپ lenovo ideapad U510

سخت افزار:

پردازنده ی این لپ تاپ، نسل سوم Intel Core i5 3337U با سرعت فرکانس 1.8-2.7 گیگاهرتز، که سرعت فرکانس در حالت های مختلف کاربری به صورت خودکار تغییر می کند.

همچنین این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم از نوع DDR3 می باشد، البته این نکته را هم باید بگوییم که این لپ تاپ قابلیت ارتقاء رم تا 16 گیگابایت را دارد و شما بسته به کارایی و نیاز خود میتوانید این مقدار را تغییر دهید.

این لپ تاپ علاوه بر 1 ترابایت هارددیسک از نوع SATA، دارای 32 گیگابایت حافظه ی SSD می باشد، که این موضوع به بوت شدن سریع تر سیستم کمک می کند.

این لپ تاپ دارای دو پردازنده ی گرافیکی، GeForce GT 625M مربوط به شرکت   NVIDIA برای کارهای سنگین ترو HD Graphic 4000 مربوط به شرکت intel برای کارهای خانگی و سبکتر است و در کنار آن 1024 مگابایت حافظه که تا 1696 مگابایت قابل ارتقاء می باشد اختصاص داده شده است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند.