بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510: مدرن و حرفه‌ای

نقد و بررسی 07 آبان 1397 علی مظفری

بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510: مدرن و حرفه‌ای

اگر دنبال کامپیوتر بدون کیسی می‌گردید که علاوه بر مشخصات فنی مناسب از طراحی و امکانات جذاب و مدرن برخوردار باشد تا فضایی چشم‌نواز روی میز کارتان رقم بخورد، با نقد و بررسی تخصصی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510 همراه ما باشید.

کامپیوترهای بدون کیس موسوم به آل این وان (All in One) در واقع سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپی هستند که در آنها خبری از کیس‌ نیست و تمام سخت‌افزار در پشت نمایشگر تعبیه شده است. با اینکه کاربران می‌توانند از لپ‌تاپ یا سیستم‌های دسکتاپ استفاده کنند، اما کامپیوترهای بدون کیس همچنان طرفداران خود را دارند.

کمپانی چینی لنوو بزرگترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است که علاوه بر لپ‌تاپ‌های متنوع، کامپیوترهای بدون کیس خود را نیز با مشخصات فنی و طراحی ظاهری متفاوت روانه‌ی بازار می‌کند. قطعا بهترین کار این است که پیش از خرید، بسته به میزان بودجه‌ی خود قیمت کامپیوترهای بدون کیس را بررسی کنید. معمولا کمپانی لنوو محصولاتی ارائه می‌کند که نسبت به قیمت آنها ارزش خرید بالایی دارند و کامپیوترهای بدون کیس این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما می‌توانید قیمت کامپیوترهای بدون کیس لنوو را نیز با دقت بررسی کنید.

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510 یکی از مدل‌های آل این وان این شرکت از سری آیدیاسنتر (IdeaCenter) است علاوه بر طراحی جذاب و منحصربه‌فرد، مشخصات فنی مناسبی دارد و برای کارهای مختلف مناسب است. از این رو این دستگاه می‌تواند نیاز کاربران زیادی را پاسخ دهد.

نمایشگر باکیفیت، طراحی منحصربه‌فرد، پردازنده‌ی Core i5 اینتل و اسپیکرهای جذاب برخی از ویژگی‌های آل این وان اِی 510 لنوو است. اگر قصد خرید کامپیوتر بدون کیس لنوو را دارید در ادامه با نقد و بررسی تخصصی این دستگاه همراه ما باشید.

 

طراحی

 

طراحی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

در همان نگاه اول طراحی All in One A510 لنوو شما را مجذوب خود خواهد کرد. دستگاهی با کیفیت ساخت بالا که نه تنها از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد، بلکه لنوو تلاش کرده تا طراحی منحصربه‌فرد این دستگاه خیره‌کننده به نظر برسد.

آل این وان لنوو که در دو رنگ سیاه و سفید به فروش می‌رسد، ارگونومی بسیار خوبی دارد و یکی از باریک‌ترین کامپیوترهای بدون کیس دنیا به شمار می‌رود. ضخامت این دستگاه در کمترین مقدار خود 7.5 میلی‌متر و در ضخیم‌ترین قسمت 53.2 میلی‌متر است. مدلی که ما بررسی کردیم سیاه‌رنگ بود.

هنگام کار کردن یا حمل‌ و نقل کامپیوتر بدون کیس آل این وان اِی 510 لنوو کاملا متوجه کیفیت ساخت، زیبایی و استحکام بالای آن خواهید شد. نمایشگر دستگاه حاشیه‌ی بسیار کمی دارد که بر زیبایی‌های آن افزوده است. زیر نمایشگر نیز شاهد به کار‌گیری اسپیکر قدرتمند کامپیوتر All in One A510 لنوو هستیم و به شکل جالبی وب‌کم دستگاه در قسمت سمت چپ، روی نوار میان نمایشگر و اسپیکر نیز لوگوی معروف Lenovo به چشم می‌خورد. در گوشه‌ی سمت راست بالای اسپیکر نیز لوگوی ideacenter به رنگ نارنجی حک شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One v310z: مقرون به صرفه و ارزشمند

ابعاد آل این وان لنوو 53.7 * 434 * 523 میلی‌متر و وزن آن 5.61 کیلوگرم است که برای چنین دستگاهی کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. شما به سادگی می‌توانید کامپیوتر بدون کیس لنوو را جابه‌جا کنید. استند یا همان پایه‌ی نگهدارنده‌ی دستگاه، یکی دیگر از زیبایی‌های AiO A510 لنوو است که طراحی جذاب ولی ساده‌ای دارد.

در پشت دستگاه می‌توانید خروجی هوا را ببینید که در قسمت میانی و بالای کامپیوتر بدون کیس A510 قرار گرفته است. کنار خروجی هوا لوگوی Lenovo بزرگ و نقره‌ای رنگ به چشم می‌خورد. در قسمت سمت چپ نیز درایو نوری دیده می‌شود.

پایه‌ی این کامپیوتر به قسمت میانی پشت نمایشگر متصل می‌شود و در گوشه‌ی سمت راست پایین می‌توانید به انواع خروجی‌ها دسترسی داشته باشید. کلید پاور نیز در گوشه‌ی پایین از کناره‌ی سمت راست دستگاه تعبیه شده است.

در مجوع طراحی کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510 زیبا، منحصربه‌فرد و مدرن است و جذابیت آن هر کاربر سخت‌پسندی را نیز راضی می‌کند. این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و خیال شما را از این بابت راحت خواهد کرد.

 

خروجی‌ها

 

کامپیوتر بدون کیس آل این وان اِی 510 لنوو

 

همان طور که انتظار دارید سیستم آل این وان A510 لنوو با توجه به نوع کاربری خود خروجی‌های کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سمت چپ دستگاه می‌توان جک 3.5 میلی‌متری صوتی، کارتخوان microSD و دو پورت USB 3.0 قرار گرفته است.

در پشت دستگاه نیز می‌توانید خروجی HDMI، خروجی VGA، سه پورت USB 2.0، خروجی LAN و محل اتصال شارژر را مشاهده کنید.

 

صفحه کلید و موس

 

صفحه کلید کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

کمپانی لنوو برای کامپیوتر بدون کیس All in One A510 یک ست موس و کیبورد بی‌سیم را در نظر گرفته است که نه تنها کیفیت خوبی دارند، بلکه از طراحی زیبایی برخوردار هستند و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهند. از نظر رنگ‌بندی ست صفحه کلید و موس لنوو کاملاً با خود دستگاه مطابقت دارد.

موس و کیبورد لنوو با اینکه از پلاستیک ساخته شده‌اند ولی استحکام و کیفیت خوبی دارند و روی آن‌ها لوگوی Lenovo حک شده‌ است.

موس لنوو ارگونومی و اندازه‌ی خوبی دارد و هنگام کار کردن با آن در طولانی مدت مشکل خاصی نخواهید داشت. نکته‌ی قابل توجه در طراحی این موس بهره‌گیری از کلیک غلتکی وسط به رنگ نارنجی است.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس Apple iMac MNE92 2017: سریع و قدرتمند کارکنید

صفحه کلید لنوو نیز کاملا کیفیت خوبی دارد. کلیدها در فاصله‌ی خوبی از هم قرار گرفته‌اند و عملکرد نرم و روان دارند. کلیدهای کیبورد کامپیوتر بدون کیس All in One A510 لنوو خیلی سریع به دستورات شما پاسخ می‌دهند و صدای آزاردهنده‌ای ندارند. این صفحه کلید از کیبورد عددی (NumPad) نیز بهره می‌برد که خیال شما را از انجام کارهای محاسباتی و عددی راحت می‌کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

کامپیوتر بدون کیس All in One A510 لنوو به یک نمایشگر 21.5 اینچی IPS با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل مجهز شده است که حاشیه‌ی بسیار کمی دارد. این نمایشگر از فناوری چند لمسی (MultiTouch) با پشتیبانی از لمس 10 انگشتی بهره می‌برد که باعث می‌شود تجربه‌ی کاری جذابی در اختیار کاربر قرار گیرد.

صفحه نمایش این دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و یکی از ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌رود. به لطف این نمایشگر، رنگ‌ها کاملا زنده و شفاف نشان داده می‌شود، زاویه‌ی دید بسیار خوب است و میزان روشنایی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب صفحه نمایش آل این وان اِی 510 لنوو قابلیت تنظیم آن از 5- تا 30 درجه است که باعث می‌شود کاربران زیادی از این قابلیت استفاده ببرند.

هنگام بررسی و تست این دستگاه کاملاً از عملکرد نمایشگر آن راضی بودیم و همه چیز بسیار خوب و شارپ نمایش داده می‌شود. جزئیات به خوبی نشان می‌شود و عمق رنگ مشکی نیز کاملاً قابل قبول است. شاید تنها مشکلی که برخی کاربران را آزار دهد، براق بودن صفحه نمایش Lenovo AiO A510 باشد که باعث انعکاس نور می‌شود.

 

سخت افزار

 

سخت افزار کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

کامپیوتر بدون کیس All in One A510 لنوو مانند لپ‌تاپ‌های این کمپانی با مشخصات فنی متنوع روانه‌ی بازار می‌شود تا کاربران با بودجه‌های مختلف بسته به نیاز خود بتوانند دستگاه مورد نظرشان را خریداری کنند.

این سیستم با پردازنده‌ی G4400T پنتیوم و پردازنده‌های نسل ششمی Core i3 6110، Core i5 6400 و Core i7 6700 به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم به پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i5 6400 اسکای لیک (Skylake) اینتل با فرکانس کاری 2.2 تا 2.8 گیگاهرتز، معماری 64 بیتی و حافظه‌ی کش 6 مگابایت مجهز شده بود.

علاوه بر این کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510 از چهار گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 8 گیگابایت، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M435 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802.11 ac مجهز شده بود.

البته مدل‌های دیگری از این محصول در بازار وجود دارند که به پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD 530 یا NIVIDA GeForce 940MX با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و هارد دیسک دو ترابایتی مجهز شده‌اند.

دستگاهی که ما بررسی کردیم یک نمونه‌ی میان‌رده به شمار می‌رود ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و در انجام کارهای عادی و اداری به راحتی از عهده‌ی خواسته‌ی بسیار از کاربران برمی‌آید. علاوه بر این به لطف پردازنده‌ی قدرتمند و پردازنده‌ی گرافیکی نصب شده روی این کامپیوتر بدون کیس لنوو، می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم، نرم‌افزارهای مهندسی، حسابداری و مالی، بسته‌ی آفیس و چندرسانه‌ای نیز لذت ببرید.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی کامپیوتر بدون کیس ASUS Transformer All in One P1801: زیبا و چندکاره

ضمن اینکه به کمک نمایشگر با کیفیت Lenovo All in One A510 می‌توانید به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود بنشینید و با استفاده از اسپیکرهای استریوی این دستگاه نیز از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

 

اسپیکر

 

اسپیکر کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

کامپیوتر بدون کیس آل این وان A510 لنوو به دو اسپیکر استریوی داخلی با فناوری Dolby Advanced Audio مجهز شده است که مانند یک ساندبار (Sound Bar) زیر نمایشگر قرار گرفته است. کیفیت و بلندی صدای خروجی بسیار خوب است و در بین دستگاه‌های All in One یکی از بهترین محصولات شناخته می‌شود.

صدای خروجی این دستگاه واقعاً کیفیت بالایی دارد و حتی با زیاد شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش شما نمی‌رسد و می‌توانید از تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

 

وب کم

کامپیوتر بدون کیس All in One A510 لنوو به یک دوربین جلوی HD در قسمت وسط بالای اسپیکر مجهز شده است که با توجه به حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر، محل قرارگیری دوربین منطقی به نظر می‌رسد. این دوربین برای برقراری تماس‌های تصویری و کارهای عادی عملکرد خوبی دارد و نباید انتظاری بیشتر از آن داشته باشید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510

 

آل این وان Lenovo AiO A510 نیز مانند لپ‌تاپ‌های این کمپانی چینی با سیستم عامل ویندوز اورجینال و بدون ویندوز به فروش می‌رسند. نسخه‌ای که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز 10 اورجینال بود.

اما در بخش نرم‌افزار با توجه به سخت‌افزار این دستگاه به راحتی می‌توانید کارهای خانگی و اداری خود را انجام دهید و دستورات نیمه‌سنگین را اجرا کنید. اگر اهل بازی کردن باشید، با کمی دستکاری می‌توانید بازی‌هایی چون FIFA 17 را روی گرافیک متوسط یا پایین بازی کنید.

 

سخن پایانی

لنوو بزرگترین کمپانی تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است که با عرضه‌ی محصولات متنوع خوب چون لپ‌تاپ و کامپیوترهای بدون کیس با مشخصات فنی متنوع توانسته سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

سیستم‌های بدون کیس موسوم به All in One، تنوع زیادی در بازار دارند و کمپانی‌های مختلف تلاش می‌کنند محصولات خود را با طراحی و سخت‌افزار متفاوت به فروش برسانند تا کاربران با بودجه‌های مختلف بتوانند بسته به نیاز خود دستگاهی که می‌خواهند خریداری کنند.

کامپیوتر بدون کیس Lenovo All in One A510 یکی از محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی است که با توجه به پردازنده‌ی Core i5 6400 اسکای لیک با چهار هسته‌ی پردازشی، پردازنده‌ی گرافیکی M435 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و چهار گیگابایت رم DDR4 می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد. گرچه بهتر بود از 8 گیگابایت رم در این دستگاه استفاده می‌شد. البته لنوو تلاش کرده قیمت کامپیوتر بدون کیس All in One A510 را رقابتی در نظر بگیرد تا بتواند نسبت به رقبا فروش بهتری داشته باشد.

کاربرانی که دنبال دستگاهی زیبا و مدرن با سخت‌افزار قابل قبول هستند تا سیستمی جذاب داشته باشند و از طرفی به دنبال پردازش‌های سنگین و محاسبات پیچیده نیستند می‌توانند سراغ کامپیوتر بدون کیس آل این وان اِی 510 لنوو بروند.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا
  • استحکام بالا
  • اسپیکر با کیفیت
  • نمایشگر جذاب
  • سخت افزار مناسب

 

نقاط ضعف

  • میزان کم حافظه‌ی رم
  • نمایشگر براق