نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad S510P

نقد و بررسی 06 آبان 1399 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad S510P

یکی از لپ تاپ های سری آیدیاپد لپ تاپ S510P است که در ادامه به برررسی مشخصات و ویژگی های اصلی آن می پردازیم و بیشتر با قابلیت ها و امکانات این لپ تاپ آشنا می شویم. در ادامه این مطلب با نقد و بررسی لپ تاپ لنوو آیدیاپد S510P همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید. 

 

مشخصات:             

 این سری از لپ تاپ های لنوو، نوت‌بوک‌های باریک و سبکی می‌باشند و برای کسانی طراحی گشته‌اند که علاقه‌مند به داشتن یک آلترابوک بوده، ولی توان پرداخت هزینه بالای این دستگاه‌ها را ندارند. از لحاظ ظاهری، این نوت‌بوک‌ها 15.6 اینچی هستند. در نگاه اول  S510 شما را مجذوب وزن فوق العاده خود میکند. بدنه پشتی این لپ تاپ به صورت کاملا ضد خش طراحی شده و به خاطر ترکیبی که از پلاستیک و آلمینیوم دارد به سبک تر شدن s510 کمک بسیاری  کرده است.

 

بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad S510P

 

صفحه نمایش :

نوع  این صفحه از TFT LED-backlit  است که تصاویر را روشن تر نشان میدهد.صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1366*768 است.  این سری، از صفحه نمایش با قابلیت لمسی پشتیبانی می کند. براق بودن این صفحه باعث می شود، در زیر نور دید شما با کمی مشکل رو به رو شود اما این موضوع در لپ تاپ هایی به صفحه نمایش براق کاملا طبیعی است و مشکل بزرگی نخواهد بود.

 

بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad S510P

 

صفحه کلید و تاچ پد:

این صفحه کلید دارای کلید عددی جداگانه است، کلید های انحنا دار که باعث میشود انگشت به طور کامل روی آن قرار بگیرد و فاصله ی بین دکمه های کیبورد، همه ی این ها باعث می­شود تاپ کردن از دقت و صحت زیادی برخوردار شود. اصطلاحا به این صفحه کلید، AccuType می­گویند.

 تاچ پد دقیقا زیر کیبورد قرار گرفته است و کار کردن با آن مانند کیبورد ساده است. به علاوه این تاچ پد از فرمان‌های چند لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و به راحتی برای زوم و اسکرول ( بالا و پایین رفتن ) استفاده میشود . 

 

بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad S510P

 

پورت ها و باتری :

در سمت راست این لپتاپ یک پورت USB2پورت 3.5 میلیمتری هدفون  و DVD-RW قرارگرفته و در سمت چپ دو پورت USB3 ، HDMI ، LAN ، پورت شبکه RJ45  ، قسمتی برای شارژ ضد نوسان برق مخصوص لنوو قرار گرفته است.  

باتری این سیستم 4 سلولی لیتیم –یون  است و قابلیت کارایی آن بدون استفاده از برق بیشتر از 5 ساعت است . به دلیل جدا نشدن باتری این سیستم ها ، نرم افزار Lenovo Energy Manager کمک شایانی به عمر باتری کرده است و منجر به  دوام مدت زیاد  باتری میشود و از فناوری های پیشرفته جهت صرفه جویی در انرژی و مدت زیاد شارژ دهی استفاده میکند.

 

Dolby "تکنولوژی صدای پیشرفته ":

تکنولوژی Dolby  در بلندگوها به کار رفته  که منجربه کیفیت و سازگارتر شدن صدا می شود. شما میتوانید موسیقی و ویدئو های خود را با صدای بلند پخش کنید بدون اینکه صدا آزار دهنده و نامفهوم باشد .

 

کارایی :

فرکانس پردازنده  این سری از لپ تاپ ها بسته به مدل آن متفاوت است، نوع پردازنده intel core i5  با سرعت 1.6-2.6 گیگاهرتز)با توجه به کارایی لپ تاپ، سرعت فرکانس بین این محدوده متغیر است) ویا  intel core i7 با سرعت 1.8-3 گیگاهرتزوجود دارد. همچنین یک مدل ارزان قیمت تر، با پردازنده ی Intel Core i3 4010U و با سرعت فرکانس 1.7 گیگاهرتز وجود دارد.

همچنین با توجه به نوع لپ تاپ انتخابی اندازه ی رم از4GB شروع وحداکثر تا 8 GB از نوع DDR3  و 500 گیگابایت فضای هارد دیسک تعبیه شده است.در نظر گرفته شده. 

مدل پردازنده ی گرافیکی  GeForce GT720M است که مربوط به شرکت Nvidia است و نیاز شما برای کاراهای سریع ، فیلم های HD  و عکس، فیلم های 3D، بازی های رایانه ای، کارهای گرافیکی و نرم افزارهای سه بعدی  برآورده می کند.

برنامه ی Nvidia control option ، با سوئیچ کردن روی پردازنده های گرافیکی، باعث می‌شود مصرف انرژی کلی دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد، به این صورت که هنگامی که دستگاه در حال انجام محاسبات گرافیکی سنگینی نیست، کارت گرافیکی GeForce غیر فعال شود و در غیر این صورت از کارت گرافیکی Intel استفاده شود.