بررسی لپ تاپ Lenovo V110: ارزان ولی کاربردی

نقد و بررسی 31 شهریور 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ Lenovo V110: ارزان ولی کاربردی

لپ‌تاپ‌های اقتصادی به دلیل قیمت مناسب و برطرف کردن نیازهای تعداد انبوهی از کاربران، طرفداران زیادی دارند. لپ‌تاپ Lenovo V110 یکی از محصولات پرفروش لنوو است که در این مطلب می‌توانید نقد و بررسی ما از این نوت‌بوک جذاب را بخوانید.

تعداد زیادی خریدار با بودجه‌های اقتصادی در بین کاربران وجود دارند که بیشتر ترجیح می‌دهند از لپ‌تاپ خود برای کارهای روزانه استفاده کنند. این افراد تمایل دارند با پرداخت هزینه‌ای معقول نوت‌بوکی خریداری کنند که همیشه همراه آنها باشد و بتوانند علاوه بر کارهای روزمره و ساده‌ی خود، فیلم تماشا کرده، موسیقی گوش دهند و با بعضی از نرم‌افزارها مانند فتوشاپ کار کنند.

برخی از لپ‌تاپ‌های لنوو جزو محصولات رده‌بالای این کمپانی چینی قرار می‌گیرند، اما برخی مدل‌ها صرفا ویژه‌ی کاربران اقتصادی تولید می‌شوند. لپ‌تاپ لنوو وی 110 یکی از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه است که با توجه به نقاط مثبتی چون بهره‌گیری از پردازنده‌ی نسل ششم اسکای‌لیک اینتل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید باشد.

در ادامه با نقد و بررسی تخصصی لپ‌تاپ لنوو V110 با شما خواهیم بود تا با ویژگی‌های این دستگاه آشنا شوید.

طراحی

 

طراحی لپ تاپ lenovo v110

 

در مورد طراحی لپ‌تاپ‌های پایین‌رده نمی‌توان انتظار یک لپ‌تاپ یا اولترابوک لوکس و حرفه‌ای را داشت. ولی کمپانی‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند با استفاده از پلاستیک باکیفیت و سبک طراحی جذاب، همچنان زیبایی ظاهری دستگاه خود را حفظ کنند. لپ‌تاپ لنوو V110 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Dell Inspiron 3542

نوت‌بوک Lenovo V110 از طراحی مشابه لپ‌تاپ Ideapad 110 بهره می‌برد، ولی با کمی دقت متوجه تغییرات صورت گرفته در این دستگاه به ویژه در کناره‌ها خواهید شد. از نظر طراحی کلی کناره‌های لپ‌تاپ لنوو وی 110 با آیدیاپد 110 تفاوت زیادی ندارد، اما محل قرارگیری برخی از خروجی‌ها تغییر کرده است.

 

لپ تاپ لنوو V110

 

درِ لپ‌تاپ Lenovo V110 صاف، هموار و مستعد جذب اثرانگشت به نظر می‌رسد و پلاستیک به کار رفته در آن با اینکه استحکام خوبی دارد ولی کمی خشک‌تر از گذشته است. لولای درِ این لپ‌تاپ نیز کیفیت خوبی دارد ولی به دلیل سفتی آن، برای باز کردن در، باید از دو دست خود کمک بگیرید. درِ دستگاه تا 180 درجه باز می‌شود و روی آن صرفا لوگوی Lenovo به چشم می‌خورد.

گوشه‌های لپ‌تاپ لنوو V110 تخت و تیز طراحی شده است ولی مشکلی به وجود نمی‌آورد و از طرف دیگر باعث جذاب‌تر شدن دستگاه شده است. داخل این نوت‌بوک 15.6 اینچی از همان صفحه کلید معروف AccuType استفاده شده است که از کیبورد عددی نیز بهره می‌برد. تاچ‌پد دستگاه با نوار قرمز رنگ پایین آن در بین رنگ کاملا مشکی داخل بدنه‌ی دستگاه خودنمایی می‌کند.

ایعاد این لپ‌تاپ 23.86 * 261.6 * 3811 میلی‌متر و وزن آن حدود 2 کیلوگرم است که قابلیت حمل خوبی را برای Lenovo V110 به ارمغان می‌آورد. این لپ‌تاپ از یک سیستم خنک‌کننده‌ی استاندارد در کنار فن و هیت‌سینک (صفحه‌ی خنک‌کننده) بهره می‌برد.

خروجی‌ها

 

lenovo v110

 

لپ‌تاپ لنوو وی 110 با اینکه جزو محصولات پایین‌رده و اقتصادی به شمار می‌رود ولی پورت‌های کاملی را به شما ارائه می‌کند که به خوبی از عهده‌ی نیازهای شما برمی‌آیند. در سمت چپ دستگاه یک پورت LAN، پورت USB 3.0، خروجی USB 2.0 و HDMI تعبیه شده است.

سمت راست دستگاه نیز محل قرارگیری درایو نوری و جک صوتی 3.5 میلی‌متری است و کارتخوان microSD نیز در گوشه‌ی سمت چپ جلوی لپ‌تاپ قرار دارد.

تاچ‌پد و صفحه کلید

 

صفحه کلید لپ تاپ Lenovo v110

 

لپ‌تاپ Lenovo V110 به یک صفحه کلید کامل از نوع Accutype با کیبورد عددی مجهز شده است که عملکرد کلیدها کاملا قابل قبول و بدون مشکل است. هنگام کارکردن با صفحه کلید این نوت‌بوک مشکل خاصی نخواهید داشت و واکنش‌های کاملا سریع است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ ASUS X552

لپ‌تاپ لنوو V110 تاچ‌پد زیبایی دارد که سطح آن با کلیدهای پایین یک‌دست شده و تنها جداکننده‌ی آنها نوار قرمزرنگی است که به زیبایی این دو بخش را از هم جدا می‌کند. این تاچ‌پد (Touchpad) عملکرد خوب و دقیقی دارد و بدون کندی یا مشکل دستورات شما را اجرا خواهد کرد. البته اگر اندازه‌ی تاچ‌پد بزرگتر می‌شد یا سطح آن کمی روان‌تر بود بهتر می‌شد.

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ Lenovo v110

 

لپ‌تاپ لنوو وی 110 از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 768 * 1368 پیکسل بهره می‌برد که در این محدوده‌ی قیمتی کاملا منطقی به نظر می‌رسد و عملکردی راضی‌کننده دارد. این نمایشگر از نور پس‌زمینه‌ی LED بهره می‌برد و از پنل مجهز به فناوری TN در آن استفاده شده است. پنل نمایشگر این محصول توسط کمپانی BOE ساخته شده و مات است.

بی‌تردید نباید برای لپ‌تاپی که قرار است برای انجام کارهای روزانه خریداری شود، انتظار نمایشگر سطح بالایی داشت، اما صفحه نمایش لپ‌تاپ Lenovo V110 می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این نمایشگر برخلاف مدل‌های ارزان قیمت، روشنایی بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را خیلی خوب و زنده نمایش می‌دهد. با اینکه این نوت‌بوک از پنل IPS بهره نمی‌برد ولی زاویه‌ی دید صفحه نمایش لنوو وی 110 کاملا قابل قبول است.

یکی از مشکلات نمایشگر این دستگاه که به سبک طراحی کلی برمی‌گردد، حاشیه‌ی زیاد آن در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش است. اگر برای کارهای روزانه دنبال لپ‌تاپی هستید که نمایشگر خوبی داشته باشد و چشمان شما را خسته نکند، Lenovo V110 به خوبی از عهده‌ی این کار بر می‌آید، ولی برای اجرای کارهای گرافیکی و چندرسانه‌ای که نیاز به نمایش عالی جزئیات دارد، عملکرد مورد انتظار را ارائه نمی‌کند.

سخت‌افزار

لپ‌تاپ Lenovo V110 نیز مانند دیگر مدل‌های لنوو دارای مشخصات فنی مختلف است که بسته‌ به بازار هدف و بازه‌ی قیمتی با سخت‌افزار متفاوت به فروش می‌رسد. البته سخت‌افزار به کار رفته در این لپ‌تاپ از بین نمونه‌هایی انتخاب شده است که در این بازه‌ی قیمتی برای اجرای کارهای روزانه مناسب باشد.

مدلی که ما بررسی کردیم به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل و پنل TN، پردازنده‌ی کم‌مصرف و نسل ششم Core i3 اسکای‌لیک (Skylake) با دو هسته‌ی پردازشی، معماری 64 بیتی، فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، لیتوگرافی 14 نانومتری و حافظه‌ی کش سه مگابایت، چهار گیگابایت رم DDR3 با قابلیت ارتقا تا 12 گیگابایت و پردازنده‌ی گرافیکی AMD radeon R5 M330 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی مجهز شده است.

لنوو برای این لپ‌تاپ از یک هارد دیسک یک ترابایتی و باتری 4 سلولی استفاده کرده است که با توجه به بازه‌ی قیمتی و دیگر سخت‌افزار به کاررفته در این لپ‌تاپ، منطقی به نظر می‌رسد.

از آنجایی که این لپ‌تاپ برای کاربرانی چون دانشجویان، مدیران، خانم‌ها، دانش‌آموزان، حسابداران، تایپیست‌ها و... با بودجه‌ی اقتصادی طراحی شده است، بنابراین برای کارهای روزانه چون اجرای بسته‌ی نرم‌افزاری آفیس یا وب‌گردی مشکلی نخواهید داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون کدام مرکز تعمیر لپ تاپ اصفهان خیال شما را راحت می کند

دستگاهی که ما تست کردیم به خوبی از عهده‌ی وظایف محول شده بر آمد و هیچ کندی یا لگی در آن مشاهده نشد. گرمای دستگاه در حد معمول است، ولی در صورت اجرای کارهای سنگین کمی گرما را احساس خواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های مثبت لپ تاپ لنوو V110 که باعث می‌شود کارهای ساده‌ی گرافیکی را با نرم‌افزارهایی چون فتوشاپ انجام دهید، بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی مستقل AMD Radeon است که یکی از نقاط قوت این نوت‌بوک به شمار می‌رود.

نتایج تست‌ها و بنچمارک‌ها به خوبی توانمندی هر دستگاهی را نشان می‌دهند. در ادامه می‌توانید نتیجه تست‌ لپ‌تاپ Lenovo V110 را مشاهده کنید:

نرم‌افزار

لپ‌تاپ Lenovo V110 در دو نسخه‌ی مجهز به ویندوز و بدون سیستم عامل عرضه می‌شود.‌ دستگاهی که ما روی آن نقد و بررسی را انجام دادیم فاقد ویندوز اورجینال بود، ولی مدل دیگری از این لپ‌تاپ با ویندوز 10 اصلی و برخی نرم‌افزارهای پیش‌فرض در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

طبیعتا این لپ‌تاپ برای انجام کارهای اداری و روزانه مناسب است و نرم‌افزارهایی چون آفیس، مالی، اتوماسیون، حسابداری، فتوشاپ، پخش فیلم و موسیقی را می‌توان به راحتی اجرا کرد. ضمن اینکه امکان اجرای بازی‌های ساده نیز وجود دارد.

باتری

همان طور که اشاره کردیم لنوو برای لپ‌تاپ V110 از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره گرفته است که برای یک محصول اقتصادی با سخت‌افزار کم‌مصرف توجیه‌پذیر است. با اینکه میزان شارژدهی باتری دستگاه‌های الکترونیکی کاملا به نوع مصرف شما ارتباط دارد ولی انجام تست‌های استاندارد می‌تواند طول عمر باتری را نشان دهد.

بعد از انجام تست‌های مختلف هنگام پخش ویدیو با کیفیت HD و روشنایی 50 درصد و هنگام وب‌گردی، باتری این لپ‌‌تاپ به طور متوسط حدود 4.5 ساعت شارژدهی مداوم دارد که نمی‌توان آن را عالی دانست، ولی نباید انتظار بیشتری داشت.

اسپیکر

اسپیکر لپ‌تاپ Lenovo V110 صرفا برای راه‌انداختن کار کاربر تعبیه شده است و نباید انتظار کیفیت یک اسپیکر استریوی عالی را داشت. اگر میزان بلندی صدا در سطح عادی باشد، کیفیت صدای خروجی قابل قبول است، ولی اگر کمی صدا بلندتر شود به راحتی نویزهایی به گوش‌ می‌رسد.

وب‌ کم

همچنان بسیاری از کاربران هنگام کار کردن با لپ‌تاپ خود، در مواردی چون برقراری ارتباط تصویری از دوربین جلو یا همان وب‌کم دستگاه استفاده می‌کنند. وب کم لپ‌تاپ لنوو نیز مانند بسیاری از مدل‌های دیگر صرفا برای رفع نیازهای عادی شما تعبیه شده است و نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید. در مجموع دوربین لنوو وی 110 عملکرد راضی‌کننده‌ای دارد.

سخن پایانی

لنوو بزرگترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است و به خوبی قواعد بازی را می‌داند. این کمپانی هر ساله نوت‌بوک‌های خود را در مدل‌های مختلف با مشخصات فنی متفاوت، متناسب با هر بودجه‌ای روانه‌ی بازار می‌کند.

لپ‌تاپ‌هایی که در رده‌قیمت پایین و اقتصادی تولید می‌شوند، بازار هدف مشخصی دارند و بنابراین کاربران به خوبی می‌دانند باید از لپ‌تاپ خود چه انتظاری داشته باشند.

Lenovo V110 یکی از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده‌ی کمپانی چینی است که جزو محصولات پر‌فروش این برند به شمار می‌رود. طراحی جذاب و قابل قبول، بهره‌گیری از پردازنده‌ی نسل ششم Core i3، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M330 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی و چهار گیگابایت رم DDR3 را می‌توان بخشی از ویژگی‌های این لپ‌تاپ دانست که باعث می‌شود در برخی موارد از رقبا پیشی بگیرد.

مجهزشدن این نوت‌بوک به پردازنده‌ی گرافیکی مجزا باعث می‌شود تا این لپ‌تاپ یکی از گزینه‌های خرید شما باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان در همان لحظه‌ی خرید رم لپ‌تاپ را به 8 گیگابایت ارتقا دهید.

نقاط قوت:

  • طراحی جمع‌وجور و وزن سبک
  • پردازنده‌ی کارآمد با عملکرد قابل قبول
  • روشنایی بسیار خوب نمایشگر
  • خروجی‌های کامل
  • صفحه کلید و تاچ‌پد زیبا و روان

نقاط ضعف:

  • پنل TN صفحه نمایش
  • صدای گاه‌وبیگاه صفحه کلید
  • پلاستیک سخت بدنه