نقد و بررسی لنوو تب 3 سری 7

نقد و بررسی 25 خرداد 1396 علی مظفری

نقد و بررسی لنوو تب 3 سری 7

معرفی

مدت بسیاری است که نام تبلت ها در بازار الکترونیک و دیجیتال زیاد به گوش می رسد. محصولاتی که به سرعت جای خود را دل مردم باز کردند . شاید دلیل این بازار پرطرفدار عدم نیاز تبلت ها به داشتن وسیله جانبی دیگر برای انجام دستورات است. به عبارت بهتر تمام کار با یک تبلت درست مانند گوشی های هوشمند از طریق صفحه نمایش آن انجام می‌شود زیرا نمایشگرتبلت ها از نوع لمسی می باشد و تنها کافی است با نرمی نوک انگشت به صفحه آن اشاره کنید تا دستور مورد نظر را انجام دهد. تایپ و کلیک روی موضوعات مختلف از همین طریق انجام می‌شود زیرا این صفحات از نوع خازنی یا حرارتی هستند و حساسیت بالایی در مقابل لمس دارند. البته هستند تبلت هایی مانند تبلت های قدرتمند سرفیس مایکروسافت یا سری ترنسفورمر ایسوس و یا مدل های دیگر که دارای کیبورد و قلم مخصوص هستند.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

دربازار رقابتی که اکنون بین برندهای تولیدکنندگان تبلت وجود دارد شرکت لنوو به دلیل کیفیت بالا و قیمت ارزان گوی سبقت را از دیگر رقیبان خود در این عرضه ربوده است. تبلت های لنوو به لحاظ نرم افزاری و سیستم عامل به دو گروه تقسیم میشوند:

  • مبتنی بر ویندوز
  • مبتنی بر اندروید

در این میان تب 3 های لنوو، جز دسته مبتنی بر اندروید این شرکت به شمار می روند. این سری که نسخه تکامل یافته تری از سری قبل( تب 2 ها) این شرکت هستند می توانند یک اتصال همیشگی به اینترنت داشته باشند و در کنار آن شما را از قابلیت مکالمه (البته در مدل دارای سیم کارت )نیز بهره مند سازند. افزایش کیفیت در طراحی ساخت و بدنه این تبلت ها و زیبا شدن ظاهر این محصولات یکی از برتری های این سری نسبت به نسل پیش است.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

تبلت های تب 3 شرکت لنوو در سه اندازه 7 اینچی، 8 اینچی و 10 اینچی تولید و عرضه شده اند. مدل 7 اینچی آن یکی از اقتصادی ترین تبلت های این کمپانی چینی شناخته می شود. سریLenovo Tab 3 7 در نسخه‌های متعددی طراحی شده که هر کدام از آنها در نسل ارتباطاتی ، حافظه داخلی و دوربین تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. 

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

طراحی و ساخت

لنوو در طراحی این محصول از از قابی بافت‌دار با نوارهای آبی در اطراف تبلت بهره برده است که این طرح زیبایی دو چندانی به ظاهر این محصول بخشیده است. علاوه بر زیبایی، وجود این بافت بر روی بدنه مانع از سر خوردن تبلت در دست می شود. بدنه این تبلت پلاستیک و دارای ابعاد 190×113×9.9 میلی‌متر است و ضخامتی در حدود یک سانتی‌متر دارد که وزنی در حدود 300 گرم به آن بخشیده است.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

سخت افزار

چیپپست 64 بیتی مدیاتک 8161 با دارا بودن 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی در کنار حافظه رم 1 گیگابایتی عهده‌دار عملیات پردازشی این تبلت می‌باشد.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

این تبلت در دو نسخه حافظه 8 و 16 گیگابایتی عرضه می‌شود و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ظرفیت 32 گیگابایت جهت تبلت های  8 گیگابایتی و ظرفیت64 گیگابایت مخصوص تبلت های 16 گیگابایتی را نیز دارا می باشد.

همانطور که بیان شد نمایشگر 7 اینچی این تبلت ابعاد مناسبی را به آن بخشیده است و باعث خوش دست بودن این محصول شده است. این پنل نمایشی 7 اینچی از نوع IPS است که رزولوشنی در حدود 1024×600 و تراکم پیکسل 170ppi و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارا می باشد.

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

این محصول دارای دو دوربین است . دوربین سلفی 0.3 مگاپیکسلی در کنار سنسور شتاب سنج این تبلت در بالای پنل نمایش، در نسخه VGA ارائه شده است که برای ثبت تصاویر با کیفیت سلفی کاربرد مناسب خواهد داشت و دوربین اصلی که در قاب پشتی این تبلت قرار گرفته دارای سنسوری دو مگاپیکسلی و بدون فلش می باشد.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

اتصالات و باتری

این تبلت دارای پورت‌ ارتباطی microUSB نسخه 2.0 می باشد و درگا‌ه های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی زیر درپوشی در کناره های تبلت قرار گرفته است. باتری لیتیوم یونی به کاررفته در این محصول دارای 3450 mAh ظرفیت است که در تست های انجام شده موفق شده است در استفاده ترکیبی فراتر از 10 ساعت سیستم را روشن نگهدارد.

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

سیستم عامل و نرم افزار

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم، این تبلت دارای سیستم عامل اندروید می باشد  و در سه مدل 3G، G4 وای‌فای عرضه شده که نسخه‌ی سیم‌کارتی آن با اندروید 5.1 و نسخه‌ی وای‌فای آن با اندروید 5.0 همراه شده است. گفتنی است که لنوو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، این تبلت را به اندروید مارشمالو (M) آپدیت کند.

نکته حایز اهمیت این است که لنوو تب3 از زبان فارسی به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند حتی شما می‌توانید زبان‌اصلی منو‌ها و نوشته‌های آن را به فارسی تغییر دهید. 

 

 بررسی لنوو تب 3 سری 7

 

برداشت آخر

لنوو تب 3 سری 7، یک تبلت مقرون به صرفه می باشد و این در حالیست که این تبلت قابلیت مکالمه نیز دارد، با وجود سایز 7 اینچی می تواند جایگزین مناسبی برای گوشی های هوشمند بزرگ باشد و شاید بسیاری از کاربران داشتن یک تبلت 7 اینچی را به یک گوشی با همین محدوده سایز ترجیح دهند. در نتیجه، قیمت مناسب در کنار طراحی زیبا و چشم نواز به همراه امکانات و قابلیت هایی که از یک تبلت انتظار می رود، می تواند یکی از گزینه های خرید  موفق این محصول در بازار متنوع تبلت به شمار آید.