نقد و بررسی لپ تاپ  Lenovo Ideapad Z5070

نقد و بررسی 19 آبان 1393 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Ideapad Z5070

طراحی :

لپ تاپ های Lenovo سری Z5070  لپ­ تاپ های سبک و باریکی هستند. وزن آن ها 2.4  کیلوگرم وبه ابعاد  265*385*25 میلیمتراست، که این سایز و ابعاد حمل این  محصول را آسان می‌کند. از لحاظ ظاهری، این لپ­ تاپ‌ها 15.6 اینچی هستند، این لپ تاپ به رنگ هاینقره ای، مشکی مات و سفید موجود می باشد و قاب پشتی آن کاملا مات است و این موضوع به عدم جذب اثر انگشت کمک می‌کند.

این لپ تاپ با قیمت مناسب، امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده است، یکی از این امکانات تکنولوژی Dolby است که Lenovo  در ساخت بلندگوهای این مدل بکار برده است و برای افزایش کیفیت صدا از یک فرآیند کاهش نویز پیشرفته نیز استفاده می‌کند.

همه ی فروشندگان و خریداران این محصول مدعی شدند که این محصول، یک لپ­ تاپ مولتی مدیا و حرفه ای است که جوابگوی کاربردهای مختلف می باشد .

 

نقد و بررسی  Lenovo Ideapad Z5070

 

 

صفحه نمایش :

 صفحه نمایش از نوع  LED-Backlit  است . تصاویر نمایشی در این لپ تاپ با کیفیت Full HD نشان داده می‌شوند. به طور کلی این صفحه نمایش نیاز‌های شما را رفع می‌کند اما فقط زیر نور خورشید دید شما را با مشکل مواجه میکند، البته این موضوع در همه­ ی لپ­ تاپ های براق طبیعی است و مشکل بزرگی نیست.

 

 

نقد و بررسی  Lenovo Ideapad Z5070

 

صفحه کلید و تاچ پد:

همانند سری‌های دیگر مدل Z، این صفحه کلید کامل ( شامل قسمت عددی جداگانه است)، دارای کلیدهای انحنادار و وجود فاصله بین کلیدها است، همه ی این ویژگی ها صحت و دقت تایپ کردن را افزایش می‌دهد. اصطلاحا به این نوع صفحه کلید AccuType  می‌گویند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ G750 مربوط به کمپانی ASUS

کار کردن با تاچ پد نیزهمانند کیبورد بسیار ساده است. این تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار دارد و دارای دو کلید است. اندازه ی تاچ پد بزرگ و سطحی صیقلی دارد و دستورات شما را به راحتی انجام می‌دهد.

 

نقد و بررسی  لنوو آیدیاپد Z5070

 

پورت ها و باتری :

این لپ­ تاپ دارای یک پورت USB3، دو پورت USB2، پورت شبکه RJ45 ، VGA و کارت ‌خوان دو کاره(SD و MMC ) و خروجی HDMI است.همچنین مجهز به  بلوتوث ورژن 4 برای ارتباط سریعتر و انتقال بهتر فایل ها با سیستم های دیگر و شبکه بی سیم محلی (WLAN) را پشتیبانی میکند.

 

نقد و بررسی  Lenovo Ideapad Z5070

 

باتری این محصول 4 سلولی لیتیم-یون قابل تعویض است و در آزمایش های صورت گرفته روی باتری این محصول تا 5 ساعت بدون اتصال به برق به شما کارایی می­دهد.

یکی از امکانات جالبی که Lenovo در اختیار کاربران قرار داده است، نرم افزارLenovo Energy Manager است با استفاده از این نرم افزار، دوام باتری افزایش می یابد. به طور مثال در این شکل باتری بین عدد 70 و 80 درصد تنظیم شده، یعنی شارژشدن باتری با رسیدن به این عدد متوقف می­شود و عملا به این معنی است که شما بدون باتری از لپ ­تاپ خود استفاده می­کنید.

 

 

کارایی :  

پردازنده های مورد استفاده در دو نوع  Intel core i5-4210U با سرعت فرکانس 1.7 تا 2.7 )با توجه به کارایی لپ تاپ، سرعت فرکانس بین این محدوده متغیر است) یا Intel core i7-4510U با فرکانس کاری 2 تا 3.10  وجود دارد. عملکرد این پردازنده نسبت به نسل قبل 15% افزایش پیدا کرده است.

همچنین دارای حداکثر 8GB حافظه ی رم از نوع DDR3 و 1TB هارد دیسک است.

پردازنده ی گرافیکی840M  GeForce مربوط به شرکت NVIDIA با 4GB حافظه اختصاصی در دسترس است، که این کارت گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین ، کارهای گرافیکی و نرم افزارهای سه بعدی به خوبی برآورده می کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ های HP سری pavilion 15-n

برنامه ی Nvidia control option ، با سوئیچ کردن روی پردازنده های گرافیکی، باعث می‌شود مصرف انرژی کلی دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد، به این صورت که هنگامی که دستگاه در حال انجام محاسبات گرافیکی سنگینی نیست، کارت گرافیکی GeForce غیر فعال شود و در غیر این صورت از کارت گرافیکی Intel استفاده شود.