نقد و بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

نقد و بررسی 05 اردیبهشت 1396 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

معرفی

تا چند سال پیش اکثریت بر این گمان بودند که فقط لپ تاپ ها کامل کننده دنیای گسترده الکترونیک و دیجیتال هستند و می توانند تا چندین دهه تمام نیازهای کاربران را پوشش دهند اما تبلت ها خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم توانستند جایگزین خوبی برای لپ تاپ ها در زمینه های مختلف شوند. هر کجا که باشیم دیگر نیاز به نشستن پشت میز و استفاده از لپ تاپ نیست و با کمک دنیای جدید تکنولوژی که تبلت ها به ما عرضه کرده اند می توانیم  کارهای خود  را در لحظه انجام دهیم. مدیران لنوو تمامی تلاش خود را به کار گرفتند و پس از سه سال تحقیق و توسعه در این زمینه تبلتی جدید با ویژگی منحصر به فردی به نام یوگا بوک را به دنیای تکنولوژی و دیجیتال عرضه کردند تا آن جا که یوگا بوک متولد شده توسط کمپانی لنوو در نمایشگاه IFA 2016 یکی از برترین گجت های هوشمند چند سال اخیر محسوب شد.این محصول در دو مدل مختلف با دو نوع سیستم عامل اندروید و ویندوز ۱۰ عرضه شده است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها جهت انجام دادن کارهای مختلف به حساب آید.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

در ادامه، با نقد و بررسی یک تبلت همه کاره به نام YOGA BOOK همراه ما باشید:

 

طراحی و ساخت

کاملا شبیه یک کتاب می توان این دستگاه را باز کرد و دو صفحه صاف و بدون هیچ برجستگی را در مقابل خود دید، از این دو صفحه، پنلی به عنوان یک نمایشگر10 اینچی و پنل دیگر به عنوان پنل طراحی با کمک لولاهایی منحصر به فرد به هم متصل شده اند.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Galaxy Tab S3 سامسونگ (گلکسی تب اس 3)

با کمک لولاهای فوق العاده قدرتمند این دستگاه می توان صفحه نمایشش را چرخش 360 درجه ای داد و از صفحه دیگر به عنوان یک پایه جهت تماشای راحت تر ویدیوها و تصاویر بهره برد.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

سخت افزار

لنوو ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گجت اختصاص داده است و حافظه داخلی در نظرگرفته آن نیز 64 گیگا بایت است ولی در صورتی که این حجم از حافظه نتوانست پاسخ گوی نیاز شما باشد با نصب یک کارت حافظه جانبی از نوع microSD می توانید این حجم حافظه را تا 128 گیگابایت افزایش دهید.از سیم کارت پشتیبانی می کند و پردازنده‌ی استفاده شده در آن ساخت شرکت اینتل و از نوع Atom x5 است. با دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته در بالای پنل صفحه کلید آن و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی آن می توان عکس هایی با کیفیت معمولی ثبت کرد.

باتری لیتیوم پلیمری آن دارای ظرفیت mAh ۸۵۰۰ است و تا ۱۵ ساعت دستگاه را با سیستم عامل اندروید و تا ۱۳ ساعت با سیستم عامل ویندوز دستگاه را روشن نگه می‌دارد که قدرت این باتری یکی دیگر از ویژگی های خاص این تبلت به شمار می رود.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش یوگا بوک در ابعاد ۱۰.۱ اینچی و کیفیت FHD و با وضوح تصویر ۱۹۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل عرضه شده است و به تکنولوژی AnyPen مجهز شده که باعث می‌شود از هر قلمی روی صفحه نمایش آن بتوان استفاده کرد. وزن آن نیز حدود ۷۰۰ گرم و ضخامت این تبلت حدود ۹.۶ میلی‌متر است. 

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

سیستم عامل و نرم افزار

یوگا بوک ابتدا با سیستم عمل اندروید طراحی شده بود ولی در اقدامی لنوو تصمیم گرفت پلتفرم این محصول را در ویندوز 10 نیز ارائه دهد . یوگا بوک با ورژن 6 اندروید(مارشمالو) عرضه شد و پس از آن توانست به آسانی سیستم‌عامل ویندوز، نسخه‌ی 10 پرو را اجرا نماید. این سیستم‌عامل در یوگابوک بدون وقفه و بسیار روان می‌تواند برنامه‌های مختلف را اجرا کند. 

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

صفحه کلید یوگا بوک کاملا لمسی است و لنوو این صفحه کلید را Halo Keyboard نام‌گذاری کرده و کاربران برای کارکردن با آن نیازی به فشار دادن دکمه‌ها نخواهند داشت و تنها باید آن‌ها را لمس کنند که این صفحه کلید یکی از خصوصیات منحصر به فرد این دستگاه به شمار می رود زیرا می توان از این صفحه به عنوان صفحه طراحی نیز استفاده نمود. این قابلیت Create Pad نام دارد.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

با قلم جادویی این محصول که لنوو آن را “Real Pen” نامگذاری کرده است می توان بر روی صفحه دیجیتالی آن طراحی کرد. این قلم ۲۰۴۸ درجه فشار را متوجه می‌شود و تا زاویه ۱۰۰ درجه‌ای می‌توان با آن کار کرد. تکنولوژی به کار رفته در این قلم EMR Pen است قلم هایی که از تکنولوژی EMR استفاده می کنند با وجودی که سیستم هایی غیرتماسی محسوب می شوند، نیازی به هیچ نوع منبع تغدیه چه از طریق سیم یا باتری داخلی ندارند. به این خاطر که سطح تبلت مجهز به نوعی حسگر است که می تواند حرکت قلم را تشخیص دهد.

 

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

از دیگر ویژگی‌های این قلم می‌توان به جوهری بودنش اشاره کرد. حال سوال اینجاست که جوهر این قلم چه استفاده ای دارد؟

در پاسخ باید گفت در تبلت فوق العاده شرکت لنوو می توان انبوهی از کاغذ را بر روی پنل صفحه کلید قرار دهید و با استفاده از قلم این محصول بر روی کاغذ ها بنویسید و پس از آن ببیند که چگونه به طرز جادویی نوشته‌ها، دیجیتالی می‌شوند و وارد سیستم می گردند. لازم به ذکر است این پنل دارای خاصیت مغناطیسی است که مانند یک گیره عمل می‌کند و با نگه‌داشتن کاغذ بر روی پنل، به زیباتر شدن طراحی و نوشته‌های شما کمک فراوانی می‌کند.

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

 

تجربه‌ی نوشتن با کاغذ و جوهر واقعی و تبدیل آنها به سندهای دیجیتالی، زیباترین قسمت در این دستگاه به شمار می رود و در صورتی که کاغذ را فراموش کردید، کافیست قلم را به حالت دیجیتالی برگردانده و نوشته‌های خود را به طور مستقیم بر روی پنل بنویسید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی تبلت Mi Pad 4 شیائومی (می پد 4): زیبا، پرقدرت و خوش قیمت

جالب است بدانید شرکت لنوو، یک سال و نیم درگیر تنظیم عملکرد صفحه کلید و قلم جادویی این دستگاه بود. تیم‌های مختلفی در سرتاسر دنیا، زبان‌ها و کاراکترهای مختلف را با صفحه کلید آن آزمایش کردند و در نهایت این آزمایش‌ها منجر به تغییرات و بهبودهای اساسی به ویژه در قابلیت “پیشنهاد واژه” شد، که برای زبان‌های آسیایی نسبت به زبان‌های لاتین، بسیار متفاوت است.

بررسی تبلت یوگا بوک لنوو

برداشت آخر

اگر چالش نرم افزاری را کنار بگذاریم، لنوو تلاش کرده است یک دستگاه خلاقانه و بدیع تولید کند. یوگا بوک، درست شبیه یک کتاب است و برای افرادی که می‌خواهند تمام ویژگی‌های سرگرم کننده یک تبلت با طراحی منحصر به فرد را در محیطی خاص با کمک قلمی جادویی و باتری قدرتمند، تجربه کنند ؛ انتخاب ویژه ای به شمار می رود.