نقد و بررسی یادگار IBM لنوو Tinkpad E460

نقد و بررسی 12 بهمن 1395 علی مظفری

نقد و بررسی یادگار IBM لنوو Tinkpad E460

طراحی و کیفیت ساخت:

لپ تاپ E460 از سری دستگاه های اداری/مهندسی شرکت لنوو درخانواده Thinkpad قرارگرفته است. مدل ارتقاء یافته E450 با پردازشگر نسل ششم اینتل در اواخر سال 2015 معرفی و روانه بازار گردید.این لپ تاپ در کلاس مهندسی و نیمه صنعتی بدلیل بدنه محکم و نمایشگر مات قرار گرفته است.

استحکام لولاهای محل اتصال نمایشگربه بدنه و استفاده از جنس پلاستیک محکم برای ساخت این لپ تاپ کاملا درنمای ظاهری مشخص است و مستحکم بودن آن را میتوان حس کرد.بدنه این لپ تاپ در مقابل ضربات درهنگام جابه جایی کاملا مقاوم است.این دستگاه 14 اینچی دارای ابعاد 339*239*24.5 با وزن 1.9 کیلوگرم یک لپ تاپ سبک وزن با قیمت مناسب برای کاربردهای گوناگون به بازارعرضه شده است.

سخت افزار:

شرکت لنوو برای سخت افزار E460 از پردازشگرهای نسل ششم Corei5-6200  و Core i7-6500 دوهسته ای در کنار چیپست گرافیک شرکت Radeon AMD مدل R7 M360 با حافظه 2 گیگابیت بهره برده است.یکی از ویژگی های لپ تاپ های خانواده ThinkPad کار کردن در شرایط سخت میباشد.این دستگاه ها در مقابل میزان ساعت کارکرد،دما و شرایط رطوبتی محیط کار مقاوم بوده و میتواند انتخاب عالی با توجه به وزن آن متناسب با نوع کاربری شما باشد.

میزان حافظه رم استفاده شده در E460 در مدل های مختلف از ماژول 4 گیگابایت و 8 گیگابایت استفاده شده است.هارد لپ تاپ E460 در دو مدل 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه شده است.ضمن آنکه شما در صورت نیاز میتوانید به راحتی از طریق دریچه پشت لپ تاپ برای ارتقاء رم و هارد خود در صورت نیاز دسترسی پیدا کنید.

پنل ارزان قیمت LCD TN روکش مات با ابعاد 14 اینچ و رزولوشن 1366*768 HD نمایشگر این دستگاه را تشکیل میدهد.استفاده از نمایشگر مات در سری ThinkPad بدلیل سبک کلاس اداری(Business)/نیمه صنعتی کاملا عادی است و از ویژگی های این سری محسوب میشود.

این نمایشگر میتواند از بازتابش و انعکاس نور در محیط های روشن جلوگیری نماید.در بالای نمایشگر این لپ تاپ یک عدد وب کم با کیفیت HD همراه با سنسور تنظیم نور محیط و میکروفون قرار گرفته است.در قسمت بالای کیبورد دو عدد اسپیکر استریو با کیفیت صدای معمولی قرارداده شده است.در مجموع کیفیت صوت و تصویر لپ تاپ های سری ThinkPad کاملا معمولی و برای کاربردهای مالتی مدیا مناسب نمیباشد.

کیبورد و تاچ پد:

کیبورد E460 بدلیل 14 اینچ بودن این لپ تاپ فاقد قسمت Num Lock یا اعداد است.استاندارد جزیره ای،طراحی مخصوص کلیدها به سبک شرکت لنوو و مقاوم در برابر نفوذ مایعات ویژگی های این کیبورد محسوب میشود.یک دایره کوچک نارنجی رنگ که لنوو از آن با نام TrackPoint یاد میکند در وسط کیبورد که کار نشانگر موس را انجام میدهد جزو علامت و خصوصیات خانوادگی ThinkPad محسوب میشود.

کار کردن و تایپ کردن در مدت زمان زیاد با این کیبورد بسیار راحت بوده و تنها عیب آن علاوه بر نداشتن نور پس زمینه میتوان به کوچک بودن کلیدهای جهت نما اشاره کرد.تاچ پد این لپ تاپ بزرگ و هوشمند مجهز به کلیک های چپ و راست جداگانه بوده است و کارکردن با آن براحتی امکان پذیر میباشد.

باتری و اتصالات:

برای اتصالات این دستگاه از پورت های USB3.0،قفل کینگستون،جک 3.5mm هدست،پورت شبکه گیگابیتی وخروجی تصویر HDMI استفاده شده است.این سری از لپ تاپ های شرکت لنوو در بعضی از مدل ها دارای Finger Print جهت امنیت میباشند.برای اتصالات بیسیم از بلوتوث داخلی و شبکه وای-فای 802.11ac نیزاستفاده شده است.باتری 4 سلولی لیتیوم-یون با ظرفیت 48 وات ساعت میتواند 5 الی 6 ساعت شارژدهی شما مورد نیاز شما را تامین نماید.