محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170

نقد و بررسی 23 شهریور 1394 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170

طراحی و ساخت:


کمپانی بزرگ لنوو، همچنان مشغول تولید و رونمایی از سری جدید لپ تاپ های خود می باشد. در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ های این شرکت IdeaPad Z5170 نام دارد. وزن و ابعاد این سیستم به ترتیب 2.2 کیلوگرم و 380 × 265 × 25 میلیمتر برآورد شده است. قاب پشت دستگاه از پلاستیک مات ساخته شده، که به عدم جذب اثر انگشت و چربی کمک می کند. همچنین روی قاب دستگاه با آلومینیوم طرح داده شده ای طراحی شده است، که به زیبایی Z5170 افزوده است. این سیستم با کانفیگ های متنوع در بازار الکترونیک و دیجیتال موجود است، تا شما کاربران گرامی با توجه به نیاز و کاربری خود، سیستم خود را انتخاب کنید. در این سیستم امکاناتی مانند Dolby به کار رفته است، که برای افزایش کیفیت صدا از یک فرآیند کاهش نویز پیشرفته نیز استفاده می‌کند. همه ی فروشندگان و خریداران این محصول مدعی شدند که این محصول، یک لپ¬تاپ مولتی مدیا و حرفه ای است که جوابگوی کاربردهای مختلف می باشد . 

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170


صفحه نمایش:


 صفحه نمایش از نوع  LED-Backlit  است. تصاویر نمایشی در این لپ تاپ با کیفیت Full HD نشان داده می‌شوند. به طور کلی این صفحه نمایش نیاز‌های شما را رفع می‌کند اما فقط زیر نور خورشید دید شما را با مشکل مواجه میکند، البته این موضوع در همه¬ی لپ¬تاپ های براق طبیعی است و مشکل بزرگی نیست. در ضمن این نمایشگر از تکنولوژی WUXGA  (Widescreen Ultra Extended Graphics Array)نیز استفاده می کند. در این صورت صفحه نمایش Z5170 از زاویه دید بسیار وسیع و رزولوشن 1920*1200 پشتیبانی می کند.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus R542UN | سبک، سریع و کاربردی!

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170


 

صفحه کلید و تاچ پد:


همانند سری‌های دیگر مدل Z، این صفحه کلید کامل ( شامل قسمت عددی جداگانه است)، دارای کلیدهای انحنادار و وجود فاصله بین کلیدها است، همه ی این ویژگی ها صحت و دقت تایپ کردن را افزایش می‌دهد. اصطلاحا به این نوع صفحه کلید AccuType یا جزیره ای می‌گویند. علاوه بر این، این کیبورد به نور پس زمینه ای مجهز شده، که علاوه بر زیبایی بیشتر به راحتی و تایپ کردن سریعتر شما در محیط های کم نور کمک شایانی می کند. 
کار کردن با تاچ پد نیزهمانند کیبورد بسیار ساده است. این تاچ پد دقیقا در زیر کیبورد قرار که با استفاده از یک خط ، دو کلید از بقیه جدا شده اند. اندازه ی تاچ پد بزرگ و سطحی صیقلی دارد و دستورات شما را به راحتی انجام می‌دهد.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170


حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

پورت ها و اتصالات: 


این لپ¬تاپ دارای دو پورت USB3، یک پورت USB2، پورت شبکه RJ45 ، خروجی VGA، خروجی HDMI و کارت ‌خوان است. 
این لپ¬تاپ،  بلوتوث ورژن 4 برای ارتباط سریعتر و انتقال بهتر فایل ها با سیستم های دیگر و شبکه بی سیم محلی (WLAN) را پشتیبانی میکند. 
باتری این محصول 4 سلولی لیتیم-یون و غیر قابل تعویض است و در آزمایش های صورت گرفته روی باتری این محصول تا 3:30 ساعت بدون اتصال به برق به شما کارایی می¬دهد.
یکی از امکانات جالبی که Lenovo در اختیار کاربران قرار داده است، نرم افزارLenovo Energy Manager است با استفاده از این نرم افزار، دوام باتری افزایش می یابد. به طور مثال در این شکل باتری بین عدد 70 و 80 درصد تنظیم شده، یعنی شارژشدن باتری با رسیدن به این عدد متوقف می¬شود و عملا به این معنی است که شما بدون باتری از لپتاپ خود استفاده میکنید.

 

نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo IdeaPad Z5170
 

سخت افزار:


پردازنده ی این سری از لپ تاپ ها از جدید ترین سری پردازنده ها مربوط به کمپانی اینتل به کار رفته است (Intel 5th Generation- Broadwell). این پردازنده به دلیل قرار گرفتن در سری U، مصرف بسیار کمی دارد، از این رو افزایش طول عمر باتری را منجر می شود. 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F: قدرتمند و با صلابت
مقدار حافظه ی رم 8 گیگابایت می باشد، که تا 16 گیگابایت قابلیت ارتقاء دارد، که این مقدار رم در کمتر لپ تاپی دیده می شود. 
همچنین 1000 گیگابایت حافظه از نوع هارد دیسک موجود است. این مقدار فضای مناسبی را جهت ذخیره کردن فایل ها و پوشه های کاربران در اختیار آن ها قرار می دهد. 
پردازنده ی گرافیکی این محصول  از نوع RADEON R7 M260 مربوط به شرکت AMD  و در کنار آن 4 گیگابایت حافظه اختصاص یافته است. این پردازنده ی گرافیکی نیاز شما برای بازی های رایانه ای سنگین، کارهای گرافیکی ونرم افزارهای سه بعدی به راحتی پشتیبانی می کند. 
در کل در آزمایش های صورت گرفته، این لپ تاپ در کنار قیمت مناسب، بازده و کارایی خوبی را به ارمغان گذاشته است.