نقد و بررسی دوربین Polaroid Snap: چاپ عکس کمتر از یک دقیقه

نقد و بررسی 28 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی دوربین Polaroid Snap: چاپ عکس کمتر از یک دقیقه

اگر به دنبال دوربین دیجیتالی هستید که قابلیت چاپ سریع عکس را داشته باشد و مشخصات فنی و دیگر امکانات آن بتواند شما را راضی کند، با نقد و بررسی دوربین دیجیتال Polaroid Snap همراه ما باشید.

ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی، همیشه جزو خاطره‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای مردم بوده است. چرا که ممکن است این لحظات هیچ‌گاه دیگر تکرار نشوند. اگر تا چند سال پیش عکاسی کردن و فیلمبرداری کاری سخت و پیچیده بود و نیاز به تخصص یا دوربین‌های حرفه‌ای داشتید، اما حالا به لطف گوشی‌های هوشمند قدرتمند و انواع دوربین دیجیتال، این فرایند کاملا ساده شده است.

البته هنوز خیلی‌ها معتقدند برای هر کاری باید ابزار تخصصی خودش را داشته باشید و به همین دلیل برای عکاسی و فیلمبرداری سراغ دوربین دیجیتال می‌روند. کمپانی‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دنیا هستند که در زمینه تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کنند.

پولاروید (Polaroid) یکی از سرشناس‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده دوربین در دنیاست که تقریبا خیلی‌ها آن را می‌شناسند. این شرکت در تولید و عرضه‌ی انواع دوربین دیجیتال فعالیت می‌کند و از سال‌ها قبل با دوربین‌های آنالوگ خود در جهان مطرح بوده است.

با اینکه ممکن است محصولات این برند به اندازه‌ی کمپانی‌های سرشناس دیگری چون کانن (Canonنیکون (Nikon) و سونی (Sony) حرفه‌ای و قدرتمند نباشند، اما بی‌تردید همیشه محصولات پولاروید حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دوربین دیجیتال Polaroid Snap جزو دوربین‌های چاپ سری عکس این شرکت برای خریدارانی است که می‌خواهند بلافاصله بعد از عکاسی، تصویر خود را چاپ کنند. این دوربین‌ها جزو محصولات میان‌رده بازار به شمار می‌روند ولی چون تقریبا شرکت دیگری خیلی در این زمینه فعالیت جدی ندارد، دوربین‌های پولاروید فروش خوبی دارند.

دوربین دیجیتال پولاروید اسنپ طراحی ساده ولی زیبایی دارد و از یک لنز 10 مگاپیکسلی، بزرگنمایی 3 برابر، قابلیت چاپ سریع عکس، منظره‌یاب اپتیکال، فلاش داخلی و فوکوس خودکار بهره می‌برد. در واقع ارزش این دوربین به چاپ سریع آن است.

اگر قصد خرید دوربین Polaroid Snap را دارید می‌توانید قیمت دوربین دیجیتال Polaroid Snap و را با قیمت دوربین های هم‌رده‌ی خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی دوربین دیجیتال Polaroid Snap

 

طراحی دوربین دیجیتال polaroid snap

 

دوربین پولاروید اسنپ کاملا از یک طراحی ساده و مینیمال ولی جذاب و رنگی بهره می‌برد که خیلی راحت در دستان شما جای می‌گیرد و فقط کافی است از عکاسی و چاپ سریع عکس آن لذت ببرید. با اینکه این دوربین از پلاستیک فشرده ساخته شده ولی کیفیت ساخت قابل قبولی دارد و نگران استحکام و دوام آن نباشید.

دوربین Polaroid Snap که در چهار رنگ آبی فیروزه‌ای، سفید، بنفش، صورتی و قرمز به فروش می‌رسد، طراحی زیبایی دارد و به راحتی کاربران آماتور و نیمه‌حرفه‌ای را راضی می‌کند. بیرون‌زدگی لنز آن خیلی زیاد نیست و هنگامی که دوربین خاموش باشد می‌توانید از درپوش آن استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون ۷ تمرین عکاسی که مهارت شما را افزایش می دهد

در قسمت جلوی دوربین علاوه بر لنز 3.4 میلی‌متری، می‌توانید خطوط رنگین‌کمانی کنار لنز به عنوان شناسنامه پولاروید، نامد مدل Snap و فلاش دستگاه را در گوشه سمت چپ مشاهده می‌کنید.

 

دوربین دیجیتال پولاروید اسنپ

 

اما در قسمت پشت دستگاه می‌توان محل قرارگیری 10 کاغذ چاپ را مشاهده کرد که روی آن در مخصوصی قرار دارد. علاوه بر این، لوگوی مشهور Polaroid نیز در گوشه سمت راست پایین دوربین به چشم می‌خورد. بالای در مخصوصی که روی محل قرارگیری کاغذهای چاپ تعبیه شده نیز می‌توانید سه چراغ هشدار را برای میزان شراژ باتری و نوع عکاسی مشاهده کنید.

در قسمت بالای دوربین دیجیتالPolaroid Snap  با فضایی شلوغ روبه‌رو هستیم. در این قسمت می‌توانید کلید قرمز رنگ شاتر، دکمه‌ی اختصاصی 10 ثانیه‌ای Self Timer، چشمی یا همان منظره‌یاب، کلید اختصاصی برای اضافه کردن قاب مشهور پولاروید به عکس‌ها و کلید اختصاصی برای تنظیم رنگ عکس میان عکس‌های رنگی CMYK و تصاویر سیاه و سفید را می‌بینید که به ترتیب از سمت راست تا چپ قرار گرفته‌اند.

در قسمت سمت راست دوربین پولاروید اسنپ، درگاه کارت حافظه خارجی و پورت میکرو USB تعبیه شده است. در قسمت سمت چپ نیز محل قرارگیری کاغذهای بدون جوهر Zink به چشم می‌خورد.

هنگام کار کردن باتوجه به ابعاد دوربین دیجیتال Snap Polaroid و کامپکت بودن آن، هنگام کار کردن با دکمه‌های فیزیکی مشکلی نخواهید داشت و همه چیز در اختیار شماست.

ابعاد این دوربین 15 * 10 میلی‌متر و وزن آن 150 گرم است که نشان می‌دهد به راحتی می‌توانید بدون خسته‌شدن با آن عکاسی کنید. این دوربین ضد آب نیست.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های دوربین دیجیتال Polaroid Snap

 

polaroid snap

 

با اینکه دوربین پولاروید اسنپ امکانات و مشخصات عجیب و غریبی ندارد و کمپانی سازنده تصمیم داشته تا سریع و راحت بتوانید عکس بگیرید و چاپ کنید، اما خیلی هم دست و پا بسته نیست.

دقت سنسور این دوربین 8 تا 10 مگاپیکسل و لنز آن از نوع CMOS است. ولی در واقع این دستگاه به عنوان یک دوربین دیجیتال 10 مگاپیکسلی با دقت حسگر 10 مگاپیکسلی شناخته می‌شود. نسبت ابعاد عکس‌های گرفته شده 3 به 2 است و گشودگی دیافراگم آن f/2.8 است.

حالا وقتشه! اینو بخون راهنما و مفاهیم پایه ای عکاسی برای تازه کاران

دوربین Polaroid Snap از فوکوس خودکار و ثابت بهره می‌برد و متاسفانه خبری از فوکوس دستی نیست که می‌تواند یکی از نقاط ضعف آن باشد. ضمن اینکه در این دوربین از قابلیت فیلم‌بردای، لرزش‌گیر تصویر، میکروفون، زوم اپتیکال و نمایشگر خبری نیست.

 

دوربین چاپ سریع polaroid snap

 

از جمله ویژگی‌های دوربین دیجیتال Polaroid Snap می‌توان به محفظه کاغذ 10 تایی، زمان چاپ عکس کمتر از یک دقیقه، منظره‌یاب اپتیکال و فوکوس ثابت اشاره کرد.

دوربین دیجیتال اسنپ پولاروید از یک باتری لیتیوم یون داخلی با قابلیت شارژ بهره می‌برد که برای چنین دوربینی عملکرد قابل قبولی دارد.

یکی از نکات مهمی که بعد از خرید دوربین Polaroid Snap باید به آن توجه کنید این است که بلافاصله باید Firmware آن به‌روزرسانی شود. این آپدیت کمک می‌کند تا عکس‌ها بلافاصله بعد از ثبت، چاپ نشوند!

 

سخن پایانی

بی‌شک یک با توجه به رشد روزافزون دوربین گوشی‌های هوشمند، کاربرانی هستند که به همان‌ها اکتفا می‌کنند. اما هنوز بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتقاد دارند برای هر کاری باید دستگاه تخصصی همان موضوع را داشت. دوربین دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بسیاری از کاربران با توجه به نیاز و علاقه‌ی خود به دنبال دوربین چاپ سریع هستند تا بلافاصله بعد از عکاسی بتوانند آن را چاپ کنند. دوربین Polaroid Snap با قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان دارای رنگ‌بندی جذاب، محفظه کاغذ 10 تایی، طراحی ساده و زیبا و امکانات خوب است که می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد.

 

نقاط قوت

  • طراحی جمع‌وجور و کامپکت
  • کیفیت ساخت خوب
  • امکان چاپ سریع
  • لنز 10 مگاپیکسلی

 

نقاط ضعف

  • نداشتن نمایشگر
  • نبود قابلیت فیلمبرداری
  • نبود لرزش‌گیر اپتیکال
  • نبود فوکوس دستی
  • خرید کاغذ چاپ به صورت جداگانه
  • نداشتن خروجی‌های ضروری