محصولات مرتبط
نقد و بررسی پاور Green GP580A-EDU PLUS: خوش‌قیمت و قدرتمند

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی پاور Green GP580A-EDU PLUS: خوش‌قیمت و قدرتمند

اگر با توجه به میزان بودجه‌ی خود به دنبال خرید سیستم کامپیوتری میان‌رده هستید که خیلی ضعیف نباشد و خیلی هم گران نباشد، پاور Green GP580A-EDU PLUS می‌تواند پیشنهاد خوبی برای منبع تغذیه باشد. با نقد و بررسی پاور Green GP580A-EDU PLUS همراه ما باشید.

هر کدام از قطعات یکی سیستم کامپیوتری در نوع خود نقش مهمی ایفا می‌کند و نمی‌توان از نظر اهمیت میان آن ها تفاوتی قائل شد. اما گاهی برخی قطعات بیشتر به چشم می‌آیند. در حالی که کاربران در یک سیستم کامپیوتری بیشتر به پردازنده، رم، مادربرد، کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی توجه می‌کنند، اما حتی اگر بهترین و قوی‌ترین قطعات را خریداری کنید، بدون منبع تغذیه هیچ سیستمی روشن نمی‌شود!

همان طور که از نام منبع تغذیه یا پاور (Power Supply) برمی‌آید، وظیفه‌ی تامین انرژی کل سیستم برعهده‌ی این سخت‌افزار است. کمپانی‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید منبع تغذیه فعالیت می‌کنند. چند شرکت داخلی نیز پاور های خود را وارد بازار می‌کنند که شرکت گرین (Green) بهترین و سرشناس‌ترین آن هاست. محصولات این کمپانی کیفیت بسیار خوبی دارند و در سطح جهانی می‌توانند رقابت کنند.

تا چند سال پیش با توجه به میزان مصرف بالای قطعات کامپیوتری، برای سیستم‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، نیازمند منبع تغذیه با ظرفیت بالا بودید، اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه‌ی سخت‌افزار با مصرف انرژی پایین‌تر، می‌توانید از پاور با ظرفیت کمتر نیز استفاده کنید.

پاور Green GP580A-EDU PLUS یکی از محصولات این شرکت است که می‌توانید روی سیستم‌های میان‌رده و نیمه‌ حرفه‌ای از آن استفاده کنید. این پاور یکی از نمونه‌های غیرماژولار است و با توجه به استقبال خوب بازار نسبت به پاور های 500 تا 650 واتی، یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود.

پاور گرین جی پی 580 اِی ای دی یو پلاس یکی از جدیدترین منبع تغذیه‌های این شرکت است که قدرت خوب، پشتیبانی از استاندارد 80 پلاس برنز، قیمت مناسب، فن کم‌صدای 120 میلی‌متری، کیفیت ساخت خوب، گارانتی معتبر و کیفیت بالای کابل‌ها باعث شده تا ارزش خرید پاور Green GP580A-EDU PLUS بیشتر شود.

اگر قصد خرید پاور Green GP580A-EDU PLUS را دارید می‌توانید قیمت پاور Green GP580A-EDU PLUS را با مشخصات و قیمت پاور های دیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

محتویات جعبه

 

پاور گرین جی پی 580 اِی ای دی یو پلاس

 

بسته‌بندی پاور گرین جی پی 580 اِی ای دی یو پلاس با دیگر پاور های این شرکت تفاوتی ندارد و کاملا مشابه دیگر مدل‌های گرین است. داخل جعبه علاوه بر پاور و کابل برق، بست کمربندی برای مدیریت کابل‌ها، برگه راهنما و چهار پیج قرار داده شده است.

در این بخش نکته‌ی خاصی به چشم نمی‌خورد روی جعبه نیز می‌توانید اطلاعاتی مربوط به پاور، استانداردهای مختلف، طول کابل‌ها و تعداد کانکتورها را پیدا کنید.

طراحی پاور Green GP580A-EDU PLUS

 

طراحی پاور green 580a-edu plus

 

در همان نگاه اول حتی اگر لوگوی Green را روی پاور جی پی 580 اِی ای دی یو پلاس نبینید متوجه می‌شوید که با طراحی آشنای یکی از محصولات این شرکت روبه‌رو هستید. رنگ‌‌بندی این منبع تغذیه نیز سیاه و نقره‌ای در نظر گرفه شده است و توانسته استاندارد برنزی را دریافت کند. براساس این استاندارد راندمان واقعی پاور 80 تا 85 درصد خواهد بود.

در قسمت‌های مربوط به خروجی هوای فن، سوراخ‌های 6 ضلعی دیده می‌شود و مطابق انتظار کلید خاموش و روشن و محل اتصال کابل برق در پشت پاور در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه همه‌ی کابل‌های به برد اصلی متصل شده‌اند، متوجه می‌شویم که پاور GP580A-EDU PLUS از نوع غیرماژولار است.

ابعاد این پاور  86 * 140 * 150 میلی‌متر است و به راحتی در کیس شما جا می‌گیرد.

 

مشخصات فنی پاور Green GP580A-EDU PLUS

 

مشخصات پاور Green GP580A-EDU PLUS

 

محصولات گرین به ویژه پاور های این شرکت همواره یک مشخصه‌ی بارز داشته‌اند؛ چرا که بهترین کیفیت و عملکرد را در ازای قیمتی پرداختی به شما ارائه می‌کنند. پاور گرین جی پی 580 اِی ای دی یو پلاس نیز از این قاعده مسثتنی نیست.

با اینکه با یک منبع تغذیه میان‌رده روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم برای سیستم‌های حرفه‌ای از آن استفاده کنیم، ولی برای یک سیستم کامپیوتری میان‌رده و نیمه‌ای حرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها است. پاور GP580A-EDU PLUS کاملا عملکرد خوبی را نسبت به قیمت خود به شما نشان می‌دهد و دمای کاری آن نیز با توجه به فن 120 میلی‌متری SNTC در نظر گرفته شده در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه این فن صدای بسیار کمی دارد.

گرین اعلام کرده است اگر این منبع تغذیه همیشه با دمای 25 درجه سانتی‌گراد کار کند، حدود 100 هزار ساعت طول عمر دارد. در پاور GP580A-EDU PLUS برای محافظت از افزایش توان، محافظت از افزایش ولتاژ، محافظت از کاهش ولتاژ، محافظت از اتصال کوتاه و محافظت از افزایش شدت جریان به ترتیب از مدارهای محافظتی OPP، OVP، UVP، SCP و OCP استفاده شده است.

محدوده ولتاژ ورودی این پاور 200 تا 240 ولت، محدوده فرکانس ورودی 50 هرتز، جریان 3.3 ولت 20 و جریان 5+ ولت آن نیز 20 آمپر است. به کمک استاندارد ERP Lot-6 باعث می‌شود تا توان مصرف پاور در حالت استندبای کمتر ای 0.5 وات باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین مرکز تخصصی خرید و اسمبل کردن کامپیوتر

 

کانکتورها

 

کانکتور پاور  Green GP580A-EDU PLUS

 

پاور Green GP580A-EDU PLUS از یک کانکتور 4+4، دو کانکتور 6+2 کارت گرافیک، شش کانکتور 15 پین ساتا، سه کانکتور 4 پین Molex و یک کانکتور 4 پین فلاپی بهره می‌برد.

شرکت گرین، طول کابل‌های پاور خود را کاملا مناسب در نظر گرفته است تا کاربران از نظر تعداد کانکتورها و طول کابل دچار مشکل نشوند.

 

سخن پایانی

بی‌شک یک سیستم کامپیوتری قطعات مختلفی را در خود جای داده است که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارد و برای یک عملکرد خوب به تمام آن ها نیاز داریم. از آنجایی که هر سیستم کامپیوتری به یک منبع تغذیه نیاز دارد، در نتیجه در انتخاب پاور مناسب باید دقت کنید.

گرین، یکی از شرکت‌های ایرانی مطرح در زمینه‌ی تولید انواع پاور است که در تمامی رده‌ها بسته به نیاز مشتریان محصولات خود را روانه‌ی بازار می‌کند. پاور‌ های این شرکت با توجه به سبک طراحی و ظاهری و مشخصات فنی خود، بسته به میزان بودجه خریداران، می‌توانند نیاز طیف وسیعی از کاربران را برآورده کنند.

اگر جزو کاربرانی هستید که برای خرید یک سیستم کامپیوتری بودجه‌ی محدودی دارید ولی از طرف دیگر می‌خواهید از سخت‌افزارهای جدید استفاده کنید و نیاز به پردازش‌های سنگین و نیمه‌سنگین دارید، پاور Green GP580A-EDU PLUS با توجه به مشخصات فنی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

این منبع تغذیه به خوبی می‌تواند از عهده‌ی یک سیستم گیمینگ متوسط یا دیگر سیستم‌های نیمه‌حرفه‌ای برای کارهایی چون طراحی گرافیک، ویرایش فیلم و عکس و وب‌گردی برآید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و طول عمر مناسب
  • فن 120 میلی‌متری کم‌صدا
  • قیمت مناسب
  • استاندارد برنزی
  • عملکرد بسیار خوب

 

نقاط ضعف

  • ماژولار نبودن