نقد و بررسی گوشی Cat S61 : مقاوم، خاص و متفاوت

نقد و بررسی 11 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی گوشی Cat S61 : مقاوم، خاص و متفاوت

یکی از گوشی های فوق مقاوم و پرفروش بازار گوشی Cat S61 است که در ماه فوریه (February) سال 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب خواهد بود که تمایل به خرید گوشی های مقاوم و با کارایی متفاوت و ظاهر خاص دارند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Cat S61 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

یکی از برند های کاملا موفق و شناخته شده‌ای که در زمینه طراحی و تولید گوشی های فوق مقاوم یا اصطلاحا راگد (Rugged) فعالیت دارد، شرکت کاترپیلار (Caterpillar) است که اسمارتفون های خود را با لقب CAT روانه بازار می‌کند. گوشی های راگد گوشی هایی هستند که با مقاومت و دوام بالا برای کسانی ساخته می‌شوند که بنا به هر دلیل نیازمند گوشی هوشمندی هستند که به راحتی نشکند یا دچار خرابی ناشی از آب خوردگی و ضربه و غیره نشود. پس گوشی های راگد یا فوق مقاوم، مقاومت بسیار بالایی دارند و عموما ظاهر آن ها هم خاص خواهد بود.

ماه فوریه سال 2018 شرکت کاترپیلار از گوشی تحت عنوان Cat S61 رونمایی کرد که توانست خیلی زود مورد توجه علاقمندان به اسمارتفون های مقاوم قرار گیرد و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. این گوشی ظاهری خاص دارد و با سبک طراحی متفاوت، مقاومت عالی برابر ضربه، فشار، آب خوردگی و غیره ارائه می‌کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Cat S61 بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای بکارگیری این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی فوق مقاوم و کارآمد را دارید و Cat S61 یکی از گزینه های خریدتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب ما را همراه کنید. با فروشگاه اینترنتی هدف هم قدم شوید.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 مطابق با دیگر گوشی هایی که با سبک مقاوم یا راگد طراحی می‌شوند، گوشی Cat S61 هم ظاهر و سبک طراحی خاصی دارد که شاید از نظر خیلی از کاربران متعارف نباشد، اما این نوع سبک طراحی در گوشی های سبک مقاوم طبیعی است. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم مقاوم ساخته شده و بخش های عمده و اصلی بدنه آن با پلی کربنات پوشانده می‌شود. پلی کربنات ماده‌ای است که جنس آن شبیه به پلاستیک خواهد بود اما مقاومت خیلی بالایی در برابر ضربه، فشار و تماس با اشیای نوک تیز دارد. گوشی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و به موجب آن خیلی راحت می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد و کوچک ترین مشکلی برای آن ایجاد نشود.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G می‌شود که استانداردی فوق پیش رفته بوده و نشان دهنده دوام عالی دستگاه در برابر عوامل جانبی مثل ضربه، فشار، شوک و استرس است. جالب است بدانید که گوشی نام برده شده از تست سقوط از ارتفاع 1.8 متری و برخورد با سطح بتنی هم جان سالم به در برده است! در بررسی گوشی Cat S61 هم واقعا مشخص شد که بدنه آن مقاومت عالی در برابر عوامل جانبی دارد و به راحتی نمی‌توان به این گوشی آسیبی وارد کرد، مگر اینکه خیلی بد شانس باشید و مستقیما به ال سی دی گوشی ضربه سنگینی وارد شود که بتواند آن را بشکند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی نوکیا 7 پلاس (Nokia 7 Plus): اقتدار نوکیا در گوشی‌های میان رده!

یکی از ویژگی هایی که خلاء آن در موبایل Cat S61 احساس می‌شود مربوط به اسکنر انگشت خواهد بود که متاسفانه در دستگاه بکار نرفته و می‌تواند از نقاط ضعف آن باشد. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و بدنه آن ابعاد 13 در 78 در 163 میلیمتری را ارائه کرده است. بنابراین بدنه گوشی Cat S61 کاملا ضخیم و زحمت است. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 250 گرم می‌رسد که نسبت به گوشی های عادی موجود در بازار وزن سنگینی به شمار می‌رود. اگر از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، خیلی راحت متوجه این مسئله که با یک گوشی راگد رو به رو هستید، نخواهید شد، چون تقریبا همه چیز، به غیر از برآمدگی که در گوشه سمت راست و فوقانی قاب دستگاه ارائه شده و لوگوی CAT در آن حک شده است، عادی به نظر می‌رسد.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه هم سه دکمه فیزیکی نصب هستند که اصطلاحا به آن ها دکمه های نویگیشن (Navigation) گفته می‌شود. اما وقتی به لبه های قاب گوشی و همچنین قاب پشت آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که Cat S61 یک اسمارتفون معمولی نیست و سبک طراحی خاصی دارد که در آن بر روی مقاومت و دوام بالای دستگاه تمرکز شده است. لوگوی CAT در وسط قاب پشت دستگاه تعبیه شده و در بخش فوقانی قاب پشت گوشی هم برآمدگی وجود دارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه دو لنز دوربین و چراغ فلش دوربین اصلی دیده می‌شوند. یک لنز هم در گوشه سمت چپ و پایین قاب پشت آن تعبیه شده که در موردش صحبت خواهیم کرد.

علیرغم اینکه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Cat S61 دو لنز دوربین دیده می‌شود، دوربین اصلی دستگاه از یک لنز واحد تشکیل شده و دوگانه نیست! لنز دوربین دومی که در این بخش تعبیه شده یک لنز گرماسنج است و می‌تواند تصویری از نمای رو به رو را با نشان دادن مقدار حرارت در نقاط مختلف روی نمایشگر گوشی ارائه کند. در این حالت شما می‌توانید مقدار دقیق حرارت هر نقطه از تصویر را با انتخاب آن مشاهده کنید. اما لنزی که در گوشه سمت چپ و زیرین قاب پشت گوشی ارائه شده چه کاری انجام می‌دهد؟ این لنز در واقع یک لیزر مسافت سنج است که می‌تواند مسافت پیش رویتان را نشان دهد. اما این تمام ویژگی هایی نیست که در موبایل Cat S61 ارائه می‌شوند!

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که یک قابلیت جالب دیگر هم در آن ارائه شده که به نوعی به طراحی محصول مربوط می‌شود. این قابلیت مربوط به امکان سنجش مقدار آلودگی هوا می‌شود. بدین منظور در گوشی از یک سنسور اختصاصی و خاص استفاده شده که در لبه سمت راست قاب آن نصب است. این سنسور مقدار آلودگی هوا را سنجیده و در شرایط خاص و خطرناک قابلیت ارائه هشدار به کاربر را دارد. بنابراین کاملا مشخص است که Cat S61 یک گوشی خاص و منحصر به فرد خواهد بود که مقاومت بالا و قابلیت های متمایزی را نسبت به گوشی های عادی ارائه می‌کند. اگر علاقمند به گوشی های راگد یا فوق مقاوم هستید، مطمئنا Cat S61 می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوبتان باشد.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : صفحه نمایش

 عموما در گوشی های راگد و فوق مقاوم از صفحه نمایش های بزرگ استفاده نمی‌شود و سعی خواهد شد که لبه های صفحه نمایش گوشی به خوبی مورد محافظت و پوشش قرار گیرند، چون هر چقدر صفحه نمایش دستگاه بخش بیشتری از پنل جلوی آن را تشکیل دهد، حساسیت آن در برابر ضربه و فشار و احتمال شکستنش بیشتر می‌شود. در همین راستا گوشی Cat S61 به صفحه نمایشی 5.2 اینچی و از نوع IPS LCD مجهز شده که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی را ارائه می‌کند. نمایشگر گوشی حاشیه های باریکی ندارد و در زیر آن دکمه های نویگیشن نصب هستند. طبق آمار صفحه نمایش Cat S61 تقریبا 58.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر گرفته است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی موبایل Xiaomi Poco M3 Pro 5G | گوشی پوکو ام 3 پرو حرفه‌ ای تر از قبل!

نسبت تصویر صفحه نمایش گوشی 16 به 9 خواهد بود و تراکم پیکسلی در حدود 424 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند که تراکم پیکسلی خوبی است و دستیابی به آن با توجه به کوچک بودن نمایشگر دستگاه غیر قابل پیش‌بینی و عجیب نیست. در بررسی Cat S61 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه کیفیت معمولی در ارائه محتوا دارد. طبیعتا اگر به انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو در یوتیوب علاقه داشته باشد، گوشی مذکور نمی‌تواند توجهتان را جلب کند و بازده جالبی داشته باشد. نمایشگر 5.2 اینچی گوشی از نظر شارپنس و شادابی تصویر هم عملکرد کاملا معمولی دارد. وضوح نمایش محتوا بروی پنل 5.2 اینچی این گوشی خوب است و شاید بارزترین ویژگی مثبت ال سی دی آن باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

روی صفحه نمایش گوشی Cat S61 هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا بدین ترتیب مقاومت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن افزایش یابد. اگرچه با این وجود توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید. مسئله بعدی که در بررسی گوشی Cat S61 باید به آن اشاره کنیم مربوط به قدرت پنل نمایشگر دستگاه در ارائه روشنایی می‌شود. شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش این محصول ارائه خواهد شد وضعیت خیلی خوبی ندارد و به عقیده ما می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی Cat S61 بر روی 100 درصد هم ممکن است در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم خورشید، خیلی با وضعیت مطلوبی نتوانید محتوای روی نمایشگر را ببینید و این مسئله برای گوشی که قرار است در شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرد اصلا ویژگی مطلوبی نخواهد بود. بنابراین به طور کلی صفحه نمایش گوشی نام برده شده خیلی کیفیت خوبی ندارد و جای پیشرفت بیشتر در آن احساس می‌شود. کوچک بودن نمایشگر، شارپنس و شادابی نه چندان بالا و توانایی نسبتا ضعیف در تولید روشنایی از اصلی ترین ویژگی های منفی پنل IPS LCD دستگاه به شمار می‌روند. البته با وجود تمام این تفاسیر یک کاربر عادی که خیلی به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت نمی‌دهد، می‌تواند بدون مشکل و با رضایت کامل از دستگاه و نمایشگر آن استفاده کند و هیچوقت احساس نبود شارپنس و شادابی مناسب در پنل صفحه نمایش دستگاه را درک نکند.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی کاترپیلار Cat S61 مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و اندروید 8.0 اوریو (Android 8.0 Oreo) به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. اگرچه عموما برای گوشی های راگد و فوق مقاوم آپدیت های اندروید خیلی مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند و منتشر نمی‌شوند، اما آپدیت اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) به طور رسمی برای گوشی Cat S61 منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. در رابطه گوشی که نام خاصی برای آن عنوان نشده قابلیت های زیادی ارائه می‌شود که به برخی از مهم ترین نمونه های آن ها در بخش ابتدایی مطلب اشاره داشتیم. برای مثال اپلیکیشن دوربین دستگاه قابلیت تبدیل شدن به حرارت سنج و نمایش حرارت اجسام و اشیای محیط را دارد یا می‌توان از اپلیکیشن اختصاصی برای تشخیص مسافت استفاده کرد.

اپلیکیشن های کاربردی و خاص دیگری هم به صورت پیش فرض روی گوشی نصب هستند. به عنوان مثال برنامه اختصاصی تشخیص میزان آلودگی هوا در گوشی Cat S61 به گونه‌ی عمل می‌کند که دائما قابلیت سنجش میزان پاکی هوای اطراف را داشته و در قابل بروز هرگونه وضعیت خطرآفرین هشدار ارائه خواهد کرد. اپلیکیشن هایی مثل قطب نما، ترازسنج و غیره هم در گوشی Cat S61 ارائه شده‌اند. اما بهتر است در رابطه با کیفیت و سرعت عمل بستر نرم افزاری دستگاه صحبت کنیم. خوشبختانه در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که بستر نرم افزاری آن سرعت عمل مطلوبی دارد. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در آن بدون مشکل قابل انجام خواهد بود.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

با این حال گوشی نام برده شده خیلی برای انجام تسک های سنگین مناسب نیست و بهتر است همیشه سعی کنید از ذخیره کردن حجم بالای اطلاعات در آن خودداری نمایید. افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیرهایی شود و همچنین اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعات کش و پر شدن حافظه گوشی ممکن است با کمی تاخیر اجرا شده و در حین استفاده از آن ها هم لگ هایی نمایان گردد. پس برای اینکه بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی Cat S61 دریافت کنید، سعی داشته باشید از پر شدن حافظه آن جلوگیری به عمل آورید. در این شرایط سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی کاملا مناسب و رضایت بخش خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل کار نکردن اینترنت گوشی (سیم کارت و وای فای)

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 سبک طراحی گوشی Cat S61 و کارایی آن به گونه‌ای نیست که روی قدرت و پتانسیل پردازشی متمرکز باشد. عموما گوشی های راگد و فوق مقاوم از نظر قدرت پردازشی وضعیت متوسطی دارند و از تراشه های میان رده‌ای بهره‌مند می‌شوند. وضعیت نسبتا مشابه برای موبایل Cat S61 هم وجود دارد و این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام بهره می‌برد. تراشه نام برده شده طی فرآیند 14 نانومتری تولید گشته و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی آدرنو 508 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

گوشی از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 64 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی و رم شامل هیچ آپشن دیگری نمی‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورد و نصب این قطعه در دستگاه می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 256 گیگابایت افزایش داد. البته بهتر است تا حد مکان از انجام این کار صرف نظر کنید چون همانطور که در بخش قبل گفتیم، افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن می‌شود. برای بررسی دقیق تر قدرت عملکرد گوشی Cat S61 ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

نتیجه بررسی نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید اما اجرای بازی بدون افت فریم نبوده و گاها هم در حین انجام آن لگ های ریزی مشاهده خواهد شد که البته به سختی به چشم می‌آیند و شاید یک کاربر معمولی اصلا متوجه آن ها نشود. شدت این لگ و افت فریم ها زمانی که بازی برای مدت زمان بیشتر از 12 الی 13 دقیقه در آن اجرا شوند کمی افزایش می‌یابد و شاید قابل درک تر شود. بنابراین اگرچه گوشی Cat S61 قابلیت اجرای بازی پابجی موبایل را دارد و احتمالا از پس اجرای بازی های سنگین تر هم بر می‌آید، اما مشخصات این گوشی برای گیمینگ و تسک های خیلی سنگین طراحی نشده و به همین سبب گزینه مناسبی هم برای علاقمندان به این دو مقوله نیست. اگر می‌خواهید یک گوشی راگد داشته باشید که به راحتی انجام کارهای روزمره را برایتان مقدور سازد، کاترپیلار S61 گزینه خرید خوبی برای شماست. فراموش نکنید که این گوشی از پس انجام تسک های سنگین تر و اجرای بازی های HD بر می‌آید اما گزینه عالی برای انجام اینگونه تسک ها نیست و با هزینه‌ای که برای خرید این اسمارتفون باید صرف شود می‌توانید گزینه های خرید بهتری داشته باشید.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی گوشی مورد نظر از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در کنار لنز دوربین اصلی دستگاه یک لنز دوربین حرارتی هم وجود دارد که می‌توانید حرارت محیط را برایتان با دقت بسیار جالب و عالی نشان دهد. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که دوربین اصلی و 16 مگاپیکسلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. البته عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند بی‌عیب و نقص نیستند و گوشی های زیادی در بازار وجود دارند که با قیمت کمتر از گوشی Cat S61 از دوربین قدرتمندتری بهره می‌برند و می‌توانند تجربه عکاسی به مراتب جالب تری را برایتان به ارمغان آورند.

در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی دستگاه نمایان می‌شود، اما همچنان دقت عملکرد دوربین حرارتی آن بالا خواهد بود. چراغ فلش LED گوشی هم در اینگونه مواقع نمی‌تواند خیلی کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش کیفیت عملکرد دوربین اصلی داشته باشد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی Cat S61 عملکرد معمولی دارد و در مقایسه با قیمت گوشی کیفیت قابل قبولی را ارائه نمی‌کند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی نمی‌شوند.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که متاسفانه دوربین سلفی آن هم کیفیت خیلی مطلوبی ندارد و بیشتر باید بر روی آن به عنوان یک دوربین کار راه‌انداز برای برقراری تماس های تصویری حساب باز کرد. عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب متوسط است اما در محیط های با نور کم و تاریک اصلا نمی‌توانید انتظار ضبط عکس های با کیفیتی را توسط دوربین سلفی گوشی داشته باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی موبایل Cat S61 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از دوربین های خیلی با کیفیت و خوبی بهره نمی‌برد و حداقل این مسئله با در نظر گرفتن قیمتی که دستگاه دارد کاملا قابل تشخیص است. تنها در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، دوربین اصلی دستگاه بازده نسبتا خوبی خواهد داشت.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : باتری و شارژدهی

 عموما در طراحی گوشی های فوق مقاوم و راگد سعی می‌شود که از باتری قدرتمندی استفاده به عمل آید. در همین راستا گوشی کاترپیلار Cat S61 از یک باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند شده که انتظار داریم بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که اگر یک کاربر معمولی باشید و برای رفع نیازهای روزمره از این اسمارتفون راگد استفاده کنید، یک مرتبه شارژ باتری دستگاه برای 1.5 الی 2 روز استفاده از آن کافی خواهد بود. اما اگر تسک های سنگین را در گوشی اجرا کنید، طبیعتا شارژ باتری آن هم زودتر خالی خواهد شد.

بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی خوب است اما اینکه دقیقا با یک مرتبه شارژ باتری تا چه مقدار قادر به استفاده از آن خواهید بود به میزان تسک ها و اقداماتی بستگی دارد که شما انجام می‌دهید. نکته جالب بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی گوشی از نسخه چهارم قابلیت شارژ سریع شرکت کوالکام (Quick Charge 4.0) می‌شود. بدین سبب شارژر اورجینال گوشی قدرت 18 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 120 دقیقه باتری دستگاه را از صرف تا صد درصد شارژ نمایید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ نسبتا مناسب از ویژگی های مثبت گوشی Cat S61 هستند.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Cat S61 پرداختیم. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون با کیفیت و راگد (فوق مقاوم) روانه بازار شده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. قیمت کاترپیلار Cat S61 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما می‌تواند با کاراهای خاص خودش و دوام بالا یک انتخاب مطمئن برای علاقمندان به گوشی های مقاوم محسوب گردد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه شده است.

 

نقاط قوت:

  • مقاومت عالی در برابر آب خوردگی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، فشار و تنش
  • بهره‌مندی از دوربین حرارتی، لیزر مسافت سنج و سنسور آلودگی هوا
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • دوربین اصلی و سلفی نه چندان عالی (با توجه به قیمت)
  • قیمت گران