بررسی لپ تاپ HP 250 G6: اقتصادی ولی کارامد

نقد و بررسی 19 مهر 1397 علی مظفری

بررسی لپ تاپ HP 250 G6: اقتصادی ولی کارامد

لپ‌تاپ HP 250 G6 یکی از محصولات پایین‌رده‌ی کمپانی اچ‌پی به شمار می‌رود که اگر دنبال محصولی خوش‌ساخت و خوش‌قیمت هستید می‌توانید نگاه ویژه‌ای به این دستگاه داشته باشید. با نقد و بررسی این لپ‌تاپ (laptop)همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی HP همانند شرکت دل، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است. لپ‌تاپ‌های این برند با مشخصات فنی و طراحی ظاهری متنوع وارد بازار می‌شوند تا طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهند. طراحی زیبا، نمایشگر با کیفیت و سخت‌افزار قدرتمند ولیست قیمت مناسب لپ‌تاپ‌های HP(اچ پی) بوده است.

از گذشته تا امروز به ویژه زمانی که شرایط اقتصادی مردم مناسب نبوده، لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده طرفداران زیادی داشته‌اند. در این محدوده از بازار محصولات زیادی وجود دارند که بیشتر مناسب دانشجویان، مدیران، حسابداران و... است.

لپ‌تاپ HP 250 G6 جزو لپ‌تاپ‌های پایین‌رده‌ی این کمپانی به شمار می‌رود که برخی ویژگی‌های آن باعث شده تا نسبت به بعضی از رقبا ارزش خرید بیشتری داشته باشد. بهره گیری از پردازنده‌ی Core i3، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی گرافیکی ای ام دی (AMD) با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از ویژگی‌های برجسته‌ی این نوت بوک است.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ اچ پی 250 جی 6 با نقد و بررسی تخصصی این لپ‌تاپ همراه ما باشید.

 

طراحی

 

طراحی لپ تاپ HP 250 g6

بی‌شک شما هم مانند ما در همان نگاه اول از طراحی ساده و زیبای لپ‌تاپ HP 250 G6 خوشتان خواهد آمد. با اینکه دستگاه پایین‌رده‌ی اچ‌پی از پلاستیک ساخته شده ولی طراحی زیبا و جذابی دارد و تصور می‌کنید با یک محصول رده‌بالا روبه‌رو هستید.

لپ‌تاپ اچ‌پی 250 G6 از یک طراحی کاملا ساده و مینیمال و در عین حال زیبا و یکنواخت بهره می‌برد که باعث می‌شود زیبایی بیش از پیش به چشم آید. این لپ‌تاپ از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و استحکام خوبی دارد. لپ‌تاپ HP 250 G6 از زبان طراحی نام آشنای این کمپانی در چند سال اخیر بهره می‌برد و در دو رنگ سیاه و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

مدلی که ما بررسی کردیم یک نسخه‌ی کاملا سیاه از لپ‌تاپ HP 250 G6 بود که کاملا یک دست به نظر می‌رسید. روی درِ دستگاه فقط لوگوی براق و معروف hp به چشم می‌خورد و البته کمی مستعد جذب اثر انگشت است. داخل دستگاه نیز از یک طراحی یک‌دست و کاملا مشکی بهره می‌برد.

زیر نمایشگاه لوگوی hp درج شده و بالای آن نیز می‌توانید وب‌کم را مشاهده کنید. با اینکه لپ‌تاپ اچ پی 250 جی 6 به صفحه کلید عددی مجهز شده، ولی فاصله‌ی کلیدهای کیبورد قابل قبول است.

ابعاد این لپ‌تاپ 24.2 * 255 * 385 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی کاملا مناسب به نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ کیفیت خوبی دارد، به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید و طراحی ساده‌ی آن نیز کاملا زیبا به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

لپ تاپ اچ پی 250 جی 6

 

لپ‌تاپ HP 250 G6 با توجه‌ به ‌رده‌ی قیمتی خود، خروجی‌های نسبتا کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به راحتی از عهده‌ی کارهای خود برآیند. سمت چپ دستگاه می‌توانید دو پورت USB 2.0، خروجی HDMI، پورت LAN، خروجی VGA و جک صوتی 3.5 میلی متری دیده می‌شود.

سمت راست این لپ‌تاپ نیز یک پورت USB 3.0، درایو نوری، کارتخوان microSD تعبیه شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

صفحه کلید لپ تاپ HP 250 G6

 

لپ‌تاپ اچ پی 250 G6 از یک صفحه کلید خوب و باکیفیت بهره می‌برد که طراحی استانداردی دارد و کلیدها در فاصله‌ی خوبی از هم قرار گرفته‌اند. این صفحه کلید از کیبورد عددی (NumPad) نیز بهره می‌برد که خیال شما را از انجام کارهای محاسباتی راحت می‌کند.

با اینکه کلیدها کاملا نرم هستند و عملکرد آنها مشکلی ندارد، ولی کمی باید فشار بیشتری روی آنها وارد کنید. نداشتن نور پس‌زمینه‌ی صفحه کلید یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند کاربران را آزار دهد.

در مجموع با توجه به رده‌ی قیمت لپ‌تاپ HP 250 G6، عملکرد کیبورد این دستگاه کاملا قابل قبول است و در طولانی مدت نیز مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود.

تاچ‌پد (TouchPad) لپ‌تاپ HP 250 G6 دقیقا زیر کلید Space قرار گرفته است و عملکرد خوب و روانی دارد. این تاچ‌پد کیفیت خوبی ارائه می‌کند و می‌توانید از ژست‌های حرکتی چندلمسی نیز روی آن بهره ببرید.

زیر این تاچ‌پد کلیدهای چپ و راست موس تعبیه شده است که در بیاری از مواقع به کمک شما می‌آیند. اندازه‌ی تاچ‌پد کاملا مناسب است و شاید تنها مشکل آن نزدیکی زیاد به صفحه کلید باشد.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ Hp 250 g6

 

لپ‌تاپ HP 250 G6 به یک صفحه نمایش 15.6 اینچی LED و مات با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل مجهز شده است. البته‌ی نسخه‌ی دیگری از این لپ‌تاپ با نمایشگر Full HD نیز به فروش می‌رسد که قیمت بالاتری دارد.

پنل صفحه نمایش این دستگاه از نوع TN بوده که استفاده از آن در این بازه‌ی قیمتی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. با اینکه پنل‌های TN نسبت به نمونه‌های IPS عملکرد ضعیف‌تری دارند، ولی نمایشگر این لپ‌تاپ به راحتی از عهده‌ی کارهای روزانه‌ی شما بر می‌آید.

هنگام کار کردن با این صفحه نمایش مشکل خاصی احساس نکردیم. رنگ‌ها شفاف نمایش داده می‌شوند و میزان روشنایی کاملا قابل قبول بود. اما زاویه‌ی دید در سطح متوسط قرار دارد.

اگر کارهایی انجام می‌دهید که نیاز به نمایش دقیق جزئیات و عمق رنگ سیاه بهتر دارد، نباید روی صفحه نمایش لپ‌تاپ HP 250 G6 حساب باز کنید، اما اگر با توجه به بودجه‌ی خود دنبال لپ‌تاپ خوب هستید، این دستگاه به راحتی شما را راضی خواهد کرد.

 

سخت افزار

 

سخت افزار لپ تاپ HP 250 g6

 

لپ‌تاپ اچ پی 250 جی 6 نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های مشابه، با مشخصات فنی متنوع روانه‌ی بازار می‌شود. مدلی که ما بررسی کردیم به یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و کم‌مصرف Core i3 6006U اسکای‌لیک (Skylake) اینتل، با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، حافظه‌ی کش 3 مگابایت، معماری 64 بیتی و لیتوگرافی 14 نانومتری مجهز شده بود.

مدل‌های دیگری از لپ‌تاپ HP 250 G6 وجود دارد که با پردازنده‌‌های سلرون، پنتیوم و Core i5 و 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسند. ضمن اینکه در برخی مدل‌ها از نمایشگر فول اچ‌دی استفاده شده و امکان اضافه کردن SSD تا 512 گیگابایت نیز وجود دارد.

علاوه بر این مدلی که ما بررسی کردیم به چهار گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، یک باتری سه سلولی لیتیوم یون، پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M330 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و شبکه‌ی Wi-Fi 802.11 a,c مجهز شده بود.

این لپ‌تاپ اقتصادی با توجه به سخت‌افزار خود عملکرد خوبی دارد و در کارهای روزانه به راحتی می‌توانید روی عملکرد آن حساب کنید. طبیعی است که نباید از این لپ‌تاپ انتظار پردازش‌های سنگین و محاسبات پیچیده داشته باشید ولی به راحتی می‌توانید کارهای روزانه‌ی خود شامل وب‌گردی، کارهای مالی، اجرای نرم‌افزارهای آفیس، نرم‌افزارهای ویرایش عکس و تولید محتوا را با این دستگاه انجام دهید.

هنگام کار کردن با این نوت‌بوک مشکل خاصی مشاهده نکردیم جز اینکه با سنگین‌تر شدن وظایف کمی گرمای آن زیاد می‌شد که در استفاده‌ی طولانی مدت می‌تواند آزاردهنده باشد.

اگر قصد دارید علاوه بر کارهای اداری و مدیریتی با لپ‌تاپ خود بازی کنید، باید بگوییم به لطف پردازنده‌ی گرافیکی مستقل لپ‌تاپ HP 250 G6 می‌توانید برخی از عناوینی که به گرافیک بالا نیاز ندارند اجرا کنید.

در ادامه نتایج بنچمارک این لپ‌تاپ را مشاهده می‌کنید:

 

 

باتری

 

کمپانی اچ‌پی برای لپ‌تاپ 250 G6 از یک باتری 3 سلولی لیتیوم یون استفاده کرده است که با توجه به مشخصات فنی این دستگاه منطقی به نظر می‌رسد. بی‌شک این لپ‌تاپ برای یک شارژهی خارق‌العاده طراحی نشده است ولی اگر یک باتری چهار سلولی در آن تعبیه می‌شد، شاید نتایج به دست آمده به مراتب بهتر بود.

اما جالب است بدانید همین باتری نیز عملکرد خوبی دارد. بعد از تست‌های استانداردی که انجام دادیم طول عمر باتری لپ‌تاپ اچ‌ پی 250 جی 6 در تماشای ویدیو با رزولوشن HD و میزان روشنایی 50 درصد و هنگام وب‌گردی به طور متوسط 5 ساعت و 30 دقیقه بود. این میزان بسیاری از رقبای هم‌رده را پشت سر می‌گذارد.

 

اسپیکر

 

لپ‌تاپ HP 250 G6 از دو اسپیکر در قسمت زیر دستگاه بهره می‌برد که صرفا می‌توان از خروجی صدای و بلندی آن رضایت داشت. کیفیت صدای خروجی در سطح متوسط قرار دارد و با زیاد شدن صدا نیز نویزهایی به گوش می‌رسد.

البته این لپ‌تاپ یک دستگاه حرفه‌ای یا چندرسانه‌ای نیست و انتظار بیشتری هم نباید داشته باشید. اگر دنبال کیفیت بهتر صدای خروجی هستید باید از اسپیکر یا هدفون استفاده کنید.

 

وب کم

نوت بوک HP 250 G6 به یک وب‌کم با رزولوشن HD در بالای نمایشگر مجهز شده است که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم‌ افزار

 

نرم افزار لپ تاپ HP 250 G6

 

لپ‌تاپ HP 250 G6 نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر در دو نسخه‌ی فاقد سیستم عامل و مجهز به نسخه‌ی 64 ویندوز به فروش می‌رسد. مدلی که ما بررسی کردیم فاقد ویندوز ارجینال بود.

با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که اچ‌پی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای ویرایش عکس، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی اچ‌پی همانند شرکت دل یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی در دنیا است که لپ‌تاپ‌های خود را در سری‌های مختلف در بخش پایین‌رده، میان‌رده و پرچمدار وارد بازار می‌کند. لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده‌‌ی HP همواره به دلیل طراحی زیبا، سخت‌افزار قابل قبول و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند.

لپ‌تاپ HP 250 G6 یکی از محصولات اقتصادی این برند به شمار می‌رود که طراحی ساده و زیبایی دارد، سخت‌افزار به کار رفته در آن عملکرد خوبی دارد و قیمت آن مناسب است. از طرف دیگر مشکلات دیگری چون عملکرد متوسط صفحه نمایش می‌تواند باعث ناخرسندی برخی از کاربران شود.

این لپ‌تاپ به خوبی می‌تواند برای مدت طولانی همراه شما باشد. بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 M330 با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی یکی از مزایای مهم لپ‌تاپ اچ‌پی به شمار می‌رود که برای خیلی از کاربران اهمیت دارد.

اگر بخواهیم برای لپ‌تاپ HP 250 G6 جامعه‌ی هدفی را مشخص کنیم باید بگوییم مدیران، دانشجویان، حسابداران، تولیدکنندگان محتوا و تمامی‌ کاربرانی که برای انجام کارهای روزانه و نیمه‌سنیگن خود دنبال یک laptop حرفه ای هستند، می‌توانند مشتریان این نوت بوک باشند.

 

نقاط قوت

  • طراحی ساده و زیبا
  • شارژدهی خوب باتری
  • پردازنده‌ی گرافیکی مجزا
  • کیفیت ساخت خوب
  • تنوع سخت افزاری

 

نقاط ضعف

  • عملکرد متوسط نمایشگر
  • باقی ماندن اثرانگشت