نقد و بررسی پرینتر چندکاره شرکت HP سری MF127

نقد و بررسی 28 فروردین 1396 علی مظفری

نقد و بررسی پرینتر چندکاره شرکت HP سری MF127

معرفی

پرینترهای چند کاره علاوه بر چاپ کارهای دیگری مانند اسکن،کپی وفکس را نیز انجام میدهند.پرینترهای چند کاره چند سالی است که فروش بالایی داشته و علاوه براستفاده شرکت های کوچک و فروشگاه ها به منازل و کاربردهای خانگی نیز راه پیدا کرده است.سه نمونه پرینتر ساده تک کاره (1102)،پرینتر سه کاره (M125) و پرینتر چهارکاره (M127) لیزری سیاه و سفید تولید شده توسط شرکت HP در بازار موجود میباشد.درادامه به بررسی پرفروش ترین با قیمت مناسب از سری چهارکاره شرکت اچ پی میپردازیم. با نقد و بررسی پرینتر اچ پی MF127 همراه فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

 

به طور کلی پرینترهای چهارکاره لیزری تولیدی شرکت اچ پی از قابلیت های متنوعی برخوردارند. این پرینترها دارای مشخصات عمومی تقریبا یکسان و مشخصات خاصی مانند داشتن یا نداشتن اتصالات بیسیم Wi-Fi هستند. پرینترهای چند کاره سری 127 اچ پی شامل سه مدل FN،FW و FS می باشند.

 

 بررسی پرینتر MF127

 

طراحی و ساخت

پنل کاربری این پرینترها در قسمت جلویی و سمت راست آن قرار گرفته و می‌توان در صورت نیاز زاویه این پنل را تغییر داد. ‏پنل این دستگاه ها کاملاً لمسی بوده و کلیه امکانات دستگاه بر روی این پنل تعریف شده از جمله کپی همچنین می‌توان میزان شدت ‏رنگ قرار داده شده را بدون نیاز به کامپیوتر به راحتی از طریق دستگاه تغییر داد. یکی از نقاط قوت این پرینترها وجود اسکنر به دو صورت تخت و‎ ADF (Automatic document feeder) ‎است که به راحتی بنا بر نوع استفاده کاربر می‌تواند از ‏آن‌ها استفاده کند‎.‎‏ هم چنین به مانند سایر پرینترها پورت‌های ‏اتصال این دستگاه ها نیز در قسمت پشت آن تعبیه شده است تا زیبایی دو چندانی به ظاهر آن ها بدهد.یکی از نکات وجود پنل کاربری شماره گیری و ارسال فکس توسط آن میباشد که شما را از داشتن گوشی همراه پرینتر سلب میکند.البته اگر شما میخواهید تلفکس داشته باشید هر زمانی میتوانید گوشی مخصوص پرینتر را سفارش دهید و آن را سمت چپ در جای مخصوص نصب نمایید و استفاده کنید.

 

 بررسی پرینتر MF127

 

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پرینتر لیزری HP LaserJet Pro M402dne : لذت پرینت سیاه و سفید!

سخت افزار و کارتریج

از سخت‌ افزار به‌ کاررفته در این مدل می‌توان به پردازنده‌ی 600 MHz و 128 مگابایت RAM اشاره نمود. کارتریج مورداستفاده از نوع HP 83A-CF283A با ظرفیت چاپ حداکثر 1500 برگ است.کارتریج روی پرینتر از نوع مصرفی میباشد و شاید تعداد کمتری پرینت بگیرد همچنین توجه داشته باشید که میزان چاپ اعلام‌شده بر اساس استاندارد خاصی و برای چاپ متن اعلام‌ شده و حداکثر میزانی است که کارتریج می‌تواند به آن دست یابد و در صورت چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی میزان قابل‌چاپ تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

 

 بررسی پرینتر MF127

 

سرعت و کیفیت چاپ

در رابطه با سرعت چاپ مطرح کردن این نکته لازم است که شر‌کت‌های سازنده برای اعلام سرعت دستگاه فقط سرعت دستگاه را به‌ صورت عملکرد مکانیکی در نظر گرفته و جنبه‌های پردازشی و سخت‌افزاری دستگاه را در نظر نمی‌گیرند. وقتی‌که کاربر فرمان چاپ را از رایانه ارسال می‌کند، پرینتر شروع به آماده‌سازی تونر دستگاه کرده و در همین حین فایل موردنظر را برای چاپ پردازش می‌کند تا به زبان خود تبدیل کند. این فرآیند در شروع چاپ تأخیری ایجاد می‌کند که معمولاً بسته به قدرت پرینتر بین 10 تا 20 ثانیه طول می‌کشد.

 

 بررسی پرینتر MF127

 

حال شرکت‌های سازنده در محاسبه‌ی سرعت دستگاه این تأخیر را محاسبه نکرده و سرعت چاپ را بعد از این زمان و با شروع فرآیند مکانیکی چاپ محاسبه می‌کنند. درنتیجه سرعتی که کاربر در عمل از پرینتر می‌بیند بسته به محتوای چاپی و وضوح درخواستی همیشه از میزان اعلام شده از سوی شرکت سازنده کمتر است. سرعت چاپ نسبتی مستیقیم با ظرفیت سینی چاپگر دارد. در همین راستا باید گفت ظرفیت سینی ورودی کاغذ M127 FS برابر با 150 برگ است. متأسفانه سینی ورودی دیگری مانند ورودی تک‌ برگی چندمنظوره در این مدل وجود ندارد. همچنین قابلیت‌ چاپ دورو در این مدل تعبیه نشده است و درصورتی‌که بخواهید بیش‌ازحد از پرینتر کار بکشید اضافه کردن کاغذ به سینی ورودی کاغذ تبدیل به کاری خسته‌کننده خواهد شد. در حالیکه در این زمینه مدل M127 FW با سینی 250 برگی خود عملکرد بهتری دارد و همچنین ورودی دستی کاغذ و چاپ 2 رو را هم به همراه دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet Pro M426fdw : پرینتری به وسعت یک اداره

شرکت hp سرعت چاپ پرینتر چندکاره‌ی M127 FW را 21 صفحه در دقیقه اعلام کرده است که سرعتی است که کاربران در هنگام چاپ اسناد صرفاً متنی شاهد باشند. البته با توجه به چیزی که توضیح داده شد، سرعتی که از سوی شرکت‌های سازنده اعلام می‌شود با چیزی که کاربر در عمل به آن دست می‌یابد متفاوت است. این تفاوت برای کسانی مهم است که در طی روز بار کاری سنگینی داشته و همین چند برگه در دقیقه هم برایشان مهم است.همانند سایر پرینترهای لیزری کیفیت بالای چاپ عکس از مشخصات قابل توجه این سری از دستگاه ها است البته کیفیت چاپ عکس های حرفه ای را نمی توان با این سری از پرنترها تضمین کرد. ازاین‌ رو با این سری از پرینترهای لیزری می‌توانید صفحات وب حاوی تصاویر را با کیفیت قابل‌ قبولی چاپ کنید.

نکته: این پرینتر بنا به اعلام شرکت سازنده توان پرینت گرفتن 8000 برگ در ماه را دارد اگر شما از این تعداد بیشتر چاپ مینمایید بهتر است مدل دیگری انتخاب نمایید.

 

 بررسی پرینتر MF127

 

اسکن و کپی

پرینترهای M127 توانایی کپی گرفتن 20 برگ در دقیقه با رزولوشن 600x600 را دارند.همچنین این نوع پرینتر قابلیت بزرگنمایی 25 تا 400 درصد را نیز دارد.اسکنر این دستگاه توانایی اسکن 7 برگ سیاه سفید و 5 برگ رنگی با کیفیت 24 بیت را دارد.

 بررسی پرینتر MF127

 

پورت های اتصال دهنده

در مدل های M127 FS و M127 FN پورت USB و شبکه برای اتصال وجود دارد.در مدل M127 FW علاوه بر پورت USB و شبکه راه ارتباطی از طریق اتصال بی‌سیم Wi-Fi نیز دیده می‌شود. اتصال Wireless Direct به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و کامپیوترهای مجهز به اتصال Wi-Fi به پرینتر به‌ صورت مستقیم وصل شوند.

 بررسی پرینتر MF127

 

نتیجه گیری

با بررسی صورت گرفته به صراحت میتوان بیان کرد که سری M127 شرکت HP میتواند یک ماشین اداری عالی برای مصارف خانگی و شرکتهای کوچک به حساب آید.اگر شما هم در انتخاب یک پرینتر چندکاره به نتیجه نرسیدید ما به شما مدل M127 FW را پیشنهاد میکنیم.این مدل کامل ترین سری از پرینترهای سری M127 میباشد و بیشترین فروش خود را مدیون داشتن تکنولوژی وایرلس Wi-Fi است.برای مصارف خانگی نیازی به گوشی مجزا تلفن نیست و میتوانید براحتی برای ارسال فکس از پنل جلویی استفاده کنید.تنها نکته باقی مانده درباره تونر و میزان رنگ چاپ شده بر روی برگه میباشد.باید به پودر شارژ شده برای تونر دقت کرد که کیفیت های مختلف در کمرنگ یا پررنگ شدن چاپ تاثیر به سزایی دارد و همچنین تونر روی خود دستگاه با تونر اصلی موجود در بازار کیفیت چاپ متفاوت دارد بدلیل اینکه تونر فابریک دستگاه در کشورهای اروپایی و آسیایی صرفا برای تست میباشد.اگر شما جزو آن دسته از کاربران خانگی هستید که نیاز به فکس ندارید میتوانید مدل M125 شرکت اچ پی که یک پرینتر شبیه به M127 میباشد و سه کاره(کپی،اسکن،پرینت) است تهیه کنید.