محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ HP Pavilion cc195nia : میان رده خوش قیمت و قوی

نقد و بررسی 07 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ HP Pavilion cc195nia : میان رده خوش قیمت و قوی

محصولات میان رده به دلیل قدرت بهتر نسبت به دستگاه‌های پایین‌رده و قیمت مناسب‌تر نسبت به پرچمداران، همیشه بیشترین طرفدار را دارند. اگر دنبال لپ تاپ میان‌رده‌ای هستید که زیبا، خوش‌قیمت و دارای سخت‌افزار قابل قبول باشد، با نقد و بررسی لپ تاپ HP Pavilion cc195nia همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

لپ تاپ HP Pavilion cc195nia یکی از مدل‌های جذاب و قدرتمند این کمپانی آمریکایی در کلا میان‌رده‌هاست که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کبی لیک (kabylake)، طراحی زیبا و باکیفیت، 8 گیگابایت رم DDR4، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce 940MX و یک ترابایت فضای ذخیره‌ازی بهره می‌برد تا با یک میان‌رده جذاب و ارزشمند روبه‌رو شویم.

خرید لپ تاپ HP Pavilion cc195nia می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما با بودجه متوسط باشد. با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ، طبیعتا قیمت لپ تاپ HP Pavilion cc195nia هم افزایش داشته است، ولی همچنان در کلاس خود و در بین رقبا گزینه ارزشمندی به شمار می‌رود.

 

طراحی لپ تاپ HP Pavilion cc195nia

 

طراحی لپ تاپ hp pavilion cc195nia

 

اگر محصولات پایین‌رده و ارزان‌ قیمت را کنار بگذاریم، بی‌تردید طراحی دیگر نوت بوک های اچ پی همان اول نظر شما را جلب می‌کند و کاملا متوجه می‌شوید با محصولی زیبا و با کیفیت مواجه هستید. لپ تاپ اچ پی Pavilion cc195nia نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی ظاهری آن دست رد به سینه شما نمی‌زند.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ HP Pavilion cc195nia نیز کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، رنگ‌بندی آن جذاب است و طراحی نقره‌ای و فلزمانند آن کاملا حس یک محصول رده بالا را منتقل می‌کند.

 

لپ تاپ اچ پی پاویلیون سی سی 195 ان آی اِی

 

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده، یکدست و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور و جدید hp را به صورت براق و فلزی رنگ مشاهده ‌کنید. درِ دستگاه لولاهای بسیار خوبی دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود تا از این نظر مشکلی نداشته باشید. با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده به رنگ نقره‌ای و فلزگونه از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، باعث می‌شود همان اول شیفته آن شوید.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ و بالا نیامدن ویندوز با 15 راه حل کاربردی

حاشیه نمایشگر برخلاف مدل‌های امروزی خیلی کم نیست، ولی شاید برای محصولی در کلاس میان‌دره‌ها، قابل توجیه باشد. گرچه کمپانی سازنده می‌توانست این موضوع را تبدیل به یکی از نقاط برتر این نوت بوک نسبت به رقبا کند.

اسپیکر این لپ تاپ مانند بیشتر مدل‌های امروزی، در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. این نوت بوک از صفحه کلید عددی بهره می‌برد و خبری خوبی برای آنهایی است که دائما با اعداد سروکار دارند. تمام بدنه به صورت نقره‌ای یکپارچه است و طراحی زیر کیبورد نیز کاملا برس‌خورده و یکنواخت است.

ابعاد این لپ‌تاپ 22.5 * 252.1 * 378 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp pavilion cc195nia

 

این لپ تاپ با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد که به خوبی کار شما را راه می‌اندازد. در قسمت سمت راست لپ تاپ HP Pavilion cc195nia می‌توانید کارتخوان، درایو نوری، پورت USB 3.0 و USB 2.0 را مشاهده کنید. اما در سمت چپ این نوت بوک علاوه بر قفل امنیتی، پورت HDMI، پورت USB 3.1، جک 3.5 میلی‌متر صوتی، USB Type C و خروجی شبکه به چشم می‌خورد.

 

صفحه کلید و تاچ پد

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ‌تاپ اچ پی پاویلیون سی سی 195 ان آی اِی این است که از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت جزیره‌ای بهره می‌برد. اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. همانطور که اشاره کردیم در این محصول 15 اینچی صفحه کلید عددی نیز در نظر گرفته شده تا کار شما راحت شود. البته فاصله کلیدهای این کیبورد جزیره‌ای اگر بیشتر بود بهتر می‌شد.

تاچ‌ پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده و کمی پایین‌تر است، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است، کاملا یکپارچه طراحی شده و هیچ با مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

نمایشگر لپ تاپ HP Pavilion CC195NIA

 

نمایشگر لپ تاپ hp cc195nia

 

لپ تاپHP Pavilion cc195nia از یک نمایشگر 15.6 اینچی TFT با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. اچ پی این صفحه نمایش را به صورت مات در نظر گرفته تا از انعکاس نور جلوگیری کند و چشمان‌تان خسته نشود.

نمایشگر لپ تاپ Pavilion cc195nia لمسی نیست. این صفحه نمایش رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. البته بهتر بود اچ پی سراغ یک پنل IPS می‌رفت.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ hp pavilion cc195nia

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP Pavilion cc195nia بررسی کردیم از یک پردازنده‌ کم مصرف Core i5 8250U با فرکانس کاری 1.6 تا 3.4 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 6 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کبی لیک است. فرکانس کاری این پردازنده در حالت توربو به 3.4 گیگاهرتز می‌رسد.

علاوه بر این، لپ‌تاپ اچ پی به یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 8 گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت هارد دیسک، پردازنده‌ گرافیکی Nvidia GeForce 940MX GDDR3 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی و یک باتری سه سلولی مجهز شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون 10 راه افزایش شارژدهی باتری لپ تاپ | راهنمای جامع نگهداری از باتری لپ تاپ

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف مختلف و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید. گرچه به نظر می‌رسد نباید از پردازنده گرافیکی دستگاه توقع زیادی داشته باشید.

 

باتری

لپ‌تاپ اچ پی پاویلیون سی سی 195 ان آی اِی از یک باتری سه سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 40 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ HP Pavilion cc195nia سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ تاپ های اچ پی مانند بسیاری از نوت بوک‌های دیگر از یک وب‌کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ Pavilion cc195nia و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

لپ تاپ اچ پی پاویلیون cc195nia از سیستم عامل ویندوز بی‌‌بهره است و خودتان باید زحمت نصب آن را بکشید. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و مختلفی چون وب‌گردی، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، بازی‌های معمولی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مالی و حسابداری، ادیت فیلم و عکس و بسته‌ آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش فعال سازی ویندوز دیفندر

 

سخن پایانی

کمپانی HP یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های اچ پی در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Pavilion cc195nia نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد قابل قبول
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا
  • سخت افزار خوب

 

نقاط ضعف:

  • نمایشگر می‌توانست IPS باشد