نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 13T: یک هیبریدی تمام عیار

نقد و بررسی 21 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ HP Spectre X360 13T: یک هیبریدی تمام عیار

اولترابوک‌های زیادی در بازار وجود دارد که از طراحی زیبا و جذاب، امکانات سخت‌افزاری خوب و کیفیت بالا برخوردار هستند. قیمت بعضی‌ از آنها خیلی بالاست و برخی دیگر نسبت به رقبای خود قیمت معقول‌تری دارند. اگر دنبال یکی از این محصولات هستید با نقد و بررسی لپ تاپ پرقدرت و هیبریدی HP Spectre X360 13T در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T یکی از جدیدترین و قدرتمندترین اولترابوک‌های این کمپانی آمریکایی است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، طراحی زیبا و باکیفیت، 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد و صفحه نمایش آن لمسی است.

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ HP Spectre X360 13T را دارید بد نیست قیمت لپ تاپ HP Spectre X360 13T را با قیمت لپ تاپ های هم‌کلاس خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی لپ تاپ HP Spectre X360 13T

 

طراحی لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

در همان نگاه اول به لپ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی متوجه می‌شوید که نه‌تنها با یک محصول زیبا، مدرن و منحصربه‌فرد روبه‌رو هستید، بلکه دستگاهی که عاشق آن شده‌اید استحکام بسیار بالایی دارد و کیفیت ساخت آن بسیار خوب است. سری Spectre اچ پی جزو زیباترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند که با وجود قیمت نسبتا بالا طرفداران زیادی دارند.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ Spectre X360 13T نیز از این قاعده مستثنی نیست و نشان می‌دهد کمپانی سازنده تا چه اندازه روی زیبایی و کیفیت دستگاه 13 اینچی خود کار کرده است.

 

لپ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی

 

این لپ تاپ با اینکه بدنه‌ای یک‌دست و فلزی دارد، ولی طراحی زیبا، ساده و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. ضخامت کم دستگاه در کنار وزن کم آن از هر نظر شما را راضی می‌کند. مهمترین ویژگی اولترابوک اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی این است که می‌توانید آن را در حالت‌های مختلف لپ تاپ، تبلت استفاده کنید. ترکیب رنگی سیاه و طلایی دستگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور و جدید hp را به صورت براق و طلایی رنگ مشاهده ‌کنید. درِ دستگاه لولاهای بسیار خوبی دارد و کنار آن صاف نیست و شکست خطوط باعث شده تا زیبایی محصول شما دو چندان شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 2019 مدل 16 اینچ | همه چیز در بالاترین سطح

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال یکدست از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید.

حاشیه نمایشگر از طرفین خیلی کم است ولی در قسمت بالا و مخصوصا در قسمت پایین که لوگوی HP درج شده این حاشیه می‌توانست کمتر باشد.

اسپیکر این لپ تاپ در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. این اولترابوک با توجه به ابعاد خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است که این موضوعی طبیعی به نظر می‌رسد. زیر صفحه کلید در قسمت سمت راست یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که در تست‌های ما عملکرد بسیار خوبی داشت.

ابعاد این لپ‌تاپ 14 * 217 * 308 میلی‌متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های زیادی ندارد ولی کار شما را راه می‌اندازد و می‌توانید از تبدیل‌های موجود نیز استفاده کنید. در سمت راست لپ‌تاپ می‌توانید دو پورت Thunderbolt یکپارچه با پورت USB Type C، وروردی شارژر و کارتخوان microSD را مشاهده کنید. در سمت چپ فقط یک پورت USB 3.1 دیده می‌شود. این دستگاه درایو نوری ندارد.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T

 

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ HP Spectre X360 13T این است که از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد. اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Microsoft Surface: هنرنمایی مایکروسافت در دنیای لپ تاپ

در قسمت تاچ‌پد (TouchPad) لپ تاپ HP Spectre X360 13T همسطح با بدنه در نظر گرفته شده است و عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و هیچ با مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T از یک نمایشگر 13.3 اینچی IPS لمسی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که کیفیت بسیار خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید.

نمایشگر لمسی لپ‌تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن لذت می‌برید. از دیگر ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ بهره‌گیری از یک قلم حرفه‌ای است که می‌توانید در حالت تبلت روی نمایشگر از آن استفاده کنید.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP Spectre X360 13T بررسی کردیم از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای کم مصرفCore i7 8565U با فرکانس کاری4.1، حافظه‌ کش 8 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک است.

علاوه بر این لپ‌تاپ اچ پی به یک نمایشگر 13.3 اینچی لمسی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رمDDR4 ، فضای ذخیره‌سازی پرسرعت 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی مجتمع Intel HD 620 و یک باتری چهار سلولی مجهز شده است.

مدل‌های دیگری از این لپ تاپ وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در پردازنده، میزان حافظه رم و حافظه SSD است. کمپانی اچ پی به طور کلی این سری لپ تاپ را با دو پردازنده Core i7 8565U و Core i5 8250U با فرکانس کاری و حافظه کش مختلف وارد بازار کرده است. مادربرد این لپ تاپ از دو اسلات رم بهره می‌برد و بر همین اساس در یک کانفیگ از ۸ گیگابایت رم و در کانفیگ دیگر از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده شده است. ضمن اینکه این نوت بوک با دو مدل حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی SSD به فروش می رسد.

 

HP Spectre X360 13T-Y4P52AV

Hp Spectre X360 13T AE000-D

Hp Spectre X360 13T AE000-B

Hp Spectre X360 13T AE000-A

Hp Spectre X360 13T AP000

نام مدل
Intel Core i7-7500U Intel Core i7-8550U Intel Core i5-8250U Intel Core i5-8250U Intel Core i7 8565U پردازنده
16GB DDR3 16GB DDR4 8GB DDR4 8GB DDR4 16GB DDR4 حافظه رم
512GB 512GB 512GB 256GB 512GB SSD

 

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، پردازش‌های نیمه‌سنگین همراه شما باشد. دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف مختلف و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

 

باتری

لپ‌ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌ تاپ HP Spectre X360 13T سیستم صوتی و اسپیکر های استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T AP000 i7 مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T AP000 i7 از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 هوم بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و مختلفی چون وب‌گردی، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، بازی‌های معمولی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مالی و حسابداری و بسته‌ آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی Hp یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Spectre X360 13T نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر بر اساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • عمر متوسط باتری