محصولات مرتبط
نقد و بررسی لپ تاپ HP ZBOOK 15V G5: افسار قدرت دست شماست

نقد و بررسی 09 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی لپ تاپ HP ZBOOK 15V G5: افسار قدرت دست شماست

بسیاری از کاربران به خوبی توجیه هستند که اگر برای کارهای مختلف خود چون بازی کردن، رندرهای سه‌بعدی یا تدوین فیلم نیاز به لپ تاپ قدرتمند دارند، باید بهای آن را نیز بپردازند. از همین رو فارغ از هزینه دنبال بهترین‌ها می‌گردند. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و دنبال لپ تاپی می‌گردید که حکم لامبورگینی داشته باشد، با نقد و بررسی لپ تاپ قدرتمند HP Zbook 15V G5 همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ تاپ های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

لپ تاپ اچ پی Zbook 15V G5 یکی از جدیدترین و قدرتمندترین نوت بوک‌های این کمپانی آمریکایی است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، کارت گرافیک بسیار قدرتمند Nividia Quadro P600 با چهار گیگابایت رم اختصاصی، 32 گیگابایت گیگابایتی DDR4 و 250 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد و تمام استانداردها و تست‌های نظامی را پشت سر گذاشته است.

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ قدرتمند برای انجام پردازش های سنگین دارید، با ما در نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی Zbook 15V G5 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

طراحی لپ تاپ HP Zbook 15V G5

 

طراحی لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

با خرید لپ تاپ اچ پی Zbook 15V G5 در همان نگاه اول متوجه می‌شوید که نه‌تنها با یک محصول زیبا، مدرن و منحصربه‌فرد روبه‌رو هستید، بلکه دستگاهی که عاشق آن شده‌اید استحکام بسیار بالایی دارد و کیفیت ساخت آن بسیار خوب است.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ Zbook 15V G5 نیز همیت ادعا را تایید کرده و کاملا خودش را به عنوان یک محصول جذاب، باکیفیت و حرفه‌ای به شما ثابت می‌کند.

این لپ تاپ با اینکه بدنه‌ای یک دست و فلزی دارد، ولی طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. البته کمی ضخامت و وزن دستگاه به ظاهر زیاد به نظر می رسد که با توجه به جنس بدنه و سخت‌افزار داخلی آن منطقی به نظر می رسد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX433 | لپ تاپ زیبا، سبک و چشم‌نواز

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده و زیباست. در وسط آن می توانید لوگوی مشهور و جدید Hp را به صورت براق مشاهده ‌کنید. یکی از جذابیت‌های لپ تاپ اچ پی زدبوک 15 وی جی 5، طراحی قسمت پایین در و محل اتصال به بدنه است که یکپارچه نیست و از دو طرف کمی به سمت داخل رفته است. برای تکمیل این زیبایی، دو خروجی هوا نیز در نظر گرفته شده است.

 

لپ تاپ اچ پی زدبوک 15 وی جی 5

 

با باز کردن درِ این لپ تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال یکدست از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ تاپ اصیل انتظار دارید. رنگ‌بندی نقره‌ای و سیاه این لپ تاپ نیز بر زیبایی آن افزوده است. البته حاشیه نمایشگر از طرفین زیاد است و مخصوصا در قسمت پایین که لوگوی HP درج شده می توانست کمتر باشد.

اسپیکر لپ تاپ Zbook 15V G5 در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. در قسمت دیگر میتوان صفحه کلید کامل این لپ تاپ را مشاهده کرد. نکته قابل توجه بهره‌گیری از صفحه کلید عددی است که کمک می‌کند این نوت بوک صنعتی برای کارهای مختلف مناسب باشد. زیر صفحه کلید عددی یک اسکنر اثرانگشت نیز در نظر گرفته شده است.

ابعاد این لپ تاپ 25.4 * 256.5 * 365 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

این لپ تاپ با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ لپ تاپ HP ZBook 15V G5 می توانید قفل امنیتی، یک پورت RJ45، دو پورت USB 3.0 و کارتخوان microSD را ببینید.

 

hp zbook 15v g5

 

اما در سمت راست جز پورت شارژر، دو پورت تاندربولت 3 (Thunderbolt 3)، یک پورت HDMI، یک پورت USB 3.0، خروجی جک صوتی و کارتخوان هوشمند تعبیه شده است. این دستگاه فاقد درایو نوری است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

لپ تاپ اچ پی زدبوک 15 وی جی 5 از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ تاپتجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم اچ پی از یک صفحه کلید کامل و عددی برای دستگاه خود استفاده کرده تا با خیال راحت کارهای‌تان را انجام دهید. ضمن اینکه در میان کیبورد شاهد یک StickPad نیز هستیم.

حالا وقتشه! اینو بخون 6 اقدامی که برای راه اندازی لپ تاپ یا کامپیوتر جدید باید انجام شود

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است ولی عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می توانید از کلیدهای آن نیز به جای ماوس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

لپ تاپ HP Zbook 15V G5 از یک نمایشگر 15.6 اینچی IPS لمسی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که کیفیت بسیار خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید.

نمایشگر لمسی لپ تاپ اچ پی Zbook 15V G5 رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن لذت می‌برید.

 

سخت‌افزار

 

عملکرد لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ تاپ های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP Zbook 15V G5 بررسی کردیم از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای و قدرتمند Core i7 8750H با حداقل فرکانس کاری 2.2 و حداکثر فرکانس 4 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 9 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک به شمار می رود.

حالا وقتشه! اینو بخون PC جدید شما نیاز به این 15 برنامه رایگان دارد

علاوه بر این لپ تاپ HP Zbook 15V G5 به یک نمایشگر 15.6 اینچی لمسی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 32 گیگابایت رم DDR4 ، فضای ذخیره‌سازی 250 گیگابایت SSD و یک ترابایت HDD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia Quadro P600 با چهار گیگابایت حافظه‌ اختصاصی DDR5 و یک باتری چهار سلولی مجهز شده است.

در مدل HP ZBOOK 15V G5-A این لپ تاپ از 16 گیگابایت رم بهره می‌برد و به همین دلیل قیمت پایین‌تری دارد. ما مدلی را بررسی کردیم که به 32 گیگابایت رم مجهز شده بود.

همان طور که می‌بینید با توجه به قیمت لپ تاپ HP Zbook 15V G5 سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی می تواند در کارهای مختلف، پردازش‌های سنگین و بازی‌های گرافیک بالا همراه شما باشد.

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

 

باتری

لپ تاپ اچ پی زدبوک 15 وی جی 5 از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 50 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ تاپ HP Zbook 15V G5 سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی رسد و به راحتی می توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

 

وب کم لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

لپ تاپ اچ پی مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ hp zbook 15v g5

 

لپ تاپ اچ پی از نسل 64 بیتی ویندوز 10 پرو بهره می‌برد. با توجه به قیمت لپتاپ، مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می توانید کارهای روزانه و سنگینی چون وب‌گردی، بازی کردن، ادیت فیلم، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، مدل‌سازی، نقشه‌کشی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی Hp یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ تاپ های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ تاپ های HP در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Zbook 15V G5 نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ تاپ، با خرید لپ تاپ HP Zbook 15V G5 می توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • عمر متوسط باتری