بررسی پهپاد مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum)

نقد و بررسی 17 آذر 1397 علی مظفری

بررسی پهپاد مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum)

کمپانی DJI یک شرکت چینی فعال در زمینه ساخت پهباد و دوربین است که به نوعی خود را به عنوان رهبر این صنعت نیز معرفی می‌کند. درستی این ادعا را می‌توان با نگاهی محصولات این شرکت و تکنولوژی‌های استفاده شده در آن‌ها بررسی کرد، اما آن‌چه که مشخص است این است که DJI یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ساخت پهباد (Quadcopter) است که همواره از به‌روزترین امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در محصولات خود بهره می‌برد. امروز قصد معرفی پهباد مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) که یکی از محصولات رده بالای DJI محسوب می‌شود را داریم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت Mavic Pro platinum و سفارش به فروشگاه اینترنتی هدف مراجعه نمایید. با نقد و بررسی پهبادMavic Pro platinum  همراه ما باشید.

 

mavic pro platinum

 

مشخصات

مشخصات سخت‌افزاری این محصول گواهی بر این است که با یک پهباد حرفه‌ای روبه رو هستیم. مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) دارای ابعاد 19.8 سانتی‌متر در 8.3 سانتی‌متر و ارتفاع 8.3 سانتی‌متر است. این پهباد دارای باتری فوق‌العاده 4830 میلی‌آمپر ساعتی است که طی کمتر از 60 دقیقه شارژ کامل شده و 30 دقیقه پرواز مداوم را تضمین می‌کند.

برد کنترلر و ارسال تصاویر این محصول 7 کیلومتر است که مسافت قابل توجهی است. کمتر محصول دیگری را می‌توانید یافت کنید که این برد مسافتی را به شما ارائه دهد و امکان پخش تصاویر با کیفیت بالا را نیز داشته باشد. مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) دارای یک لنز دوربین 12 مگاپیکسلی است که امکان ضبط ویدیوهای 4K را نیز فراهم می‌کند. این دوربین دارای لرزشگیر 3 جهته می‌باشد که می‌تواند تکان‌های حاصل از حرکت پهباد را در ویدیوها خنثی کند.

موتورهای استفاده شده در مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) از نوع براشلس است که توسط DJI طراحی شده‌اند. این موتور‌ها مصرف انرژی کمتری داشته و توان پروازی بالایی نیز ارائه می‌دهند. حداکثر سرعت این پهباد در حالت اسپرت 65 کیلومتر بر ساعت است که سرعت مناسبی برای پهباد‌ها به شمار می‌رود. مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و توانایی حمل 300 گرم بار اضافه را نیز دارا می‌باشد.

 

مویک پرو پلاتینیوم - دوربین

 

طراحی

مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) یک پهباد دوربین محور کوچک است که قابلیت تا شدن بازوها را نیز دارد و این به حمل راحت تر این وسیله کمک بسیاری می‌کند. از نظر طراحی نمی‌توان تفاوتی اساسی میان این محصول و دیگر محصولات DJI و یا حتی دیگر پهبادها یافت. شاید بعد از قابلیت تا شدن بازوها بتوان حباب شیشه‌ای محافظ لنز دوربین را دومین نقطه قوت طراحی این محصول به‌شمار آورد. در مجموع مویک پرو پلاتینیوم Mavic Pro platinum طوری طراحی شده است که به راحتی بتوانید آن را در کوله پشتی خود حمل کنید، چیزی که در مورد مدل‌هایی همچون DJI Phantom غیرممکن است.

مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) ظاهری چشم‌نواز دارد. رنگ بدنه نقره‌ای براق این مدل به همراه استفاده از سطوح صاف و زوایای تند به شما حس پهبادی از آینده را می‌دهد. در مجموع در بخش طراحی ما به مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) امتیاز عالی می‌دهیم.

 

طراحی مویک پرو پلاتینیوم

 

دوربین

شاید بتوان تخصص DJI را بکارگیری بهترین امکانات دوربین در پهبادها دانست. این بار نیز این شرکت همانند گذشته یک دوربین فوق‌العاده برای محصول خود تدارک دیده که امکانات بی‌شماری به مشتریان ارائه می‌کند. لنز دوربین پهباد مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل است. این دوربین امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را در حافظه داخلی ذخیره کرده و در تلفن همراه خود نیز به صورت زنده مشاهده نمایید.

 

مویک پرو پلاتینیوم اپ

 

دوربین پهباد مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) امکانات نرم‌افزاری مناسبی را نیز در دسترس خریداران قرار می‌دهد. شما برای عکاسی با این پهباید نیازی به کنترل دوربین نخواهید داشت بلکه پهباد به صورت پیشرفته و خودکار سوژه را انتخاب کرده (امکان شناسایی چهره نیز در این پهباد وجود دارد) و تصاویر را ثبت می‌کند. یکی دیگر از این امکانات حالت تعقیب نام دارد. این حالت به شما امکان دنبال کردن سوژه خاصی را می‌دهد. در این حالت دوربین روی ‌سوژه ثابت شده و پهباد به دنبال آن حرکت خواهد کرد.

 

مویک پرو پلاتینیوم نرم افزار

 

حالت بعدی که شما را از کنترلر برای ثبت سلفی بی‌نیاز می‌کند امکان ثبت تصاویر با حرکت دست است. در این حالت شما می‌توانید بدون نیاز به کنترلر و صرفاً با حرکت دست خود تصاویر را ثبت کنید. حالت بعدی هم حالت سه پایه نام دارد در این حالت مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) به صورت آرام و ثابت در موقعیت خود قرار می‌گیرد تا به ضبط ویدیو و عکاسی بپردازید.

 

حالت سه پایه مویک پرو پلاتینیوم

 

لرزشگیر سه جهته تعبیه شده در مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) این پهباد را از لرزشگیر دیجیتالی بی‌نیاز کرده است و بنابراین تصاویر ثبت شده با دوربین این پهباد بدون تغییرات نرم افزاری ذخیره خواهند شد.

 

پرواز

مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) به شما امکان 30 دقیقه پرواز مداوم را خواهد داد. زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد باتری نیز بین 55 تا 60 دقیقه خواهد بود. اصلی‌ترین ویژگی پروازی مویک پرو پلاتینیوم(Mavic Pro platinum) را می‌توان کاهش صدای پهباد تا 4 دسی بل دانست. این ویژگی به شما امکان دنبال کردن سوژه‌ها از فاصله نزدیک و بدون شناسایی شدن را می‌دهد.

 

دنبال کردن سوژه mavic pro platinum

 

همانطور که از DJI انتظار داشتیم در این مدل نیز از سیستم پیشرفته کنترل پرواز خودکار خود با نام autonomous استفاده شده است. این پهباد مجموعه‌ای از حسگرها را دارد که هر جسمی را در فاصله 15 متری خود تشخیص می‌دهد. این ویژگی به پهباد اجازه می‌دهد که تا زمانی که با حداکثر سرعت 36 کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند با اجسام برخورد نداشته باشد و مسیر پرواز امنی برای خود پیدا کند.

Dji در مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) قابلیتی تعبیه کرده که در صورت بروز مشکل‌ در حین پرواز اطلاعات از روی پشتیبان بارگذاری شده و به شما امکان فرود امن را فراهم می‌کند تا بتوانید پهباد خود را به تعمیرگاه برسانید.

سیستم بازگشت به نقطه شروع نیز برای Mavic Pro platinum در نظر گرفته شده است که با توجه به سیستم مکان یابی بسیار دقیق این پهباد عملکرد عالی را به نمایش می‌گذارید.

 

مویک پرو پلاتینیوم

 

کنترلر

کنترلر مویک پرو پلاتینیوم (Mavic Pro platinum) تفاوتی با دیگر پهبادهای ساخت dji (دی جی آی) ندارد. این کنترلر حرفه‌ای دارای 7 کیلومتر برد است و این ارتباط از طریق wi-fi فراهم شده است. این کنترلر ارگونومی مناسبی دارد و کلیدهای آن نیز به خوبی طراحی شده‌اند تا در استفاده‌های طولانی باعث خستگی و فشار رو دست‌ها نشوند.

ارتباط دو سویه کنترلر و پهباد امکان مشاهده تصاویر ارسالی از پهباد بر روی نمایشگر تلفن همراه به صورت زنده را فراهم نموده است. همچنین از طریق اپلیکیشن ارائه شده همراه این محصول شما می‌توانید از طریق تلفن همراه پهباد خود را کنترل نمایید. پایه‌های نصب تلفن همراه بر روی کنترلر به صورت تاشو زیر آن قرار دارند که در مواقع نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

مویک پرو پلاتینیوم اقلام

 

جمع بندی

مویک پرو پلاتینیوم پهبادی پیشرفته با امکانات بی‌شمار است. قابلیت‌های پروازی Mavic Pro platinum آن را از بسیاری از رقبا به گزینه بهتری برای خرید تبدیل نموده است و دوربین با کیفیت آن نیز باعث می‌شود مویک پرو پلاتینیوم Mavic Pro platinum)) را یکی از بهترین پهبادهای سال 2018 بدانیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و سفارش خرید مویک پرو پلاتینیوم به فروشگاه هدف مراجعه نمایید.

 

نقاط قوت

  • مدت زمان پرواز عالی
  • شارژ سریع باتری
  • طراحی چشم‌نواز
  • صدای بسیار کم
  • طراحی تاشو
  • امکانات نرم‌افزاری