بررسی پهباد مویک ایر کمبو (Dji Mavic Air Combo)

نقد و بررسی 11 آذر 1397 علی مظفری

بررسی پهباد مویک ایر کمبو (Dji Mavic Air Combo)

کمپانی Dji یک کمپانی چینی فعال در زمینه تولید انواع گجت‌ها از جمله پهباد و دوربین‌های ورزشی است. این شرکت از سال 2006 تاسیس شده است و تا به امروز توانسته با عرضه محصولاتی نوآورانه و با قابلیت‌های بالا سهم قابل توجهی از بازار پهبادها را در اختیار داشته باشد. امروز با نقد و بررسی پهپاد مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) این سازنده همراه ما باشید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت مویک ایر کمبو و مقایسه با قیمت پهبادهای دیگر به فروشگاه اینترنتی هدف مراجعه کنید.

 

مشخصات

با نگاهی گذرا به مشخصات فنی مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) متوجه خواهید شد که با یک پهباد سطح پایین و یا حتی سطح متوسط روبه رو نیستید. مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) یک پهباد پیشرفته با قابلیت‌های بی‌شمار است. اما پیش از بررسی جزئی قابلیت‌های این پهباد مروری بر مشخصات فنی آن خواهیم داشت.

مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) دارای ابعاد 18.4 سانتی‌متر در 16.8 سانتی‌متر است. ارتفاع این محصول 6.4 سانتی‌متر است. طراحی محصول به گونه‌ای است که به شما امکان تا کردن پایه‌ها برای کاهش فضای اشغال شده در زمان حمل و نقل را می‌دهد. Dji برای این مدل یک باتری 2970 میلی‌آمپر ساعتی تدارک دیده است که 21 دقیقه پرواز مداوم را پشتیبانی می‌کند. رادیو کنترلر مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) دارای 4 کیلومتر برد است که نه‌ تنها از نیاز کاربران عادی بیشتر است، بلکه کاملاً نیاز‌های کاربران حرفه‌ای را نیز پوشش خواهد داد. این رادیو کنترلر نمایشگری برروی خود ندارد اما امکان ارسال تصاویر در همین برد، بر روی تلفن همراه وجود دارد.

 

پهباد مویک ایر کمبو

 

مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) به یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که دارای لرزشگیر 3 جهته می‌باشد تا خیال شما از ثبت تصاویری بدون محو شدگی و ضبط ویدیوهایی بدون لرزش راحت باشد. سخت‌افزار پیشرفته این محصول به شما امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4k را می‌دهد. شما می‌توانید این تصاویر را به صورت زنده بر روی موبایل مشاهده کرده و یا در حافظه داخلی 8 گیگابایتی این محصول ذخیره نمایید.

موتورهای استفاده شده در این محصول از نوع پیشرفته براشلس است که راندمان بسیار بالایی دارند. به واسطه این موتورها و ارگونومی مناسب این پهباد شما می‌توانید به حداکثر سرعت 68.4 کیلومتر دست پیدا کنید.

 

 

دوربین

مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) با یک حسگر 12 مگاپیکسلی عرضه شده است که با توجه به فاصله کانونی 1/ 2.3" لنز آن می‌توان توقع ثبت تصاویری با نوردهی مناسب را داشت. این دوربین به شما امکان ثبت تصاویر پاناروما 32 مگاپیکسلی را از طریق ترکیب 25 تصویر در 8 ثانیه را می‌دهد. تصاویر HDR ثبت شده توسط این دوربین با استفاده از الگوریتم پیشرفته‌ای ثبت می‌شوند که با کنترل پیشرفته بر روی نوردهی لنز جزئیات سایه‌های مناظر را نیز ثبت خواهند کرد.

 

دوربین مویک ایر کمبو

 

ویدیوهای ضبط شده توسط مویک ایر کمبو Mavic Air Combo دارای کیفیت 4k هستند که با نرخ بیت 100 مگابیت بر ثانیه ثبت می‌شوند. نا گفته پیداست این ویدیوها از نظر جزیات و پویایی رنگ‌ها سطح بالایی دارند و با توجه به وجود لرزشگیر مکانیکی لرزش‌های ناشی از حرکت پهباد در ویدیو ثبت نخواهند شد. اگر از علاقه‌مندان به ثبت لحظات به صورت اسلوموشن باشید هم دوربین مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) شما را با امکان ضبط ویدیوهای اسلوموشن 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه شگفت زده خواهد کرد.

 

دوربین مویک ایر کمبو-1

 

کنترلر

یک پهباد پیشرفته بدون کنترلر حرفه‌ای نمی‌تواند کارایی مناسبی داشته باشد. مویک ایر کمبو با یک کنترلر حرفه‌ای و بی‌نقص عرضه شده است. این کنترلر ارگونومی مناسبی داشته و به شما امکان اتصال تلفن همراه را نیز خواهد داد. همان‌طور که پیش از این نیز توضیح داده شد برد این کنترلر 4 کیلومتر است که مسافتی عالی برای پرواز پهبادها است.

شما می‌توانید تصاویر ارسالی از طریق دوربین را برروی تلفن همراه خود مشاهده کرده و به قابلیت‌های پهباد از این طریق دسترسی داشته باشد. حال می‌خواهیم به معرفی امکانات Mavic Air Combo بپردازیم.

 

کنترلر mavic air combo

 

ردیابی فعال

این قابلیت به شما امکان ردیابی حداکثر 16 سوژه را می‌دهد. امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) به شما امکان می‌دهد سوژه‌های تعیین شده را حتی در حال دویدن، دوچرخه سواری و یا حتی پرش دنبال کنید.

 

mavic air combo

 

ثبت سریع تصاویر

امکان انتخاب بین شش حالت مختلف ثبت تصاویر از طریق اپلیکیشن ارائه شده برای محصول فراهم خواهد بود. همان‌طور که نمونه دو حالت این تصاویر را در ادامه مشاهده می‌کنید، شما همواره می‌توانید بدون نیاز به نرم افزارهای اصلاح تصاویر، سلفی‌های خیره کننده‌ای توسط پهباد خود ثبت کنید. همچنین امکان به اشتراک گذاری این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی از داخل اپلیکیشن نیز فراهم است.

 

قابلیت دوربین مویک ایر کمبو

 

عکاسی هوشمند

این قابلیت جذاب به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کنترلر و یا تلفن همراه و صرفاً با حرکت دست خود تصاویر را ثبت کنید.

 

پهباد مویک ایر کمبو

 

کنترل پرواز

نسخه دوم قابلیت کنترل پرواز اتوماتیک ارائه شده بر روی مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) به این پهباد امکان پرواز امن را خواهد داد. این قابلیت از طریق دوربین‌ها و حسگرهای مختلف موجود بر روی پهباد اطلاعات محیطی را جمع‌آوری کرده و مسیرهای امن عبور را انتخاب می‌کند. با وجود این قابلیت امکان برخورد از طریق زوایایی که نقطه کور دید کنترل کننده است به صفر می‌رسد.

 

سیستم کنترل پرواز

 

دیگر قابلیت‌ها

پیش از این در مورد کنترلر پیشرفته با برد بالای این محصول توضیح دادیم که به شما امکان ارسال تصاویر و ویدیوها را با برد 4 کیلومتر می‌دهد. ارتباط کنترلر و پهباد از طریق امواج WI-FI با فرکانس 2.4 تا 5.8 گیگاهرتز برقرار است و امکان پخش زنده 720p را فراهم می‌کند.

باتری مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) از نوع لیتیومی با چگالی بالا است که طول عمر طولانی دارند. موتور‌های این محصول طبق تست‌های انجام شده حتی تا ارتفاع 5000 متری از سطح دریا کارایی خود را حفظ خواهند کرد.

 

mavic air combo

 

جمع‌بندی

مویک ایر کمبو یک پهباد پیشرفته محصول یک کمپانی صاحب سبک است. این پهباد امکانات بی نظیری در اختیار شما خواهد گذاشت. تفاوتی ندارد که به چه منظوری قصد خرید پهباد دارید، مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) بهترین گزینه در این رده قیمتی برای شما خواهد بود. شما هم اکنون می‌توانید از طریق  فروشگاه هدف اقدام به خرید مویک ایر کمبو (Mavic Air Combo) آن نماید.

 

محتویات جعبه مویک ایر کمبو

 

نقاط قوت

  • طراحی و کیفیت ساخت بالا
  • دوربین با کیفیت
  • موتورهایی با بازدهی بالا
  • کنترلر پیشرفته
  • سیستم محافظ پرواز