محصولات مرتبط
نقد و بررسی تبلت Sony Tablet P

نقد و بررسی 03 تیر 1394 علی مظفری

نقد و بررسی تبلت Sony Tablet P

طراحی و ساخت:

سری تبلت Sony Tablet P اولین سری تبلت های اندرویدی شرکت سونی است. ورژن این سیستم عامل، نسخه ی 3 معروف به شکلات شیرین می باشد. طراحی این تبلت ها بسیار جذاب است و در کمتر تبلتی این مدل طراحی را می بینید. کوپکی این تبلت به قدری است که به راحتی در جیب شما جا می شود و کمک به حمل آسانتر آن می کند، این ویژگی را مدیون دو صفحه نمایش تاشو است که در هنگام خاموش کردن تبلت روی هم قرار می گیرد و هنگام کار با آن این دو صفحه به یک صفحه یکپارچه تبدیل می شود. در شکل زیر به راحتی می توانید این طراحی را درک کنید. 
ناگفته نماند که جنس بدنه ی این تبلت پلاستیکی است و در برابر ضربه بسیار مستحکم است.

بررسی تبلت Sony Tablet P

 در سمت راست تبلت Sony Tablet P، دکمه روشن و خاموش، دکمه ی تنظیم صدا،  پورت USB برای ارسال و دریافت فایل ها از کامپیوتر یا گوشی و جک آداپتور و در لبه جلوی بخش پایین و تقریبا در گوشه سمت راست ، جک هدفون نهفته اند. همچنین از امکانات ارتباطی این تبلت می توان به بلوتوث برای ارتباط سریعتر و WIFI اشاره کرد. 

بررسی تبلت Sony Tablet P


صفحه نمایش: 


نوع این صفحه TFT LCD ، دارای دو صفحه نمایش با رزولوشن 480*1024 است. این صفحه نمایش دارای دو صفحه ی 5.5 اینچی است و از قابلیت تاچ چند گانه پشتیبانی می کند. این ویژگی یکی از نقاط مثبت تبلت به حساب می آید.

بررسی تبلت Sony Tablet P


دوربین :


این تبلت نسبت قیمت خود دارای دوربین با کیفیت 5 مگاپیکسلی می باشد. این دوربین شامل امکاناتی از قبیل: فوکوس لمسی، ثبت اطلاعات مکانی، تشخیص چهره و لبخند است. 

سخت افزار و باتری:


در تبلت Sony Tablet P چیپست یا پردازنده ی به کار رفته در آن، Nvidia Tegra 2، دو هسته ای با سرعت پردازنده ی 1 گیگاهرتز می باشد. مقدار 1 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است، که این مقدار فضای مناسبی برای ذخیره ی حجیم فایل، عکس و فیلم است. 
باتری این تبلت از جنس لیتیوم-پلیمر است و در تست های انجام شده روی این باتری، کارایی  بسیار خوبی از خود نشان داده است. 

 

techradar: منبع