نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL)

نقد و بررسی 07 دی 1398 علی مظفری

نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL)

گوشی Pixel 3 XL در اکتبر (October) سال 2018 به صورت رسمی معرفی شد و با توجه به بهره‌مندی از اندروید استوک (Stock Android) یا همان اندروید ناب گوگل توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. اما آیا واقعا این گوشی گران قیمت ارزش صرف هزینه و خرید را دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بدون تردید می‌دانید که گوگل هر سال از اسمارتفون های اختصاصی خودش با بهره‌مندی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید رونمایی می‌کند و در این راستا شبیه به شرکت اپل عمل خواهد کرد. گوشی هایی که گوگل طی چند سال اخیر معرفی کرده با لقب "پیکسل" روانه بازار شده‌اند. در اکتبر سال 2018 شاهد معرفی دو گوشی پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 بودیم که به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند شدند و اولین اسمارتفون های مجهز به این سیستم عامل محسوب می‌شدند. گوشی Pixel 3 XL برادر بزرگ تر گوشی Pixel 3 است. قیمت پیکسل 3 ایکس ال گوگل چندان مقرون به صرفه نیست و نمی‌توان روی این گوشی به عنوان یک اسمارتفون خوش قیمت حساب باز کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا گوشی Google Pixel 3 XL ارزش خرید دارد؟ چه نقاط قوت و ضعفی در این گوشی وجود دارند که باید قبل از خرید گوشی به خوبی آن ها را شناسایی کرد؟ ما در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. باید دید آیا شرکت گوگل در زمینه تولید و عرضه گوشی های موبایل هم مثل دیگر زمینه هایی که حرف اول دنیا را می‌زند، حرفی برای گفتن دارد یا خیر؟! برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتهای این بررسی اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی پیکسل 3 ایکس ال از نظر سبک طراحی و ظاهر از آن دسته اسمارتفون هایی است که شاید همه کاربران نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر ظاهر این گوشی را با اسمارتفون های اندرویدی سال 2019 و جدیدتر مقایسه کنید متوجه خلاء برخی ویژگی ها در ظاهر این گوشی می‌شوید. به عنوان مثال حاشیه نمایشگر گوشی در لبه زیرین پنل جلو نسبتا ضخیم است و این مسئله کمی در ذوق می‌زند. در لبه فوقانی پنل جلوی دستگاه هم یک زائده بزرگ تعبیه شده که لنز های دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. وجود این زائده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود بد نیست اما ابعاد آن در گوشی Pixel 3 XL بیش از حد بزرگ در نظر گرفته شده و این مسئله از زیبایی دستگاه می‌کاهد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

قاب پشت گوشی هم طراحی بسیار ساده‌ای دارد و ظاهری یکنواخت را ارائه می‌کند. یک لنز دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی نصب است و در بخش فوقانی و وسط قاب پشت هم اسکنر انگشت دستگاه قرار دارد. لبه های قاب پشت گوشی حالتی خمیده داشته و در نسخه سفید رنگ دستگاه از رنگ بندی تیره‌ و روشن در قاب پشت آن استفاده شده است که خیلی هم واضح نخواهد بود و با کمی دقت متوجه آن می‌شوید. بنابراین اگر بخواهیم خیلی راحت نظرمان را در مورد ظاهر و سبک طراحی گوشی پیکسل 3 ایکس ال بیان کنیم باید بگوییم که این اسمارتفون ظاهری کاملا معمولی و نه چندان جذاب دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

به عقیده ما خیلی از گوشی های میان رده شرکت های دیگر مثل سامسونگ و شیائومی هم اکنون در بازار وجود دارند که از نظر ظاهری و جذابیت یک سر و گردن در مقایسه با Pixel 3 XL برتری داشته باشند. اما کیفیت ساخت دستگاه چطور است؟ خوشبختانه در نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که این اسمارتفون کیفیت ساخت مطلوبی دارد. فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند و مقاومت خیلی خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهند داشت. البته برای مراقبت از ال سی دی گوشی و قاب پشت آن بهتر است از گلس محافظ و کیف و گارد موبایل استفاده کنید.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Google Pixel 3 XL از طراحی ضد آب بهره می‌برد و استاندارد IP68 توسط آن پشتیبانی می‌شود. بدین سبب دستگاه می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. ضد آب بودن گوشی مذکور فقط در حد مشخصات و ویژگی های روی کاغذ نیست و در خیلی از بررسی های عملی صورت گرفته این مسئله به وضوح قابل رویت بوده است. البته با این حال توصیه داریم که تا حد ممکن از تماس مستقیم دستگاه با آب و مایعات خودداری نمایید. گوگل به Pixel 3 XL را به اسپیکر های دوبل استریو مجهز کرده که کیفیت صدای خروجی از آن ها مطلوب است. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از یک سیم کارت نانو و یک e-SIM را هم دارد و از این نظر شبیه به آیفون های جدید اپل عمل می‌کند.

نکته بعدی که باید در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال به آن اشاره کنیم مربوط به کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که اسکنر انگشت آن واقعا عملکرد سریع و مطمئنی دارد و به عقیده ما یکی از بهترین اسکنر های انگشت فعلی است که در گوشی های موبایل شاهد بکارگیری آن هستیم. وزن گوشی پیکسل XL 3 حدود 183 گرم است و بدنه آن هم ابعاد 7.9 در 76.7 در 158 میلیمتری را ارائه می‌کند که ابعاد و وزن مناسبی برای یک گوشی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی محسوب می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین به طور کلی از این بخش نقد و بررسی گوگل Pixel 3 XL می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت سخت خوبی بهره می‌برد و گوگل نهایت دقت را در این زمینه صرف کرده اما از نظر ظاهر و سبک طراحی، این گوشی همچنان از سبک طراحی سری گوشی های پیکسل قبلی شرکت گوگل تبعیت می‌کند و به همین سبب نمی‌تواند رقیب جدی برای اسمارتفون های جدیدتر باشد. به عقیده ما گوگل باید در سبک طراحی و ظاهر گوشی های پیکسل تغییراتی ایجاد کند تا این اسمارتفون ها از جمله پیکسل 3 ایکس ال از نظر ظاهر و سبک طراحی قادر به رقابت با گوشی های جدیدتر شوند.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): صفحه نمایش

 گوشی Pixel XL 3 به صفحه نمایشی 6.3 اینچی و از نوع P-OLED مجهز شده که رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 523 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا نسبت تصویر نمایشگر دستگاه هم 18.5 به 9 است. صفحه نمایش گوشی از قابلیت هایی مثل DCI-P3 100%، HDR و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن دائما برخی از اطلاعات از قبیل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش هم روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. ضمنا شرکت گوگل روی صفحه نمایش گوشی پیکسل 3 ایکس ال را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آورد. اگرچه با این حال توصیه داریم به منظور محافظت هر چه بیشتر از نمایشگر گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A21s سامسونگ | Galaxy A21s

با توجه به اینکه نمایشگر گوشی مذکور 6.3 اینچی است، طبیعتا انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در آن لذت بخش می‌شود. رزولوشن و تراکم پیکسلی بسیار خوب صفحه نمایش هم کمک می‌کند تا این تجربه به شکل بهتری به کاربر منتقل گردد. محتوا بر روی صفحه نمایش 6.3 اینچی گوشی Pixel 3 XL با کیفیت بسیار خوبی به تصویر کشیده می‌شود. جزئیات مناسب، شارپنس خوب و شادابی تصویر از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی مورد نظر به خوبی متوجه آن خواهید شد. بنابراین اگر به کیفیت نمایشگر اهمیت می‌دهید، گوگل پیکسل 3 ایکس ال می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

مسئله بعدی که در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل متوجه آن شدیم مربوط به روشنایی نمایشگر می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که نمایشگر 6.3 اینچی آن کیفیت بسیار عالی در تولید روشنایی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید بدون هیچ مشکلی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و به انجام کارهای خود بپردازید. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن اشاره شود مربوط به حاشیه های نمایشگر گوشی Pixel 3 XL می‌شود. نمایشگر این گوشی طبق آمار چیزی در حدود 82.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است، اما متاسفانه به عقیده ما صفحه نمایش گوشی خیلی جذاب طراحی نشده است.

اولین مسئله‌ای که از جذابیت های ظاهری نمایشگر دستگاه می‌کاهد مربوط به حاشیه نسبتا ضخیمی می‌شود که در لبه زیرین آن تعبیه شده است. دومین مسئله هم مربوط به زائده بزرگی خواهد بود که در لبه فوقانی نمایشگر گوشی به منظور تعبیه لنز های دوربین سلفی و سنسور های جلو تعبیه شده است. به عقیده ما اگر حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش Google Pixel 3 XL باریک تر می‌شد و زائده لبه فوقانی صفحه نمایش هم ابعادش کوچک تر در نظر گرفته می‌شد، دستگاه از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر پیدا می‌کرد و صفحه نمایش آن هم زیبایی بیشتری می‌داشت. ضمن اینکه طبیعتا نسبت تصویر به بدنه هم افزایش پیدا می‌کرد.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های گوشی هایی که توسط شرکت گوگل طراحی و روانه بازار می‌شوند این است که از اندروید استوک (Stock Android) بهره‌مند خواهند بود. برای آشنایی دقیق با ماهیت اندروید استوک می‌توانید به مطالعه مقاله "اندروید استوک چیست و چه مزیت هایی دارد؟" بپردازید، اما اگر بخواهیم خیلی ساده مفهوم آن را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که اندروید ناب یا استوک نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که بدون هیچ تغییری مستقیما از سمت گوگل منتشر شده و در نتیجه ناب و خالص است. پیاده سازی این نسخه از سیستم عامل اندروید مزیت های زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از مهم ترین آن ها مربوط به دریافت بی‌وقفه آپدیت های اندروید می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین شما با خرید گوشی Pixel 3 XL علاوه بر اینکه تجربه استفاده از اندروید ناب و خالص را خواهید داشت می‌توانید آپدیت های این سیستم عامل را هم بدون محدودیت و تاخیر دریافت نمایید و همیشه از اولین کسانی باشید که به جدیدترین نسخه های اندروید دسترسی پیدا می‌کنند. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه به خوبی با هم همگام شده‌اند. به همین سبب روان بودن و عملکرد سلیس گوشی در حین انجام کارهای روزمره و اقداماتی مثل وبگردی، پرسه زدن در منوی تنظیمات، اجرای اپلیکیشن های مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره به خوبی قابل درک خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی آنر 8 لایت (Honor 8 Lite)

ما در حین بکارگیری گوشی Google Pixel 3 XL در بستر نرم افزاری آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم اما باید بدانید این گوشی از آن دسته اسمارتفون هایی بود که برخی نسخه های آن از باگ های نرم افزاری خاصی رنج می‌بردند و به همین سبب گلایه های زیادی فضای مجازی از آن به عمل آمد. البته گوگل سعی کرد این باگ ها را با انتشار آپدیت های جدید اندروید رفع کند اما به هر صورت ممکن است برخی از آن ها همچنان در گوشی منجر به آزار و اذیت شما شوند. البته باز هم اشاره می‌کنیم که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال با هیچ باگ و مشکل نرم افزاری رو به رو نشدیم و عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کاملا روان و بدون ‌مشکل بود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

همانطور که گفتیم گوشی های سری پیکسل گوگل از اولین اسمارتفون هایی خواهند بود که آپدیت اندروید برای آن ها منتشر می‌شود. هم اکنون آپدیت اندروید 10 برای گوشی Pixel 3 XL منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود. پس به طور کلی باید از این بخش بررسی گوگل Pixel 3 XL اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه بستر نرم افزاری خوبی دارد و بهره‌مندی آن از اندروید استوک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش خواهد بود چون می‌توان تجربه بکارگیری اندروید ناب و خالص را برایتان به ارمغان آورد. دریافت بی‌وقفه و بدون تاخیر آپدیت های اندروید هم از دیگر مزیت هایی گوشی است که به بستر نرم افزاری آن مربوط می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 در قلب گوشی Pixel 3 XL از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Kyro 385 Silver بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 385 Gold هستند. فرکانس کاری چهار هسته نخست پردازنده 1.6 گیگاهرتز خواهد بود و چهار هسته دوم فرکانس 2.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 630 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی نام برده شده که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال از آن استفاده کردیم از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند بود.

توجه داشته باشید که گوشی نام برده شده قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی (Micro SD) و حافظه جانبی را ندارد. همانطور که قبلا گفتیم گوشی گوگل Pixel 3 XL برای انجام کارهای روزمره و عادی عملکرد کاملا عالی دارد و اپلیکیشن های مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل نصب و اجرا خواهند بود. برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی ما چند بازی سنگین و HD را روی آن نصب و اجرا کردیم. سعی کردیم اجرای بازی ها را تا 30 دقیقه ادامه دهیم و عملکرد گوشی را در این بازه زمانی زیر ذره‌بین بگیریم. نتیجه بررسی پیکسل 3 ایکس ال نشان داد که این گوشی به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین و HD بر می‌آید و هیچ لگ و تاخیری در حین اجرای این بازی ها نمایان نمی‌شود. رم 4 گیگابایتی دستگاه هم به انجام موفقیت‌آمیز مولتی‌تسکینگ کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Pixel 3 XL از قدرت عملکرد و بازده پردازشی بسیار خوبی برخوردار است.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): دوربین اصلی و سلفی

گوشی های سری پیکسل گوگل به عنوان نماد اصلی و پرچمداران سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌شوند بنابراین انتظار داریم توان رقابت با آیفون های اپل را داشته باشند! همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های آیفون مربوط به دوربین قدرتمندشان بوده است، اما آیا این ویژگی در سری گوشی های پیکسل هم وجود دارد؟ برخلاف اغلب گوشی های امروزی و جدیدتر، گوگل Pixel 3 XL از دوربین اصلی واحد بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

شاید تصور کنید چون دوربین اصلی این گوشی از یک لنز تشکیل شده، بنابراین نمی‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد یا از قابلیت ضبط عکس های پرتره پشتیبانی کند، اما در واقع اینطور نیست و گوشی به خوبی از پس ضبط عکس های پرتره و با کیفیت بر می‌آید. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد و عکس های زیبایی را به ثبت می‌رساند. تفکیک سوژه اصلی عکس از تصویر پس زمینه هم در حالت پرتره به شکل بسیار مطلوبی انجام می‌گردد و در مجموع دوربین اصلی دستگاه در اینگونه شرایط عمل بسیار خوبی خواهد داشت.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی کاهش پیدا می‌کند اما باز هم می‌توانید عکس های بسیار خوبی با دوربین اصلی دستگاه ضبط نمایید. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی خوب یکی از ویژگی های مثبت گوشی Google Pixel 3 XL است. در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از دو لنز تشکیل شده که هر دو 8 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. یکی از این دو لنز از نوع واید است و لنز دیگر از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود تا امکان ضبط عکس های سلفی با زاویه دید گسترده تر را فراهم سازد. ضمنا دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای و HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد.

حالاوقتشه! اینو بخون نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10)

در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که عملکرد دوربین سلفی گوشی هم بسیار خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی بسیار عالی را ضبط کنید. جزئیات تصویر، شادابی رنگ ها و کنتراست بسیار خوبی در عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند وجود دارد، ضمن اینکه دوربین سلفی Pixel 3 XL از ضبط عکس های پرتره هم پشتیبانی می‌کند. عکس های پرتره‌ای که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند هم بسیار خوب و با کیفیت خواهند بود. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی و سلفی خوب یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت گوگل Pixel 3 XL محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Pixel 3 XL انتخاب شده ظرفیت 3430 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به اینکه گوشی از صفحه نمایشی 6.3 اینچی بهره می‌برد، انتظار نداریم باتری 3430 میلی آمپر ساعتی آن خیلی خوب از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. اما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که باتری دستگاه عملکرد چندان بدی هم نداشته و با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی می‌تواند محدود 1 الی 1.5 روز دوام بیاورد. مطمئنا بهینه بودن سیستم عامل اندروید گوشی در افزایش دوام باتری آن تاثیر مستقیمی دارد و سبب شده که دستگاه از این نظر بازده بهتری داشته باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 18 واتی است. به لطف این ویژگی می‌توان باتری دستگاه را با استفاده از شارژر اورجینال آن ظرف 70 دقیقه فول شارژ کرد. گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و در صورت تمایل می‌توانید از پد های شارژر Qi به منظور شارژ کردن بیسیم باتری آن استفاده کنید. پس سرعت شارژ خوب باتری می‌تواند از ویژگی های مثبت گوشی Pixel 3 XL باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL) پرداختیم. قیمت گوشی رقابتی و مقرون به صرفه‌ نیست و برای آن دسته افرادی که به دنبال خرید اسمارتفون مقرون به صرفه هستند مناسب نیست. بدون شک در رده قیمتی این اسمارتفون گزینه های خرید زیادی وجود دارند که خیلی از آن ها ظاهر و سبک طراحی جذاب تری را ارائه می‌کنند. اصلی ترین مزیت Pixel 3 XL نسبت به دیگر گزینه های خرید می‌تواند مربوط به بهره‌مندی از اندروید ناب و استوک باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اسمارتفون نام برده شده در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید استوک و دریافت بی‌وقفه و تاخیر آپدیت های آن
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین خوب
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر و سبک طراحی نه چندان جذاب
  • قیمت گران

 

مشخصات، قیمت و خرید گوشی موبایل گوگل Pixel 3 XL