بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): اندروید ناب را تجربه کنید!

نقد و بررسی 22 مهر 1397 علی مظفری

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): اندروید ناب را تجربه کنید!

گوشی Pixel 2 Xl گوگل می‌تواند تجربه ناب بکارگیری سیستم عامل اندروید را برایتان به ارمغان آورد. این گوشی قدرت عملکرد خوب، دوربین عالی و کیفیت ساخت بالایی را هم ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را عنوان کنیم.

 

معرفی گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL)

در ماه اکتبر (October) سال 2017 شرکت گوگل به طور رسمی از گوشی Pixel 2 XL رونمایی کرد. این گوشی که توسط خود گوگل طراحی و عرضه شده به دلیل بهره‌مندی از اندروید خام و دریافت آپدیت‌های این سیستم عامل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به یکی از گزینه‌های خرید محبوب کاربران تبدیل شده است. متاسفانه قیمت Pixel 2 XL گوگل خیلی رقابتی در نظر گرفته نشده و به نظر گوشی‌هایی مثل آیفون 8 پلاس، آیفون X، آیفون 8، گلکسی S8 و S8 پلاس و خیلی گوشی‌های دیگر می‌توانند رقیب جدی برای آن باشند. اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و گوگل پیکسل 2 ایکس ال یکی از گزینه‌های خرید مد نظرتان است، توصیه می‌کنیم حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و همچنین می توانید لیست قیمت گوشی های GOOGle را ببنید و تصمیم گیری نمایید!در این مطلب می‌خواهیم به بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را عنوان کنیم.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): طراحی و ظاهر

گوشی پیکسل 2 ایکس ال از نظر زبان طراحی و ظاهر با اغلب گوشی‌های اندرویدی فعلی بازار تفاوت دارد، این مسئله به ویژه زمانی محسوس‌تر می‌شود که به قاب پشت گوشی نگاه کنید. قاب پشت Pixel 2 XL به گونه‌ای طراحی شده که گویا از دو قسمت تشکیل می‌شود. در بخش فوقانی قاب پشت رنگی متفاوت و تیره‌تر در نظر گرفته شده و دوربین اصلی و چراغ فلش LED دوگانه دستگاه در گوشه سمت چپ آن نصب است. کمی که از لبه فوقانی قاب پشت به سمت وسط آن حرکت کنیم، بخش دوم قاب پشت دستگاه نمایان می‌شود که رنگی روشن تر دارد، اسکنر انگشت گوشی را هم در بر می‌گیرد. بنابراین قاب پشت گوشی Pixel 2 XL دو رنگ طراحی شده است.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

لازم به اشاره است که بخش فوقانی قاب پشت گوگلی پیکسل 2 ایکس ال با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما بخش زیرین آن مثل فریم اصیل دستگاه آلومینیومی خواهد بود. شاید سبک طراحی قاب پشت گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال سبب شده باشد که ظاهر دستگاه از نمای پشت منحصر به فرد شود، اما به نظر ما این سبک طراحی به هیچ عنوان زیبا نیست و ما سبک طراحی گوشی‌های هم قیمت Pixel 2 XL را نسبت به آن ترجیح می‌دهیم.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین گوشی ها تا ۵ میلیون تومان | لیست 8 تایی

زمانی که از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید حس بهتری به شما منتقل می‌شود چون با ظاهری مدرن تر رو به رو خواهید شد. گوگل سعی کرده صفحه نمایش Pixel 2 XL را بدون حاشیه طراحی کند و در پیاده‌سازی این امر هم نسبتا موفق بوده است. حاشیه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی بسیار باریک هستند و حاشیه‌های لبه فوقانی و زیرین نمایشگر هم تا حد ممکن باریک طراحی شده‌اند. هیچ دکمه فیزیکی هم در پنل جلوی دستگاه وجود ندارد. طبق آمار چیزی در حدود 76.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوگل پیکسل 2 ایکس ال توسط نمایشگر آن پوشانده می‌شود. ضمنا گوگل روی صفحه نمایش این گوشی را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

گوشی Pixel 2 XL از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد که شاید بهتر بود به استاندارد ضد آب IP68 ارتقاء پیدا کند. بدنه دستگاه ابعاد 7.9 در 76.7 در 157.9 میلیمتر را ارائه می‌کند و گوشی حدود 175 گرم وزن دارد. بنابراین زمانی که گوگل Pixel 2 XL را در دست می‌گیرید چندان حس و حال در دست گرفتن یک گوشی ظریف را نخواهید داشت و گوشی کاملا بزرگ به نظر می‌آید. بنابراین به صورت کلی باید بگوییم که اگرچه گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال کیفیت ساخت خوبی دارد، اما از نظر ظاهر و سبک طراحی چندان گوشی نیست که باب میل هر کاربری باشد!

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): صفحه نمایش

در این مرحله از بررسی Pixel 2 XL گوگل در مورد صفحه نمایش آن صحبت خواهیم کرد. صفحه نمایش این گوشی 6 اینچی و از نوع P-OLED در نظر گرفته شده و نسبت 18 به 9 دارد. رزولوشن نمایشگر دستگاه برابر 2880 در 1440 پیکسل است که تراکمی در حدود 538 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. این تراکم پیکسلی برای صفحه نمایشی 6 اینچی در گوشی‌های موبایل بسیار عالی خواهد بود. نمایشگر دستگاه از قابلیت "Always on Display" پشتیبانی می‌کند که به موجب آن همیشه اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ و غیره بر روی صفحه نمایش گوشی (حتی در حالت خاموش) به تصویر کشیده می‌شوند. البته امکان غیرفعالسازی این ویژگی از طرق منوی تنظیمات دستگاه امکانپذیر است. همانطور که قبلاً هم اشاره شد، گوگل روی صفحه نمایش گوشی پیکسل 2 ایکس ال را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده تا بدین صورت مقاومت آن در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای تیز به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

زمانی که به محتوای روی صفحه نمایش Pixel 2 XL نگاه کنید به خوبی شادابی تصویر و تفکیک‌پذیری عالی رنگ‌های نمایشگر را احساس خواهید کرد. اندازه بزرگ صفحه نمایش گوشی و رزولوشن خوب آن سبب شده که دستگاه برای تماشای فیلم و ویدئو گزینه بسیار مطلوبی باشد. توانایی تولید روشنایی نمایشگر گوشی پیکسل 2 ایکس ال هم مناسب است و بدین سبب می‌توان به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم از گوشی استفاده کرد و محتوای نمایشگر آن را دید. برای استفاده بدون مشکل از گوشی و مشاهده کامل محتوای صفحه نمایش در محیط های باز کافیست روشنایی آن را روی 70 درصد تنظیم کنید.

شرکت گوگل(google) سعی کرده که حاشیه‌های صفحه نمایش Pixel 2 XL را تا حد ممکن باریک طراحی کند. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که لبه‌های سمت راست و چپ نمایشگر این گوشی حاشیه‌های بسیار باریکی دارند و حاشیه‌های لبه فوقانی و زیرین آن هم تا حد ممکن باریک طراحی شده‌اند. این امر سبب شده تا چیزی در حدود 76.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه شود. به صورت کلی باید بگوییم که کیفیت صفحه نمایش پیکسل 2 ایکس ال گوگل بسیار مطلوب بوده و این موضوع یکی از نقاط قوت اصلی دستگاه به شمار می‌رود.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که منجر به خاص شدن گوشی گوگل Pixel 2 XL می‌شود و آن را برای خرید به یک اولویت تبدیل می‌کند، مربوط به بهره‌مندی آن از سیستم عامل ناب و خام اندروید است. با توجه به اینکه گوشی توسط خود گوگل ساخته شده، تمام آپدیت‌های اندروید بدون تاخیر برای آن منتشر خواهند شد و کسانی که از این گوشی استفاده کنند حداقل تا چندین سال آینده بدون تاخیر آپدیت‌های جدیدترین نسخه‌های اندروید را دریافت خواهند کرد. این گوشی به طور پیش فرض از اندروید 8 اوریو بهره می‌برد و هم اکنون آپدیت اندروید 9 برای آن منتشر شده و قابل استفاده خواهد بود.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

بنابراین با خرید Pixel 2 XL گوگل می‌توانید همیشه از به روز بودن سیستم عامل اندروید گوشی خود لذت ببرید. سیستم عامل اندروید 8 که به طور پیش فرض روی این گوشی نصب شده عملکرد بسیار روانی دارد و در حین بکارگیری دستگاه این مسئله برایتان به وضوح قابل درک خواهد بود. زمانی که در بخش‌های مختلف گوشی پرسه می‌زنید هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نخواهید کرد و هماهنگی کامل بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه را احساس خواهید کرد. بنابراین سیستم عامل و بستر نرم افزاری روان و به روز گوشی Pixel 2 XL یکی دیگر از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): پردازنده،رم و حافظه داخلی

در قلب گوشی پیکسل 2 ایکس ال از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده شده که یک تراشه بالا رده و قدرتمند است. این تراشه از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد که هسته‌های پردازشگر آن در دو مجموعه چهار هسته‌ای طبقه‌بندی می‌شوند. چهار هسته مجموعه اول از نوع Kyro و با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز در نظر گرفته شده‌اند و مجموعه دوم هم شامل چهار هسته‌ پردازشگر Kyro با فرکانس کاری 2.35 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی که در تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام بکار رفته هم پردازنده قدرتمند آدرنو 540 است. رم این گوشی ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. ضمناً امکان نصب حافظه جانبی در Pixel 2 XL گوگل وجود ندارد.

اما قدرت عملکرد گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل چگونه داست؟ طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این گوشی قدرت عملکرد بسیار عالی دارد و از نظر هماهنگی بستر نرم افزاری و سخت افزاری یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار خواهد بود. با این گوشی می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکل از پس اجرای انواع بازی‌های HD و سنگین اندرویدی بر آیید و حتی کوچک‌ترین لگ و تاخیری را هم بعد از اجرا یا در حین اجرای بازی‌ها مشاهده نکنید. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی قدرتمند هستید، گوگل Pixel 2 XL می‌تواند گزینه خرید مناسبی باشد.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): دوربین

برخلاف اغلب گوشی‌های رده بالای بازار، گوگل پیکسل 2 ایکس ال از دوربین دوگانه بهره نمی‌برد و هر دو دوربین اصلی و سلفی آن از یک لنز تشکیل می‌شوند. لنز دوربین اصلی این گوشی 12.2 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F/1.8 را ارائه می‌کند. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، فوکوس خودکار لیزری (Laser AF)، HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط فیلم های با وضوح 4k و فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. گوگل یک چراغ فلش LED دوگانه را هم در کنار لنز دوربین اصلی Pixel 2 XL نصب کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون آموزش عکاسی با موبایل به صورت حرفه ای

زمانی که با دوربین اصلی گوگل پیکسل 2 ایکس ال به عکسبرداری می‌پردازید، به خوبی متوجه کیفیت عالی آن خواهید شد. دوربین این گوشی به طور قطع ثابت می‌کند که برای دستیابی به کیفیت عکسبرداری بالا حتماً نباید لنز دوربین گوشی چندگانه یا با وضوح خیلی بالا باشد! بلکه یک لنز واحد 12.2 مگاپیکسلی هم می‌تواند بهترین کیفیت را ارائه کند. علاوه بر محیط‌های با نور مناسب، دوربین اصلی Pixel 2 XL در محیط‌های کم نور هم عملکرد بسیار عالی دارد. کیفیت ضبط ویدئو هم با دوربین اصلی این گوشی بسیار بالاست. بنابراین با دوربین اصلی پیکسل 2 ایکس ال گوگل می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای بسیار عالی را ضبط کنید.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.4 را ارائه می‌کند و از قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. عملکرد دوربین سلفی Pixel 2 XL هم مطلوب و رضایت‌بخش است و با آن می‌توانید عکس‌های سلفی خوبی را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. فقط در شرایطی که نور محیط کم باشد، کیفیت ضبط عکس با دوربین سلفی گوشی پیکسل 2 ایکس ال هم افت می‌کند. بنابراین به طور کلی گوگل Pixel 2 XL گوشی بسیار خوبی برای عکسبرداری خواهد بود.

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله از بررسی Pixel 2 XL گوگل در مورد باتری و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری گوگل پیکسل 2 ایکس ال ظرفیت 3520 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی است. در بررسی‌های عملی صورت گرفته مشخص شد که باتری این گوشی با یک بار شارژ در حالتی که از گوشی استفاده نرمالی به عمل آید می‌تواند بدون مشکل انرژی مورد نیاز دستگاه را برای مدت یک روز تامین کند. بنابراین عملکرد باتری گوشی مطلوب خواهد بود. اما چیزی که شما را بیشتر خوشحال خواهد کرد مربوط به سرعت شارژ مجدد خوب باتری Pixel 2 XL می‌شود. این گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و گوگل به همراه جعبه آن یک شارژر 5 آمپری را ارائه خواهد کرد. با استفاده از این شارژ می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری گوشی را در حدود 50 درصد شارژ کنید و ظرف مدت زمان 70 دقیقه هم آن را فول شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ خوب باتری Pixel 2 XL یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

بررسی Pixel 2 XL گوگل (پیکسل 2 ایکس ال)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی Pixel 2 XL گوگل پرداختیم. گوشی پیکسل 2 ایکس ال از اندروید ناب و خام بهره می‌برد و تمام آپدیت‌های اندروید را بدون وقفه دریافت خواهد کرد. پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت، دوربین عالی، کیفیت ساخت مناسب و باتری خوب هم از دیگر ویژگی‌های مطلوب آن محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف پیکسل 2 ایکس ال گوگل (Google Pixel 2 XL) را ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با وضوح مناسب
  • دریافت دائمی آپدیت‌های اندروید ناب
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ خوب باتری

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان دلچسب
  • قیمت گران