محصولات مرتبط
نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): زیبا، خاص و خوش قیمت

نقد و بررسی 25 اسفند 1397 علی مظفری

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): زیبا، خاص و خوش قیمت

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت اچ تی سی "دیزایر 12" یا "Desire 12" نام دارد. این گوشی از ویژگی هایی همچون طراحی و ظاهر زیبا، قیمت مناسب و صفحه نمایش خوب بهره‌مند است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی HTC Desire 12 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

شرکت اچ تی سی از آن دسته کمپانی هایی است که هر سال گوشی های جدیدی را روانه بازار می‌کند اما استقبالی که طی چند سال اخیر از محصولات این شرکت تایوانی به عمل آمده خیلی جالب توجه نیست. گوشی HTC Desire 12 یکی از جدیدترین اسمارتفون های میان رده این شرکت تایوانی محسوب می‌شود که در ماه مارس (March) سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی ویژگی های مثبت و منفی خاص خودش را دارد. از ویژگی های مثبت آن می‌توان به ظاهر زیبا و خاص یا صفحه نمایش خوب اشاره کرد. قیمت HTC Desire 12 هم نسبت به اغلب گوشی های هم رده خودش نسبتا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و این موضوع هم می‌تواند نقطه قوتی برای این گوشی باشد.

اما آیا اچ تی سی دیزایر 12 گزینه خرید مناسبی برای شماست؟ برای اینکه بتوانید تصمیم‌گیری درستی مبنی بر خرید یا عدم خرید HTC Desire 12 بگیرید، بهتر است در قدم نخست تمام ویژگی های مثبت و منفی آن را به خوبی شناسایی کنید و سپس این ویژگی ها را با نیازها و انتظارات خودتان مقایسه نمایید. هرچقدر نقاط قوت گوشی بیشتر با نیازها و انتظارات شما منطبق باشد، طبیعتا خرید آن برایتان گزینه مناسب‌تری خواهد بود و برعکس اگر نقاط ضعف گوشی منطبق با انتظارات شما باشند، آن گوشی نمی‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان به شمار آید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): طراحی و ظاهر

یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص گوشی اچ تی سی Desire 12 مربوط به ظاهر و سبک طراحی منحصر به فردش می‌شود. زمانی که این گوشی را در دست بگیرید و یک نگاه ساده به آن داشته باشید به خوبی متوجه طراحی و ظاهر متفاوت آن خواهید شد. این مسئله به ویژه زمانی مشخص می‌شود که به قاب پشت دستگاه دقت کنید. چون شرکت اچ تی سی قاب پشت گوشی دیزایر 12 را به گونه خاصی طراحی کرده که سه بعدی، صیقلی و براق به نظر می‌رسد. شدت براق بودن قاب پشت این گوشی واقعا بالاست و در شرایط نوری مناسب کاملا به چشم می‌آید. جالب است بدانید که جنس قاب پشت و کل بدنه گوشی دیزایر 12 از پلاستیک خواهد بود و فلزی نیست. چهار لبه قاب پشت این گوشی کمی انحنادار و خمیده طراحی شده‌اند و این امر به همراه براق و صیقلی بودن قاب پشت آن سبب شده تا ظاهری منحصر به فرد از نمای پشت برای لبه های قاب گوشی به ارمغان آورده شود. از سمت دیگر این سبک طراحی منجر گشته که گوشی اچ تی سی دیزایر 12 خوش دست‌تر به نظر آید و خیلی خوب در دست کاربر کیپ شود.

 

بررسی HTC Desire 12

 

بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص این گوشی مربوط به سبک طراحی متفاوت و چشم نواز قاب پشت آن می‌شود. البته در بررسی HTC Desire 12 مشخص شد که قاب پشت براق و صیقلی آن به شدت در جذب اثر انگشت و چربی دست مستعد بوده و این موضوع می‌تواند برای افرادی که روی این قضیه حساس هستند آزاردهنده باشد. خوشبختانه برای تمیز کردن قاب پشت گوشی مشکلی نخواهید داشت و با کشیدن یک پارچه یا دستمال بر روی آن، خیلی زود لکه های روی قاب گوشی پاک می‌شوند. اچ تی دیزایر 12 بدنه‌ای به ابعاد 8.2 در 70.8 در 148.5 میلیمتر دارد و وزن آن به چیزی در حدود 137 گرم می‌رسد، بنابراین با یک گوشی کاملا سبک رو به رو هستیم که به لطف بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی توانسته این وزن را داشته باشد. زمانی که دیزایر 12 اچ تی سی را در دست بگیرید خیلی زود متوجه سبک بودن بدنه آن خواهید شد و این موضوع هم از ویژگی های جالب دیزایر 12 اچ تی سی خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی سامسونگ گلکسی A6 : میان رده‌ای با دوربین قدرتمند!

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت این گوشی لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده که اندازه نسبتا بزرگی (حداقل در مقایسه با گوشی های امروزی) دارد. کنار این لنز هم چراغ فلش LED نصب است و در وسط قاب پشت دستگاه هم نام HTC دیده می‌شود. اما وقتی گوشی را برگردانید و از نمای رو به رو به آن نگاه کنید، دیگر ویژگی های خیلی خاصی در سبک طراحی و ظاهر دستگاه مشاهده نخواهید کرد. صفحه نمایش آن خیلی بزرگ نیست و در دو لبه فوقانی و زیرین خود حاشیه سیاه رنگی وجود دارد که چندان باریک نیست. با این وجود طبق آمار نمایشگر دستگاه چیزی در حدود 74.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را تشکیل می‌دهد. در پنل جلوی گوشی و زیر نمایشگر آن هیچ دکمه فیزیکی نصب نشده که این موضوع از استاندارد طراحی گوشی های مدرن امروزی پیروی می‌کند. شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که اسکنر انگشت گوشی کجاست؟ متاسفانه گوشی HTC Desire 12 از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و این موضوع قطعا یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود، چون خیلی از گوشی هایی که از نظر قیمت هم رده گوشی اچ تی سی دیزایر 12 بوده یا حتی از آن ارزان قیمت‌تر هستند هم از اسکنر انگشت بهره می‌برند. بنابراین اگر گوشی Desire 12 اچ تی سی را بخرید ملزم به بکارگیری قفل عددی یا الگویی خواهید بود.

 

بررسی HTC Desire 12

 

گوشی اچ تی سی دیزایر 12 از قابلیت نصب همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند اما از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست که این موضوع برای گوشی با قیمت آن توجیه‌پذیر خواهد بود. اگر بخواهیم جمع‌بندی از بررسی سبک طراحی و ظاهر گوشی HTC Desire 12 داشته باشیم باید بگوییم که سبک طراحی خاص و ظاهر براق قاب پشت این گوشی از اصلی ترین نقاط قوت و وجه تمایزهای آن با دیگر اسمارتفون های مشابه محسوب می‌شود اما به عقیده ما بهره‌مند نبودن دستگاه از اسکنر انگشت می‌تواند خیلی نا امید کننده باشد و به عنوان یک نقطه ضعف محسوس در طراحی آن در نظر گرفته شود.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی HTC Desire 12 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. نمایشگری که در این اسمارتفون بکار رفته 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD است. بنابراین اگر به گوشی هایی علاقه دارید که صفحه نمایش خیلی بزرگی دارند، شاید اچ تی سی دیزایر 12 خیلی گزینه مناسبی برایتان نباشد. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه اچ دی پلاس یا 1440 در 720 پیکسل خواهد بود و بدین سبب تراکمی در حدود 293 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم قابل قبولی برای یک گوشی میان رده و هم قیمت Desire 12 خواهد بود، اما طبیعتا نمی‌توان به آن به عنوان یک نقطه قوت نگاه کرد. نسبت تصویر نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی 18 به 9 در نظر گرفته شده، پس از این نظر دستگاه از استاندارد قدیمی طراحی صفحه نمایش گوشی های موبایل پیروی می‌کند. همچنین طبق آمار چیزی در حدود 74.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی HTC Desire 12 با صفحه نمایش آن پوشانده می‌شود که نسبت تصویر به بدنه قابل قبولی است اما نشان دهنده بهره‌مند بودن گوشی از صفحه نمایشی بدون حاشیه نخواهد بود. با یک نگاه ساده به پنل جلوی گوشی هم می‌توانید متوجه این مسئله شوید، چون حاشیه های نسبتا ضخیم لبه فوقانی و زیرین نمایشگر دستگاه کاملا قابل مشاهده هستند. لازم به اشاره است که روی صفحه نمایش گوشی مورد نظر هیچ شیشه ضد خشی بکار نرفته، بنابراین حتما برای محافظ از آن باید از گلس ال سی دی استفاده کنید.

 

بررسی HTC Desire 12

 

اما کیفیت تصویری که روی نمایشگر اچ تی سی دیزایر 12 نشان داده می‌شود چگونه است؟ در بررسی HTC Desire 12 مشخص شد که محتوای نمایشگر دستگاه کیفیت مطلوبی دارد. شادابی تصویر، شارپنس، کنتراست و وضوح قابل قبولی توسط صفحه نمایش این گوشی ارائه شده و این امر سبب می‌شود که تماشای فیلم و سریال یا محتوای ویدئویی با گوشی لذت بخش باشد. البته مطمئنا اگر رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه کمی افزایش پیدا می‌کرد، شاهد به وجود آمدن وضعیت مطلوب‌تری هم بودیم، اما همین وضعیت هم با در نظر گرفتن قیمت گوشی اچ تی سی Desire 12 کاملا قابل قبول خواهد بود. صفحه نمایش 5.5 اینچی گوشی مذکور از نظر تولید روشنایی وضعیت معمولی دارد و خیلی قدرت بالایی را ارائه نمی‌کند. در بررسی HTC Desire 12 مشخص شد که برای مشاهده محتوای نمایشگر دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور باید حتما شدت روشنایی آن بر روی 100 درصد تنظیم شود، در غیر این صورت ممکن است کاربر برای مشاهده محتوای نمایشگر با مشکل مواجه گردد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی Desire 2 اچ تی سی کیفیتی در حد و اندازه قیمت دستگاه را ارائه می‌کند. به عقیده ما اگر اندازه صفحه نمایش، رزولوشن و همچنین قدت تولید روشنایی آن در گوشی دیزایر 2 کمی تقویت می‌شد، نمایشگر گوشی پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه را پیدا می‌کرد.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی دیزایر 12 اچ تی سی نصب بوده، اندروید 7 نوقا خواهد بود و رابط کاربری HTC Sense هم روی آن راه‌اندازی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک آپدیت اندروید 8 برای این گوشی منتشر شود اما هنوز به طور قطعی در رابطه با این موضوع اطلاعاتی ارائه نشده است. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که آپدیت اندروید 8 تنها آپدیتی باشد که برای این گوشی منتشر می‌شود و بعد از آن شاهد انتشار آپدیت های بعدی این سیستم عامل برای گوشی دیزایر 12 نباشیم. اما بیایید مروری بر وضعیت و کیفیت عملکرد سیستم عامل بستر نرم افزاری پیش فرضی داشته باشید که روی اچ تی سی دیزایر 12 نصب است. در همین ابتدای کار می‌گوییم که اگر به دنبال گوشی هستید که بستر نرم افزاری بهینه، روان و بدون تاخیری داشته باشد، اچ تی سی دیزایر 12 گزینه خرید خیلی مناسبی برایتان نیست! متاسفانه در بررسی HTC Desire 12 مشخص شد که بستر نرم افزاری و رابط کاربری این گوشی خیلی بهینه و هماهنگ با بستر سخت افزاری آن طراحی نشده و حتی در حالت عادی و قبل از نصب اپلیکیشن های ثانویه هم در رابط گوشی لگ و تاخیر هایی وجود دارد. شدت این لگ و تاخیرها شاید در ابتدای امر خیلی زیاد نباشد اما به تدریج و با استفاده بیشتر از دستگاه و ذخیره اطلاعات بیشتر روی حافظه آن، شدت لگ و تاخیرهای مذکور هم افزایش پیدا می‌کند.

 

بررسی HTC Desire 12

 

زمانی که چند اپلیکیشن را در گوشی اچ تی سی دیزایر 12 اجرا کنید و بخواهید از بخش "Recent Apps" یا همان "اپلیکیشن های اخیر" مابین آن ها جهش داشته باشید، اغلب با لگ و تاخیرهای محسوسی رو به رو خواهید شد که نشان می‌دهد بستر نرم افزاری دستگاه بهینه نیست و رم آن هم کشش لازم برای مدیریت ساده‌ترین خواسته های کاربر را ندارد. اجرای اپلیکیشن ها عموما در گوشی کند انجام می‌شود و با نصب لانچرهای اندرویدی مثل نوا لانچر (Nova Launcher) هم فقط رابط بصری دستگاه بهبود پیدا می‌کند و سرعت عمل بستر نرم افزاری آن تغییری نخواهد کرد و حتی ممکن است لگ و تاخیر های گوشی بیشتر هم شوند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی Mi A2 شیائومی (Xiaomi Mi A2): میان رده‌ای با رم 6/4 گیگابایتی

بنابراین اچ تی سی Desire 12 از نظر بستر نرم افزاری و رابط کاربری وضعیتی ندارد که مورد تایید ما باشد. به عقیده ما بهتر بود شرکت اچ تی سی این گوشی را تحت پروژه اندروید وان (Android One) تولید می‌شد و مثل خیلی از گوشی های جدید برند نوکیا از اندروید خام و بهینه بهره‌ می‌برد. شاید اگر این حالت سیستم عامل اندروید روی گوشی اچ تی سی دیزایر 12 نصب می‌شد بازده خیلی بهتری از دستگاه قابل دریافت بود. بنابراین عملکرد نه چندان عالی و روان بستر نرم افزاری گوشی و لگ و تاخیرهایی که در آن به وجود می‌آیند جالب نبوده و این مسئله از نقاط ضعف گوشی به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین موضوعاتی که این روزها از دید کاربران حائز اهمیت شده مربوط به کیفیت عملکرد و قدرت پردازشی دستگاه می‌شود. از آنجایی که گوشی دیزایر 12 یک اسمارتفون میان رده و مقرون به صرفه است، بنابراین نباید انتظار داشت که خیلی پردازنده و رم قدرتمندی داشته باشد و پتانسیل پردازشی بالایی را ارائه کند. تراشه‌ای که در این گوشی بکار رفته، تراشه MT6739 مدیاتک است که طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 هم در این گوشی وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. تراشه MT6739 مدیاتک یک تراشه کاملا معمولی است که قدرت و بازده خیلی بالایی ندارد. بنابراین خیلی روی این تراشه حساب ویژه‌ای باز نکنید. گوشی HTC Desire 12 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظریفت های 2 و 3 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی می‌شود. لازم به اشاره است که اچ تی سی دیزایر 12 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب آن در گوشی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 512 گیگابایت افزایش داد.

 

بررسی HTC Desire 12

 

نسخه‌ای از گوشی اچ تی سی Desire 12 که ما در این نقد و بررسی آن را مورد ارزیابی قرار دادیم، نسخه پایه این گوشی بوده که از رم 2 و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره می‌برد. همانطور که انتظار داشتیم، دستگاه بازده پردازشی خیلی مطلوبی ندارد و نباید خیلی روی قدرت عملکرد آن حساب باز کنید. برای انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدئو، اجرای بازی های سبک اندرویدی، پخش موزیک، ارسال و دریافت پیامک غیره با گوشی مورد نظر به مشکل بر نخواهید خورد اما نصب اپلیکیشن های سنگین خیلی زود منجر به بروز اختلال در عملکرد دستگاه و کند شدن آن می‌شود. به عنوان مثال با نصب اینستاگرام و تلگرام و چند روز استفاده همزمان از آن ها به تدریج شدت لگ و تاخیرهایی که در رابط گوشی نمایان می‌شوند بیشتر خواهد شد که این امر نشان می‌دهد پردازنده، رم و حافظه داخلی دستگاه تحت فشار بوده و از پس تحمل این فشار نه چندان بالا بر نمی‌آیند.

حالا وقتشه! اینو بخون خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با 5 ترفند ساده و موثر

پر شدن حافظه داخلی گوشی HTC Desire 12 به شدت بر روی افزایش لگ و تاخیرهای آن موثر خواهد بود، بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان اجازه ندهید که حافظه داخلی این گوشی رو به پر شدن سوق پیدا کند. برای انجام این کار بهتر است به فکر نصب حافظه جانبی هم نباشید، چون نصب حافظه جانبی در دستگاه منجر می‌شود تا در دراز مدت حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی به تدریج افزایش یابد و شدت بار وارد بر پردازنده و رم دستگاه بدین سبب بیشتر شود. نهایتا این امر سبب خواهد شد که گوشی تحت فشار بیشتری قرار گرفته و لگ و تاخیرهای زیادتری هم در آن به وجود آید. پس بهترین راه برای استفاده بهتر از گوشی دیزایر 12 اچ تی سی این است که از ذخیره اطلاعات زیاد در حافظه داخلی و اصلی گوشی دوری شود. بدین ترتیب بهترین بازده ممکن را از دستگاه دریافت خواهید کرد.

 

بررسی HTC Desire 12

 

اگر اهل گیم و بازی های اندرویدی هستید باید بدانید که گوشی Desire 12 پتانسیل لازم برای اجرای بدون مشکل بازی های سنگین و HD را ندارد. بنابراین بهتر است به طور کامل از نصب و اجرای بازی هایی همچون پابجی یا آسفالت خودداری کنید. نصب و اجرای این سری از بازی های سنگین و HD روی گوشی دیزایر 12 منجر می‌شود تا دستگاه به شدت تحت فشار قرار گیرد و لگ و تاخیرهای محسوسی در عملکرد آن به وجود آید. پس این گوشی برای علاقمندان به گیم و بازی های اندروید هم گزینه خرید خیلی مناسبی نخواهد بود. در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که HTC Desire 12 کیفیت عملکرد معمولی دارد و از نظر قدرت پردازشی می‌توانست وضعیت بهتری داشته باشد. در رده قیمتی این گوشی حتما می‌توانید اسمارتفون هایی را پیدا کنید که قدرت عملکرد و بازده بهتری هم داشته باشند.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین مسائلی که از دید کاربران برای خرید گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است مربوط به دوربین می‌شود. گوشی دیزایر 12 اچ تی سی دوربین اصلی و سلفی واحدی بهره‌مند بوده و ساختار دوگانه در هیچ یک از دوربین های این گوشی بکار نرفته است. لنز دوربین اصلی آن که در گوشه قاب پشت دستگاه با اندازه‌ای بزرگ تعبیه شده یک لنز 13 مگاپیکسلی است که دیافراگم F/2.2 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF،HDR) و عکسبرداری پانوراما پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را هم دارد و از یک چراغ فلش LED اختصاصی هم بهره می‌برد. در بررسی HTC Desire 12 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی کیفیت متوسطی را ارائه می‌کند و خیلی وضعیت عالی ندارد. با استفاده از دوربین اصلی دستگاه می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های نسبتا خوبی ضبط کنید اما مطمئن باشید گوشی های دیگری هم وجود دارند که در رده قیمتی دیزایر 12 از دوربین بهتری بهره‌مند باشند.

کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی در محیط های کم نور و تاریک افت می‌کند و شدت افت کیفیت آن هم نسبتا زیاد است. نویزهای زیادی در عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه در محیط های کم نور گرفته می‌شود وجود دارد و متاسفانه راهی هم برای بهبود شرایط عکسبرداری در محیط های تاریک وجود ندارد و حتی چراغ فلش LED گوشی هم نمی‌تواند کمک به سزایی به بهبود شرایط کند. ویدئو هایی که با دوربین اصلی اچ تی سی دیزایر 12 ضبط می‌شوند هم کیفیت قابل قبولی دارند. متاسفانه دوربین اصلی HTC Desire 12 از قابلیت ضبط عکس های پرتره (Portrait Mode) پشتیبانی نمی‌کند که یکی از پرطرفدارترین سبک های عکسبرداری با دوربین گوشی های موبایل به شمار می‌رود. پس اگر بخواهیم در یک جمع‌بندی در مورد دوربین اصلی گوشی دیزایر 12 اچ تی سی نظر بدهیم باید بگوییم که دوربین این گوشی عملکردی کاملا معمولی دارد و کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کند. مطمئنا گوشی های دیگری در بازار وجود دارند که با قیمت مشابه Desire 12 از دوربین بهتر و قدرتمندتری هم بهره‌مند باشند.

 

بررسی HTC Desire 12

 

اما در سمت دیگر دستگاه دوربین سلفی آن وجود دارد که از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 تشکیل شده است. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی اچ تی سی دیزایر 12 هم مطلوب قابل قبول خواهد بود اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه به شمار آورد. با دوربین سلفی این گوشی می‌توانید در محیط های با نور خوب و مناسب، عکس های نسبتا با کیفیتی ضبط کنید اما طبیعتا در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشم‌گیری در عملکرد دوربین سلفی آن به وجود می‌آید. پس عکس هایی که با دوربین سلفی دیزایر 12 قابل ضبط هستند هم مثل دوربین اصلی آن کیفیت معمولی و متوسطی دارند و در مجموع نمی‌توان عملکرد دوربین گوشی مورد نظر را از نقاط قوت آن به شمار آورد. در یک کلام باید گفت کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی HTC Desire 12 در حد قیمت دستگاه و قابل قبول است، اما در همین رده قیمتی مطمئنا گوشی های مجهز به دوربین بهتر را هم پیدا خواهید کرد.

 

نقد و بررسی HTC Desire 12 (دیزایر 12): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی HTC Desire 12 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این اسمارتفون تعبیه شده ظرفیت 2730 میلی آمپر ساعتی دارد و یک باتری لیتیوم یونی و جدانشدنی است. با توجه به پردازنده نه چندان قدرتمندی که گوشی دارد، پتانسیل عملکردی نه چندان عالی آن و همچنین بهره‌مندی از نمایشگر 5.5 اینچی پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 2730 میلی آمپر ساعتی دستگاه بتواند به شکل استاندارد انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. نتیجه بررسی HTC Desire 12 هم همین امر را نشان داد. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری اسمارتفون مذکور در حالتی که از دستگاه به صورت نرمال و عادی استفاده شود می‌تواند با یک بار شارژ تا 1 روز انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت معمولی شود، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن هم افزایش پیدا می‌کند. پس باید گفت که قدرت شارژدهی باتری دیزایر 12 اچ تی سی هم معمولی و استاندارد است.

حالا وقتشه! اینو بخون روش‌های افزایش عمر باتری گوشی هوشمند

متاسفانه گوشی اچ تی سی Desire 12 از قابلیت های شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی نمی‌کند، از اینرو باید مدت زمان نسبتا طولانی برای فول شارژ شدن باتری آن صبر کنید. طبق بررسی صورت گرفته باتری این گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 110 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید نیاز نباشد که مدت زمان طولانی برای فول شارژ شدن باتری اچ تی سی دیزایر 12 منتظر بمانید بهتر است همیشه شارژر موبایل یا یک پاوربانک را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ مجدد باتری دستگاه استفاده کنید. پس باتری HTC Desire 12 از نظر توان شارژدهی و سرعت شارژ مجدد هم وضعیت معمولی دارد.

 

بررسی HTC Desire 12

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی HTC Desire 12 پرداختیم. گوشی دیزایر 12 یکی از گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت اچ تی سی است که سبک طراحی و ظاهر متفاوت و زیبایی را ارائه می‌کند. در طراحی این گوشی سعی شده همه ویژگی های دستگاه در حد استانداردهای لازم باشند و این موضوع از اچ تی سی دیزایر 12 یک گوشی خوب و منطبق با قیمتش را ساخته است، اما بدون تردید در رده قیمتی آن، گوشی های بهتری هم وجود دارند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی اچ تی سی دیزایر 12 در بخش زیر ارائه شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بستر نرم افزاری نه چندان روان
  • پردازنده نه چندان قدرتمند