نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): خوش قیمت و زیبا

نقد و بررسی 16 بهمن 1398 علی مظفری

نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): خوش قیمت و زیبا

یکی از گوشی های پرفروش شرکت نوکیا که واقعا از ظاهری زیبا، سخت افزاری خوب و قیمتی مناسب بهره می‌برد و می‌تواند برای علاقمندان به اسمارتفون های اندرویدی میان رده گزینه خرید عالی باشد، گوشی Nokia 6.1 Plus است که به آن Nokia X6 هم گفته می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت نوکیا در ماه جولای (July) سال 2018 از گوشی اندرویدی جدیدی تحت عنوان نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus) رونمایی کرد که در برخی از بازارهای جهانی به آن نوکیا ایکس 6 یا Nokia X6 هم گفته می‌شود. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده ترکیبی از چند ویژگی مثبت را ارائه کرده که قیمت مناسب، سخت افزار خوب و سبک طراحی و ظاهر زیبا از اصلی ترین آن ها هستند. قیمت نوکیا 6.1 پلاس واقعا در مقایسه با قابلیت ها و کیفیت ساخت محصول مطلوب و رقابتی در نظر گرفته شده و این موضوع می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن محسوب شود. اما آیا خرید Nokia 6.1 Plus برای شما گزینه مناسبی است؟

برای پاسخگویی به این سوال باید در قدم اول نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را بهتر بشناسید و سپس این ویژگی ها را با ویژگی هایی که خودتان انتظار دارید گوشی ارائه کند مقایسه نمایید. اگر ویژگی های مثبت گوشی با نیازهای شما هم راستا بودند، بنابراین نوکیا 6.1 پلاس گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود اما این ویژگی ها تطابقی با نیازها و اولویت های مورد نظرتان نداشتند، طبیعتا بهتر است به دنبال خرید گوشی دیگری باشید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده هود از این گوشی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای مطلب هم برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی را با توجه به قیمت و رده کیفی تولید محصول مشخص می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Nokia X6 که توانسته منجر به افزایش استقبال کاربران از این محصول شود مربوط به سبک طراحی مدرن و طاهر خوبی می‌شود که در آن بکار گرفته شده است. البته مناسب دانستن سبک طراحی و ظاهر گوشی های موبایل می‌تواند تا حدی سلیقه‌ای هم باشد و شاید برخی افراد از سبک طراحی گوشی نوکیا 6.1 پلاس چندان خوششان نیاید، اما به هر صورت سبک طراحی و ظاهر این گوشی منطبق با معیارهای روز است و نمی‌توان منکر این امر شد. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب پشت آن از گوریلاگلس 3 است. نوکیا حتی روی صفحه نمایش و پنل جلوی گوشی نام برده شده را هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده تا مقاومت بدنه دستگاه در قبال تماس با اشیای نوک تیز تقویت شود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

خوشبختانه در بررسی نوکیا 6.1 پلاس هم متوجه شدیم که قاب پشت و پنل جلوی آن مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن دارند اما اینطور نیست که هیچ چیز نتواند روی آن خط و خش ایجاد کند. بنابراین اگر فرد حساسی هستید، توصیه داریم حتما برای محافظت از قاب پشت گوشی از کاور و گارد موبایل استفاده کنید و برای محافظت از پنل جلوی آن هم یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش گوشی نصب نمایید. بدنه گوشی نوکیا 6.1 Plus ابعاد 8 در 71 در 147.2 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 151 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی سنگین و بزرگ نیست و بدین ترتیب حمل و نقل و استفاده از آن به سادگی با یک دست امکانپذیر خواهد بود.

وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید متوجه طراحی نسبتا خاص تر آن در مقایسه با گوشی های برندهای دیگری هوآوی، شیائومی و سامسونگ خواهید شد. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی دو لنز دوربین اصلی آن در داخل یک قسمت بیضی شکل تعبیه شده‌اند و زیر این دو لنز هم چراغ فلش LED دوبلی نصب است. در بخش زیرین این قسمت بیضی شکل هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکلی دیده می‌شود که امکان تایید هویت کاربر و قفل گشایی از نمایشگر یا انجام سایر تایید های امنیتی را مقدور می‌سازد. در بررسی Nokia 6.1 Plus مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خوب و قابل قبول است اما به مرور زمان تا حدی از کیفیت عملکرد آن کاسته می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 8 | Redmi Note 8

یکی از ویژگی هایی که در طراحی قاب پشت گوشی Nokia 6.1 Plus لحاظ شده و ما خیلی طرفدار آن نیستیم مربوط به برآمدگی قسمت بیضی شکل در بر گیرنده دوربین های اصلی گوشی می‌شود. این برآمدگی می‌تواند احتمال ایجاد شدن خط و خش روی شیشه محافظ لنز دوربین اصلی دستگاه را افزایش دهد، بنابراین شاید بهتر باشد از گلس محافظ دوربین برای اطمینان از به وجود نیامدن خط و خش روی دوربین محصول استفاده کنید. گوشی نوکیا X6 در سه رنگ آبی، مشک و سفید عرضه شده و هر سه رنگ آن از نمای پشت واقعا جذاب و زیبا هستند. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به شیار هیبریدی مجهز است که امکان نصب همزمان دو سیم کارت یا نصب یک سیم کارت یک رم Micro SDXC را فراهم می‌سازد. ضمنا پورت شارژر گوشی از نوع سی (USB Type C) است و دستگاه به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز خواهد بود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

اما گوشی از نمای رو به رو چطور به نظر می‌رسد؟ نوکیا سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش Nokia 6.1 Plus را باریک طراحی کند و این موضوع سبب شده ظاهر گوشی از نمای رو به رو هم به روز و جذاب به نظر برسد. در بخش فوقانی صفحه نمایش یک ناچ تقریبا مستطیل شکل با لبه های بدون زاویه تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه و خروجی اسپیکر مکالمه آن را در بر می‌گیرد. نوکیا می‌توانست در کنار این دو، یک چراغ فلش LED برای دوربین سلفی یا حداقل یک چراغ نوتیفیکیشن را هم در ناچ (Notch) ضمیمه کند اما متاسفانه هیچ خبری از این دو نیست و ناچ موبایل مذکور فقط خروجی اسپیکر و لنز دوربین سلفی را در بر می‌گیرد. نوکیا X6 یا 6.1 پلاس از قابلیت اسکن چهره هم پشتیبانی می‌کند که البته عملکرد آن مبتنی بر لنز دوربین سلفی گوشی خواهد بود و به طبع کیفیت و امنیت خیلی بالایی ندارد و در محیط های تاریک عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

نکته آخری که به آن اشاره می‌کنیم مربوط به حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش گوشی می‌شود که نسبت به سه حاشیه دیگر نمایشگر کمی ضخیم تر طراحی شده و نام Nokia در این بخش قابل رویت است. به عقیده ما اگر این بخش حذف می‌شد و به جای آن گوشی از صفحه نمایش بزرگ تر و کاملا بدون حاشیه‌ای بهره‌مند می‌شد، ظاهر آن به مراتب خاص و شیک تر به نظر می‌رسید. به طور کلی و با توجه به قیمتی که برای گوشی Nokia 6.1 Plus در نظر گرفته شده، مطمئنا این اسمارتفون از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر عالی بهره می‌برد و این موضوع قطعا یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): صفحه نمایش 

صفحه نمایشی که در گوشی Nokia 6.1 Plus بکار رفته 5.8 اینچی و از نوع IPS LCD خواهد بود. رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 432 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده عالی برای یک گوشی در رده قیمتی نوکیا 6.1 پلاس است و می‌تواند از بارزترین ویژگی های مثبت این اسمارتفون به شمار آید. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی دارد و به لطف این امر چیزی در حدود 81.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده که نسبت تصویر به بدنه خوبی است و منجر به زیبا و جذاب به نظر رسیدن گوشی از نمای رو به رو می‌شود. ضمن اینکه روی صفحه نمایش Nokia X6 یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 هم نصب شده تا از آن در برابر خط و خش محافظت کند.

با وجود نصب بودن شیشه گوریلاگلس 3 روی صفحه نمایش گوشی توصیه داریم که حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم روی آن نصب کنید و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل آورید. همانگونه که در بخش قبل گفته بودیم در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه لوگوی Nokia حک شده و در بخش فوقانی آن هم ناچ مستطیل شکلی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی و خروجی اسپیکر مکالمه را در بر می‌گیرد. اما بهتر است در این بخش نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بیشتر روی کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن تمرکز کنیم. قبل از هر چیز بگوییم که صفحه نمایش 5.8 اینچی برای آن دسته افرادی که خیلی به نمایشگر های بزرگ علاقه دارند چندان مناسب نیست و در حال حاضر نمایشگری با اندازه متوسط در اسمارتفون ها محسوب می‌شود. وضوح تصویر ، شادابی، شارپنس و کنتراست صفحه نمایش گوشی Nokia 6.1 Plus خوب است و این موضوع در بررسی محصول به وضوح قابل درک بود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش دستگاه سبب شده که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی آن به تصویر کشیده شده و قابل رویت باشد. بنابراین شک نداشته باشید از دیدن ویدیو، فیلم و کلیپ های یوتیوب در نمایشگر Nokia 6.1 Plus لذت خواهید برد. شارپنس بسیار خوب محتوای روی نمایش این گوشی واقعا یکی از ویژگی های مثبت آن خواهد بود. اما نمایشگر IPS LCD گوشی از نظر روشنایی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی Nokia 6.1 مشخص شد که پنل نمایشگر آن از این نظر وضعیت کاملا معمولی دارد و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش آن را ببینید می‌بایست حتما روشنایی آن را حداقل بر روی 100 درصد تنظیم نمایید.

متاسفانه حتی اگر در حالتی که مقدار نور صفحه نمایش روی 100 درصد تنظیم شده، شدت نور تابانده شده به ال سی دی گوشی زیاد باشد، احتمال بروز مشکل در تفکیک محتوای نمایشگر وجود دارد و ممکن است در اینگونه مواقع خیلی خوب و واضح قادر به دیدن محتوای صفحه نمایش نباشید. بنابراین در مجموع باید رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب را از ویژگی های مثبت صفحه نمایش Nokia 6.1 Plus محسوب کنیم که منجر به ارائه شارپنس مطلوب و تصاویر با کیفیت تر می‌شوند اما از سمت دیگر توان نه چندان عالی نمایشگر IPS LCD گوشی در تولید روشنایی می‌تواند در برخی مواقع و شرایط خاص کمی آزاردهنده باشد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی نوکیا X6 یا 6.1 Plus نسخه 8 سیستم عامل اندروید است که اصطلاحا با لقب اوریو (Android 8.0 Oreo) شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای (Android 9 Pie) هم برای این اسمارتفون منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود، اما ما گوشی را با همان سیستم عامل پیش فرض خودش بررسی و استفاده کردیم. نکته مهمی که در رابطه با سیستم عامل این اسمارتفون باید به آن اشاره کنیم مربوط به مبتنی بودن آن بر اندروید وان (Android One) می‌شود، اما این موضوع به چه معناست؟

پروژه اندروید وان مربوط به نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید گوگل می‌شود که تجربه‌ای نزدیک به اندروید خام و اصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شرکت سازنده رابط کاربری اختصاصی را روی آن نصب نمی‌کند. گوشی هایی که سیستم عامل آن ها مبتنی بر اندروید وان باشند حداقل تا 3 سال آپدیت های امنیتی اندروید و تا 2 سال آپدیت های سیستم عامل اندروید را تقریبا بدون وقفه دریافت خواهند کرد. بنابراین سیستم عامل گوشی Nokia 6.1 Plus می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به اندروید خام را برایتان به ارمغان آورد. در بررسی نوکیا 6.1 پلاس مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد واقعا خوب و روانی در مقایسه با قیمت گوشی دارد و به راحتی می‌توان اقداماتی از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، ارسال پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از برنامه هایی همچون تلگرام، اینستاگرام و غیره را بدون لگ و تاخیر در گوشی انجام داد.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

گزینه ها و آپشن های نسبتا خوبی هم در بستر نرم افزاری گوشی برای شخصی سازی و اعمال تغییرات خاص ارائه شده‌اند و اپلیکیشن های Bloatware (برنامه هایی که به طور پیش فرض روی گوشی نصب هستند و بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه داخلی آن را اشغال می‌کنند) روی آن نصب نیستند. به عنوان مثال یکی از امکانات شخصی سازی که در تنظیمات گوشی ارائه شده مربوط به امکان ایجاد یک نوار مشکی رنگ در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی و پنهان سازی ناچ می‌شود. کاربرانی که خیلی موافق تجهیز نمایشگر گوشی ها به ناچ هستند با این روش قادر به پنهان سازی این قسمت در گوشی Nokia X6 خواهند بود. اما یک نکته مهم دیگر هم در بررسی بستر نرم افزاری نوکیا 6.1 پلاس مشهود بود!

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی P30 : دوربین، باتری و پردازنده عالی

این نکته مربوط به تاثیر مستقیم حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه بر روی سرعت عملکرد بستر نرم افزاری می‌شود. در بررسی گوشی مشخص شد که درست مثل دیگر گوشی های میان رده اگر حافظه داخلی دستگاه تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهایی در بستر نرم افزاری آن ایجاد می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی نام برده شده دریافت کنید می‌بایست تا حد امکان از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری نمایید و از ذخیره سازی اطلاعات بی‌مورد در گوشی اجتناب بورزید. فراموش نکنید گوشی نوکیا 6.1 پلاس یک گوشی میان رده و خوش قیمت است و بیشتر برای انجام کارهای روزمره عادی طراحی شده و بستر نرم افزاری آن در همین اندازه بازده ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

طبیعتا نباید از یک گوشی میان رده و خوش قیمت انتظار داشت که قدرت پردازشی عالی داشته باشد. نوکیا 6.1 پلاس از تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 260 Silver هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 Gold هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی آدرنو 509 هم در این تراشه به منظور تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی تعبیه شده است. نوکیا 6.1 پلاس از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمنا این گوشی از اتصال رم Micro SDXC پشتیبانی می‌کند.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما برای بررسی نوکیا 6.1 پلاس از نسخه پایه محصول با رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی استفاده کردیم. برای تست بازده و قدرت عملکرد این اسمارتفون ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی مذکور از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید اما بعد از 10 دقیقه اجرای این بازی به تدریج شدت حرارت بدنه دستگاه افزایش پیدا می‌کند و گاها لگ و تاخیرهای ریزی هم در آن دیده می‌شوند که البته قابل چشم پوشی هستند. بعد از اجرای بازی هم جهش هایی مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) داشتیم که نشان داد کیفیت عملکرد رم گوشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و لگ و تاخیر محسوسی در این مرحله نمایان نمی‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه گوشی Nokia 6.1 Plus یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است باید بگوییم که بازده پردازشی آن خوب و قابل قبول بوده و نباید انتظار بیشتری هم از یک گوشی در این رده داشته باشید. با نوکیا 6.1 پلاس می‌توانید روزانه گیم های اندرویدی سنگین مثل پابجی موبایل را هم برای بازه های زمانی کوتاه انجام دهید اما اجرای طولانی مدت این بازی ها به شدت می‌تواند روی بازده و کیفیت عملکرد گوشی و سرعت خالی شدن باتری و تاثیر منفی بگذارد. در یک جمله می‌توان اینطور گفت که نوکیا 6.1 پلاس از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آید اما برای انجام این بازی ها ساخته نشده است! ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی به طور مستقیم روی کیفیت عملکرد و بازده دستگاه تاثیر می‌گذارد و برای دستیابی به بهترین نتیجه باید تا حد امکان از پر شدن حافظه دستگاه جلوگیری کنید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): دوربین 

دوربین اصلی گوشی Nokia X6 یا Nokia 6.1 Plus از دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/2.0 و F/2.4 دارند. لنز دوربین 16 مگاپیکسلی آن از نوع واید (Wide) است و لنز دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود و عکسبرداری در حالت پرتره را با کیفیت و امکانات بیشتر امکانپذیر می‌کند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما همه می‌دانیم که برای بررسی کیفیت عملکرد دوربین گوشی ها صرفا نمی‌توان به آمار و ارقام اعتماد کرد و باید به بررسی های عملی روی آورد.

ما کیفیت عملکرد دوربین گوشی Nokia 6.1 Plus را در دو محیط با نور مناسب و با نور کم بررسی کردیم. در حالت او عملکرد دوربین اصلی گوشی خوب بود و با آن عکس های بسیار مناسبی ضبط شدند. جزئیات تصویر و وضوح آن ها در این شرایط بالاست و کنتراست مطلوبی هم از این عکس ها دریافت می‌شود. عکسبرداری پرتره هم در محیط های با نور خوب به شکل خوبی با دوربین اصلی گوشی قابل انجام خواهد بود و تفکیک فضای پس زمینه و سوژه اصلی با دقت قابل قبولی انجام می‌شود. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود. در بررسی نوکیا 6.1 پلاس مشخص شد که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی آن در محیط های این چنینی نویزهای بسیار زیادی دارند و شارپنس و کنتراست خوب خود را از دست می‌دهند. عکس های پرتره هم در این شرایط تقریبا وضعیت مشابهی خواهند داشت و متاسفانه استفاده از چراغ فلش LED دوگانه هم نمی‌تواند در محیط های تاریک و کم نور به بهبود کیفیت عملکرد دوربین کمک قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. با توجه به اینکه این لنز دوربین 16 مگاپیکسلی است، سطح انتظارات از آن هم بالاتر می‌رود.

حالا وقتشه! اینو بخون مهمترین ترفند های عکاسی با گوشی موبایل

در بررسی گوشی Nokia 6.1 Plus مشخص شد که دوربین سلفی آن در محیط های با نور مناسب واقعا بازده مطلوبی دارد و می‌توانید با آن عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند اما مقدار افت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد و مانع ضبط عکس های خوب شود. این موضوع یکی از ویژگی های بسیار خوب دوربین سلفی گوشی نوکیا 6.1 پلاس است که هم در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد و هم می‌تواند در محیط های با نور کمتر عکس های سلفی مناسبی ضبط کند و افت کیفیت زیادی نداشته باشد. پس به طور کلی گوشی Nokia 6.1 Plus با توجه به قیمت خودش از دوربین اصلی و به ویژه دوربین سلفی خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): باتری و شارژدهی 

شرکت نوکیا از باتری خیلی قدرتمندی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Nokia 6.1 Plus استفاده نکرده و این موضوع می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد. باتری که در این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3060 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی، یک کاربر معمولی تقریبا 1 روز قادر به استفاده از آن خواهد بود و در صورتی که میزان استفاده کاربر از دستگاه بیش از حد نرمال و میانگین باشد، زودتر از یک روز هم نیازمند شارژ مجدد باتری گوشی خواهد بود. پس قدرت شارژدهی ضعیف را می‌توان از نقاط ضعف گوشی Nokia 6.1 Plus دانست.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

خوشبختانه گوشی نام برده شده از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام (Quick Charge 3.0) پشتیبانی به عمل می‌آورد و شارژر اورجینال گوشی 18 واتی است . بدین سبب تقریبا فول شارژ باتری گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه قابل انجام خواهد بود. پس هرچقدر قدرت شارژدهی باتری دستگاه ضعیف است، سرعت شارژ مجدد آن خوب بوده و وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند. با شارژر فابریک این گوشی می‌توانید باتری موبایل خود را در کمتر از 10 دقیقه بیش از 20 درصد شارژ کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند یک اسمارتفون میان رده خوب و با کیفیت داشته باشند و هزینه چندان زیادی را هم صرف خرید گوشی نکنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Nokia 6.1 Plus یا Nokia X6 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و ظاهر زیبا
  • بدنه فلزی و شیشه‌ای
  • رزولوشن و تراکم پیکسلی عالی صفحه نمایش
  • بهره‌مندی از اندروید وان و مزیت های آن
  • رم و پردازنده مناسب (با توجه به قیمت)
  • دوربین سلفی خوب
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • روشنایی نه چندان خوب صفحه نمایش
  • شارژدهی ضعیف باتری

 

مشخصات کامل، قیمت و خرید گوشی موبایل نوکیا 6.1 Plus