نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : ارزان قیمت و مناسب

نقد و بررسی 03 آذر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : ارزان قیمت و مناسب

گوشی ردمی 8A شیائومی (Xiaomi Redmi 8A) یکی از جدیدترین گوشی های برند شیائومی است که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون ارزان قیمت و میان رده روانه بازار شده و می‌تواند نقش یک گوشی کار راه انداز اندرویدی را برایتان ایفاء کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بدون تردید با شرکت شیائومی (Xiaomi) آشنایی کامل دارید. این شرکت چینی یکی از معروف ترین برند های چینی است که در حوزه طراحی و تولید گوشی های موبایل فعالیت می‌کند و ثابت کرده که می‌توان با قیمت ناچیز گوشی های با کیفیتی را روانه بازار کرد. اغلب محصولاتی که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند از قیمت رقابتی و مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند هستند و گوشی ردمی 8A هم از این قاعده مستثنی نیست! گوشی شیائومی Redmi 8A در ماه سپتامبر سال 2019 معرفی شد و یکی از جدیدترین گوشی های میان رده این شرکت است.

قیمت شیائومی Redmi 8A بسیار مناسب در نظر گرفته شده و به همین سبب دستگاه می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی کار راه انداز هستند گزینه خرید عالی باشد. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت و ضعف آن کدامند؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی بخرید و شیائومی ردمی 8A از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A یک اسمارتفون میان رده است که با قیمت ارزانی روانه بازار شده، نباید انتظار داشته باشید که از نظر کیفیت ساخت و طراحی بتواند با گوشی هایی که قیمتشان چند برابر این محصول است رقابت کند! بدنه این گوشی از مواد پلاستیکی ساخته شده و ابعاد 9.4 در 75.4 در 156.5 میلیمتری را ارائه می‌کند، بنابرین گوشی از بدنه ضخیمی بهره می‌برد و ظرافت بالایی ندارد. وزن آن هم به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد که می‌توان آن را وزن نسبتا متعادلی محسوب کرد. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد و در طراحی آن خبری از شیشه ضد خش و گوریلاگلس نخواهد بود. بنابراین حتما برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی قاب پشت گوشی از گارد موبایل استفاده کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

شیائومی سعی کرده که گوشی ردمی 8A را به گونه‌ای طراحی کند که حداقل از نمای رو به رو شبیه به گوشی های مدرن امروزی باشد. در همین راستا حاشیه های نمایشگر آن را باریک کرده است که این موضوع با دقت به حاشیه های لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی به خوبی قابل درک خواهد بود. در لبه فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش گوشی هم ضخیم ترین بخش حاشیه نمایشگر را در بر می‌گیرد که عبارت Redmi هم در این بخش قابل رویت خواهد بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: انتخاب مناسب برای عموم

جالب است بدانید علیرغم اینکه گوشی ردمی 8A یک اسمارتفون میان رده و ارزان قیمت است، روی پنل جلوی آن یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 بکار رفته تا بدین ترتیب از ایجاد خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری به عمل آید. البته توصیه داریم با وجود شیشه گوریلاگلس 5 حتما روی نمایشگر دستگاه یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم نصب کنید. وقتی گوشی Redmi 8A را برگردانید و به قاب پشت آن نگاه کنید، تقریبا متوجه خواهید شد که با یک گوشی میان رده رو به رو هستید که سبک طراحی خیلی خاص و متفاوتی ندارد. در لبه فوقانی قاب پشت دستگاه لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده و درست زیر آن چراغ فلش دوربین اصلی دیده می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

یک حالت نوار مانند هم در وسط قاب پشت گوشی و به طور عمودی در نظر گرفته شده که عبارت Redmi و Designed by Xiaomi در آن حک شده‌اند. نکته مهمی که باید در بررسی شیائومی Redmi 8A به آن اشاره کنیم این است که متاسفانه دستگاه از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و بدین سبب برای تعامل با آن ملزم به بکارگیری قفل های الگویی یا پین خواهید بود. این امر واقعا در حین استفاده از گوشی می‌تواند آزاردهنده باشد، چون اغلب گوشی های میان رده امروزی از اسکنر انگشت بهره‌مند هستند. چهار لبه قاب گوشی حالتی انحنادار دارند و دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت دستگاه هم یک خمیدگی کوچک را ارائه می‌کند تا بدین ترتیب گوشی به راحتی در دست کاربر جفت و جور شود. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که شیائومی ردمی 8A از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی معمولی است و ویژگی خیلی خاصی را ارائه نمی‌کند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : صفحه نمایش 

اما نوبت به بررسی صفحه نمایش گوشی و صحبت در مورد کیفیت عملکرد آن می‌رسد. صفحه نمایش گوشی ردمی 8A از یک پنل IPS LCD با اندازه 6.2 اینچ تشکیل شده که وضوح تصویر 1520 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار خیلی جالبی نیست و به خوبی نشان می‌دهد که شیائومی Redmi 8A یک گوشی میان رده و ارزان قیمت محسوب می‌شود. نسبت تصویر 19 به 9 توسط نمایشگر این گوشی ارائه شده و همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش دستگاه باریک در نظر گرفته شده‌اند. بدین ترتیب چیزی در حدود 81.3 درصد از مساحت کل پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود.

در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی یک زائده کوچک در نظر گرفته شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود تا بدین ترتیب مقاومت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش برداشتن افزایش یابد. در بررسی شیائومی Redmi 8A مشخص شد که بهتر است علیرغم وجود شیشه گوریلاگلس 5 بر روی نمایشگر دستگاه یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم نصب شود، چون اگر روی شیشه گوریلاگلس گوشی خط و خشی ایجاد شود، تعویض آن بسیار دردسرساز و پر هزینه خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

متاسفانه تراکم پیکسلی و رزولوشن نه چندان بالای صفحه نمایش گوشی منجر می‌شوند که با نگاه کردن دقیق به محتوای روی صفحه بتوانید پیکسل های آن را مشاهده کنید. این موضوع حتی روی هوم اسکرین گوشی و با نگاه کردن به آیکون اپلیکیشن های مختلف قابل رویت خواهد بود. بنابراین نمایشگر گوشی از نظر شارپنس و وضوح تصویر خیلی وضعیت خوبی ندارد و کاملا معمولی عمل می‌کند. ضریب کنتراست صفحه نمایش دستگاه هم معمولی است و تفکیک پذیری نرمالی مابین رنگ های آن وجود دارد. بنابراین در مجموع نباید خیلی روی کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی و به تصویر کشیدن محتوا بر روی آن حساب باز کنید. صفحه نمایش شیائومی Redmi 8A از نظر وضوح و شارپنس کیفیتی در حد قیمت گوشی را ارائه می‌کند. مسئله بعدی که در بررسی گوشی مشخص شد مربوط به شدت روشنایی نمایشگر بود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هوآوی Honor 8S (آنر 8 اس): ارزان قیمت و زیبا

شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی ردمی 8A به گونه‌ایست که فقط با تنظیم آن بر روی 100 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. چنانچه در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم روشنایی نمایشگر بر روی مقدار کمتری تنظیم شود ممکن است برای مشاهده محتوا و تفکیک آن با مشکل رو به رو شوید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Redmi 8A شیائومی کیفیتی در حد قیمت خودش را ارائه می‌کند و به نوعی تعادل مابین قیمت این گوشی و کیفیت نمایشگر آن برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A شیائومی در ماه سپتامبر سال 2019 رونمایی شده جای تعجبی ندارد که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای (Android 9 Pie) روی آن نصب باشد. همچنین رابط کاربری MIUI 11 هم به طور پیش فرض بر روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. رابط MIUI 11 خیلی رابط سبکی نیست و شامل قابلیت های متعددی می‌شود و بدین سبب حجم نسبتا بالایی دارد. با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A از سخت افزار معمولی بهره می‌برد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که خیلی عملکرد نرم افزاری گوشی بدون لگ و تاخیر باشد. در بررسی شیائومی Redmi 8A مشخص شد به ویژه در زمان هایی که حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گیرد در رابط دستگاه و عملکرد نرم افزاری آن لگ و تاخیر هایی به وجود می‌آید.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری این گوشی دریافت کنید بهتر است از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید. با توجه به این موضوع قادر خواهید بود که بدون مشکل، لگ و تاخیر از دستگاه استفاده کنید و در اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره را بر روی آن نصب و اجرا نمایید. در مورد خود رابط MIUI 11 و قابلیت های آن هم باید بگوییم که این رابط شامل ویژگی های خاصی می‌شود. به عنوان مثال بخش اپ دراور (App Drawer) یا همان منوی اپلیکیشن ها به طور کامل از آن حذف شده و آیکون اپلیکیشن ها در اسکرین های اصلی گوشی نمایش داده می‌شوند. قابلیت های دیگری مثل امکان کلون کردن برنامه ها یا همان نصب و استفاده از دو نسخه از هر برنامه، قفل گذاری روی اپلیکیشن ها، مدیریت دقیق نحوه نمایش نوتیفیکیشن ها، امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و حذف نوار و سه دکمه نویگیشن و غیره هم در رابط MIUI 11 ارائه شده‌اند.

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از بستر نرم افزاری خوبی برای انجام کارهای روزمره بهره می‌برد و کاربر برای انجام اقداماتی از قبیل وبگردی، تماشای ویدیو و فیلم یا استفاده از برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ و غیره با مشکلی رو به رو نمی‌شود، مگر اینکه حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه زیاد شود و حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار گیرد. در اینگونه مواقع لگ و تاخیر هایی در عملکرد دستگاه و بستر نرم افزاری آن پدیدار می‌شوند. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی با توجه به قیمت دستگاه و میان رده بودن آن وضعیت قابل قبولی دارد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : پردازنده،رم و حافظه داخلی 

با توجه به اینکه گوشی ردمی 8A شیائومی یک گوشی میان رده است، طبیعتا نباید انتظارات خیلی زیادی از آن داشته باشیم و قدرت عملکرد آن را با گوشی های رده بالای بازار مقایسه کنیم. این اسمارتفون به تراشه اسنپدراگون 439 کوالکام مجهز شده که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. شش هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.45 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری 1.95 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده آدرنو 505 خواهد بود. بنابراین کاملا مشخص است که یک تراشه میان رده در گوشی Xiaomi Redmi 8A بکار رفته است.

گوشی مذکور از نظر رم در دو نسخه مختلف 2 و 3 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی شامل یک نسخه با ظرفیت 32 گیگابایت می‌شود. نسخه‌ای از گوشی مذکور که ما در بررسی شیائومی Redmi 8A از آن استفاده کردیم از حافظه 32 و رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمن اینکه گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی می‌کند و با نصب آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف اسمی 512 گیگابایت افزایش داد. البته با توجه به میان رده بودن گوشی توصیه داریم تا حد امکان از نصب رم میکرو اس دی در آن خودداری کنید چون انجام این کار به تدریج و به صورت ناخواسته منجر به افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه و کند شدن عملکرد آن می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

اما به منظور درک بهتر قدرت عملکرد پردازشی گوشی شیائومی ردمی 8A ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه این بازی را روی دستگاه اجرا کردیم. سپس از بخش Recent Apps (اپلیکیشن های اخیر) مابین چند اپلیکیشن معمولی جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم دستگاه برایمان قابل درک شود. نتیجه بررسی شیائومی Redmi 8A نشان داد که این گوشی قابلیت اجرای بازی پابجی موبایل را دارد و تقریبا تا 10 دقیقه این بازی را با کیفیت خوبی اجرا می‌کند، اما بعد از آن به تدریج شدت گرمای بدنه گوشی افزایش می‌یابد و افت فریم و لگ هایی در عملکرد دستگاه ایجاد خواهد شد.

با خروج از بازی بعد از 15 دقیقه و مراجعه به بخش Recent Apps و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم چند ثانیه‌ای تاخیر را مشاهده خواهید کرد و بعد از چیزی در حدود 5 ثانیه گوشی دوباره به حالت اولیه و با سرعت عملکرد نرمال خود باز می‌گردد. بنابراین به خوبی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که گوشی ردمی 8A شیائومی گوشی نیست که بتوان از آن برای نجام طولانی مدت بازی های اندرویدی سنگین و HD استفاده به عمل آورد. شاید بهتر باشد نهایتا به 10 دقیقه اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل در این گوشی بسنده کنید، چون در غیر این صورت با افت فریم، لگ و تاخیرهای نسبتا واضحی در عملکرد دستگاه مواجه خواهید شد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : دوربین اصلی و سلفی 

برخلاف اغلب گوشی های امروزی، شیائومی ردمی 8A از یک لنز دوربین واحد به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد و این لنز در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب است. زیر این لنز دوربین هم یک چراغ فلش LED تعبیه شده که به وضوح در تصاویر ضمیمه شده قابل رویت خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، HDR و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. با توجه به مشخصاتی که دوربین اصلی گوشی دارد، طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشیم.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

در بررسی شیائومی Redmi 8A مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های باز و با نور مناسب می‌تواند عکس های نسبتا خوبی ضبط کند. البته کیفیت عکس های ضبط شده در این شرایط به اندازه‌ای نیست که بگوییم عالی هستند، اما برای یک دوربین 12 مگاپیکسلی که در گوشی با قیمت ردمی 8A بکار رفته کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند. در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت محسوسی در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود و عکس هایی که ضبط خواهند شد نویز های نسبتا زیادی دارند. این مسئله به ویژه در عکسبرداری شبانه به طور کامل مشخص و قابل لمس می‌شود. در اینگونه مواقع استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی هم نمی‌تواند کمکی به بهبود شرایط و کیفیت عکس ها کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بهترین ترفند ها برای گرفتن عکس سلفی بهتر

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی ردمی 8A شیائومی کیفیت متوسطی دارد و به نوعی در حد و اندازه های قیمت دستگاه عمل می‌کند و نمی‌توان حساب بیشتری بر روی آن باز کرد. اما وضعیت دوربین سلفی گوشی چطور است؟ شیائومی برای دوربین سلفی گوشی نام برده شده یک لنز 8 مگاپیکسلی را در نظر گرفته که دیافراگم F/2.0 دارد و آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی این گوشی در محیط های با نور خوب و مناسب می‌تواند عملکرد رضایت بخشی داشته باشد اما انتظار نداشته باشید که با آن عکس های سلفی فوق‌العاده‌ و با جزئیات کامل ضبط کنید. طبیعتا در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت خواهد کرد و عکس های ضبط شده در این شرایط کیفیت رضایت بخشی نخواهند داشت.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از دوربین اصلی و سلفی معمولی بهره می‌برد و با آن فقط می‌توانید در محیط های با نور خوب عکس های نسبتا مناسبی ضبط کنید. اگر خیلی به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید، ردمی 8A گزینه خرید خیلی عالی برای شما نیست و بهتر خواهد بود که با افزایش بودجه خود به فکر خرید گوشی بهتری باشید. کیفیت عملکرد دوربین این گوشی در حد قیمت آن است و کارایی فراتری را ارائه نمی‌کند.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A : باتری و شارژدهی 

به عقیده ما جالب ترین و بهترین ویژگی گوشی Xiaomi Redmi 8A مربوط به باتری آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات فنی دستگاه انتظار می‌رود که باتری قدرتمند آن بتواند به خوبی از پس انرژی مورد نیازش بر آید و منجر کاهش وابستگی کاربر به شارژر شود. در بررسی شیائومی Redmi 8A هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی نام برده شده تقریبا می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری از دستگاه استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، احتمال اینکه بعد از دو روز باز هم 10 الی 15 درصد شارژ در باتری گوشی باقی بماند هم وجود دارد.

حالا وقتشه! اینو بخون 7 نکته مهم برای شارژ صحیح باتری موبایل

در سمت مقابل طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. در بررسی گوشی ردمی 8A مشخص شد که نصب و اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از انجام این نوع تسک ها در گوشی مذکور دوربین نمایید. اما نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی شیائومی Redmi 8A از قابلیت شارژ سریع 18 واتی می‌شود! شارژر اورجینال گوشی با توان 18 وات امکان فول شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مناسب یکی از ویژگی های خوب گوشی ردمی 8A شیائومی محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت