نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

نقد و بررسی 21 آبان 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو)

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) یکی از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمتی است که با داشتن دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی توانسته مورد استقبال و توجه افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و موبایل قرار گیرد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان Xiaomi Redmi Note 8 Pro رونمایی کرد. این گوشی در واقع یک اسمارتفون میان رده است که از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. قیمت شیائومی Redmi Note 8 Pro در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه به شمار می‌‍رود. اما شاید مهم ترین و جالب ترین ویژگی خاص این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی باشد! همچنین باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن هم از ویژگی های مهم دستگاه محسوب می‌شود.

اما آیا خرید ردمی نوت 8 پرو شیائومی انتخاب مناسبی برای شماست؟ به منظور شناخت بهتر این گوشی باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد، چون تجربه نشان داده صرفا نباید به اعداد و ارقامی که نشان دهنده مشخصات فنی گوشی هستند اعتماد کنیم. در همین راستا ما قصد داریم در این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی مذکور را با شما به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این اسمارتفون میان رده و خوش قیمت را دارید، بهتر است تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

شیائومی همیشه سعی می‌کند ظاهر گوشی های خودش را زیبا و جذاب طراحی نماید و ردمی نوت 8 پرو هم از این قاعده مستثنی نیست. بدنه این گوشی به طور کامل با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و براق و جذاب به نظر می‌آید. جالب است بدانید که فریم اصلی گوشی فلزی نیست و از مواد پلاستیکی تشکیل شده است، اما این موضوع مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و اصلا در حالت عادی قابل درک نخواهد بود. مطمئنا شیائومی برای کاهش هزینه تولید دستگاه استفاده از فریم پلاستیکی را به فریم فلزی ترجیح داده است. بدنه گوشی ابعاد 8.8 در 76.4 در 161.4 میلیمتری دارد و بدین ترتیب دستگاه بزرگ و ضخیم است و استفاده تک دست از آن خیلی آسان نخواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

وزن ردمی Note 8 Pro شیائومی هم به چیزی در حدود 200 گرم می‌رسد که وزن نسبتا بالایی برای یک گوشی موبایل در ابعاد ردمی نوت 8 پرو خواهد بود. مطمئنا تجهیز گوشی به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی سبب شده که دستگاه بدنه‌ای ضخیم تر داشته باشد و از وزن بیشتری هم برخوردار شود. در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و شیار سیم کارت دوم آن به صورت هیبریدی طراحی شده و می‌توان در آن سیم کارت یا رم میکرو اس دی (Micro SD) نصب کرد. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند!

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی آیفون XS Max اپل: اوج قدرت، کیفیت و زیبایی!

نمایشگر این گوشی تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و هیچ دکمه فیزیکی هم روی پنل جلوی گوشی نصب نیست. در بخش فوقانی صفحه نمایش یک زائده کوچک به منظور نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود. جالب است بدانید که در کنار لنز دوربین سلفی گوشی یک چراغ LED کوچک هم نصب شده که نقش چراغ نوتیفیکیشن را ایفاء می‌کند و با چشمک زدن نشان می‌دهد که در گوشی اعلان های بررسی نشده وجود دارند. گوشی نام برده شده از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری و پورت شارژ تایپ سی (USB Type C) هم بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

وقتی از نمای پشت به گوشی شیائومی ردمی Note 8 Pro نگاه کنید بیشتر جذب زیبایی های ظاهری آن خواهید شد. قاب پشت گوشی بسیار براق او چشم نواز به نظر می‌آید و با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی لنز های دوربین اصلی دستگاه دیده می‌شود. نکته عجیب این است که درست زیر سه لنز دوربین اصلی دستگاه، اسکنر انگشت آن تعبیه شده و این امر سبب می‌شود در خیلی از مواقع شما به اشتباه برای قرار دادن انگشت خود روی اسکنر انگشت، آن را بر روی لنز دوربین گوشی قرار دهید! لنز دوربین چهارم مجموعه دوربین اصلی گوشی هم درست زیر چراغ فلش LED دستگاه و در سمت راست سه لنز دوربین تعبیه شده است. در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه بسیار خوب است و از این نظر کیفیت عالی توسط گوشی ارائه می‌شود.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو از قابلیت اسکن چهره کاربر هم پشتیبانی می‌کند و این کار را تکیه بر لنز دوربین سلفی و مقایسه تصویر کاربر با تصویر مبنای ذخیره شده در حافظه خود انجام می‌دهد. اگرچه امنیت قابلیت تشخیص چهره گوشی نمی‌تواند به اندازه اسکنر انگشت باشد اما سرعت عملکرد آن بسیار مطلوب است و واقعا می‌توان روی این قابلیت به عنوان یک ویژگی کاربردی حساب باز کرد. وقتی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro را در دست بگیرید اصلا حس در دست گرفتن یک گوشی میان رده را نخواهید داشت و کاملا احساس می‌کنید که با یک گوشی رده بالا در تعامل قرار دارید.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

بنابراین به طور کلی می‌توانید اینطور گفت که گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی از نظر طراحی یک گوشی خوب است و شاید فقط سنگین بودن آن و همچنین ضخامت نسبتا زیاد بدنه دستگاه کمی آزاردهنده باشند. گوشی از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد و وقتی آن را در دست می‌گیرید حس بسیار مطلوبی به شما منتقل خواهد شد. ظاهر زیبا، شیک و به روز هم از دیگر ویژگی های مثبت شیائومی Redmi Note 8 Pro خواهد بود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : صفحه نمایش 

شیائومی در گوشی ردمی Note 8 Pro از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی نوع IPS LCD استفاده کرده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 395 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر 6.53 اینچی است. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و حاشیه های پنل نمایشگر بسیار باریک هستند. بدین سبب چیزی در حدود 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. این امر سبب شده گوشی از نمای رو به رو زیبا و به روز به نظر برسد و ظاهری جذاب داشته باشد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی Galaxy A10 سامسونگ: ارزان قیمت و خوش ساخت

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم روی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آید. با این حال توصیه داریم برای محافظت هر چه بیشتر از صفحه نمایش دستگاه حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی گوشی چطور است؟ در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که محتوا با کیفیت مطلوبی روی صفحه نمایش گوشی مذکور به تصویر کشیده می‌شود. شادابی و شارپنس نمایشگر خوب است و تفکیک پذیری رنگ ها هم در آن به شکل قابل قبولی انجام می‌شود اما نمی‌توان مدعی شد که عملکرد صفحه نمایش دستگاه عالی است.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

طبق بررسی صورت گرفته صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 پرو قدرت خوبی در تولید روشنایی دارد و می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 500 نیت دست پیدا کند. بدین سبب می‌توان در محیط های با نور زیاد و باز هم از گوشی استفاده کرد و محتوای روی صفحه نمایش آن را دید. در بررسی عملی Redmi Note 8 Pro هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را بدون دردسر دید. پس به طور کلی صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 8 پرو کیفیت مطلوبی دارد و چون ابعاد بزرگی را ارائه کرده برای تماشای فیلم، وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب تجربه جالبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی گوشی ردمی نوت 8 پرو نصب بوده و رابط کاربری MIUI 10 هم بر روی آن راه اندازی شده است. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند شیائومی را داشته باشید با رابط کاربری MIUI هم آشنایی دارید و می‌دانید که این رابط نقاط قوت و ضعف مخصوص خودش را دارد. به عنوان مثال رابط مذکور خیلی بهینه نیست و این امر سبب می‌شود منابع سخت افزاری گوشی بیشتر تحت فشار قرار گیرند و بخش بیشتری از حافظه داخلی دستگاه هم توسط بستر نرم افزاری دستگاه اشغال شود. اما از سمت دیگر قابلیت ها و آپشن های زیادی در آن برای شخصی سازی و ایجاد تجربه‌ای بهتر ارائه می‌شوند.

قابلیت هایی مثل امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و بدون دکمه های نویگیشن، امکان قفل گذاری روی اپلیکیشن ها، امکان کلون کردن برنامه ها، امکان تنظیم دقیق شرایط نمایش نوتیفیکیشن هر برنامه روی لاک اسکرین یا در نوار ابزار نوتیفیکیشن ها و خیلی ویژگی های دیگری توسط رابط MIUI 10 ارائه شده‌اند و استفاده از آن ها جالب خواهد بود. منوی اپلیکیشن ها به طور کامل از رابط مذکور حذف شده و قابل بازگردانی هم نیست، بدین سبب لیست تمام اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب می‌شوند در اسکرین های آن ارائه خواهند شد.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

منوی تنظیمات گوشی کمی سردرگم کننده به نظر می‌رسد اما خوشبختانه قابلیت جستجو در منوی تنظیمات ارائه شده و شما به راحتی می‌توانید با جستجوی هر آپشن مورد نظرتان نسبت به انتخاب آن و ایجاد تنظیمات لازم اقدام نمایید. در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن در حالت عادی و برای انجام کارهای روزمره عملکرد کاملا روان و خوبی دارند. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و غیره به راحتی در گوشی انجام خواهد شد و برای وبگردی، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک، مشاهده ویدیو در یوتیوب و غیره هم با گوشی ردمی نوت 8 پرو به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی میان رده ردمی Note 8 Pro شیائومی را برای انجام کارهای روزمره خریداری کنید، مطمئنا باشید بستر نرم افزاری آن برایتان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و به خوبی نیازهایتان را برطرف خواهد کرد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی 

شیائومی در قلب گوشی Redmi Note 8 Pro از تراشه‌ای استفاده کرده که محصول شرکت مدیاتک است. این تراشه Helio G90T نام دارد و طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و از دو نوع هسته پردازشگر Cortex-A53 و Cortex-76 تشکیل می‌شود. شش هسته آن از نوع Cortex A-53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 بوده و فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی که در قلب این تراشه بکار رفته هم پردازنده Mali-G76 MC4 است. بنابراین تراشه‌ای که در گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro از آن استفاده شده یک تراشه میان رده است و نباید خیلی انتظار بالایی از آن داشته باشیم.

حالا وقتشه! اینو بخون حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟

گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو از نظر رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. نسخه‌ای از گوشی مذکور که ما در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro از آن استفاده کردیم به رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز بود. لازم به ذکر ست که گوشی نام برده شده از اتصال رم میکرو اس دی هم پشتیبانی می‌کند و بدین منظور باید از شیار سیم کارت هیبریدی استفاده به عمل آورده شود. اما قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی دستگاه چطور است؟ برای بررسی دقیق این موضوع ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی گوشی ردمی نوت 8 پرو نصب و آن را برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم دستگاه مشخص شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

نتیجه بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro نشان داد که گوشی به راحتی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید و با هیچ لگ و تاخیری همراه نخواهد بود. البته مطمئنا اگر بازی مذکور را برای مدت زمان بیشتری در گوشی اجرا کنید، افت فریم هایی را مشاهده خواهید کرد و بدنه دستگاه داغ می‌شود. بنابراین بهتر است از اجرای طولانی مدت بازی های HD در گوشی خودداری کنید. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت بسیار خوبی قابل انجام بود و این مسئله نشان داد که رم 6/8 گیگابایتی دستگاه کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش قدرت پردازشی و پتانسیل عملکردی آن می‌کند. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور قدرت پردازشی متوسطی دارد و با آن می‌توانید بازی هایی مثل پابجی موبایل را در بازه های زمانی کوتاه بدون مشکل انجام دهید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : دوربین اصلی و سلفی 

همانطور که از ابتدای بررسی گفتیم، اصلی ترین ویژگی بارز شیائومی ردمی نوت 8 پرو مربوط به دوربین پشت آن می‌شود که از چهار لنز تشکیل شده و لنز اصلی و واید (Wide) آن 64 مگاپیکسلی است! سه لنز دوربین دیگر آن به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide)، ماکرو کمرا (Macro Camera) و عمقی (Depth Sensor) هستند و وضوح 8، 2 و 2 مگاپیکسلی دارند. دیافراگم چهار لنز دوربین گوشی هم به ترتیب F/1.9، F/2.2، F/2.4 و F/2.4 خواهد بود. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. اما دوربین اصلی گوشی چه کیفیتی دارد؟ در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که دوربین اصلی و 64 مگاپیکسلی آن در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار زیبایی ضبط کنید.

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی مقداری افت می‌کند اما با فعالسازی حالت Night Mode می‌توان به بهبود وضعیت عکسبرداری کمک کرد و در محیط های تاریک و کم نور هم عکس های با کیفیتی را به ثبت رساند. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به خوبی قابل انجام خواهد بود و تفکیک سوژه اصلی تصویر از پس زمینه با دقت بسیار خوبی انجام می‌گیرد. بنابراین دوربین اصلی و 64 مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت 8 پرو یکی از ویژگی های مثبت و جالب آن خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره سلفی و HDR پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد. به عقیده ما کمتر گوشی در رده قیمت گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی از دوربین سلفی با کیفیت این چنینی بهره‌مند است. در محیط های کم نور و تاریک کیفیت عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شود کمی افت می‌کند اما همچنان عکس های قابل قبولی با آن قابل ضبط خواهند بود. پس بهره‌مندی از دوربین اصلی و سلفی مناسب یکی از ویژگی های مثبت گوشی ردمی Note 8 Pro شیائومی خواهد بود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro : باتری و شارژدهی 

باتری که شیائومی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی ردمی نوت 8 پرو از آن استفاده کرده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به ظرفیتی که باتری گوشی دارد، انتظار می‌رود که قدرت شارژدهی خوبی هم توسط آن ارائه شود. در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی می‌تواند طی یک مرتبه شارژ باتری دستگاه برای مدت زمان 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد و به ویژه از دستگاه برای انجام بازی ها و تسک های سنگین استفاده به عمل آید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

گوشی ردمی Note 8 Pro از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر اورجینال گوشی 18 واتی در نظر گرفته شده و بدین ترتیب فست شارژ را برای دستگاه امکانپذیر می‌سازد. با این حال در بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro مشخص شد که سرعت شارژ باتری آن خیلی زیاد نیست و با شارژر فابریک دستگاه می‌توان 40 درصد شارژ را ظرف 30 دقیقه به دست آورد. برای فول شارژ باتری گوشی هم تقریبا باید 80 الی 90 دقیقه منتظر بمانید. پس سرعت شارژ مجد باتری گوشی علیرغم پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع خیلی بالا نیست. این مسئله با توجه به بهره‌مندی دستگاه از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی کاملا قابل درک و معقولانه خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro

 

حالا وقتشه! اینو بخون چگونه سرعت شارژ باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro پرداختیم و از چندین نظر اصلی این گوشی را مورد ارزیابی قرار دادیم. گوشی مذکور با توجه به قیمتی که دارد واقعا ویژگی ها و پتانسیل خوبی را ارائه کرده و به همین سبب می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید موجود برای افرادی باشد که به دنبال خرید گوشی اندرویدی میان رده و خوش قیمت هستند. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است و عکسبرداری با آن می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برایتان به ارمغان آورد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر زیبا و کیفیت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • رم 6/8 گیگابایتی
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد