نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro : زیبا، خوش دست و با کیفیت

نقد و بررسی 28 مهر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro : زیبا، خوش دست و با کیفیت

یکی از گوشی های جدیدی شرکت شیائومی (Xiaomi) که توانسته به خوبی مورد استقبال کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی قرار گیرد گوشی شیائومی می 9 تی پرو (Xiaomi Mi 9T Pro) است. این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند یک گوشی قدرتمند و خاص در دست بگیرند. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro می‌پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن خواهیم داشت. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 بود که شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان می 9 تی پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون بنا به چند دلیل توانست خیلی زود مورد استقبال کاربران و علاقمندان به تکنولوژی قرار گیرد. قیمت شیائومی Mi 9T Pro در مقایسه با قیمت خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل کسب موفقیت این گوشی و افزایش آمار فروش آن به شمار می‌رود. کیفیت ساخت خوب، قدرت عملکرد مناسب و طراحی خاص هم از دیگر ویژگی های جالب و مثبت گوشی شیائومی می 9 تی پرو هستند.

اما برای شناخت بهتر گوشی نام برده شده باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور ما چیزی در حدود یک هفته از گوشی می 9 تی پرو شیائومی استفاده کردیم و سعی داشتیم در طول این مدت به بررسی شیائومی Mi 9T Pro و شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. در این مطلب می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از گوشی نام برده شده را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی می 9 تی پرو را دارید و می‌خواهید این اسمارتفون را بهتر بشناسید، تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

یکی از ویژگی های مثبت اصلی گوشی می 9 تی پرو مربوط به ظاهر زیبا و سبک طراحی نسبتا خاص آن می‌شود. اگر از نمای رو به رو به این گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا تمام پنل جلوی آن توسط نمایشگر احاطه می‌شود و حاشیه های صفحه نمایش گوشی به بسیار باریک هستند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که خبری از لنز دوربین سلفی نیست! شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Mi 9T Pro را با مکانیزم خاصی طراحی کرده که اصطلاحا به آن دوربین سلفی پاپ آپ (Pop-Up) می‌گوییم. بدین سبب دوربین سلفی گوشی می‌تواند از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه به صورت پاپ آپ و با مکانیزم خاصی بیرون آید و بعد از اتمام عکسبرداری توسط کاربر و بستن اپلیکیشن دوربین هم دوباره به جای خود باز گردد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

شاید تصور کنید که دوربین پاپ آپ گوشی ممکن است منجر به تاخیر در اجرای اپلیکیشن دوربین و عکسبرداری سلفی شود یا احتمال گیر کردن آن وجود داشته باشد، اما در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی سرعت بسیار خوبی در باز و بسته شدن دارد و تقریبا هیچوقت دچار باگ و گیر کردن نمی‌شود. گوشی حتی به واسطه دوربین سلفی قابلیت اسکن چهره را هم ارائه می‌کند و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را از طریق دوربین پاپ آپ و سلفی خود فراهم می‌آورد. سرعت انجام این پروسه هم در گوشی می 9 تی پرو شیائومی بالا و کاملا قابل قبول است. در بررسی گوشی مشخص شد که دوربین سلفی آن به خوبی حتی در محیط های کم نور هم چهره کاربر را شناسایی و آنلاک نمایشگر را تکمیل می‌کند.

شیائومی Mi 9T Pro از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره می‌برد! اسکنر انگشت این گوشی درست در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه و به طور تلفیق شده با آن تعبیه گشته تا بدین سبب کاربر بتواند با قرار دادن انگشت خود بر روی بخش زیرین صفحه نمایش موبایل نسبت به تایید هویت و آنلاک نمایشگر وارد عمل شود. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که سرعت و دقت عمل اسکنر انگشت داخل نمایشگر دستگاه خوب و قابل قبول است اما کوچک ترین مسائلی مثل خیس بودن انگشت کاربر، وجود گرد و غبار بر روی آن و سایر عوامل این چنینی می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و آنلاک نشدن نمایشگر دستگاه شود. در اینگونه مواقع می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره یا وارد کردن پین برای آنلاک نمایشگر استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: نمایشگر بزرگ و دوربین مناسب

وقتی از نمای پشت به گوشی می 9 تی پرو نگاه کنید لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن توجهتان را جلب می‌کنند. دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی نسبتا انحنادار طراحی شده‌اند تا زمانی که دستگاه را در دست گرفته‌ شده حس مطلوبی به کاربر منتقل شود. قاب پشت گوشی براق است و چشم نواز به نظر می‌آید. شیائومی برای محافظت از قاب پشت گوشی می 9 تی پرو یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 را در آن بکار برده است، البته با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت دستگاه از گارد موبایل استفاده به عمل آورید. لازم به ذکر است که پنل جلوی گوشی Mi 9T Pro هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم از گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر دستگاه استفاده کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

بدنه شیائومی می 9 تی پرو ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. ضمنا فریم اصلی این گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده و همانطور که قبلا گفتیم قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از سوکت USB Type C بهره‌مند است. گوشی شیائومی Mi 9T Pro در سه رنگ مشکی، قرمز آتشین و آبی روانه بازار شده و دو نسخه آبی و قرمز آن طرح های بسیار جالب و خاصی دارند که ظاهر دستگاه را زیباتر می‌کنند. پس به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور کیفیت ساخت بالایی دارد و از سبک طراحی و ظاهر خوب و خاصی بهره می‌برد. دوربین پاپ آپ تقریبا اصلی ترین ویژگی خاص طراحی این گوشی محسوب می‌شود. مطمئنا اگر شیائومی گوشی می 9 تی پرو را ضد آب هم طراحی می‌کرد، پکیج نقاط قوت طراحی این محصول تکمیل تر می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو): صفحه نمایش

 صفحه نمایش گوشی می 9 تی پرو از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.39 اینچی تشکیل شده که حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این امر سبب شده که با نگاه کردن به پنل جلوی گوشی و صفحه نمایش آن حس خوبی به کاربر منتقل شود و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در گوشی Mi 9T Pro لذت بخش شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.39 اینچی است. همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده اما با این حال برای محافظت از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی می 9 تی پرو قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. بدین منظور در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی یک قسمت خاص تعبیه شده که کاربر با قرار دادن انگشت خود بر روی آن قسمت از نمایشگر دستگاه می‌تواند پروسه اسکن و تایید اثر انگشت خود را تکمیل کند. صفحه نمایش گوشی از قابلیت HDR هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما کفیت محتوایی که روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود چطور خواهد بود؟ در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی صفحه نمایش این گوشی به تصویر کشیده شده و قابل رویت خواهد بود. شادابی، شارپنس و کنتراست مطلوبی توسط نمایشگر شیائومی می 9 تی پرو ارائه شده و این مسئله به وضوح قابل درک است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

مسئله بعدی که در بررسی شیائومی می 9 تی پرو توانستیم متوجه آن شویم مربوط به کیفیت و قدرت خوب نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. روشنایی خوب همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت پنل های نمایشگر سوپر آمولد بوده و خوشبختانه برای گوشی شیائومی می 9 تی پرو هم همین حالت وجود دارد. بدین سبب شما می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 80 درصد به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد. پس کیفیت خوب صفحه نمایش گوشی Mi 9T Pro شیائومی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی می 9 تی پرو به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری MIUI 10 هم روی آن نصب است. بدون تردید این گوشی در آینده حداقل تا چند سال تمام آپدیت های اندروید را دریافت می‌کند، اما طبیعتا ممکن است تاخیرهایی در دریافت آپدیت های اندروید داشته باشد که مقدار آن بستگی به سرعت عمل شرکت شیائومی در بهینه سازی اندروید جدید با رابط کاربری خود و گوشی هایش خواهد داشت. رابط MIUI 10 نسبتا رابط خوبی است اما نمی‌توان از آن در عمل یک رابط بهینه و درجه یک یاد کرد. این رابط کاربری نقاط قوت و ضعف مختص خودش را دارد. یکی از اصلی ترین نقاط قوت رابط کاربری MIUI 10 مربوط به ارائه قابلیت ها و ویژگی های متعدد می‌شود. برای مثال امکان کلون کردن اپلیکیشن ها و استفاده همزمان از دو نسخه یک برنامه در گوشی، امکان استفاده از تم، قابلیت قفل گذاری بر روی اپلیکیشن ها و غیره فقط برخی از قابلیت های جالب رابط مذکور به شمار می‌روند.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی در گوشی Mi 9T Pro امکان استفاده از دستگاه در دو حالت تمام صفحه (بدون دکمه های مجازی لبه زیرین صفحه نمایش) و حالت معمولی (همراه با سه دکمه مجازی لبه زیرین نمایشگر) را می‌دهد. در شرایطی که از حالت تمام صفحه رابط گوشی استفاده کنید واقعا تجربه لذت بخشی خواهید داشت. در این مواقع باید از دستورات اشاره‌ای خاص برای انجام کارهایی مثل بازگشت به عقب (Back)، بازگشت به هوم اسکرین (Home) یا مراجعه به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) استفاده به عمل آورید. شاید در ابتدا تعامل با گوشی در این حالت کمی برایتان دشوار باشد اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید. اگر با این حالت تعامل با گوشی ارتباط برقرار نکردید هم می‌توانید از همان وضعیت کلاسیک و عادی و سه دکمه مجازی زیر نمایشگر استفاده نمایید.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و سلیسی دارد و کمتر لگ و تاخیرهایی در آن دیده می‌شود. چینش منوی تنظیمات رابط MIUi 10 اصلا جالب انجام نشده و بدون شک شما هم برای پیدا کردن خیلی از گزینه های موجود در این بخش سردرگم خواهید شد و مجبور به استفاده از قابلیت جستجوی منوی تنظیمات می‌شوید. این مسئله یکی از اصلی ترین نقاط ضعف رابط MIUI 10 خواهد بود. خوشبختانه برای نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره در گوشی و انجام کار های روزمره از قبیل وبگردی، تماشای فیلم در یوتیوب و از این قبیل اقدامات با گوشی می 9 تی پرو به مشکلی بر نمی‌خورید. پس به طور کلی باید بگوییم که گوشی مورد نظر از بستر نرم افزاری و رابط خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 مطمئنا قدرت عملکرد یکی از مهم ترین مسائلی است که خیلی از کاربران به آن اهمیت می‌دهند. قدرت عملکرد یک گوشی مستقیما می‌تواند با تراشه، رم و ظرفیت حافظه داخلی دستگاه در ارتباط باشد. تراشه‌ای که در گوشی Mi 9T Pro شیائومی بکار رفته تراشه قدرتمند اسنپدراگون 855 کوالکام است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. هر هشت هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 485 هستند اما فرکانس های کاری متفاوتی را ارائه می‌کنند. چهار هسته پردازشگر آن فرکانس 1.78 گیگاهرتزی دارند، سه هسته دیگر آن فرکانس 2.42 گیگاهرتزی داشته و یک هسته پردازشگر تراشه هم فرکانس 2.84 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

از نظر رم گوشی شیائومی می 9 تی پرو شامل دو نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی را ارائه کرده‌اند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب 64، 128 و 256 گیگابایتی هستند. متاسفانه گوشی Mi 9T Pro قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارد، بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) نمی‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهید. بنابراین در حین خرید دقت کنید که نسخه‌ای از این گوشی را تهیه نمایید که با توجه به سبک استفاده شما از حافظه داخلی مناسبی بهره‌مند باشد. همانطور که در بخش قبل گفتیم گوشی می 9 تی پرو به راحتی از پس انجام کار های روزمره بر می‌آید، اما انتظار ما از این گوشی فراتر از این مقدار است و به همین دلیل باید بررسی شیائومی Mi 9T Pro را دقیق تر انجام دهیم.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

در همین راستا ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و اینجاستیس (Injustice: Gods Among Us) را در گوشی نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به طور پشت سر هم اجرا کردیم و سپس در شرایطی که چیزی در حدود 8 برنامه در بخش Recent Apps فعال بودند، به این قسمت مراجعه کردیم و مابین این برنامه ها جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم گوشی برایمان قابل درک شود. نتیجه بررسی شیائومی Mi 9T Pro نشان داد که این اسمارتفون واقعا قدرت خوبی در اجرای بازی های HD و سنگین اندرویدی دارد. هر سه بازی نام برده شده بدون مشکل در گوشی اجرا شدند و کوچک ترین لگ و تاخیری هم در عملکرد آن ها مشاهده نشد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی مذکور با سرعت مطلوبی قابل انجام بود و فقط در چند ثانیه اول کمی مکث در اجرای هر برنامه مشاهده می‌شد که امری کاملا طبیعی محسوب می‌شود. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و اهل بازی کردن و گیمینگ هستید، شیائومی می 9 تی پرو می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو): دوربین اصلی و سلفی

 دوربین و کیفیت عملکرد دوربین به یکی از عوامل مهمی تبدیل شده‌اند که کاربران در حین انتخاب و خرید گوشی اهمیت ویژه‌ای برای آن می‌دهند. دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9 تی پرو از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 8 و 13 مگاپیکسلی و از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.4 و F/2.4 را ارائه می‌کنند. با توجه به اینکه لنز دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده، بنابراین سطح انتظارات از آن بالا می‌رود و انتظار داریم که دوربین گوشی عملکرد عالی داشته باشد. برخی از قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی Mi 9T Pro شیائومی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم خودکار لیزری، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و فیلمبرداری 4K با نرخ 30 و 60 فریم در هر ثانیه می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

حالا وقتشه! اینو بخون دلیل بکارگیری چند لنز دوربین در گوشی ها چیست؟

در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب و باز واقعا کیفیت عالی دارد. عکس های عادی و پرتره در این مواقع واقعا با کیفیت توسط دوربین گوشی ضبط می‌شوند. برای استفاده از تمام پتانسیل لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی هم همواره می‌توانید آن را بر روی حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی تنظیم کنید. ضمنا دوربین شیائومی می 9 تی پرو از قابلیت AI هم پشتیبانی می‌کند و با فعالسازی آن می‌توانید به بهبود هوشمند کیفیت تصاویر کمک کنید. تفکیک پذیری سوژه اصلی عکس و پس زمینه هم در عکس های پرتره به خوبی انجام می‌گیرد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

اما در محیط های بسته و کم نور، کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی افت خواهد کرد اما با این حال عکس های خوبی با آن قابل ضبط هستند. در محیط های تاریک و شب بهتر است از حالت عکسبرداری Night Mode گوشی استفاده کنید چون به بهبود کیفیت عکس های ضبط شده و کاهش نویز تصویر کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. دوربین اصلی گوشی به لطف بهره‌مندی از لنز اولتراواید از قابلیت عکسبرداری با زاویه دید گسترده هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی شیائومی می 9 تی پرو کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید به ویژه در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار زیبا، شاداب و طبیعی ضبط کنید.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR، ضبط ویدیو های فول اچ دی و عکسبرداری پرتره سلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد. همانطور که در بخش های قبل اشاره داشتیم، دوربین سلفی گوشی در شرایطی که نیاز به استفاده از آن وجود داشته باشد و از طریق اپلیکیشن دوربین فعال شود، به صورت پاپ آپ از لبه فوقانی و سمت چپ قاب دستگاه خارج خواهد شد و بعد از استفاده و خروج از برنامه دوربین هم دوباره به حال اولیه باز می‌گردد. اما کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه چطور است؟

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم کیفیت بسیار خوبی دارد و در محیط های باز و با نور مناسب می‌توان عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد. عکس های پرتره سلفی هم در این شرایط با کیفیت مناسبی ضبط می‌شوند و می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن ها باز کنید. در محیط های کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت می‌کند اما مقدار افت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد. در مجموع می‌توان کیفیت عملکرد دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی را خوب در نظر گرفت. پس گوشی Mi 9T Pro شیائومی به دوربین های اصلی و سلفی خوبی مجهز است و این مسئله از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و برسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی می‌تواند با هر مرتبه شارژ باتری آن تقریبا 1.5 روز از دستگاه استفاده کند و نیازی هم به شارژر نداشته باشد. البته این مقدار شارژدهی مربوط به یک کاربر معمولی است و برای کاربرانی که استفاده های سنگینی مثل گیمینگ را از گوشی به عمل می‌آورند، سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی می 9 تی پرو خوب است. اما چقدر زمان برای فول شارژ باتری این گوشی لازم خواهد بود؟

شارژر فابریک گوشی Xiaomi Mi 9T Pro یک شارژر 27 واتی است که از تکنولوژی Quick Charge 4+ کوالکام پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی شیائومی Mi 9T Pro مشخص شد که با استفاده از این شارژر می‌توان ظرف مدت زمانی در حدود 50 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی شیائومی می 9 تی پرو بسیار بالاست و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. متاسفانه گوشی Mi 9T Pro از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، با کیفیت و خاص
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی