نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1)

نقد و بررسی 17 فروردین 1398 علی مظفری

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1)

یکی از گوشی های جدید و جالب شرکت شیائومی (Xiaomi) گوشی پوکوفون اف 1 است که به دلیل سبک طراحی خاص و کیفیت مناسب توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم.

 

مقدمه

شیائومی یکی از شرکت های چینی است که طی چند سال اخیر با تولید و عرضه گوشی های اندرویدی خوش قیمت توانسته جایگاه ویژه‌ای برای خود در صنعت موبایل دست و پا کند. یکی از گوشی های متفاوتی که در آگوست (August) سال 2018 از سوی این شرکت معرفی شد، گوشی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1) است. قیمت شیائومی Pocophone F1 در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که ارائه کرده واقعا مناسب در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. شما با خرید پوکوفون اف 1 شیائومی با صرف هزینه‌ای در حدود 4 میلیون تومان (در زمان تدوین این مطلب) می‌تواند اسمارتفون اندرویدی بخرید که از تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 845 کوالکام، رم 6 گیگابایتی، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد!

ارائه این ویژگی های خوب از سوی گوشی پوکوفون F1 شیائومی در کنار قیمت مناسب دستگاه سبب شده تا این گوشی به شدت مورد توجه و استقبال کاربران قرار گیرد و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. اما آیا گوشی مذکور فقط نقاط قوت دارد؟ مطمئنا اینطور نیست و در طراحی و ساخت آن نقاط ضعفی هم وجود خواهند داشت. ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را برایتان مشخص کنیم. بدین ترتیب می‌توانید تصمیم گیری بهتر و آگاهانه‌تری مبنی بر خرید یا عدم خرید گوشی پوکوفون F1 شیائومی داشته باشید. بنابراین با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): طراحی و ظاهر

وقتی گوشی علیرغم اینکه سخت افزار خوب و با کیفیتی دارد، قیمت مناسبی را هم ارائه کند مطمئن باشید برخی از جنبه های طراحی آن برای ایجاد قیمت مقرون به صرفه قربانی شده‌اند. در گوشی پوکوفون F1 شیائومی هم همین موضوع به صورت مشابه وجود دارد. شیائومی برای کاهش هزینه تولید این اسمارتفون قاب پشت آن و بخش اصلی بدنه دستگاه را از پلی‌کربنات ساخته که در واقع نسخه‌ای از پلاستیک مقاومت و تقویت شده است. از اینرو سبک طراحی مدرن گوشی های موبایل که براق و شیشه‌ای است در قاب شیائومی Pocophone F1 بکار گرفته نشده و قاب پشت گوشی مات، صیقلی و پلاستیکی خواهد بود. البته پلاستیکی بودن قاب پشت این گوشی صرفا به معنای زیبا نبودن ظاهر آن نیست و فقط از سبک طراحی گوشی های مدرن‌ امروزی فاصله دارد.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

گوشی پوکوفون اف 1 از نظر تنوع رنگی شامل سه نسخه مشکی، آبی و قرمز می‌شود. یک نسخه اختصاصی آن هم با قلب Armored Edition عرضه شده که رنگ مشکی دارد و طرح راه راهی در آن بکار رفته است. طرح راه راه این نسخه از گوشی مورد نظر به واسطه استفاده از الیاف کولار (Kevlar) در قاب پشت دستگاه ایجاد شده است. لازم به اشاره است که کولار نام الیاف فوق مقاومتی است که به دلیل مقاومت کششی بسیار بالا در جلیقه های ضد گلوله از آن استفاده می‌شود. بنابراین نسخه خاص گوشی پوکوفون اف 1 که به آن Pocophone F1 Armored Edition گفته می‌شود از قاب پشت راه راه و تقویت شده با الیاف کولار بهره‌مند است. طبیعتا قیمت گوشی در این نسخه ویژه و اختصاصی از نسخه اصلی آن بیشتر خواهد بود.

چهار لبه قاب پشت گوشی پوکوفون اف 1 کمی خمیده هستند و در لبه فوقانی قاب پشت گوشی لنز دوربین اصلی و دوگانه آن به صورت عمودی نصب شده است. زیر این دو لنز دوربین، یک اسکنر انگشت دایره‌ای شکل تعبیه شده که کیفیت و سرعت عمل مطلوبی دارد و امکان قفل‌گشایی از نمایشگر دستگاه را با قرار دادن انگشت بر روی خود فراهم می‌کند. بدنه گوشی Pocophone F1 ابعاد 8.8 در 75.3 در 155.5 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 182 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی مورد نظر ضخامت بدنه بالایی داشته و وزن آن علیرغم پلاستیکی بودن بدنه گوشی نسبتا زیاد است. این گوشی از قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی خاص خوب و کاربردی گوشی مذکور مربوط به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد می‌شود که کیفیت عملکرد مطلوبی دارد و با آن می‌توانید خیلی سریع از قفل نمایشگر دستگاه عبور کنید.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

اما وقتی از نمای رو به رو به گوشی پوکوفون F1 شیائومی نگاه کنید، طراحی مدرن تری را در آن مشاهده خواهید کرد. صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در لبه فوقانی آن زائده‌ای شبیه به آیفون X اپل تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود و مکانی برای نصب دوربین و سنسورهای جلوی دستگاه خواهد بود. در لبه زیرین صفحه نمایش این اسمارتفون هم یک حاشیه نسبتا ضخیم وجود دارد که کاملا سیاه رنگ است. طبق آمار نمایشگر این گوشی چیزی در حدود 82.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر گرفته که نسبت تصویر به بدنه مناسبی خواهد بود و منجر به شیک و به روز به نظر رسیدن ظاهر گوشی می‌شود. اگرچه به عقیده ما شیائومی می‌توانست حاشیه های صفحه نمایش Pocophone F1 را باریک‌تر هم طراحی کند اما به هر صورت این کار را نکرد. شیائومی اعلام کرده روی پنل جلوی گوشی پوکوفون اف 1 با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما اشاره دقیقی به مدل آن نداشته است.

به طور کلی وقتی گوشی شیائومی Pocophone F1 را در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی میان رده و با کیفیت به شما منتقل خواهد شد. ظاهر گوشی و سبک طراحی آن اصلا بد نیست اما به ویژه از نمای پشت با سبک طراحی گوشی ها مدرن و پرچمدار امروزی فاصله دارد. شاید کمتر کسی با در دست گرفتن این اسمارتفون تصور کند که در قلب آن از اجزای سخت افزاری قدرتمندی مثل تراشه اسنپدراگون 845 و رم 6 گیگابایتی استفاده شده است! در یک جمع‌بندی کلی باید گفت گوشی پوکوفون F1 از نظر سبک طراحی و ظاهر یک گوشی خوب است اما به عقیده ما بهتر بود قاب و بدنه اصلی دستگاه از پلاستیک ساخته نمی‌شود و ترکیب فلز و شیشه در آن بکار می‌رفت.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): صفحه نمایش

در این بخش نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 در رابطه با صفحه نمایش این گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته از نوع IPS LCD بوده و 6.18 اینچی است. بنابراین گوشی از صفحه نمایشی بزرگ بهره می‌برد. حاشیه های صفحه نمایش آن نسبتا باریک طراحی شده‌اند و بدین سبب نسبت تصویر به بدنه دستگاه به چیزی در حدود 82.2 درصد می‌رسد. این موضوع بدان معناست که تقریبا 82.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی پوکوفون اف 1 توسط نمایشگر آن احاطه خواهد شد. در بخش فوقانی نمایشگر دستگاه ناچ تعبیه شده و در لبه زیرین نمایشگر هم حاشیه مشکلی رنگی وجود دارد اما در مجموع سبک طراحی صفحه نمایش شیائومی Pocophone F1 به روز و قابل قبول است.

رزولوشن صفحه نمایش آن 2246 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند که تراکم پیکسلی خوبی برای گوشی است که نمایشگر 6.18 اینچی دارد. شرکت شیائومی اعلام کرده روی صفحه نمایش و پنل جلوی پوکوفون اف 1 با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده اما اشاره دقیقی به مدل آن نکرده، بنابراین توصیه می‌کنیم خیلی به ضد خش بودن پنل جلوی Pocophone F1 و ال سی دی دستگاه اعتماد نکنید و حتما یک گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب نمایید. نکته بعدی که باید به آن اشاره شود مربوط به نسبت تصویر صفحه نمایش گوشی می‌شود که 18.7 به 9 در نظر گرفته شده است. اما کیفیت محتوایی که روی صفحه نمایش گوشی Pocophone F1 به تصویر کشیده می‌شود چگونه است؟

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

در بررسی شیائومی Pocophone F1 مشخص شد که صفحه نمایش این گوشی واقعا کیفیت خوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شاداب و شارپ است. تفکیک‌پذیری رنگ و کنتراست تصویر در نمایشگر این گوشی وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب وقتی به محتوای روی آن نگاه کنید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر هم به بهبود وضوح و شارپنس آن کمک می‌کند و منجر می‌شود که جزئیات محتوا کاملا قابل رویت باشند. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو هستید، گوشی پوکوفون F1 شیائومی می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد چون صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت دارد. یکی دیگر از نقاط قوت صفحه نمایش این گوشی مربوط به توانایی مطلوبش در تولید روشنایی می‌شود. این امر سبب گشته تا به راحتی بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور از دستگاه استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش آن را ببینید. بدین منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی پوکوفون اف 1 را بر روی 80 درصد تنظیم نمایید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش شیائومی Pocophone F1 یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی پوکوفون اف 1 نصب است اندروید 8 اوریو بوده و رابط کاربری MIUI 9.6 هم به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. لازم به اشاره است که هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 10.2 هم برای این گوشی منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود، اما ما گوشی Pocophone F1 را با همان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض خودش مورد بررسی قرار دادیم. شیائومی برای اینکه بتواند با گوشی پوکوفون اف 1 در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و رضایت کاربران را جالب کند، در رابط کاربری MUIU 9.6 این گوشی تغییراتی اعمال کرده و به همین سبب این رابط را با نام اختصاصی MIUI Poco معرفی می‌کند. تلاش شیائومی این بوده که سعی کند رابط کاربری گوشی را نزدیک به رابط کاربری گوشی های رایج و مرسوم اندرویدی که در بازارهای جهانی موجود هستند طراحی نماید.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

به عنوان مثال در گوشی شیائومی Pocophone F1 سه دکمه مجازی زیر صفحه نمایش که به ترتیب دکمه بازگشت به عقب، هوم و اپلیکیشن های اخیر نام دارند ارائه خواهند شد یا منوی اپلیکیشن ها با کشیدن انگشت از لبه زیرین نمایشگر به سمت بالا قابل دسترس خواهد بود. قابلیت های خاصی هم در رابط کاربری گوشی پوکوفون F1 ارائه شده‌اند که شاید برای کاربران جالب باشند. به عنوان مثال امکان نصب تم های مختلف روی این گوشی وجود دارد یا امکان نصب دو نسخه از هر اپلیکیشن در گوشی و اجرای هر یک از آن ها با یک اکانت مجزا وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید دو اپلیکیشن واتساپ روی گوشی خود داشته باشید و در هر کدام از آن ها اکانت مربوط به یکی از سیم کارت هایتان را فعال نمایید. یکی از ویژگی های جالب گوشی پوکوفون اف 1 شیائومی مربوط به آنلاک بودن بوت‌لودر آن می‌شود. این موضوع سبب خواهد شد که به راحتی بتواند کاستوم رام های اندرویدی را روی دستگاه فلش کرد. نکته جالب اینجاست که فلش و نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی Pocophone F1 طبق قوانین این شرکت منجر به ابطال گارانتی نمی‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

بنابراین رابط کاربری MIUI 9.6 در گوشی شیائومی پوکوفون اف 1 مجموعه‌ای از ویژگی های مختلف و متنوع را ارائه کرده است، اما متاسفانه نقاط ضعفی هم در آن دیده می‌شود. برای مثال چون رابط گوشی غنی و مملو از ویژگی های مختلف است، حجم آن بالا بوده و بخش عظیمی از منابع رم و پردازنده دستگاه را مشغول خودش می‌کند. البته با این حال لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری گوشی Pocophone F1 مشاهده نخواهید کرد. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که بستر نرم افزاری و رابط این گوشی کاملا سریع و روان عمل می‌کند و این موضوع از ویژگی های خوب دستگاه است. البته روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری گوشی شیائومی پوکوفون اف 1 با بهره‌مندی آن از پردازنده و رم قدرتمند ارتباط مستقیم دارد و صرفا ناشی از بهینه بودن رابط گوشی نیست.

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 مربوط به قدرت عملکرد و بازده پردازشی آن می‌شود. شاید با نگاه اول به این گوشی فکرش را هم نکنید که دستگاه به یکی از قدرتمندترین تراشه‌ های شرکت کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون 845 مجهز باشد! این تراشه از سری تراشه های پرچمدار و به روز شرکت کوالکام است که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 385 Silver بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 385 Gold هستند و به ترتیب فرکانس کاری 1.8 و 2.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند آدرنو 630 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. پس با توجه به اینکه گوشی شیائومی پوکوفون اف 1 از تراشه اسنپدراگون 845 بهره می‌برد، انتظار داریم قدرت عملکرد و بازده آن بسیار خوب باشد.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

گوشی شیائومی پوکوفون F1 از نظر رم شامل دو نسخه و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف می‌شود. رم این گوشی می‌تواند ظرفیت 6 یا 8 گیگابایتی داشته باشد و حافظه داخلی آن 64، 128 یا 256 گیگابایتی انتخاب شود. ضمنا اینکه دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش دهید. لازم به اشاره است ما در بررسی شیائومی Pocophone F1 نسخه پایه آن که از رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد را استفاده کرده‌ایم. اما بازده و قدرت عملکرد این اسمارتفون (smartphone) چگونه است؟ در بررسی شیائومی Pocophone F1 مشخص شد که این گوشی واقعا قدرت عملکرد و بازده عالی دارد. کارهای روزمره همچون پرسه زدن در اینستاگرام، تلگرام، وبگردی، برقراری تماس، تماشای فیلم و غیره بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در آن قابل انجام هستند و دستگاه به خوبی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی و HD هم بر می‌آید. ما برای مشخص شدن بهتر پتانسیل گوشی پوکوفون اف 1 بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آسفالت 9 (Asphalt 9) را روی این گوشی نصب و اجرا کردیم و متوجه شدیم که دستگاه خیلی راحت از پس اجرای این بازی های سنگین بر می‌آید و حتی کوچک‌ترین لگ و تاخیری هم در آن نمایان نمی‌شود. جالب است بدانید که در طراحی گوشی پوکوفون از یک سیستم خنک کاری مایع هم استفاده شده که منجر می‌شود گرمای تولید شده توسط پردازنده دستگاه در حین انجام کارهایی مثل بازی کردن به خوبی از قطعات سخت افزاری دستگاه دور شود.

حالا وقتشه! اینو بخون مقایسه Redmi K20 Pro با گلکسی A70: سامسونگ یا شیائومی؟

بنابراین اگر به قدرت عملکرد و بازده اهمیت می‌دهید گوشی شیائومی پوکوفون اف 1 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. این گوشی به یکی از قدرتمندترین تراشه های شرکت کوالکام مجهز شده و رم با ظرفیت 6 گیگابایتی آن (در نسخه پایه) سبب شده که دستگاه از نظر مولتی‌تسکینگ با هیچ محدودیتی رو به رو نباشد و بهترین بازده را ارائه کند. این موضوع بدون تردید اصلی ترین نقطه قوت گوشی شیائومی Pocophone F1 است. به جرئت مدعی می‌شویم که هیچ گوشی در رده قیمتی پوکوفون F1 شیائومی از نظر قدرت عملکرد و بازده پتانسیل لازم برای رقابت با این اسمارتفون را ندارد.

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): دوربین اصلی و سلفی

دوربین اصلی گوشی پوکوفون اف 1 از دو لنز 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که به ترتیب دیافراگم F/1.9 و F/2.0 را ارائه می‌کنند. لنز دوربین 5 مگاپیکسلی آن از نوع عمقی است و لنز دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما، پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین دستگاه پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای لنز دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. در اپلیکیشن دوربین شیائومی Pocophone F1 گزینه های مختلفی برای عکسبرداری در شرایط گوناگون ارائه شده که برخی از آن ها Auto Mode، Manual Control، Automated HDR، Real Time، Portrait Mode و Beauty Mode نام دارند که استفاده درست از آن ها می‌تواند روی کیفیت عکس نهایی که ضبط می‌شود تاثیرگذار باشد.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

در بررسی شیائومی Pocophone F1 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی واقعا کیفیت خوبی دارد و با آن می‌توان در محیط های با نور خوب عکس های عالی ضبط کرد. در محیط های با نور کم و نسبتا تاریک، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین گوشی نمایان می‌شود اما با این وجود کیفیت عکس هایی که ضبط می‌شوند بسیار خوب هستند. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی گوشی پوکوفون اف 1 واقعا لذت‌بخش خواهد بود. پس این گوشی از دوربین اصلی بسیار خوبی هم بهره می‌برد و اگر اهل عکسبرداری هستید، مطمئنا رضایت شما توسط این گوشی جلب می‌شود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی پوکوفون اف 1 از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکل شده که یکی از ویژگی های جالب آن را تشکیل می‌دهد. این لنز 20 مگاپیکسلی دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. علاقمندان به عکسبرداری سلفی پرتره باید بدانند که خوشبختانه با دوربین سلفی گوشی پوکوفون F1 قادر به ضبط عکس های سلفی پرتره هم خواهند بود. کیفیت عکس هایی که با دوربین سلفی این گوشی ضبط می‌شوند در همه حالت ها مطلوب بوده و وضعیت کاملا قابل قبولی دارد. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید خرید شیائومی Pocophone F1 می‌تواند انتظارات شما را بر آورده کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 (پوکوفون اف 1): باتری و شارژدهی

در آخرین مرحله نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی صحبت می‌کنیم. شرکت شیائومی یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و لیتیوم یونی را در گوشی پوکوفون اف 1 بکار برده که انتظار می‌رود توان شارژدهی مطلوبی داشته باشد. خوشبختانه در بررسی شیائومی Pocophone F1 هم همین نتیجه به دست آمد. در حالتی که از گوشی مورد نظر به طور عادی استفاده کنید، باتری آن با یک بار شارژ به راحتی تا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. حتی اگر شما علاقمند گیم و بازی های سنگین باشید هم با یک بار شارژ باتری پوکوفون اف 1 می‌توانید یک روز بدون مشکل از آن استفاده نمایید.

 

بررسی شیائومی Pocophone F1

 

خوشبختانه گوشی شیائومی پوکوفون F1 از نسخه 3.0 تکنولوژی شارژ سریع شرکت کوالکام هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن این ویژگی را ارائه خواهد کرد. در بررسی شیائومی Pocophone F1 مشخص شد که با اتصال آن به شارژر، ظرف 15 دقیقه باتری دستگاه حدود 23 درصد شارژ می‌شود و در 30 دقیقه مقدار شارژ باتری گوشی به چیزی در حدود 45 درصد می‌رسد. برای فول شارژ شدن باتری پوکوفون اف 1 هم کافیست چیزی در حدود 85 دقیقه دستگاه را به شارژر اورجینال خودش متصل کنید. پس گوشی شیائومی پوکوفون F1 هم از نظر قدرت شارژدهی باتری و هم از نظر سرعت شارژ مجدد وضعیت بسیار عالی دارد و این مسئله هم از دیگر نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی شیائومی Pocophone F1 پرداختیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر و سبک طراحی خیلی زیبا به نظر نرسد اما سخت افزاری عالی دارد و بدین ترتیب از پس اجرای هر اپلیکیشن و بازی سنگینی که فکرش را بکنید بر می‌آید. قیمت شیائومی Pocophone F1 واقعا عالی در نظر گرفته شده و در این رده قیمتی تقریبا هیچ گوشی پتانسیل رقابت با آن را ندارد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم فوق‌العاده
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • ظاهر نه چندان زیبا و به روز