نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : بی رقیب در بازار ایران

نقد و بررسی 21 آذر 1398 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : بی رقیب در بازار ایران

هارد اکسترنال HD710 Pro با طراحی بدنه سه لایه، دریافت استاندارد نظامی از ارتش ایالات متحده امریکا و استاندارد IP68 در برابر آب، ضربه، شوک و گرد و غبار مقاوم بوده و با رابط USB 3.1 یکی از محصولات با کیفیت و بی نظیر کمپانی ای دیتا است. اگر برای آرشیو اطلاعات خود قصد خرید هارد اکسترنال دارید، با نقد و بررسی هارد اکسترنال HD710 Pro ای دیتا همراه ما باشید.

 

مقدمه :

ADATA اولین کلمه‌ای خواهد بود که پس از اندکی تحقیق و یا پرس وجو درباره خرید هارد اکسترنال می شنوید. این کمپانی خوش نام سال هاست که بر بازار هاردهای اکسترنال حکومت می‌کند. کمپانی ADATA با ارائه هاردهایی در سایزهای مختلف، فضای ذخیره سازی متنوع، ویژگی‌های فنی متفاوت و مهم‌تر از همه، قیمت‌هایی گوناگون برای قشرهای مختلف جامعه توانسته به برند بی‌رقیب تولیدکننده هاردهای اکسترنال در ایران وجهان تبدیل شود. امروز در فروشگاه اینترنتی هدف به بررسی هارد ADATA HD710 Pro External خواهیم پرداخت. هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro نسخه پیشرفته و بهبود یافته هارد اکسترنال ADATA HD710 می‌باشد که در زمان عرضه توانست موفقیت فوق العاده‌ای را برای ای دیتا به همراه بیاورد. هارد ADATA HD710 Pro External از تمام ویژگی‌های برادر کوچکتر خود یعنی هارد ADATA HD710 External پشتیبانی می‌کند و در کنار آن ویژگی‌های بسیاری را به همراه دارد که در HD710 شاهد آن‌ها نبودیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : معرفی اجمالی

 

ADATA HD710 Pro External hard

 

اولین نکته‌ای که لازم است به شما بگویم این است که دستگاه به شکل کاملا کاربر پسند طراحی شده است و چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ عملیاتی، تمامی نیازهای یک کاربر عادی را برطرف خواهد کرد. هارد اکسترنال HD710 Pro در حجم‌های 1، 2، 4 و 5 ترابایتی تولید و روانه بازار شده است. نکته‌ای که بیش از هر چیزی سبب موفقیت HD710 شده، طراحی زیبا و کاربردی آن است. به همین دلیل کمپانی ای دیتا در طراحی هارد HD710 Pro دقیقا همانند نسخه معمولی آن عمل کرده و شاهد هیچ تغییری در ساختار و طراحی نسخه Pro نیستیم. ای دیتا در هارد HD710 Pro از طراحی 3 لایه معروف استفاده کرده که این موضوع سبب می‌شود دستگاه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد و با پشتیبانی از استاندارد IP68 کاملا ضد گرد و غبار بوده و قادر است به مدت 2 ساعت در عمق 2 متری آب دوام بیاورد. ای دیتا به این گواهینامه اکتفا نکرده و با ارسال دستگاه به ارتش آمریکا، خواستار تست نظامی بر روی این هارد شده و توانسته استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 USA را به دست آورد. با دریافت این گواهینامه هارد ADATA HD710 Pro External به عنوان یک محصول ضد ضربه و ضد شوک شناخته شده است و در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری مقاوم خواهد بود.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : طراحی ظاهری

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

هارد ADATA HD710 Pro External ظاهری جوان پسند و زیبا دارد که رنگ‌های شاد به کار رفته در سیلیکون‌های محافظ، به زیبایی آن افزوده‌اند. شیاری که در هارد اکسترنال HD710 وجود داشت؛ به شکل دقیقا مشابه در HD710 Pro نیز مشاهده می‌شود. شیاری که با استفاده از آن همیشه کابل رابط USB 3.1 در کنار هارد قرار خواهد داشت و علاوه بر این سبب امنیت بیشتر خواهد شد؛ چرا که اگر هارد از ارتفاعی سقوط کند و با لبه‌های جانبی به زمین برخورد کند ابتدا ضربه به کابل رابط وارد خواهد شد و بدنه هارد از برخورد با زمین جان سالم به در می‌برد.

حالا وقتشه! اینو بخون کدام مرکز تعمیر لپ تاپ اصفهان خیال شما را راحت می کند

 

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

هارد ADATA HD710 Pro External از بدنه‌ای سه لایه برخوردار است که اولین لایه آن از دو گیره بسیار محکم پلاستیکی تشکیل شده و باید بدانید که این دو گیره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با قرارگیری HD710 Pro در میان این دو گیره پلاستیکی، هارد به صورت ایستا درون لایه‌های بعدی قرار خواهد گرفت و چهار گوشه هارد در برابر ضربه مقاوم خواهد شد. لایه دوم از یک کیس یک پارچه پلاستیکی تشکیل شده که از نوع پلاستیک فشرده خشک می‌باشد و در کنار مقاومت بالا سبب می‌شود تا وزن هارد افزایش چشم گیری نداشته باشد. این کیس پلاستیکی مقاومت هارد در برابر آب و شوک الکتریکی را تضمین خواهد کرد. لایه سوم از یک ضربه گیر سیلیکونی تشکیل شده که گوشه‌ها و مرکز هارد را تحت پوشش قرار می‌دهد. استفاده از این ضربه گیر سیلیکونی سبب می‌شود تا حمل و جابه‌جایی هارد آسان‌تر شده و از دست یا سطح لیز سُر نخورد. همچنین در صورت افتادن هارد، این کیس سیلیکونی از گوشه‌های هارد محافظت کرده و حجم زیادی از فشار وارد شده به هارد را جذب خواهد کرد. دستگاه در نسخه 1 ترابایتی از ابعادی معادل 133x98.5x21.5 میلی متر برخوردار است ولی نمونه‌های دو، چهار وپنج ترابایتی از 5 میلی متر ضخامت بیشتر بهره می‌برند. در رابطه با وزن هارد ADATA HD710 Pro External نیز باید بدانید که هارد اکسترنال 1 ترابایتی وزنی معادل 270 گرم داشته و نسخه‌های 2، 4 و 5 ترابایتی از 390 گرم وزن برخوردار هستند. هارد ADATA HD710 Pro External در چهار رنگ مشکی، قرمز، زرد و آبی تولید و روانه بازار شده است.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : ویژگی‌های فنی

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro از رابط کاربری USB 3.1 بهره می‌برد که جدیدترین نسل این رابط می‌باشد و از سرعت حداکثری معادل 150 مگابایت برخوردار است. همچون سایر محصولات ای دیتا، HD710 Pro نیز با سیستم عامل‌های Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 - Mac OS X 10.6 or later - Linux Kernel 2.6 or later سازگاری کامل دارد.

سرعت خواندن (Read) و نوشتن (Write) مهم ترین مسئله فنی در هنگام بررسی یک هارد می‌باشد. برای بررسی سرعت خواندن و نوشتن در HD710 Pro ما از دو شیوه تست میدانی (انتقال فایل و مشاهده سرعت) و شیوه آزمایشگاهی استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

در شیوه میدانی، ما با انتقال 90 گیگابایت فایل به هارد ADATA HD710 Pro سرعت نوشتن هارد را مورد ارزیابی قرار داریم. در طول تست سرعت انتقال فایل ما بین 130 الی 145 مگابایت، بسته به نوع فایل متفاوت بود. اما نکته‌ای که از این تست برای ما مشخص شد این است که در بهترین حالت سرعت نوشتن از 147 مگابایت بیشتر نخواهد شد و بنابراین ای دیتا زیاده روی نکرده و سرعتی حقیقی را به عنوان سرعت حداکثری (MAX Speed) مشخص کرده است.

برای بررسی نرم افزاری (آزمایشگاهی) ما از نرم افزار Crystal Disk Mark بر روی سیستمی با مشخصات زیر استفاده کردیم :

  • Intel i7 6850k
  • Asus Rampage V Edition 10
  • Ballistix Elite 4x4GB 3000MHz DDR4
  • Alphacool Eisbaer 360 LT
  • Samsung 840 EVO 250GB SSD
  • Seagate 2TB Barracuda
  • Nvidia GTX 1080 FE
  • Corsair AX1200i

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

نتایج به دست آمده حاکی از این است که سرعت خواندن و نوشتن اختلاف چندانی با معیار ارائه شده به وسیله ای دیتا ندارند و در نهایت می‌توانید انتظار سرعت 140 مگابایتی را از هارد ADATA HD710 Pro External داشته باشید.

حالا وقتشه! اینو بخون ذخیره سازی اطلاعات در دراپ باکس ، وان درایو ، گوگل درایو و یا آی‌کلاود ! چگونه انتخاب کنیم ؟

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro : امنیت و مقاومت

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro

 

کمپانی ADATA همواره برای داده‌های کاربران خود اهمیت ویژه‌ای قائل بوده است؛ به طوری که امنیت و مقاومت هارد دیسک‌ها و حتی فلش‌های USB این شرکت دائما در حال پیشرفت و بهبود می‎‌باشد. هارد ADATA HD710 Pro هم از این قضیه مستثنی نیست. در ادامه با ویژگی‌های امنیتی دستگاه آشنا خواهید شد.

مقاومت در برابر شوک الکترونیکی: به لطف استفاده از یک کیس پلاستیکی در بدنه هارد و استفاده از متریال با کیفیت، این هارد دیسک به صورت مقاوم در برابر شوک ساخته شده است. همچنین مداری در هارد قرار گرفته که به محض وارد شدن کوچکترین ضربه یا شوک الکتریکی به هارد اکسترنال ای دیتا، فعالیت آن را متوقف خواهد کرد. این توقف انتقال اطلاعات با چراغ چشمک زن روی هارد به نمایش گذاشته می‌شود. در ادامه با رنگ‌های این چراغ LED و معانی آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال adata hd710 pro

 

  • چراغ آبی ثابت: هارد در حالت آماده به کار است ولی انتقال اطلاعات صورت نمی‌گیرد.
  • چراغ آبی چشمک زن: عملیات انتقال اطلاعات (شامل خواندن و نوشتن) در حال انجام است.
  • چراغ قرمز چشمک زن: سنسور شوک فعال شده و ضربه یا شوک الکتریکی تشخیص داده شده است. در این حالت انتقال اطلاعات متوقف شده و با رفع خطر ادامه پیدا خواهد کرد.
  • چراغ قرمز ثابت: هارد دارای مشکل نامشخصی است که قادر به انتقال اطلاعات نمی‌باشد.

 

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: در ابتدا لازم است بدانید که هارد ADATA HD830 External تنها زمانی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است که درپوش USB به طور کامل و صحیح بسته شده باشد. با توجه به این که هارد HD830 از گواهی IP68 برخوردار است؛ قادر است به مدت دو ساعت در عمق دو متری زیر آب دوام آورد.

مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع: در این قسمت منظور از ارتفاع، ارتفاعی معادل 122 سانتی متر می‌باشد که به صورت بین‌المللی اتخاذ شده و معیار مقاومت نیز این ارتفاع در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که هارد ADATA HD830 External پس از سقوط از ارتفاع 1.5 متری هیچ آسیبی نخواهد دید.

 

نتیجه نهایی :

کمپانی ای دیتا در ساخت نسخه پیشرفته هارد HD710 بسیار دقت کرده و هارد ADATA HD710 Pro External به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند همچون نسخه پیشین خود افتخارات بسیاری را برای ای دیتا به ارمغان بیاورد. طراحی زیبا، حجم‌های متنوع، مقاومت و امنیت مثال زدنی در کنار قیمت هارد اکسترنال سبب شده تا با یک هارد همه چیز تمام روبه‌رو باشیم. اگر سرعت و امنیت داده‌هایتان در کنار قیمت مناسب در انتخاب یک هارد اکسترنال برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ خرید هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro می‌تواند از بهترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن در سبد خرید شما باشد.

 

نقاط قوت :

  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • طراحی کاربردی و جذاب
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • امنیت بالای اطلاعات

 

نقاط ضعف :

  • استفاده از کیس پلاستیکی
  • تغییر رنگ سیلیکون بدنه در دراز مدت