نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HV300 : ظریف و پر سرعت

نقد و بررسی 01 مرداد 1402 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HV300 : ظریف و پر سرعت

بیشتر تولید کنندگان هارد اکسترنال(External Hard Drive) تنها به این که محصولات شان ظرفیت ذخیره سازی بالا و کیفیت ساخت مناسب داشته باشند توجه ویژه ای دارند. هارد اکسترنال ای دیتا HV300 یک محصول خاص و منحصر به فرد ارائه شده توسط کمپانی‌ ای دیتا (Adata) است که در ظرفیت‌های یک ترابایت(TB) و دو ترابایت طراحی و به بازار عرضه شده است.

هارد اکسترنال ای دیتا HV300 مانند دیگر همنوعانش دارای ظرفیت مناسبی برای ذخیره کردن فایل‌های حجیم و داده‌های فراوان می‌باشد؛ اما آنچه درباره هارد اکسترنال ای دیتا HV300 توجه کاربران را به سوی خود جلب کرده ظرفیت ذخیره سازی این محصول نیست !! بلکه این بدنه باریک هارد و قیمت مناسب هارد ای دیتا اچ وی 300 است که در اولین نگاه خریداران را شیفته کرده و مشتری را وادار می‌کند که هارد اکسترنال ای دیتا HV300 را خریداری کند. اندازه 10/3 میلی‌متری هارد اکسترنال ای دیتا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که آن را درون جیب یا کوله پشتی خود قرار دهید و هارد اکسترنال مد نظر را در همه جا همراه داشته باشید. هارد اکسترنال 1 ترابایت ای دیتا HV300 و هارد اکسترنال 2 ترابایت ای دیتا HV300 برای افرادی مناسب است که مدام در حرکت هستند و نمی‌توانند لپتاپ یا فلش‌های متعدد را همراه داشته باشند. از جمله این افراد می‌توان به دانشجویان اشاره کرد که بیشتر آن‌ها در شهرهای دیگر مشغول به تحصیل هستند یا برای رسیدن به دانشگاه باید مسیر زیادی را بین خانه و دانشکده طی کنند. Adata HV300 1TB External Hard Drive و Adata HV300 2TB External Hard Drive دارای ابعاد 80.5 × 10.3 × 125.7 میلی‌متر و وزن 139.8 گرم است که این ابعاد و وزن به تنهایی گویای این موضوع هستند که هارد اکسترنال ای دیتا HV300 هم سبک‌ است و هم اندازه‌ای جمع و جور دارد. در ادامه ویژگی‌های هارد اکسترنال ای دیتا HV300 برای آشنایی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

طراحی هارد اکسترنال ای دیتا  HV300

بدنه‌ی هارددیسک HV300 از جنس پلاستیک سخت بوده و پوششی از جنس پلاستیک سیلیکونی آن را فرا گرفته است. بدنه براق این هارد اکسترنال ای دیتا و حاشیه‌هایی که این بدنه را احاطه کرده‌اند، ظاهر این محصول را جذاب‌تر کرده است و در نمای جلویی دستگاه برند ای‌دیتا و چراغ LED وجود دارد. این چراغ وظیفه‌ی توصیف وضعیت دستگاه را برعهده دارد. در بخش پایین هارد دیسک نیز پورت USB 3.0 قرار دارد که توسط درپوش سیلیکونی پوشیده شده است تا در برابر آب و گرد و غبار از آن محافظت شود. ای‌دیتا هارددیسک اچ وی 300  را دررنگ بندی‌های متنوعی روانه بازار کرده است ، این رنگ بندی ها باعث شده تا هر فردی با هر سلیقه‌ای بتواند این هارد را خریداری کند. اگر به دو رنگ سفید و سیاه علاقه‌مند هستید می‌توانید هارد ای دیتا را که به رنگ سفید یا مشکی طراحی شده برای استفاده انتخاب کنید؛ اما در صورتی که به رنگ‌های خاص علاقه‌مند هستید می‌توانید هارد اکسترنال ای دیتا که به رنگ قرمز یا آبی ارائه شده را مد نظر داشته باشید.

 

طراحی هارد اکسترنال ای دیتا  HV300

 

هارد اکسترنال ای دیتا HV300 یک محصول زیبا، شیک و خوش دست

درست زمانی که از انتخاب یک هارد ظریف و باکیفیت خسته شده‌اید و تصور می‌کنید که یک هارد با طراحی ظریف نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند، هارد اکسترنال ای دیتا HV300 توجه شما را به سوی خود جلب می‌کند.

هارد اکسترنال  ADATA HV300 با وجود بدنه باریک و ظریف 10.3 میلی‌متری که دارد، قطعاً مورد پسندتان واقع خواهد شد. اگر در انتخاب هارد اکسترنال ای دیتا تردید دارید و نمی‌توانید در مورد خرید آن تصمیم گیری کنید، کافی است این محصول را در دستان خود بگیرید. خوش دست بودن این محصول که حمل آن را نیز راحت‌تر می‌کند، برگ برنده‌ای است که مشتریان را مجذوب هارد اکسترنال ای دیتا HV300 می‌کند.

 

ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا HV300

 

سنسورهای شک(shock sensors) هارد اکسترنال ای دیتا و محافظت از آن 

کاربران نگران این موضوع هستند که هارد اکسترنال ای دیتا اچ وی 300 به پورت USB3.1 متصل می‌شود و انتقال اطلاعات روی آن با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد، وارد شدن کوچک‌ترین ضربه به هارد می‌تواند سبب بد سکتور شدن آن شود و حجم بالایی از اطلاعاتی که روی هارد اکسترنال ای دیتا ذخیره شده از بین برود؛ اما این مشکل برای این نسل از هارد های اکسترنال رخ نخواهد داد.

الان وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : با تخریب ناپذیر آشنا شوید!

زیرا سنسورهای شک (shock sensors) مخصوص که برای هارد HV300 در نظر گرفته شده است به محض وارد شدن کمترین ضربه به هارد اکسترنال ای دیتا فعالیت آن را متوقف خواهد کرد. این توقف انتقال اطلاعات با چراغ چشمک زن قرمز روی هارد به نمایش گذاشته می‌شود. پس از برطرف شده مشکل، رنگ این چراغ به آبی تغییر می‌کند و می‌توانید به بهترین نحو انتقال اطلاعات را انجام دهید.

 

سنسورهای شوک در هارد ای دیتا HV300

 

عملکرد و سرعت انتقال اطلاعات

 همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بررسی عملکرد یک هارد درایو، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط آن است. از همین رو، هارد درایو HV300 با بهره بردن از رابط USB3.1 باعث شده که بتواند اطلاعات را با سرعت زیاد ، 10 گیگابایت برثانیه انتقال دهد.

 

فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات

نکته­‌ای که شرکت‌های تولید کننده محصولات دیجیتال را وادار کرد که به فکر تولید هارد اکسترنال باشند، تولید حجم بالای اطلاعات و کمبود فضای هارد لپ تاپ و سیستم‌های کامپیوتری برای ذخیره سازی آن‌ها بود.

از جمله این اطلاعات می‌توان به ویدیوهای 4K اشاره کرد که حجم بالایی برای ذخیره سازی نیاز دارند و نمی‌تواند چند ویدیو با این کیفیت را در فضای چند گیگا بایتی ذخیره کرد. هارد اکسترنال 1 ترابایت ای دیتا HV300 و هارد اکسترنال 2 ترابایت ای دیتا HV300 با وجود ظرفیت ذخیره سازی بالایی که دارند امکان ذخیره کردن فیلم‌های مختلف با کیفیت بالا، فایل‌های موسیقی، تصاویر و... را برای شما فراهم می‌کنند.

 

نحوه ذخیره سازی اطلاعات در ای دیتا اچ وی 300

 

حفظ امنیت داده‌ها به بهترین نحو با رمزگذاری AES

نرم افزار HDDtoGO با رمزگذاری AES-256 بیتی بستر امنی را برای ذخیره سازی اطلاعات در هارد اکسترنال ای دیتا HV300 برای کاربران فراهم می‌کند. با وجود این رمزگذاری قوی تنها خود کاربر می‌تواند به اطلاعات ذخیره شده دسترسی داشته باشد.

 

هارد اکسترنال ای دیتا HV300 و امنیت داده ها

 

جمع بندی

اگر به دنبال این هستید که یک هارد اکسترنال خوش دست که رنگ بندی‌های متنوعی دارد برای استفاده تهیه کنید، هارد اکسترنال ای دیتا HV300 یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است. قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت ای دیتا HV300 و قیمت هارد اکسترنال 2 ترابایت ای دیتا HV300 بر اساس ظرفیت حافظه ای که ارائه می دهند مناسب است. طراحی ظریف و سبک بودن آن باعث شده بتوانید براحتی با خود همه جا حمل کنید. ADATA HV300 با وجود اتصال به پورت USB3.1 از سرعت انتقال اطلاعات بالایی برخوردار است. حافظه ذخیره سازی مناسبی که برای این محصول در نظر گرفته شده، امکان ذخیره انواع اطلاعات را حتی اگر حجمی بالاتر از چندگیگ داشته باشند برای کاربران فراهم می‌کند. رمز گذاری AES-256 بیت از دیگر امکانات این محصول است که امنیت اطلاعات را هنگام ذخیره سازی روی آن تامین می‌کند.

الان وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات هارداکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HV300

نقاط قوت  :

  •  دارای رنگ بندی‌های متنوع برای همه سلیقه‌ها
  •  سبک و خوش دست بودن و حمل راحت
  •  ظرفیت ذخیره سازی بالا
  •  سرعت بالای انتقال اطلاعات به دلیل مجهز بودن به درگاه USB3.1
  •  پشتیبانی از قابلیت رمزگذاری AES-256  بیتی
  •  سنسورهای شک مخصوص برای پیشگیری از بد سکتور شدن هارد در اثر ضربات احتمالی


نقاط ضعف :

  • عدم مقاومت در برابر آب
  • عدم مقاومت در برابر ضربه
  • عدم مقاومت در برابر لغزش
  • عدم مقاومت در برابر خش
  • عدم مقاومت در برابر گرد و غبار