نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725 : زیبا و کارآمد

نقد و بررسی 16 دی 1397 علی مظفری

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725 : زیبا و کارآمد

اگر به دنبال این هستید که اطلاعاتی که دارید را در بستری امن ذخیره کنید و به راحتی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم هارد اکسترنال ای دیتا HD725 (Adata HD725 External Hard Drive) را مد نظر داشته باشید. هارد اکسترنال ای دیتاHD725  در ابعاد 21 × 101 × 134 میلی‌متر طراحی شده است و به راحتی می‌توانید حمل کنید و هر زمان که به اطلاعات ذخیره شده درون هارد نیاز داشتید، از آن‌ها استفاده کنید. کابل USB3.1 که همراه هارد اکسترنال ارائه شده است، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که هارد را بتوانند به پورت USB لپ‌تاپ‌های مختلف متصل کنند و با سرعت بالا از اطلاعاتی که درون هارد ذخیره شده، استفاده نمایند. افرادی که می‌خواهند عکس‌های خانوادگی و فیلم‌های مورد علاقه خود را برای همیشه نگهداری کنند می‌توانند هارد Adata HD725 را که دارای حافظه یک ترابایتی است را خریداری کنند. استاندارد IP68 و زیبایی فریبنده و چشمگیر این هارد اکسترنال از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول هستند که در همان نگاه اول کاربران را شیفته خود می‌کنند. اگر می‌خواهید یک هارد زیبا، با کیفیت و در عین حال پرسرعت را برای ذخیره سازی حجم بالای اطلاعات تهیه کنید، هارد اکسترنال ای دیتا HD725 یکی از محصولات ویژه‌ای است که به خوبی می‌تواند خواسته‌های شما را در این زمینه برآورده سازد.

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725 ​:مقاومتی فراتر از انتظار با وجود استاندارد IP68

بیشتر کاربران هنگام خرید یک محصول تنها به زیبایی ظاهری آن توجه می‌کنند، اما این اصل درباره محصولاتی که بر پایه تکنولوژی‌های جدید ارائه شده است چندان کارآمد نیست؛ زیرا یک هارد اکسترنال زیبا ممکن است برخلاف ظاهر وسوسه انگیزی که دارد، دارای کیفیت ساخت مناسبی نباشد و استانداردهای لازم را برای استفاده طولانی مدت نداشته باشد.

کمپانی ‌ای دیتا (Adata) به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است و هنگام ساخت هارد اکسترنال ای دیتا اچ دی 725 از تکنولوژی‌های ویژه برای افزایش کیفیت ساخت محصول و افزایش طول عمر هارد بهره گرفته است. این هارد اکسترنال با وجود IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و غبار مقاوم است.

به همین دلیل حتی اگر به طور ناگهانی لیوان آب روی میز کارتان واژگون شده و کلیه آب درون لیوان روی هارد بریزد، به هیچ عنوان این محصول دچار مشکل نخواهد شد و پس از خشک کردن هارد، مانند روز اول می‌توانید از آن استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینوبخون جان سخت ترین هارددیسک

مطابق آزمایش‌هایی که برای سنجش میزان مقاومت این هارد اکسترنال ای دیتا در برابر نفوذ آب انجام شده است، هارد اکسترنال ای دیتا HD725 می‌تواند به مدت 120 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام بیاورد. این میزان از مقاومت Adata HD725 External Hard Drive در برابر نفوذ آب حتی از استاندارد IEC IPX8 که بسیاری از پرچمداران محصولات روز دنیا به وجود آن می­‌بالند نیز فراتر است.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: سنسور جی شاک ( G-Shock ) و حفاظت از هارد

هارد اکسترنال ای دیتا HD725 تنها به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و ظاهر زیبای خود به شهرت نرسیده است، بلکه آنچه هارد اکسترنال HD725 را با سایر هم‌نوعان آن متفاوت جلوه می‌دهد، سنسور جدید استفاده شده در طراحی این محصول است که تحت عنوان سنسور G-Shock شناخته می‌شود.

این سنسور نقش بسزایی در افزایش طول عمر هارد و حفظ کیفیت آن دارد. سنسور G-Shock به این صورت طراحی شده است که هنگامی که هارد با ضربات شدید مواجه شود، به طور اتوماتیک آن را خاموش می‌کند. این عمل مانع از وارد شدن ضربات احتمالی به هارد و بد سکتور شدن آن می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی هارد اکسترنال ADATA HD830 : با تخریب ناپذیر آشنا شوید!

با وجود این سنسور محافظ، ضربات احتمالی نمی‌توانند هیچ صدمه‌ای به هارد اکسترنال ای دیتا HD725 وارد کنند. طبق آزمایش‌هایی که‌ شرکت ای دیتا برای سنجش میزان کیفیت این هارد در برابر ضربات احتمالی و سقوط آزاد انجام داده است، این هارد اکسترنال حتی اگر از ارتفاع 1.8 متری نیز هنگام حمل و نقل و جابجایی سقوط کند به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهد شد.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: ساختار سه لایه مقاوم (Robust Triple-Layer Construction)

در درجه اول آنچه که هنگام خرید هارد اکسترنال ای دیتا HD725 مورد توجه واقع می‌شود ساختار سه لایه مقاوم آن است. با وجود این ساختار هر اطلاعاتی که درون هارد ذخیره شده باشد، HD725 از آن‌ها به خوبی محافظت خواهد کرد. یک لایه شکیل و مقاوم بیرونی، یک لایه برای جذب شوک‌ها و ضربات وارد شده به هارد و لایه آخر که یک فریم محکم پایه‌ای است، ساختار سه لایه  هارد اکسترنال Adata HD725 External Hard Drive را تشکیل می‌دهند.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: آلارم هشدار وارد شدن ضربه به هارد

به محض این که هارد اکسترنال ای دیتا اچ دی 725 به طور اتفاقی حین استفاده ضربه بخورد چراغی که روی آن طراحی شده از حالت سبز به حالت چشمک زن قرمز تغییر حالت می‌دهد. هنگامی این آلارم (Alarm) فعال به نمایش گذاشته می‌شود که فعالیت هارد به طور کامل متوقف شده باشد. پس از مشاهده آلارم فوق باید علت وارد شدن ضربه به هارد را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید. سپس می‌توانید مجدداً هارد اکسترنال ای دیتا HD725 را مورد استفاده قرار دهید. با وجود این هشدار کاربران متوجه می‌شوند که چه زمانی ارتباط بین هارد و کامپیوتر برقرار است و چه زمان‌هایی به دلیل وارد شدن ضربه یا جابجا شدن ناگهانی هارد این ارتباط قطع شده است.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: قدرت ذخیره سازی بالا

Adata HD725 External Hard Drive در دو ظرفیت 1TB و 2TB امکان ذخیره سازی انواع فایل‌های ویدئویی 4k که حجم به نسبت بیشتری از فایل‌های ویدئویی معمولی دارند را برای کاربران فراهم می‌کند. به همین دلیل دانشجویان، مهندسان کامپیوتر و افرادی که همیشه حجم بالایی از اطلاعات را در طول روز نیاز دارند، می‌توانند یکی از دو ظرفیت هارد اکسترنال ای دیتا HD725 را برای استفاده انتخاب کنند. با همراه داشتن این هارد خیالتان از بابت این که در هر زمان و در هر مکانی می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید راحت خواهد بود.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: محل قرارگیری مناسب کابل همراه هارد

یکی از مشکلاتی که کاربران زیادی هنگام استفاده از انواع هارد اکسترنال با آن مواجه هستند، جدا شدن کابل (Cable) از هارد و عدم وجود محل مناسب برای قرارگیری آن است؛ زیرا اغلب هارد اکسترنال ها درون یک بسته بندی ساده ارائه می‌شوند و کابل همراه محصول نیز که برای اتصال هارد به پورت USB در نظر گرفته شده درون جعبه قرار دارد. با وجود این بسته بندی باید جعبه‌ای جداگانه برای قرار دادن هارد و کابل همراه آن تهیه کنید تا هنگام حمل و جابجایی، کابل هارد همیشه همراه آن باشد و هنگام استفاده از محتویات هارد در مواقع لزوم دچار مشکل نشوید.

کمپانی ‌ای دیتا  (Adata) با این مشکل کاربران به خوبی آشنا بوده است، به همین دلیل برای قرار دادن کابل هارد اکسترنال ای دیتا اچ دی 725 یک محفظه بر روی پوسته محصول در نظر گرفته است. کابل همراه هارد را می‌توانید در این مکان قرار دهید و در زمان نیاز آن را خارج کرده و استفاده کنید.

مکان قرارگیری کابل هارد در اطراف آن به گونه‌ای طراحی شده است که زیبایی محصول با وجود آن چندین برابر می‌شود. این طراحی هوشمندانه و خلاقانه نیز از دیگر ویژگی‌های این هارد است که باعث می‌شود قیمت هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725 و قیمت هارد اکسترنال ای دیتا 2 ترابایت HD725 نسبت به قیمت هارد اکسترنال­‌های موجود در بازار متمایز شود.

 

هارد اکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

 

نقد و بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD725: اندازه مناسب کابل هارد اکسترنال ای دیتا HD725

کابل همراه Adata HD725 External Hard Drive دارای اندازه 30 سانتی‌متری است. با وجود اندازه مناسبی که برای این کابل در نظر گرفته شده است به راحتی می‌توانید هارد را در فاصله مناسبی از کامپیوتر قرار دهید و سیم آن را به پورت USB متصل کنید. طراحان این هارد زیبا به این موضوع توجه داشته‌اند که سیم همراه هارد نباید بسیار بلند باشد، زیرا کاربران هنگام استفاده از این کابل‌ها به دلیل طول زیادی که دارند دچار مشکل خواهند شد. همچنین طول کابل هارد نباید به اندازه‌ای کوتاه باشد که نتوان هارد را در محل مناسبی در کنار کامپیوتر قرار داد و استفاده از آن با دشواری همراه باشد.

 

جمع بندی

هارد اکسترنال ای دیتا HD725 یک هارد حرفه‌ای است که رنگ بندی‌های متفاوت و جذاب آن سبب شده که افراد زیادی به خرید این محصول راغب شوند. در کنار ظاهر زیبا و شکیل این هارد که نقش زیادی در محبوبیت آن در بین کاربران دارد، ویژگی‌های کاربردی این محصول است که آن را به یک هارد اکسترنال متفاوت و خاص تبدیل کرده است. حافظه ذخیره سازی یک ترابایتی و دو ترابایتی که امکان ذخیره سازی عکس‌ها، آهنگ‌ها، فایل‌های ویدئویی و نرم افزارهای مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند، تنها یکی از ویژگی‌های چشم گیر این محصول ویژه است.

حالا وقتشه! مشاهده قیمت و مشخصات هارداکسترنال ای دیتا 1 ترابایت HD725

این هارد اکسترنال به سنسور G-Shock مجهز شده و در برابر ضربات احتمالی بسیار مقاوم است. بنابراین اگر به طور اتفاقی هارد از دستتان لیز بخورد و روی زمین بیفتد دچار مشکل نخواهد شد. استاندارد IP68 این محصول امنیت آن را در برابر گرد و غبار و نفوذ آب تامین می‌کند. اگر باور ندارید که این هارد در برابر آب مقاوم است می‌توانید آن را در آکواریومی که در منزل دارید قرار دهید و قبل از دو ساعت هارد را از درون آب خارج کنید و پس از خشک کردن هارد عملکرد آن را بسنجید.

هنگام خرید HD725، شاید متوجه حضور کابل همراه محصول در اطراف آن نشوید و کل جعبه را برای پیدا کردن کابل usb زیر و رو کنید، غافل از این که این کابل درست درون محفظه‌ای که در اطراف هارد به این منظور طراحی شده است قرار دارد.

 

نقاط قوت :

  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • مقاوم در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار
  • مجهز به سنسور جی شاک جهت محافظت در برابر ضربات احتمالی
  • دارای محل مناسب برای قرارگیری کابل
  • دارای ساختار سه لایه جهت افزایش مقاومت بدنه هارد
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات به دلیل مجهز بودن به درگاه USB3.1
  • تنوع رنگ بندی

 

نقاط ضعف:

  • مقاوم نبودن در برابر خش
  • مقاوم نبودن در برابر لغزش