محصولات مرتبط
نقد و بررسی مانیتور ASUS VC239H: خوش‌ قیمت با پنل IPS

نقد و بررسی 11 بهمن 1397 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ASUS VC239H: خوش‌ قیمت با پنل IPS

مانیتور ASUS VC239H یکی از نمایشگرهای اقتصادی بازار با پنل IPS و چندین و چند ویژگی جذاب دیگر است که اگر دنبال مانیتوری خوش‌قیمت و زیبا هستید، می‌توانید روی آن حساب کنید. با نقد و بررسی این مانیتور همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی موس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یک سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی با تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربر خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم قابل توجهی از بازار قطعات کامپیوتری را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

بخش زیادی از خریداران در بین کاربرانی قرار می‌گیرند که نیاز به سیستمی قدرتمند دارد. برای این افراد نه‌تنها زیبایی و طراحی جذاب اهمیت دارد، بلکه جزئیات و مشخصات فنی نیز مهم است. این کاربران برای خرید مانیتور (Monitor) به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تمام فعالیت‌های سیستمی وسواس زیادی به خرج می دهند.

مانیتور گیمینگ ASUS VC239H یکی از نمایشگرهای 23 اینچی میان‌رده ولی جذاب بازار است که ویژگی‌های قابل توجه زیادی دارد. بهره‌گیری از طراحی زیبا، پنل IPS، بدنه‌ی باکیفیت، حاشیه‌ی کم صفحه نمایش وشش حالت پیش‌فرض، ویژگی Low Light Blue، Flicker Free، تکنولوژی‌های ASUS GamePlus و VividPixel و بسیاری دیگر از امکانات منحصربه‌فرد باعث شده تا این مانیتور در ازای خود ارزش خرید زیادی داشته باشد.

اگر قصد خرید مانیتور ASUS VC239H را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور ASUS VC239H را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور ASUS VC239H

 

طراحی مانیتور asus vc239h

 

محصولات ایسوس همیشه به زیبایی و کیفیت ساخت بالا مشهور بوده‌اند. مانیتور ایسوس وی سی 239 اچ طراحی ساده ولی زیبایی دارد که می‌تواند کاربران گیمینگ و حرفه‌ای را راضی نگه‌ دارد. شاید مانیتور ایسوس از طراحی عجیب و غریب یا مدرنی بهره نبرد که مورد علاقه‌ی گیمرها است، ولی در بازه‌ی قیمتی خود کاملا منطقی و زیبا به نظر می‌رسد.

با اینکه مانیتور ایسوس از جنس پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت بالا و زیبایی آن باعث شده تا تصور کنید با یک نمایشگر پرچمدار روبه‌رو هستید. این مانیتور در دو رنگ سفید و مشکی به فروش می‌رسد. مانیتور ASUS VC239H فقط 4.5 میلی‌متر ضخامت دارد و زیبایی طراحی آن در همان لحظه‌ی اول نگاه شما را جلب خواهد کرد.

در نمای روبه‌رو یک پنل 23 اینچی با طراحی Frameless به چشم می‌خورد که حاشیه‌ی آن زیاد نیست (فقط یک سانتی‌متر حاشیه دارد) و همین موضوع باعث شده زیبایی‌های این مانیتور بیش از پیش به چشم بیاید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Samsung LS22F355HN: عالی برای کاربران خانگی و اداری

در قسمت وسط پایین لوگوی مشهور ASUS به چشم می‌خورد و در گوشه‌ی سمت راست نیز می‌توان کلیدهای فیزیکی تنظیمات مانیتور را مشاهده کرد. گرچه بهتر بود از کلیدهای لمسی استفاده می‌شد. لوگوی ایسوس و کلیدهای فیزیکی روی نواری زیر پنل صفحه نمایش قرار گرفته است که برای جذاب‌تر شدن طراحی کمی بیرون‌زدگی نسبت به نمایشگر دیده می‌شود.

این مانیتور از نظر طراحی شباهت‌هایی با مدل ASUS MX239H دارد، گرچه مدل دوم از نظر کیفیت ساخت، طراحی پایه، مشخصات فنی و قیمت با نمایشگر وی سی 239 اچ تفاوت‌هایی نیز دارد.

در پشت مانیتور شاهد طراحی ساده‌ای هستیم. در قسمت بالا ، لوگوی ایسوس حک شده است و در قسمت وسط پایین ، محل اتصال شارژر و پورت‌ها به چشم می‌خورد. پایین‌تر که می‌رویم دو اسپیکر 1.5 واتی را در در دوطرف محل اتصال پایه مشاهده می‌کنیم. پایه‌ی این مانیتور علاوه بر طراحی ساده، براق و زیبا، کیفیت بسیار خوبی دارد و هارمونی آن با بدنه‌ی مانیتور کاملا به چشم می‌آید.

ابعاد این مانیتور 210.1 * 389.8 * 532.9 میلی‌متر و وزن 3.8 کیلوگرم است که برای چنین مانیتور منطقی به نظر می‌رسد ولی بهتر بود وزن آن کمتر می‌بود.

مانیتور ASUS VC239H طراحی بسیاری خوبی دارد که می‌تواند کاربران میان‌رده و حتی بالارده مانند گیمرها را نیز بهراحتی راضی کند. ما هنگام کار کردن با این نمایشگر از طراحی آن لذت میبریم و به آن نمره‌ی قبولی می‌دهیم.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور ASUS VC239H

 

مشخصات فنی Asus vc 239h

 

مانیتور گیمینگ ایسوس وی سی 239 اچ از یک صفحه نمایش 23 اینچی LED با پنل IPS و رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل بهره می‌برد که با کیفیت بسیار خوب و فراتر از انتظار ظاهر می‌شود. در واقع این مانیتور یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین نمایشگرهای 23 اینچی با پنل IPS در بازار است.

به لطف پنل IPS این مانیتور، نمایش شفاف و زنده‌ی رنگ‌ها، زاویه‌ دید، میزان روشنایی و کنتراست تصاویر در سطح بسیار خوبی قرار داد و هنگام کارکردن با مانیتور ایسوس هیچ مشکلی احساس نمی‌کنید. زاویه‌ی دید این نمایشگر در هر دو حالت عمودی و افقی 178 درجه است.

زمان پاسخگویی مانیتور ASUS VC239H برابر با 5 میلی‌ثانیه، کنتراست آن 80000000:1 و نسبت به تصویر 16 به 9 است که در این بخش شاهد عملکرد خوبی هستیم. این نمایشگر از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند.

حالا وقتشه! اینو بخون بررسی لپ تاپ HP Pavilion 15 CD099nia: پرقدرت ولی خوش‌قیمت

اما ایسوس برای مانیتور خود تکنولوژی‌های جذاب و منحصربه‌فردی در نظر گرفته که به آنها می‌پردازیم. یکی از ویژگی‌های جذاب مانیتور ایسوس بهره‌گیری از 6 حالت پیش‌فرض شامل sRGB، حالت صحنه، حالت تئاتر، حالت استاندارد، حالت بازی و حالت خواندن است. علاوه بر این، تکنولوژی Eye Care و Low Blue Light با کاهش نور آبی ، کاری می‌کند که تا هنگام مطالعه‌ی طولانی مدت روی این مانیتور، چشمان‌تان کمتر خسته شود.

 

قابلیت ASCR مانیتور asus vc 239h

 

یکی دیگر از امکانات مانیتور ایسوس وی سی 239 اچ بهره‌گیری از تکنولوژی ASUS Smart Contrast Ratio است که به صورت کاملا پویا، به‌گونه‌ای نور پس‌زمینه را تنظیم می‌کند که نقاط مشکی تیره‌تر و نقاط سفید روشن‌تر می‌شوند و کنتراست داینامیک بالا می‌رود.

 

قابلیت asus gameplus

 

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مانیتور ASUS GamePlus است که به لطف آن نه‌تنها تجربه‌ی لذت‌بخشی از گیم خواهید داشتید بلکه مهارت‌های بازی کردن شما را ارتقا می‌دهد. این تکنولوژی با همکاری گیمرهای حرفه‌ای توسعه یافته است.

از دیگر جذابیت‌های مانیتور ASUS VC239H تکنولوژی VividPixel است که کمک می‌کند تا جزئیات دقیق‌تر نشان داده شود و تصاویر خروجی نیز شفافیت و کیفیت بیشتری داشته باشند. مانیتورهایی که این قابلیت را ندارند، برخی از تصاویر دارای جزئیات را تارتر نشان می‌دهند.

 

قابلیت Flicker free مانیتور asus vc 239h

 

یکی از امکانات جالب مانیتور ASUS VC239H بهره‌گیری از تکنولوژی Flicker Free است که این فناوری به کمک پایه‌ی نمایشگر کامل می‌شود. در این حالت صحنه‌ها بدون لرزش برای شما نمایش داده می‌شود و پایه‌ی این مانیتور نیز به‌گونه ای طراحی شده است که کمترین تکان را به بدنه‌ی نمایشگر منتقل می‌کند. مشکل پایه‌ی مانیتور ایسوس این است که امکان تنظیم ارتفاع ندارد.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Master Tech GP325 | مانیتور گیمینگ اقتصادی!

بعد از کارکردن با مانیتور میان‌رده‌ی ایسوس وی سی 239 اچ می‌توانیم بگوییم این نمایشگر یکی از بهترین گزینه‌های مقرون به صرفه‌ی 23 اینچی برای گیمرها، طراحان، مهندسان، برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوای چند رسانه‌ای است. ما هنگام کار با این مانیتور مشکل زیادی مشاهده نکردیم و همه چیز خوب بود.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور asus vc 239h

 

مانیتور ایسوس VC239H از نظر تعداد پورت‌ها تقریبا کامل است و به پورت‌ های HDMI، VGA، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت ورودی صدا مجهز شده است.

 

مصرف انرژی

مانیتور ایسوس وی سی 239 اچ در حالت عادی 14.12 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.5 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزء کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آنها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله نمایشگر در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

اگر جزء کاربران گیمر و حرفه‌ای هستید ولی بودجه‌ی زیادی برای خرید قطعات گران‌قیمت در اختیار ندارید، در قسمت نمایشگر می‌توانید روی مانیتور ASUS VC239H حساب ویژ‌ه‌ای باز کنید که علاوه بر قیمت مناسب، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های بسیار خوبی دارد. گرچه این مانیتور مشکلاتی هم دارد که باید تلاش کنید با آنها کنار بیایید.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • طراحی خوب و زیبا
  • کنتراست بسیار خوب
  • تکنولوژی Flicker Free
  • تکنولوژی Asus GamePlus
  • تکنولوژی VividPixel

 

نقاط ضعف

  • نبود امکان تنظیم ارتفاع