نقد و بررسی مانیتور ASUS VS207T-P: فراتر از یک مانیتور معمولی

نقد و بررسی 31 تیر 1402 علی مظفری

نقد و بررسی مانیتور ASUS VS207T-P: فراتر از یک مانیتور معمولی

گاهی با کمی پرداخت هزینه بیشتر می‌توان محصول بهتری خریداری کرد که باوجود قیمت مناسب از امکانات خیلی بهتری برخوردار باشد. اگر دنبال چنین محصولی هستید با نقد و بررسی مانیتور ASUS VS207T-P همراه ما باشید.

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری (حتی ماوس و کیبورد) دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد، دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یکی سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی با تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند.

این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید. کاربران خانگی و اداری همیشه تلاش می‌کنند سیستمی مقرون به صرفه داشته باشند تا در ازای هزینه‌ی پرداختی بتوانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

کمپانی تایوانی ایسوس (ASUS) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری از جمله مانیتور در دنیا است که محصولات خود را با مشخصات فنی، طراحی ظاهری و قیمت متنوع روانه‌ی بازار می‌کند. این غول دنیای فناوری سهم قابل توجهی از بازار قطعات کامپیوتری را در اختیار دارد و با توجه به نیاز بازار و درخواست کاربران، محصولات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف تولید کرده است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Asus VZ239H | ترکیب سادگی و کیفیت بالا

بخش زیادی از کاربران در بین خریداران اقتصادی قرار دارند که بیشتر کارهای خانگی و اداری چون وب‌گردی، تماشای فیلم، اجرای نرم‌افزارهای آفیس (Office)، ویرایش عکس، تایپ و... را با کامپیوتر خود انجام می‌دهند. این کاربران نیاز به مانیتور قیمت مناسبی دارند که امکانات خوبی داشته باشد.

مانیتور 20 اینچی و عریض ASUS 207T-P یکی از مانیتورهای پایین‌رده‌ی این کمپانی تایوانی است که با توجه به قیمت و امکانات خود ارزش خرید زیادی برای کاربران خانگی و اداری دارد. بهره‌مندی از یک طراحی ساده و زیبا، کیفیت ساخت خوب، اسپیکرهای استریوی داخلی، پورت VGA و DVI، کنتراست 80000000:1، عملکرد بسیار خوب در نمایش تصاویر، رزولوشن 900 * 1600 پیکسل و تکنولوژی‌های دوست‌دار محیط‌زیست باعث شده تا این مانیتور به یکی از بهترین انتخاب‌های شما تبدیل شود.

اگر قصد خرید مانیتور ASUS VS207T-P را دارید با نقد و بررسی این نمایشگر همراه ما باشید. ضمن اینکه می‌توانید قیمت مانیتور ASUS VS207T-P را با قیمت مانیتور های دیگر در بازار مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.

 

طراحی مانیتور ASUS VS207T-P

 

طراحی مانیتور asus vs207t-p

 

مانیتور ایسوس وی اس 207 تی پی، طراحی ساده ولی زیبایی دارد که و کاملاً مطابق با نیاز کاربران خانگی و اداری طراحی شده است. کمپانی سازنده تلاش کرده تا نمایشگر این کمپانی با توجه به بازه‌ی قیمتی خود از یک طراحی قابل قبول و منطقی برخوردار باشد.

با اینکه مانیتور ایسوس VS207T-P از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت و استحکام خوبی دارد و به راحتی می‌توانید چندین سال از آن استفاده کنید. طراحی براق بدنه‌ی مانیتور به ویژه در قسمت جلو باعث زیباتر شدن این نمایشگر شده است ولی نه‌تنها گرد و غبار و اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند، بلکه به سادگی ممکن است روی آن خط و خش بیفتد.

در قسمت جلو این نمایشگر نوآوری خاصی به چشم نمی‌خورد و شاهد یک پنل 19.5 اینچی با حاشیه‌ی نسبتاً زیاد هستیم که در قسمت وسط پایین لوگوی مشهور ASUS و در قسمت راست کلیدهای فیزیکی تنظیم مانیتور هستیم.

اما در پشت مانیتور ایسوس وی اس 207 تی پی شاهد یک طراحی مات هستیم که در قسمت وسط لوگوی ASUS حک شده است. کمی پایین‌تر محل اتصال کابل برق است و در کنار آن پورت VGA و DVI دیده می‌شود.

پایه‌ی مانیتور ایسوس نیز دارای طراحی دایره‌ای شکل و براق است که همانند بدنه‌ی آن با توجه به بازه‌ی قیمتی این دستگاه کیفیت ساخت و طراحی قابل قبولی دارد. تنها کاری که پایه‌ی این نمایشگر انجام می‌دهد تنظیم زاویه‌ی دید است.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور Master Tech VX245 | مانیتور میان‌رده با کیفیت!

ابعاد این نمایشگر 185 * 355.5 * 468 میلی‌متر و وزن آن 2.6 کیلوگرم است که برای چنین مانیتوری کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. این محصول فقط در رنگ مشکی به فروش می‌رسد.

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت مانیتور ASUS VS207T-P با توجه به بازه‌ی قیمتی خود کاملاً قابل قبول است و می‌توانید به آن اطیمنان کنید. ما هنگام کار کردن با این مانیتور مشکل خاصی در طراحی آن مشاهده نکردیم.

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های مانیتور ASUS VS207T-P

 

مشخصات مانیتور asus vs207t-p

 

مانیتور ایسوس وی اس 207 تی پی از یک صفحه نمایش 19.5 اینچی LED با پنل TFT و رزولوشن 900 * 1600 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت تصاویر خروجی و نمایش شفاف رنگ‌ها روی آن خیلی خوب است. پنل‌ LED این مانیتور عملکرد خوبی دارد و به راحتی از عهده‌ی نیاز کاربران هدف خود بر می‌آید.

شاید پنل TFT این نمایشگر عملکردی مانند پنل‌های IPS نداشته باشد، ولی در مجموع نمایش زنده‌ی رنگ‌ها و جزئیات، زاویه دید، میزان روشنایی و کنتراست صفحه نمایش در آن کاملاً خوب و قابل قبول است. زاویه دید در حالت افقی 170 و در حالت عمودی 160 درجه است که منطقی به نظر می‌رسد.

سرعت پاسخگویی مانیتور ایسوس VS207T-P برابر 5 میلی ثانیه، نسبت تصویر آن 16 به 9 و کنتراست نمایشگر 80000000:1 است. نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) نمایشگر ایسوس روی 60 هرتز قرار دارد که با توجه به اقتصادی بودن این مانیتور نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

 

قابلیت ASCR مانیتور ایسوس

 

یکی از امکانات جذاب مانیتور ایسوس بهره‌گیری از تکنولوژی منحصر به‌ فرد ASUS Smart Contrast Ratio یا ASCR است که به کمک آن میزان کنتراست تصویر به شکلی پویا افزایش پیدا کرده و سطح رنگ مشکی به تیره‌ترین حالت خود و سطح رنگ سفید به روشن‌ترین وضعیت خود می‌رسد. این تکنولوژی در نهایت کمک می‌کند تا جزئیات نمایش داده شده دقیق باشد و کیفیت تصاویر خروجی تا حد زیاد بالاتر رود.

در این مانیتور می‌توانید به صورت هوشمند نسبت صفحه نمایش را بین 4:3 و 16:9 کنترل کنید که به شما کمک می‌کند تا هنگام تماشای فیلم و بازی‌های معمولی دچار مشکل نشوید.

مانیتور ASUS VS207T-P از یک تکنولوژی هوشمند و منحصر به‌ فرد بهره می‌برد که براساس 6 حالت ویدیوئی (تئاتر، بازی، صحنه، حالت شب، sRGB و استاندارد) در نظر گرفته شده است و با انتخاب هر کدام، متناسب با گزینه‌ی منتخب میزان روشنایی، کنتراست، رنگ و شارپ‌بودن تصاویر تعیین می‌شود.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی مانیتور X.Vision XL2020AI: ارزان و کارامد

با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی مانیتور ASUS VS197DE می‌بینیم این نمایشگر کاملاً برای کارهای اداری و خانگی مانند کار با نرم‌افزارهای آفیس (Office)، وب‌گردی، تماشای فیلم، کارهای مالی و تولید محتوا ساخته شده است و نمی‌توان برای کارهای چندرسانه‌ای یا بازی کردن از آن استفاده کرد.

 

خروجی‌ها

 

پورت مانیتور asus vs207t-p

 

مانیتور ASUS VS207T-P از یک پورت VGA، یک پورت DVI و خروجی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و خبری از پورت HDMI نیست.

 

مصرف انرژی

مانیتور ASUS VS207T-P در حالت عادی 16.4 وات مصرف انرژی دارد که این مقدار در حالت آماده به کار (Standby) 0.5 و در حالت خاموش 0.5 ثانیه است.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند جزو کدام گروه از کاربران باشید، بی‌شک نوع مانیتور و کیفیت تصاویر خروجی آن اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت. گرچه میزان این اهمیت برای گیمرها، طراحان، تدوینگران و مهندسان و تمام افرادی که جزئیات برای آن‌ها مهم است دوچندان می‌شود.

انتخاب یک مانیتور خوب یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری باید اتخاذ کنید. ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات کامیپوتری از جمله مانیتور در دنیا است که برای تمام کاربران با بودجه‌های مختلف و نیازهای متفاوت محصولی را در سبد خود دارد.

مانیتور ASUS VS207T-P یکی از کامل‌ترین نمایشگرهای پایین‌رده و اقتصادی بازار است که کیفیت خوبی دارد و امکانات و قیمت آن می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را راضی نگه دارد.

 

نقاط قوت

  • پنل LED
  • کنتراست 80000000:1
  • کیفیت ساخت مناسب
  • قیمت مناسب
  • تکنولوژی ASCR
  • نمایش شفاف و زنده رنگ‌ها

 

نقاط ضعف

  • نبود پنل TFT